►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
29 Sep 2016 ·
TURISM ·
Aeroportul Otopeni recomandă ca pasagerii să se prezinte cu 3 ore înaintea zborului la aeroport, deoarece trecerea prin securitate și control pașapoarte durează foarte mult timp din cauza aglomerației.
Sunt atât de mulți pasageri încât infrastructura existentă nu mai face față. Știu că acum a fost perioada concediilor și a charterelor, dar companiile low-cost cresc constant numărul de curse de pe București și vârful de anul acesta va fi cifra uzuală a anului viitor.
Iată evoluția numărului de pasageri, cifre luate din raportul anual al aeroportului:
Pentru 2016 se estimează aproape 11 milioane de pasageri. În primele două treimi din an deja s-au înregistrat 7,1 milioane, iar sărbătorile de iarnă vor veni cu un nou vârf de trafic.
Am simțit-o pe pielea mea la începutul lunii, când în mijlocul zilei, o oră de obicei lejeră în aeroport, era să pierd avionul după ce-am stat vreo 40 de minute la securitate și tot atât la controlul pașapoartelor, la niște cozi cum n-am mai văzut până acum în cele 124 de zboruri ale mele.
Administrația aeroportului a luat niște măsuri pentru a eficientiza totul, zic eu. De exemplu la Plecări aproape că au dublat numărul de ghișee de verificare a pașapoartelor, instalând unele noi, întreaga zonă având acum o formă de L. Sfat: stați mereu pe partea dreaptă, că acolo sunt noile ghișee, dar coada pentru ele se face în ultimul moment.
Și la Sosire am observat niște modificări bune. După ce pe Internet a circulat o imagine cu o coadă lungă-lungă la controlul pașapoartelor, când am trecut eu pe acolo am găsit deschis un al doilea punct de control în capătul terminalului Vioara (în est, cum ar fi), cu vreo 8 sau 10 ghișee. Vechiul punct de control lucra și el la aceeași capacitate, controlând pasageri care erau aduși acolo pe altă cale, probabil din burdufuri sau de la ușa de acces din sudul terminalului.
Chiar și așa, tot se stă la cozi. Am găsit detalii despre noile fluxuri pe site-ul oficial, aici și aici.
Lista de mai jos este bazată pe observațiile mele după vreo 10 zboruri pe an de pe Otopeni, dar poate sunt și altele. Toate duc la aglomerație și minute pierdute inutil prin aeroport. După cum puteți vedea, majoritatea sunt foarte dificil de rezolvat.
În zona de check-in au fost scoase acum câțiva ani majoritatea scaunelor, așa că dacă ajungi acolo prea devreme sau avionul tău are întârziere mare, nu poți decât să aștepți în picioare. Unii, mai norocoși, se rezeamă de baza de ciment a unei sculpturi montate acolo.
Sunt puține scaune, majoritatea sub scară. Sfat: dacă aveți de așteptat în acea zonă, urcați la etaj, sunt multe scaune, ecrane de informare, toalete și un restaurant.
Intrarea în zona de control al bagajelor, înainte de a te duce spre câte un aparat cu raze-X, este haotică. Pe cât mă enervează obiceiul străinilor de a face niște zig-zag-uri lungi din cordoane chiar și când nu-i nimeni la coadă, pe atât le-am înțeles acum, când lumea se duce buluc la intrare, se stă la coadă pe 5-6 coloane paralele, iar mulți se bagă în față.
Același haos este și la control pașapoarte. Se face o coadă mare pe culoar, iar mulți se bagă în față ocolind fără nici o rușine prin stânga, printr-o zonă specială rezervată în alte scopuri. Ca și la securitate, și aici ar fi nevoie de mai multe cordoane de ghidare a cozii.
Spațiul este deja folosit la maxim. Dacă s-ar dori introducerea de automate de verificat pașapoarte biometrice, n-ar avea unde să o facă, deși acestea ar accelera trecerea pentru cei cu pașaport.
Mersul cu autobuzul la plecare durează enorm. Iată mai jos traseul pe care l-a urmat autobuzul meu către avion, deși acesta era parcat lângă terminal, nu pe platformă, de parcă șoferul ar fi dorit să ne arate întreg aeroportul.
Serios, așa ne-a dus. De asemenea, skillurile mele de desenator sunt tot mai bune.
Scările rulante pe care urci după ce te lasă autobuzul la ușa terminalului sunt foarte înguste, se fac mereu cozi acolo. Intrarea aceea pare să fi fost gândită pentru 80 de oameni, nu pentru situația când aterizează 3 curse cu câte 160 de pasageri în același timp, ceea ce acum se întâmplă des.
Toaletele sunt mici și puține. Noroc că a fost deschisă una în estul terminalului, lângă noul punct de control al pașapoartelor, pentru că cea de lângă vechiul punct de control are doar vreo trei cabine și o igienă precară. O altă toaletă, pe colț la benzile de bagaje, miroase mai groaznic decât una din Gara de Nord după o toxiinfecție alimentară în masă.
Ca și la plecări, nici la sosiri nu se pun cordoane suficient de lungi pentru a se face o coadă ordonată la pașapoarte, ceea ce contribuie la haos. Dacă e aglomerat, măcar să fie o aglomerație ordonată pentru că pe aceasta o poți măsura mai bine și poți planifica măsuri viitoare de eficientizare.
Aparent, deși sunt 6 benzi de bagaje, aproape mereu acestea vor veni pe doar două benzi. Nu cunosc motivul, dar este enervant când 300 de oameni se înghesuie la aceeași bandă.
Bagajele sosesc foarte lent. Recordul meu de așteptare a fost de 40 de minute, de credeam că mi l-au și pierdut. Altădată, am primit bagajul în 3 minute.
Timpul de trecere prin aeroport, de la avion la ieșire, este imposibil de estimat. Poate fi 10 minute, poate fi o oră. Chestia asta este foarte nasoală atunci când vrei să te aștepte cineva sau comanzi un Uber sau un Black Cab. Sfat: dacă așteptați pe cineva care are și bagaj de cală, puteți veni direct cu 20 de minute peste ora de aterizare.
Toată parcarea în Otopeni este prost organizată. Iată traseul pentru a intra în parcarea de la Plecări, trebuie să ocolești totul prin zona de debarcare a taxiurilor, echivalentul de a te scărpina peste cap.
Ieșirea este tot așa, împotriva sensului logic. De ce nu le inversează? Nu știu.
Sistemul de plată a parcării nu se mai defectează la fel de des, dar tot prost gândit este. Există puține automate de plata, iar “plata cu cardul nu funcționează momentan” este un mesaj permanent lipit pe ele. Nu cred că a mers vreodată și nici nu cred că va merge. Aparatele sunt și foarte lente, jetonul acela este citit greu, banii sunt acceptați greu, jetonul este returnat greu. Se pierd secunde prețioase peste tot, ceea ce duce la aglomerație și mai mare.
La sosiri parcarea are trei niveluri, dar puțini înțeleg asta pentru că semnalizarea este insuficientă. Ultima oară când am fost acolo, acum vreo săptămână, la parter era aglomerat și mulți lăsau mașinile pe avarie, blocându-i pe alții, în timp ce la nivelul 1 nu era aproape nimeni. Am urcat acolo, am parcat imediat. Rampa, însă, e slab semnalizată.
Semnalizarea în parcare este foarte proastă sau lipsește complet. După ce am parcat la etajul 1, nu am găsit nici un semn către scările de acces spre terminal. Nu scria nicăieri dacă trebuie să merg la parter sau la etajul 1. Respectivele scări sunt mizerabile, iar liftul arată mai rău decât unul de marfă.
Ieșirea spre București se face pe o singură bandă. Am stat, în mijlocul zilei, la o coadă de 40 de mașini. Culmea, în rondul din capăt încap câte două mașini deodată, dar nu reconfigurează nimeni scuarul de la ieșire pentru a permite asta.
Accesul cu RATB este greoi. În toate țările am găsit autobuze speciale pentru aeroport, cu spațiu special pentru bagaje. Nu și la noi, unde linia 783 este o glumă proastă.
Metrou nu avem, iar trenul până la Otopeni este o altă glumă proastă.
Ce încerc să arăt din cele de mai sus este că nu se pot rezolva ușor problemele actuale. Clădirea din față a fost gândită pentru un număr mic de pasageri și, deși terminalul este nou, gâtuirea apare în zona veche. Nu mai e loc de un control pașapoarte mai rapid, nu e loc de mai multe benzi de securitate, nu e loc pentru extins toaletele și rezolvat restul problemelor.
Soluția cea mai bună ar fi să demoleze și clădirile vechi și să le reconstruiască după un design modern, luând în considerare fluxuri adecvate. Dacă traficul crește cu un milion de pasageri pe an, ce facem în anii următori? Ce facem în 2020 cu 15 milioane de pasageri? Dar în 2025?
Din păcate, demolarea nu cred că este posibilă. Ar bloca aeroportul pentru o perioadă lungă, iar backup nu avem. Pur și simplu nu poți opri Otopeni-ul. O soluție ar fi construirea unui nou terminal în stânga, spre Ploiești, că oricum și pentru avioane e nevoie de mai multe burdufuri. Investițiile sunt, însă, imense, vorbim de sute de milioane de euro, dar sunt singura metodă prin care Bucureștiul poate deveni un hub regional și TAROM-ul o companie interesantă pentru a fi salvată de niște investitori străini.
(În imagine cu albastru sunt locuri posibile pentru un nou terminal, iar cu verde locuri posibile până unde trebuie construit și un tunel sau trenuleț sau ceva special. Platforma de parcare poate fi relocată, la fel și micile clădiri administrative dintre cele două piste)
O altă soluție ar fi mutarea curselor low-cost pe Băneasa. Din păcate, pe Băneasa nu s-a făcut nimic în anii de când a fost închis traficului comercial. Clădirea veche este mică și oribilă, ar fi trebuit demolată și reconstruită.
Tare sunt curios cum vor ieși autoritățile din acest impas. Până atunci, mergeți cu minim 2 ore înainte la aeroport.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
48 comentarii
29/09/2016 la 7:34 AM
Cladirea din Baneasa nu poate fi demolata. Insa low cost, cu investitii mai mici, poate fi mutat acolo, cu riscul de a deranja niste posesori de vile ce au ferestrele langa pista. Desigur, nu se doreste acest lucru.
Doc(Citează)
29/09/2016 la 1:58 PM
Nu prea ai cum, culoarele de acces sunt mici, hala aia centrală e mică, zonele de îmbarcare la fel. Un singur avion ia 160 de pasageri, iar uneori decolează 5 în 20 de minute.
Băneasa ar fi adecvat în alt oraș.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 7:37 AM
Excelent, Radu, mulțumesc pentru sfaturi și ponturi.
Inadecvarea tot mai evidentă a Otopeniului la nevoile de transport reprezintă doar un alt simptom al degradării continue a infrastructurii în țara asta.
Petreanu(Citează)
29/09/2016 la 8:06 AM
F bun articolul. De fapt, chiar salutar :)
Octav(Citează)
29/09/2016 la 8:14 AM
Este necesar un alt aeroport pt low-cost iar otopeniul sa rămână pt curse de linie
bughy(Citează)
29/09/2016 la 9:22 AM
Exista unul la Baneasa doar ca baietii care si-au construit casele langa pista l-au inchis, deranjati fiind de zgomot.
gigi(Citează)
29/09/2016 la 11:12 AM
Chiar asta voiam si eu sa zic, ce s-a intamplat cu Baneasa?
Mimanu(Citează)
29/09/2016 la 1:59 PM
Băneasa este vechi, îngust, lipsit de orice facilități moderne. Mi s-a părut un chin plecarea și sosirea acolo, să vezi când se adunau 120 de persoane la o bandă de bagaje lungă de 6 metri, de nu vedeai nimic și nici bagajele nu erau ridicate.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 8:31 AM
Numai specialisti pe aici. Planuri pentru extinderea aeroportului exista de cand a aparut terminalul nou ( primele patru porti cu finger ). Ca sa ai o idee de cum va arata aeroportul otopeni uita-te in documentul asta :
http://www.bucharestairports.ro/files/pages_files/Raport_de_Mediu_(2).pdf . De ce nu se respecta etapele planului – in 2012 gasca de hoti competenti a fost inlocuita cu o gasca de hoti incompetenti ( sova anyone ) care au reusit sa stopeze proiecte ( vezi cazul Merica si consiliul de administratie dizolvat de sova ).
X(Citează)
29/09/2016 la 9:47 AM
“Ca sa ai o idee de cum va arata aeroportul otopeni ” hahahahahah :))=)) au trecut 7 ANI !!! Mesajul tau e irelevant, iar planul ala este egal cu zero :))=)).
Suntem in 2016, “ca sa ai o idee de cum TREBUIA sa arate aeroportul …”.
E un simplu raport de mediu, fara detalii clare cum o sa evolueze, doar niste linii si cercuri trasate in paint, pentru care probabil s-au platit milioane de euro…
Ciprian(Citează)
29/09/2016 la 9:53 AM
Nota: copiati linkul cu tot cu externsia .pdf din coada si dati paste in bara de adrese a browserului, altfel va va returna o eroare 404.
nashu_mare(Citează)
29/09/2016 la 2:00 PM
Văd că am nimerit-o chiar bine cu ideile mele pe planul lor de dezvoltare.
Din păcate, planul acela e din 2009, prevedea noi extinderi în 2018 care evident că nu se fac, iar probabil acum ar trebui reluat calculul de la zero.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 9:25 AM
O solutie pentru iesire: “ieșirea spre București se face pe o singură bandă. Am stat, în mijlocul zilei, la o coadă de 40 de mașini. Culmea, în rondul din capăt încap câte două mașini deodată, dar nu reconfigurează nimeni scuarul de la ieșire pentru a permite asta.”
https://www.google.ro/maps/dir/44.5731397,26.0750417/44.5693029,26.0702137/@44.5713246,26.0703473,17z/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e0?hl=en
Ciprian(Citează)
29/09/2016 la 2:00 PM
Bună ideea. Eu recent am ieșit pe la ieșirea normală, am luat-o spre Ploiești și am întors la Prisma.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 9:37 AM
O altă posibilă soluție: să se facă odată aeroportul din Brașov ca să nu mai trebuiască toată lumea să vină până la București
Maria(Citează)
29/09/2016 la 2:01 PM
Nu-i o soluție așa bună. Lumea vine la București pentru că este legat de multe alte orașe. Dacă se face aeroport la Brașov și apar doar 5 curse low-cost pe el, nu elimini mult din traficul de pe Otopeni.
În fond, Sibiu e aproape, dar numai pentru câteva destinații.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 9:43 AM
Eu auzisem la un moment dat ca se planuia un aeroport nou la sud, pe la Berceni. Bine, probabil preste vreo 20 de ani, ca o sa ne ia 10 doar sa facem centura de sud cu 2 benzi si sensuri giratorii suspendate :)
LOLx.ro(Citează)
29/09/2016 la 2:04 PM
Da, cred că s-a abandonat planul cu Adunații Copăceni.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 9:46 AM
De unde ti-a venit ideea sa pui un terminal foarte aproape de pista de rulare 08R si unul care sta chiar in capul pistei 08L?
Gabriel(Citează)
29/09/2016 la 2:03 PM
Eu n-am pus nici un terminal, cei care știu mai bine legile sunt în măsură să zică la ce distanțe se pot construi noi clădiri și unde. Eu doar am arătat că e mult spațiu liber sau ocupat inutil pe acolo, precum în lateralul pistelor. .
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 10:18 AM
Ca om ce zboara de pe Otopeni cam o data pe saptamana la toate orele posibile va pot spune urmatoarele (plus fac o comparatie cu alte aeroporturi)
1. Cred ca o mare parte din gatuire daca nu toata se rezolva daca intram macar cu aeroporturile in Schengen.
2. intr-adevar, s-a aglomerat in ultimul an destul de mult dar de o luna si ceva de gand au facut modificarile cu ghiseele merge deja rapid de tot, aproape ca la inceput. Atat plecat cat si sosiri
3. rar am fost pe-un aeroport unde de la intrarea in el pana la gate trecand prin toate controalele sa fac sub 15 minute (fara bagaj de cala)
4. si mai rar mi-a fost dat ca intr-un aeroport de la coborarea din avion pana la a ma urca in masina sa treaca sub 15 minute (din nou, fara bagaj de cala)
6. pozele alea cu cozile mari la pasapoarte (mai ales la sosiri) sunt o magarie. M-am uitat pe ceas cand am nimerit la o coada din aia in care toti capsunarii se lamentau ca “asta-i Romania”. Am stat fix 9 minute. E drept ca de obicei dura sub 1 minut.
7. in alte aeroporturi (si nu ma refer la Africa) la intrarea in tara la pasapoarte sunt niste cozi incredibile ce dureaza uneori si 2 ore. Un exemplu este Qatarul unde au acel aeroport tip mall dar controlul de pasapoarte este absolut o mizerie. Rezidentii de acolo n-au probleme pentru ca au e-Gates. Dar aceste e-Gates nu sunt accesibile pentru nerezidenti.
Una peste alta ce vreau sa spun e ca aeroportul Otopeni mi se pare o experienta foarte ok. De la atitudinea angajatilor pana la ce poti gasi in aeroport cand vine vorba de mancare si baut. Faptul ca mai nou nu mai stam cate 1 minut la controlul de pasapoarte ci 4-5 nu este un capat de lume si nu trebuie sa ne dam de ceasul mortii. Ar fi bine sa mai cascam ochii si cum e in alte aeroporturi din Europa.
Intr-adevar, aeroportul o sa-si atinga rapid limitele daca traficul creste in acelasi ritm dar asta face parte din riscurile dezvoltarii. Nu cred ca pe aeroportul Baneasa o sa se reia cursele cu avioane mari ca presiunea e prea mare din partea samsarilor.
Iulian(Citează)
29/09/2016 la 10:58 AM
Otopeni e singurul aeroport unde, uneori, ma asteapta bagajul pe banda.
Gigi(Citează)
29/09/2016 la 11:02 AM
In Qatar ajung avioane un “picut” mai mari, iti scaneaza retina si se uita bine pe hartiile tale cu viza, poate de aceea dureaza mai mult.
In bagajele de la cala ce trec prin Otopeni nu se mai umbla de cand cu anchetele si articolele din presa?
15 minute control de securitate si pasaport si plimbare am avut si in Iasi, si in Cluj, dar si in Koln, si la plecare si intoarcere. Depinde cate avioane se suprapun cu al tau si cat de mari.
In Haneda sunt panouri informative si iti scrie in minute si metri cat mai ai de mers pana la diverse porti.
Daca nu ai infrastructura rutiera si feroviera e normal sa se satureze cea aeronautica. De darmat nu se darama nimic, de construit un alt terminal sigur o sa se construiasca. Iar pe Baneasa sanse mici sa se mai zboare cu jet-uri mari.
cineva(Citează)
29/09/2016 la 12:07 PM
vara asta in Doha (nu la tranzit, ci la punctul de control pentru a intra in Qatar) am stat pe ceas 82 minute la coada. e adevarat, ajunsesera 2 380 + cateva 777 aproape simultan dar tot nu e OK.
cat despre Otopeni, cum scrie si mai sus, am facut si 15minute am facut si 1h30 de la intrare la poarta.
din punctul meu de vedere oamenii de la securitate si pasapoarte se misca extraordinar (si sunt intotdeauna multi, efectiv complet, nu ca pe alte aeroporturi europene), problema nu e la ei cat la conceptia accesului si traseelor in aeroport, managementul de flux de oameni,etc
stefan(Citează)
29/09/2016 la 2:08 PM
Da, dar alte aeroporturi sunt foarte mari, mănânci o pâine parcurgându-le.
Recordul meu la Otopeni e de sub 10 minute, cu burduf și doar bagaj de cabină, dar alteori am stat și ceva mai mult. Pentru un an sau doi, însă, nu cred că voi mai putea spune același lucru.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 2:09 PM
Ba cred că da, doar nu le-o fi rușine.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 2:10 PM
Oamenii sunt mișto, ai dreptate, spațiul și fluxul sunt problemele.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 6:06 PM
Si eu zbor destul de des si pot spune ca experienta de pe Otopeni e destul de buna fata de destul de multe aeroporturi din Europa. Parerea mea este ca iarasi ne lamentam ca locuim intr-o tara de mana a treia cand adevarul e destul de departe de acolo, ar trebui ca fiecare dintre noi sa locuiasca macar cateva luni intr-o tara straina sa vedem ca nu tot ce e la noi e prost si ce e la alti e bine, iar aerportul Otopeni nu face parte din lucrurile proaste de la noi.
Singurul loc unde intr-adevar mi se pare ca se fac cozi extrem de lungi este la pasapoarte la Sosire, dar acolo cred ca daca ar fi permanent toate ghiseele deschise s-ar putea trece mai usor. De asemenea intrarea in Schengen va rezolva aceasta problema.
Cat despre taxi daca mergeti la Plecari (dureaza max 5 min sa ajungeti acolo) o sa gasiti un taxi disponibil in mai putin de 1 min.
Liviu(Citează)
30/09/2016 la 8:08 AM
Și peste doi ani?
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 10:51 AM
O curiozitate, a utilizat cineva parcarea/parcarile din zona aeroportului? O recomandare?
Ma gandesc ca decat sa stau sa caut taxi dus-intors, ajung la acelasi pret daca las masina acolo 3 zile si ar fi mult mai comod.
Big T(Citează)
29/09/2016 la 11:40 AM
Am lasat-o eu vreo saptamana. Am avut surpriza sa le gasesc pline ochi, doar una mai era deschisa si am parcat unde tocmai plecase unul. Dat fiind ca ma costa mai putin decat 2 backcab-uri si am copil care trebuie pus in scaun, am preferat.
Tot un nenorocit de ala de jeton primesti. 5 mil daca il pierzi.
Nu mi-au disparut oglinzile.
PS: vorbesc de parcarile pe termen lung ale otopeniului.
PS2: n-ai pe unde sa ajungi cu carut si trollere din parcare la terminal. E mindfuck.
add(Citează)
29/09/2016 la 12:02 PM
Merci de info.
Am parcat de 2 ori la parcarea oficiala a aeroportului si timp de 1 ora sau cat am stat pe acolo, nenorocirea aia de jeton a fost un adevarat stres.
Ma tot uitam la cele din jurul aeroportului deoarece acolo poti face rezervare. (nu cred ca este posibil la parcarea aeroportului c.f. http://www.bucharestairports.ro/en/airpo/long-time-parking ). Insa nu stiu cat de serioasa e treaba cu transportul spre/de la aeroport.
Big T(Citează)
29/09/2016 la 2:11 PM
De aia de vizavi, SkyParking sau ceva așa, am auzit de bine. Lași mașina, te duc ei la terminal, te iau de acolo.
Cred, totuși, că e mai simplu să o lași acasă și să iei taxiul, nu mai stai și cu grija cheilor și a actelor la tine.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 4:16 PM
Odata cand am sosit ~ 1 a.m. am stat ~1h sa gasesc un taxi (fiecare persoana de la coada asteapta cam 5 minute sa gaseasca un taxi disponibil la tonomat).
Si alta data cand am plecat facusem precomanda la BlackCab ca la 3:30am sa ma ia din fata blocului. La ora indicata surpriza! Nimeni. Am sunat la dispecerat, nu se alocase masina pentru comanda mea. Am gasit dupa 15-20 minute un taxi si am ajuns, insa m-au trecut ceva emotii.
Am motive bunicele sa iau si alta varianta, in afara de taxi, in considerare.
Am auzit ca este mult mai ok sa te duci la terminalul de la plecari si sa iei un taxi de acolo, cand este aglomerat la sosiri… insa nu am apucat sa verific :).
Big T(Citează)
29/09/2016 la 6:26 PM
Acum trei zile,parcarile “long term”erau blocate,din lipsa…buclucaselor jetoane.Inghesuita fiind de iminenta plecare a avionului,am lăsat o în parcarea cu ora.Dupa doua zile,va dați seama ,ce suma s a adunat….
costea cristina(Citează)
29/09/2016 la 12:19 PM
Este si lenea mare acolo, nu am vazut mai mult de 2 oameni la o linie de lasat bagajele. Si pasagerii vin cu check-in-ul nefacut de acasa sau de pe mobil, ca se poate.
Gaelex(Citează)
29/09/2016 la 1:56 PM
Daca vor introduce check-in online si in Facebook atunci toti vor veni cu el facut !
thundermar(Citează)
29/09/2016 la 2:12 PM
Păi acesta e un semn că tot crește traficul. Tot mai mulți oameni călătoresc pentru prima oară cu avionul și încă nu știu exact ce trebuie făcut.
Low costurile au luat mult din traficul cu autocare spre orașele cu emigranți români.
nwradu(Citează)
29/09/2016 la 2:53 PM
Eu stiam ca e in plan sa construiasca Terminalul 3 undeva in partea de E, cu iesire la drumul judetean dintre Balotesti si Tunari. Dar, doar pe hartie… Iar apoi un autobuz sa faca legatura intre noul terminal si cel/cele existente.
wrumflo(Citează)
29/09/2016 la 9:11 PM
Aproape o ora am stat si eu acum 2 ani, la aceesi coada (era miezul noptii), de vroiam sa renunt la cazare, ca in 5 ore aveam avion in alta parte.
Drept urmare anul trecut am platit mai mult si ne-am cazat in hotelul din aeroport, chiar nu avea rost sa pierdem timpul cu vize, verificat acte, transfer la hotel.
cineva(Citează)
30/09/2016 la 12:41 AM
acele spații goale au fost lasate acolo cu un scop, cu siguranta :) daca te uiti la majoritatea aeroporturilor din lume, poti oberva ca pistele sunt destul de departe de terminale… OTP-ul din pacate nu prea mai are unde sa se extinda…
Gabriel(Citează)
30/09/2016 la 8:10 AM
Dacă s-au făcut clădiri administrative (care oricum sunt vechi și urâte), se poate face și un terminal în locul lor. Important este că e suficient spațiu de reconfigurat aeroportul. De altfel, planul acela din 2009 arată că se plănuia dezvoltarea în zone marcate și de mine.
nwradu(Citează)
30/09/2016 la 12:22 PM
Otopeniul (mai ales terminalul nou) arata mai bine decat cele 2 aeroporturi din Berlin la un loc.
alex_b(Citează)
04/10/2016 la 4:27 PM
Update: Airport Hacks http://9gag.com/gag/aAP5pro
Ciprian(Citează)
06/10/2016 la 6:17 AM
Sunt in aeroport. Pe baza articolului ( reconfirmat de Tarom telefonic) m-am prezentat cu 3 ore inainte. Guess what – totul a durat 30 min ( securitate plus pasapoarte; chekin online). Deci acum stau ca bou’ 2 ore jumate ( cand as putut dormi in patul meu) . Ce e mai naspa e ca check-inul ( inclusiv drop luggage) se deschide cu 2 ore inainte. Am prieteni care au venit cu 3h inainte si stau ca boii sa se deschida check-inul. Deci inca o data – Tarom confirma ieri ca sunt necesare 3h pt formalitati si astazi ei deschid check-inul cu 2h inainte.
Yeap – good move .
Geretus(Citează)
18/10/2016 la 10:43 AM
Eu am ajuns cu 3 ore inainte de zbor cand plecam la Londra, acum o luna, si nu s-a deschis check-in desk-ul decat cu o ora si jumatate inainte (era zbor la care nu se potea face check in online, blue air sau ryanair cred). Culmea! Am stat si am asteptat o ora si jumatate acolo in picioare si apoi ne-au spus ca daca nu avem bagaje de cala sa mergem diect la security check. Wow.
Am observat si eu ca s-au mai deschis ghisee, au cautat solutii, dar tot exista mari probleme de organizare.
andressa(Citează)
19/10/2016 la 9:47 AM
Am facut check in online si la blue air (acum fix o saptamana) si la rynair de n ori, deci se poate.
Alin(Citează)