un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Drivetest: Mercedes clasa B electric

20 Sep 2016  ·

AUTO  ·

19 comentarii

mercedes-benz-b-class_w246_wallpaper_03_1920x1200_08-2014
Am condus zilele trecute pe circuit vreo 15 Mercedes-uri, inclusiv noile E, GLC Coupe, câteva modele AMG și chiar și un clasa G în off-road. Așa că să începem în forță seria articolelor cu… clasa B electric. Vreau să adaug întâi la seria testelor mele cu mașini electrice, de care sunt chiar mândru.

Clasa B este acea mașină Mercedes despre care nimeni, niciodată, n-a zis “băi ce mi-ar plăcea să am mașina asta!”. Într-un fel este normal, toate celelalte modele Mercedes inspiră sportivitate sau eleganță deosebită, în timp ce clasa B, deși prezentat oficial ca “sports tourer”, arată a monovolum cu care să-ți duci copiii la școală înainte de a te îndrepta spre muncă. Ceea ce, desigur, face foarte bine, inclusiv cu tot luxul și dotările uzuale de la Mercedes, iar în alte țări este un model destul de căutat.

Astfel de mașini sunt și cel mai ușor de convertit în modele electrice, așa că iată și B electric, cu care am dat o scurtă tură pe drumurile dâmbovițene.

Mașina arată exact ca un B normal, doar că au dispărut motorul de combustie și rezervorul de benzină și cutia de viteze, fiind înlocuite cu un motor electric ce poate genera 180 de cai-putere și un cuplu de 340 Nm, ceea ce propulsează mașina de la 0 la 100 km/h într-un timp de 7,9 secunde. Accelerația este uniformă și, ca la orice mașină electrică, este însoțită de acea liniște ce pare aproape nenaturală după atâția ani de condus mașini pe benzină.

Alimentarea se face dintr-un banc de baterii cu o capacitate totală de 28 kWh. Acestea se pot încărca de la o priză normală în 9 ore, dar dacă iei wallbox-ul oficial și asiguri curent trifazat poți scădea timpul de încărcare la 3 ore, o cifră foarte bună.

Autonomia totală reală este apropiată de 200 km, o valoare foarte bună la rândul ei. Practic, încarci mașina o noapte și circuli 5 zile, considerând o medie de 40 km/zi, totul cu un cost total de vreo 14 lei. Calculul acesta nu are mare relevanță, oricum mașinile electrice sunt scumpe și nu pentru economie ți le cumperi, ci pentru tehnologia lor, dar aș vrea să reamintesc cu această ocazie la ce nivel duce costurile tehnologia mașinilor electrice.

Interiorul nu-i diferit față de un B normal, ca la orice alt model “convertit” în electric în loc să fie făcut de la zero (de exemplu Ford Focus sau Golf Electric față de BMW i3 sau Tesla). Bordul a eliminat turometrul și l-a înlocuit cu un indicator despre modul în care rulezi, arătându-ți dacă bateriile se încarcă, mergi economic sau tragi energie ca la un festival de muzică house. Micul indicator de nivel ar carburantului este acum înlocuit cu unul ce indică starea de încărcare a bateriilor.

Trecerea la electric a adus și alte modificări. Împreună cu cutia cu o singură viteză, gestiunea frânelor și un software de control, poți rula în mai multe moduri “Drive” precum:

  • D: recuperare moderată e energiei, adică atunci când iei piciorul de pe accelerație mașina încetinește ușor și încarcă bateriile în acest timp.
  • D-: recuperare mai agresivă a energiei, când iei piciorul de pe accelerație mașina încetinește mai mult și de multe ori poți circula aproape fără să pui frână dacă anticipezi bine anumite manevre.
  • D+: fără recuperare de energie la ridicarea piciorului de pe accelerație, mașina circulă liber în continuare
  • DA: mod automat, mașina face ce crede ea mai bine bazându-se pe date de la trafic, radar, senzori, nivelul bateriei șamd.

Există și trei moduri de condus:

  • Economy Plus: puterea e limitată la o valoare mică, un mod bun pentru traficul din oraș.
  • Economy: putere mai multă, dar tot nu ai acces la întreaga rezervă a mașinii decât dacă apeși puternic pedala de accelerație.
  • Sport: fără limitări.

Mașina se comportă foarte bine pe drum, din ce mi-am dat seama în scurtul timp avut la dispoziție. Este silențioasă, dar cu putere și accelerație suficientă pentru a putea depăși fără probleme în afara localităților. Viteza maximă este de 160 km/h, cam ca la alte mașini electrice (non-Tesla :D), o valoarea mai mult decât acceptabilă, zic eu. B-ul este gândit mai mult pentru orașe sau navete din localități periferice spre centrul orașului. Ca la multe alte autovehicule electrice, autonomia maximă se obține în oraș, când sunt mult mai multe ocazii de a recupera energie, pe când în afara lor, pe autostradă, consumul este mult mai ridicat și din cauza vitezelor superioare.

N-am sesizat probleme cu ținuta de drum. Amplasarea bateriilor în zona de jos coboară centrul de greutate, iar mașina părea bine echilibrată, fără vreun comportament subvirator sau supravirator pronunțat. Având în vedere scopul său și viteza maximă, nici n-ar mai conta, mai ales că beneficiază de tot felul de sisteme de siguranță ce te țin pe traiectorie.

B250e este, desigur, un Mercedes. Dacă la exterior nu-i cea mai sexy mașină din parcare, în interior oferă multe dotări de top și desigur că excelează și la sistem de siguranță.

Modelul condus de mine avea oglinzi heliomate și rabatabile în interior și exterior, parbriz încălzit, scaun cu suport lombar reglabil în 4 direcții, tot felul de senzori pentru faruri și ștergătoare, integrare cu telefonul și Apple CarPlay, cameră de marșarier și chiar parcare automată prin sistemul Parktronic, faruri LED inteligente, airbaguri cortină și airbaguri pentru genunchi, prevenirea coliziunilor prin radar activ, climatizare complet automată Thermotronic (care ar fi un nume bun pentru un Transformer) și senzori pentru fiecare centură de siguranță, o dotare utilă dacă ai mulți copii.

Interiorul mașinii mele era negru cu argintiu, iar în bord aveam un ecran color de 8 inchi. Consola centrală avea un aspect clasic, cu majoritatea butoanelor amplasate pe bord, nu între scaune ca la alte Mercedes-uri, unde aveam compartimente de depozitare.

Prețul? 32.900 de euro. Fără TVA. În dotarea de bază. Cea condusă de mine costa 41.635 euro fără TVA sau 49.962 euro cu TVA. That escalated quickly! Puteți afla mai multe despre clasa B pe site-ul oficial, deși modelul electric încă n-a fost listat.

asus s5507

    19 comentarii

  1. Bun testul.In alta ordine de idei : Matilda ai, pisici ai , iti mai lipseste o drona ca sa treci si la vlogereala.

      (Citează)

  2. Nimeni în România nu zice asta pentru că majoritatea își iau mașină în funcţie de ce zice lumea nu de ce au nevoie. Pe sistemul “să dăm dovezi la lume”.

      (Citează)

    • La noi nici nu-i dezvoltat sistemul de locuit în orașe satelit și făcut zilnic naveta 40 de km, n-au nici câte 2-3 copii ca să ai nevoie de mașină mare șamd.

        (Citează)

  3. :nwradu

    Supun atentiei tale aceasta chestie: http://www.romanialibera.ro/special/reportaje/ce-pot-face-oamenii-dintr-un-sat-care-nu-are-nici-o-carciuma-235077

    Pate dai o tura pe acolo sau whatever.

      (Citează)

  4. La 50k EUR trebuie că are în dotare și un Blowjobtronic pentru șofer! Că altfel nu-mi pot da seama cum…

      (Citează)

  5. Pretul este imens. Banuiam. Dar cum anul viitor apare noul Tesla de 40.000 de euro, trebuie sa fi inconstient sa te gandesti la Mercedes
    P.S. In America Tesla va fi.35.000. Dolari!!!! Nu mai vorbesc despre diferente ca ne ia inima!

      (Citează)

    • Tesla 3 apare în 2018, dacă au noroc.

      Până atunci există pe piață Chevrolet Bolt, la noi adus ca Ampera-e, care tot peste 30.000 costă și nu-i Mercedes.

        (Citează)

    • Ca prim termen de livrare este late 2017, sper ca vor fi macar pe aproape.

        (Citează)

    • razorsbk:
      Ca prim termen de livrare este late 2017, sper ca vor fi macar pe aproape.

      Istoricul Tesla de respectare a termenelor spune altceva. Poate că primele unități le vor scoate atunci, dar până nu pun la punct o fabrică serioasă nu vor putea livra în ritm norma toate precomenzile.

        (Citează)

  6. razorsbk:
    si o canapea neagra :)

    Sa nu uitam de canapeaua neagra!

      (Citează)

  7. Titlu:

    Drivetest: Mercedes clasa B electric

    nwradu, stii care e diferenta dintre un “drive test” si un “test drive”?

      (Citează)

  8. “Drive test” este examinarea practica, in traficul real, a unei persoane care doreste sa obtina permisul de conducere (proba practica s-ar zice la noi).

    “Test drive” descrie impresiile lasate unui jurnalist auto (de regula) de comportamentul unui autoturism atunci cand este condus, caracteristice tehnice, dotari, noutati (daca exista), impresii si concluzii de final, etc.

      (Citează)

    • Aha, interesant. Sunt sigur că în timp vor însemna același lucru, deja drivetest este folosit mai mult.

      Eu de asta folosesc un cuvânt în titlu și altul în tag-uri: SEO.

        (Citează)

  9. Observ că nu prea sunteți la curent cu prețurile Mercedes-urilor, nu? :D

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus