►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
La sugestia primarului Gabriela Firea, Consiliul Municipiului București a aprobat alocarea a 15 milioane de lei pentru Catedrala Mântuirii Neamului (urât nume i-au găsit!).
Ce alte decizii importante ale noului primar mai țineți minte? Că eu țin minte că a vizitat câteva șantiere, a anulat sportul pe Kiseleff, s-a certat cu unii de la RADET și acum, pac-pac, oferă 3,36 milioane de euro pentru marea catedrală. Rapid!
Iar Primăria a ales să rezolve problema catedralei înainte de orice altceva:
Referitor la comentariile ca ar fi mai bine sa investeasca in spitale, Gabriela Firea a declarat ca planul de investitii in spitale este mai ambitios, de 3 milioane de euro, si ca in urmatoarea perioada se va face un inventar a ceea ce trebuie facut in unitatile spitalicesti din subordinea Primariei.
Adică bani au fost dați Bisericii, dar pentru spitale încă se fac planuri, iar cândva în viitor se va face o listă și cu ce au nevoie acestea. Suntem în anul de după Colectiv, când situația tristă a spitalelor din București a ieșit la iveală în mod brutal și săptămânal auzi de noi scandaluri și probleme, iar prioritatea este, în continuare, catedrala? Și în ce matematică un plan de 3 milioane de euro este “mai ambițios” decât 3,36 milioane de euro date direct pentru o singură construcție?
Dar planul pentru școli care este? Când se investește și acolo în vestiare pentru sport, un proiector, niște mingi noi? Dar planurile pentru parcuri, parcări, transport în comun, șantiere, dezvoltarea orașului șamd a câta poziție sunt pe lista de priorități?
Și cel mai tare în toată povestea asta este că aș vrea să știu de câți bani mai are nevoie catedrala aia. Câte milioane de euro se vor mai cere în următoarele luni? Biserica își face o catedrală uriașă din bani publici și nu știe nimeni cât costă în total, cine o construiește, cum s-au atribuit contractele și restul detaliilor absolut normale pentru un proces transparent.
USB și PNL au votat împotrivă, dar fără succes. Iată ce spune un consilier PNL:
Consideram ca bucurestenii deja au contribuit suficient pe anul in curs la acest proiect si in consecinta nimeni nu poate spune ca bucurestenii nu au contribuit, mai ales ca nu este primul an, s-a intamplat si anul trecut, totalizand pana acum numai de la bugetul Bucurestiului undeva sub 10 milioane de euro din 2011 pana astazi, fara sa mai adaug si sumele cu care au contribuit sectoarele”, a declarat Ciprian Ciucu, PNL, citat de Agerpres.
10 milioane de euro din banii capitalei, iar acum încă 3,36 milioane euro, și asta fără sumele de la primăriile de sector. Unde se va opri?
sursa: Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
35 comentarii
12/08/2016 la 6:41 AM
E simplu, biserica le spune prostilor sa voteze cu PSD-ul deci trebuie sustinuta.
Gaelex(Citează)
12/08/2016 la 7:32 AM
Adevarat. Probabil peste 30 de ani cand toti mosii si babele vor muri.
ionica(Citează)
12/08/2016 la 7:16 AM
Jumate din banii aia se intorc cash la partidul care cotizeaza. Biserica trebuie isi tina acte contabile cu cate lumanari a vandut si ce cheltuilei a avut ?
dw(Citează)
12/08/2016 la 7:44 AM
era mai simplu sa puna o cruce pe Circul de stat.
Giovani(Citează)
12/08/2016 la 8:18 AM
Acum pe bune, măcar se vede ceva în urma. Trebuie remarcat faptul că Biserica stie sa gestioneze corect fiecare bănuț. Ar arata altfel tara șîn ar exista multe realizări în infrastructura dacă fondurile ar fi gestionate după modelul BOR.
Ren(Citează)
12/08/2016 la 8:57 AM
asta ai visat tu azi noapte… asa de bine gestioneaza incat au inceput un proiect fara sa aiba bani…
deplictis(Citează)
12/08/2016 la 9:24 AM
Păi cam asta-i problema, că nu știm cum sunt gestionați de BOR banii publici primiți pomană. Totul e o gaură neagră, care sunt prețurile de achiziție pentru materiale nu știm, ce licitații s-au făcut, cine le-a câștigat etc.
M.(Citează)
12/08/2016 la 9:24 AM
E si misto asa sa te gestionezi pe banii altora.
Plus ca nici macar taxe nu platesti.
Valeriu(Citează)
12/08/2016 la 10:47 AM
@M. daca nu ma insel lucrarile sunt facute de Strabag adica Raiffeisen. era un banner mare pe mizeria aia la un moment dat.
Ender(Citează)
16/08/2016 la 11:38 AM
Nu știu asta, dar la mașini au gusturi bune, numai Mercedesuri de top.
nwradu(Citează)
12/08/2016 la 9:08 AM
Proiectul cu spitalele e mult mai ambițios pentru că vor să vadă cum pot să cumpere doar două scaune din ăia 3 milioane de euro.
Flo(Citează)
12/08/2016 la 9:16 AM
Întâi prioritățile și pe urmă restul. Cu o moarte toți suntem datori, prin urmare și cu o mântuire, că doar nu vreți să mergeți la cazane.
Cred ca am mai zis, cum zice cineva mai sus, mie chestia asta îmi miroase a sifonare de bani, grav, un fel de ultima scăpare.
Biserica nu are obligația să aloce lucrări după aceleași reguli ca instituțiile de stat, nu?
Cred că în momentul de față Dany Boy ar putea fi cel mai mare dealer de contracte (mafiot) din țară, ținând cont ca nefăcând parte din administrație are oaresce imunitate la investigații DNA.
E doar o bănuială, dar parcă prea se înghesuie primarii și alții la dat bani către catedrală deși parca vocea poporului ar zice să nu. Din punctul ăsta nici nu prea îmi vine să cred că mai câștigă popularitate, gen voturi.
catalinx(Citează)
16/08/2016 la 11:39 AM
Vocea Poporului = cei 5% care comentează online despre asta, inclusiv aici. Ceilalți se tratează cu lămâie, dau share la Arsenie Boca, stau la coadă la moaște șamd.
nwradu(Citează)
12/08/2016 la 9:41 AM
Sa fiu sigur sau sa sper ca sunt mai bine cheltuiti decat banii pentru spitale si scoli ?
Chiar ar fi atat de greu sa se faca publice cheltuielile si contractele pentru acel obiectiv ? Nu cred ca nu au asa ceva dar dintr-un motiv sau altul nu il publica …. fara transparenta ….
Ca sa nu comparam cu contractele pentru panselute … ca atunci sunt bani foarte bine cheltuiti orice ati spune!
YoDo(Citează)
12/08/2016 la 9:58 AM
Păi este mai importantă “mântuirea” oaminilor decit vindecarea lor, este mai important să se scoată bănuţii din marea puşculiţă pentru Catedrala de Mântuială a Neamului decît aparatură medicală modernă, ceva în plus la salarii la medici (ca să nu mai fie tentaţi să ieie şpagă), de asemenea pregătire suplimentară pentru tot sistemul medical. Prioritate mare are şi sistemul de învăţămînt, care este ca şi Cenuşăreasa, educaţia populaţiei este lăsată deoparte. Prea puţin conteaza educaţia, pentru că nu e bine să fie pre mulţi oameni dieştepţi, lasă dom’le să fie cîţi mai multe proşti, că ceia dă bani de cerşit pentru biserici şi fără să puie pre multe întrebări. Ce contează că ţara va ajunge analfabetă, important e să aibe popchii cu ce se lăuda. La fel de “prioritară”, este vorba de altă prioritate de nivel naţional – răscumpararea propriei creaţii naţionale (sau poate că nu), numesc aici Idioţenia Pămîntului, pentru care nu pricep de ce trebe să dau bani, pentru că dacă ar fi să fie operă de artă românească ar trăbui să fie donată, şi nu cumpărată. Afacerile sînt afaceri, şi în afaceri nu închepe de sentimente. Deci comisioanele (generoase, pe măsură!) pentru aceste lucrări sînt evident încasate de cine trabuie. Haida bre, chiar sînteţi orbi cu totu’ ?! Chiar aşa de greu este de priceaput ? Sau pur şi simplu toţi pleacă capetele în semn de slugărnicie şi bună credintă, şi accepta necondiţionat să fie îndoctrinaţi ?! Păi dacă e aşa, atunci ne merităm soarta. Cu vîrf şi îndesat.
Sorin(Citează)
12/08/2016 la 10:09 AM
Eu nu vad unde a cerut biserica bani de la PMB… Daca PMB a decis sa-i dea, care e problema bisericii? Ca-i primeste?!
Aghid(Citează)
12/08/2016 la 10:14 AM
https://pressone.ro/primarul-capitalei-a-pledat-in-fata-consilierilor-generali-cauza-catedralei-mantuirii-neamului/
Da’ Nicolae Crangasu ala ce face altceva decat ca cerseste bani de la PMB in numele Patriarhiei.
rumbu(Citează)
12/08/2016 la 10:44 AM
Ne iei de proști? Cum adică nu a cerut? Dar popa ăla la care rânjește Firea ce caută acolo? Dar scrisorile de la Patriarhie către primarii Bucureștiului și nu numai ce sunt, bilețele de amor?
M.(Citează)
16/08/2016 la 11:41 AM
Patriarhul a trimis cereri tuturor primăriilor. Numai publicului n-ar cere bani, ar avea o surpriză că nu-i dă nimeni.
nwradu(Citează)
12/08/2016 la 10:36 AM
Exact!
Iar prosti sunt foarte multi, asta e problema cea mai mare.
Vali(Citează)
12/08/2016 la 11:09 AM
you sir, made my day!
Adi S(Citează)
12/08/2016 la 12:35 PM
daca ar fi sa o luam pe cinstite dupa prezenta la vot rezulta ca prostii sunt putini, cei mai multi, adica aia care nu s-au prezentat la vot sunt ignoranti si ignoranta e mai periculoasa decat prostia. haideti sa nu mai asteptam mosii si babele sa moara si sa mergem la vot in Noiembrie.
bogdan.m(Citează)
12/08/2016 la 12:59 PM
Mama ei de treaba, că abia au fost alegeri și mi-aș fi dorit ca în campanie să se fi discutat asta, să știm și noi cine ce priorități are. Niște școli noi sau măcar renovate, niște parcări etajate, investiții în spitale. Nu, am ales-o, de acu face ce o taie pe ea capul. Campania a fost așa, de formă, nu mai conteaza ideile, argumentele, dezbaterile.
mircea 2(Citează)
16/08/2016 la 11:42 AM
Așa sunt campaniile de vreo două ediții, nu se mai fac cu program electoral, ci cu bârfe și acuzații pe lângă subiect.
nwradu(Citează)
12/08/2016 la 1:46 PM
Cât ai zis, 15 milioane? Ia de aici 57 de la deputați și construiește ce vrei cu ei. 57 în 6 luni! Rezultatul e o Catedrală vs NIMIC. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21221612-cheltuielile-deputatii-peste-57-milioane-lei-primele-6-luni-ale-anului-120-deplasari-externe-sase-luni-cea-mai-costisitoare-kazahstan-100-000-lei.htm
Ren(Citează)
12/08/2016 la 2:07 PM
“Pentru finalizarea lucrărilor, reprezentanţii Patriarhiei estimează că ar mai fi nevoie de aproximativ 40 de milioane de euro”, citeam undeva. O nimica toata, as zice.
Altfel, aveti dreptate, mereu auzi ca nu sunt bani, ca nu se investeste in scoli, spitale, drumuri, dar si cand s-ar gasi banii, tot de lacasele de cult isi aminteste primaria. Mai ales ca a venit acum d-na Firea, care se declara credincioasa, numai ca nu da de la ea banii astia!
Danny(Citează)
12/08/2016 la 2:42 PM
Din pacate pana atunci apar alti mosi si alte babe. Du-te intr-un sat mai departe de Ilfov si o sa vezi cum e situatia pe acolo. Nu trebuie sa fii batran ca sa fii spalat pe creier
Dan(Citează)
12/08/2016 la 6:54 PM
“…Unde se va opri?”
Răspuns (în context): Sky is the limit!
Vlad(Citează)
12/08/2016 la 7:40 PM
Biserica = Evul Mediu, nu stiu, intreb si eu?
Vorba cantecului: “Tara ne vrea prosti”.
Sa faci scoli peste tot (in fiecare localitate), nu stiu cat este de ok, in sensul de personal didactic competent si numeros.
Mai bine faci mai putine dar asiguri transport dar mai ales cazare, ca sa vada si copilul din zonele defavorizate (cativa copii intr-o localitate sau venituri foarte mici) cum e sa stea intr-un camin ceva mai curat decat unde locuieste sa manance regulat o mancare mai buna decat acasa sau minunatul Corn si ce lichid o mai fi pe langa el. Ca sa-i starneasca interesul de a-si dori mai mult in viata decat sapa pe camp. Nu discutam de cei cu parinti in loc de sponsori care aspira la masini sau mai stiu eu ce vedete TV.
Exact cum am inceput…
Cultul = Cultura, nu stiu, intreb si eu?
Anonim(Citează)
12/08/2016 la 7:50 PM
… iar despre spitale, nu e neaparat o prioritate sa faci spitale noi si sa le lasi pe cele actuale in paragina, s-ar putea intretine/moderniza cele actuale si eventual construi spitale moderne sau de nisa care lipesc in momentul de fata.
A fi trebuit ca toti parlamentarii si rudele lor sa aiba obligatia de a se trata doar in spitalele de stat din Romania, presupun ca in aceasta situatie si-ar da interesul pentru ele, in momentul de fata interesul e numai pentru ei. Cei mai multi dintre ei n-au nici cea vaga idee despre realitatea sistemului medical.
Anonim(Citează)
13/08/2016 la 10:21 AM
nwradu, tu percepi catedrala aceea dpdv al religiei și ortodoxiei.
Mai e și altă percepție și anume, de monument arhitectonic al capitalei (“landmark”). Cînd am fost în Paris și am vizitat Notre Dame sau în Barcelona și am vizitat Sagrada Familia nu am făcut-o ca să mă duc la slujbă ci pur și simplu ca să văd o clădire reprezentativă. La fel am făcut în Istanbul cînd am vizitat Suleymanie, Hagia Sofia și Sultanahmet (evident în cazul ăsta interesul religios pt mine era 0 căci nu-s musulman).
Deci primăria bagă 3 mil euro în construcții reprezentative, nu în religie sau în BOR în particular. Părerea mea.
alias(Citează)
16/08/2016 la 11:44 AM
Sagrada e în construcție de mulți ani pentru că nu iau fonduri de la stat, ci acum iau de la vizitatori.
Sunt de acord că avem nevoie de o mare catedrală, că cea de la Patriarhie e mică. Dar vreau să se facă prin donații de la credincioși, nu bani dați de primari contra voturi susținute de popi, și vreau să se facă transparent, nu în secret.
nwradu(Citează)
14/08/2016 la 2:03 AM
Cornel S(Citează)
14/08/2016 la 2:08 AM
Peste 30 de ani tu ce o sa fii? Mos sau baba? Sau doar la altii se contabilizeaza anii..
Cornel S(Citează)
15/08/2016 la 12:00 AM
unde am putut ajunge.. nu mai am nicio speranta pentru tara asta. btw, tot vad pe bloguri chestia aia cu haisavotezi punct ro sau geva de genul, fratilor dejeaba!
Didel(Citează)