un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Câțiva șoferi Uber au fost deja amendați la Cluj

8 Aug 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

90 comentarii

Update 8 august: am pus la final poziția oficială Uber și câteva explicații.
Update 10 august: un mesaj de la General Managerul Uber România.

Uber n-a început cu dreptul la Cluj, ba chiar serviciul a fost momentan dezactivat, spune Digi24.

Totul a pornit de la un șofer Uber care a vorbit urât cu un taximetrist și care apoi a fost blocat cu mașinile de mai mulți taximetriști. Șoferul Uber a sunat la Poliție pentru a se plânge că este agresat. În replică, mai mulți taximetriști s-au urcat ca și clienți în mașini conduce de șoferi partenei Uber și au făcut comenzi la adresa Secției 6 de Poliție Cluj-Napoca. În momentul în care s-au dat jos din mașini, au alertat polițiștii că se efectuează transport neautorizat de persoane. Șoferii Uber prinși astfel au replicat că-și duc niște prieteni cu mașina. Când au văzut că sunt amendați, au sunat la ora 1 noaptea un avocat din București și au spus că nu mai au nimic de declarat.

Patru șoferi Uber au primit amenzi de câte 25.000 de lei în baza legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. De asemenea, plăcuțele de înmatriculare au fost reținute 6 luni. La ora 2, Uber era suspendat la Cluj și nu se mai putea comanda masină.

Am deschis acum aplicația, serviciul pare să fie funcțional în Cluj.

uber_cluj

În București nu s-a întâmplat niciodată așa ceva. Singura explicație posibilă este că în Cluj taximetriștii sunt mult mai bine organizați, în timp ce în București totul seamănă mai degrabă cu o mafie. Pentru cei care nu știu cum arată taximetria în București, situația este aproximativ aceasta:

  • în jur de 10.000 de taxiuri operează în București, dar sunt înregistrate pe localități periferice deoarece numărul maxim admis prin lege de taxiuri înregistrate pe București (în jur de alte 10.000) a fost de mult timp atins.
  • licențele de taximetrie au fost cumpărate încă de la început de tot felul de dubioși care apoi le-au “închiriat” companiilor sau șoferilor individuali. Sunt oameni care fac o grămadă de bani stând degeaba acasă, iar bănuiala este că mulți dintre ei sunt consilieri locali, primari sau apropiați ai acestora, adică oameni care s-au aflat în pozițiile cheie de unde au putut lua aceste licențe
  • șoferii lucrează pe un plan zilnic, trebuie să aducă “la patron” în jur de 1000 de lei. Pentru asta stau și 12 ore în mașină.

Practic, aici în București singurii care au avut de suferit după lansarea Uber au fost șoferii de pe mașini, care au fost nevoiți să muncească ture mai lungi pentru a câștiga suma zilnică. Impactul mă îndoiesc că a fost mare, vorbim de 15.000-20.000 de taxiuri și poate câteva sute de mașini Uber. Chiar și așa, lipsa unui sistem bine organizat, a unei asociații puternice de taximetriști, a făcut ca problemele Uber să nu ajungă spre vârf. Care vârf, în fond? O mână de mafioți ce-și așteaptă taxa zilnică de la șoferii de taxi și nu le pasă cum fac aceștia banii?

Poate că în Cluj nu stau lucrurile așa.

Culmea este că aveam impresia că Uber și-a ordonat mai bine operațiunile din România. Toți șoferii din București lucrează pe firmă, pot emite factură, cred că toți cei pe care i-au întrebat aveau și licență de transport. La Cluj ce-a fost? Sunt curios care a fost motivul exact ale amenzilor, la nivel de lege și articol.

Update: cei de la Uber m-au sunat după 4 minute de la publicare. That was fast!

Poziția lor oficială este următoarea:

“Uber dezaproba ferm astfel de agresiuni si actiuni de intimidare ale partenerilor Uber si ii sprijinim in orice mod posibil. Uber este un serviciu inovator, inca nereglementat – functionam in Romania si alte 20 de stare europene. Exista un demers de reglementare la nivelul UE, in linie cu recomandarile Comisiei Europene.

Uber NU este un serviciu de taxi – Uber este o aplicatie e mobil care pune in legatura pasageri cu soferi parteneri, persoane care isi impart masina personala ocazional pentru a-si acoperi costurile masinii sau pentru a face un venit in plus. Uber reprezinta inca o optiune la modalitatile de transport urbane existente. Exista insa actori privati care ar dori ca lucrurile sa ramane neschimbate si care decurg la masuri care pun in pericol siguranta fizica a pasagerilor si ale soferilor parteneri.”

Site-ul Știri de Cluj are o declarație a poliției Cluj, care spune că amenzile s-au dat prin legea 38/2003 pentru transport public fără autorizație. Probabil că șoferii aveau firme, dar nu aveau și licențele de transportatori pentru Cluj? Legea 38/2003 prevede la art 55 pc 5 amenzi între 25.000 și 50.000 de lei pentru transport fără autorizație:

5.cu amenda de la 25.000 lei la 50.000 lei:
a)aplicabila transportatorilor pentru nerespectarea prevederilor art. 7 si 8;
b)aplicabila dispeceratelor taxi pentru functionarea fara autorizatie de dispecerat taxi valabila.

Articolul 7
Transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere se poate executa numai de transportatori autorizati.
Articolul 8
Autorizatia de transport se elibereaza de catre autoritatea de autorizare pe durata nedeterminata si este valabila cu conditia vizarii acesteia la fiecare 5 ani de catre aceasta, odata cu verificarea indeplinirii conditiilor care stau la baza emiterii unei astfel de autorizatii.

asus s5507

    90 comentarii

  1. motivul este simplu. “Ride sharing” in cazul asta e o fantoma, nu exista. O fictiune, pe care o crezi numai din bunavointa.

    Nu exista “vreau sa ma duc de la str X la str Y” si sa zica un partener Uber “aha, io chiar acum ma duceam acolo”. El se duce acolo numai pentru ca l-ai chemat tu, si tu vrei sa mergi.

    Uber sa-si ia sacul cu minciuni si sa se care din Romania. Cum s-a carat si din Germania.

      (Citează)

    • E destul de sharing dacă eu împart costul cu alt utilizator? Ca nu e neapărat vorba de șofer. Pentru ca am făcut-o.

        (Citează)

    • Nashu_mare, sigur ca nu. Ca asa daca s-ar urca cate 2 in taxi si gata, n-ar mai trebui sa respecte regulile de taxi, autorizare, ca cei doi clienti fac price-sharing.

        (Citează)

    • Doar ca unul dintre cei doi nu ar respecta legea și ar avea venituri la negru. Aici, fiecare călător are factura lui.

        (Citează)

    • N-am înțeles totuși de ce ești așa pornit să se care din ROmânia un serviciu care are șansa să arate că poți fi transportat în condiții bune, cu respect și o mașină bună.

      Mi se pare că un om normal ar trebui să militeze pentru schimbarea legilor sau intrarea în legalitate deplină, nu pentru “cărați-vă”. Sau vrei să rămână aceeași cocină ca și acum?

        (Citează)

    • nu-mi place nici modul in care “angajeaza” soferi, nici altele.

      In alte tari au fost dati afara, si s-au infiintat in loc companii de taxi care au adoptat modelul de comenzi online si baremul acela de curatenie, care sunt de fapt singurele imbunatatiri legitime.

        (Citează)

    • În germania funcționează. Vorbești în necunostiinta de cauza….

        (Citează)

  2. La Cluj au fost mașini și șoferi din București. (au mers cu waze, deși au fost amuzanți când întrebau dacă am vreun traseu preferat peste gps) Probabil asta e principalul motiv pentru care s-au supărat taximetriștii clujeni. Au fost loviți în banana locală.

    În alta ordine de idei, uber refuză să îmi mai elibereze facturi pe firma, doar pe persoană fizică, deși săptămâna trecută au făcut-o (firma și cardul de companie înregistrate la ei pe site)

      (Citează)

    • Business Profiles pare o glumă. Singura funcție utilă e că-ți permite să vezi cine din firmă călătorește și unde, dar de facturi nu s-au prins că ai avea nevoie rapid și eficient.

        (Citează)

  3. “șoferii lucrează pe un plan zilnic, trebuie să aducă “la patron” în jur de 1000 de lei. Pentru asta stau și 12 ore în mașină.”
    bai mai da-o dreaq de treaba!

      (Citează)

  4. NU există fac sport cu drujba și identific copacii printr-o aplicație, deci sunt companie de IT! Pentru moment, firma UBER derulează o activitate ilegală de transport persoane în regim de taxi. Nu înțeleg de e tolerată și de ce nu se iau măsuri. E limpede ca lumina zilei.

      (Citează)

    • Nu-i musai în regim de taxi, există și alte regimuri de transport de persoane.

      Doi la mână, Uber este o aplicație care pune în legătură călătorul cu un șofer dispus să-l transporte, așa că e greu de dovedit că Uber derulează o activitate ilegală. E ca și cum ai zice că dispeceratul de taxi derulează o activitate ilegală.

        (Citează)

  5. Mai taie un zero din 1000 aia, da-o dreaq!
    Cota e de 100-150 lei cu masina la ramanere si we la liber, adica in cursul saptamanii trebuie sa dea 150 de lei pe zi lucratoare timp de 2-3 ani dupa care le ramane masina sau ce ramane din ea (in cazul in care nu au masina proprie), banii pe care ii fac in we sunt ai lor. Am intrebat destul de multi soferi de taxi si cam asta am inteles ca e politica.

      (Citează)

  6. Da, în loc să vedem cum progresăm și noi un pic, și să găsim soluții legale (a se citi legalizam serviciile moderne), noi ne buricăm că e transport ilegal de persoane și rămânem la loganul nostru mirositor, că ăla e legal. Se aude ceilalți blogeri?

      (Citează)

  7. Uber NU este un serviciu de taxi – Uber este o aplicatie e mobil care pune in legatura pasageri cu soferi parteneri, persoane care isi impart masina personala ocazional pentru a-si acoperi costurile masinii sau pentru a face un venit in plus.

    De-aia au ad-uri pe facebook cu mesajul “Devino antreprenor cu Uber” – ocazional, da?

      (Citează)

    • Sună mai bine când o zic așa, te simți patron pentru că muncești direct pentru tine și la ce ore vrei tu. Să trecem peste alegerea unor cuvinte și să vorbim exact de legi, că acolo e problema, nu felul în care se prezintă Uber, misiunea și viziunea.

        (Citează)

  8. incerc sa inteleg ce are lumea cu Uber in Romania :| ma refer la oamenii care comenteaza pe net, dar nu au nicio miza legat de taximetrie, cei care spun ca e ilegal dar au copiat la BAC, iar daca au ocazia sa dea o spaga o fac fara sa clipeasca. nu glumesc, imi explica si mie cineva?

      (Citează)

    • Uite, incep eu.

      Am fost sofer Uber o foooooarte scurta perioada.
      Termenii si conditiile se schimba cum vor ei – imi aduc aminte cum intr-o duminica seara pe la 20:00 au trimis notificare ca de luni se schimba planul tarifar.

      Apoi, dau declaratii ca cele de mai sus, despre ridesharing si oameni care colaboreaza, in timp ce ei stabilesc un tarif pe kilometru, la care Uber aplica un comision procentual – ride sharing cu revenue sharing nu e chiar o activitate pe care o faci in timpul liber, cand ai drum pana in Militari.

      Plus ca niste oameni au luat 25.000 lei amenda si nu isi mai pot folosi masina 6 luni. E un risc pe care si l-au asumat, dar cata vreme se intampla asta, nu suntem intr-un domeniu nereglementat, ci chiar intr-o zona usor ilegala.

        (Citează)

  9. Cine merge cu UBER nu cred ca mai are dreptul ca sa se vaite ca serviciile publice sunt proaste. Atat timp cat tu algi ca sa mergi cu un serviciu premium, insa nu platesti premium (doar putin mai mult ca servicul de taxi legal) pentru ca se face evaziune fiscala si esti constient de asta. Practic tu il faci pe stat can poti, el te face la randul lui cum stie el mai bine. De obicei in tarile in care functioneaza astfel de reguli este haos mare.

      (Citează)

    • Hai ba nu fi nesimtit.

      1. Cine accepta taxiurile jegoase, puturoase, cu rar luat pe naspa, …etc sa nu se mai planga de servicile publice sub orice critica, sunt doar la acelasi nivel cu mult iubitele taxiuri.
      2. Esti fie prost, fie platit fie taximetrist sa vorbesti de evaziune fiscala. Funie in casa spanzuratului. Ca parca nu stim toti cum se reseteaza ceasurile cu quartzu de la bricheta.
      3. Culmea ca la uber nu e acelasi nivel de evaziune, problema acolo e licenta de transport.
      4. Care e rolul licentei de transport? Sa ateste niste conditii minime? Atunci sa-si bage fie conditiile fie respectarea lor fix in rect. Uber are conditii de 10 ori mai bune ca taxiurile.
      5. N-am auzite de maimuta pe uber. Ce sa vezi ca client ma intereseaza asta. Pe stimata politie nu.

        (Citează)

    • Postac agresiv, fac din rapsunderi efortul ca sa-ti rapund la ticalosii:

      1. Merg cu taxiul de voie sau nevoie cel putin o data pe saptamana (dus-intors) si cred ca ce descrii tu ca fiind la sigur “taxiurile jegoase, puturoase, cu rar luat pe naspa” nu se prea regaseste in realitate, poate odata la 50 de curse sa dai de un Logan care chiar arata rau, insa pentru unul ca tine care a mers mult cu Mercedesul (RATB) si ai aspiratii inainte, posibil ca Loganul sa fie considerat jignitor.
      2. Cred ca numai tu ai inteles ce ai vrut ca sa spui aici, nu stiu ce ceas il resetezi cu quartz-ul, cumva casa de marcat? Vezi sa nu.
      3. Uber nu incalca legea, ei doar mint ca fac “ride sharing”, insa legea o incalca soferii, simpla posesie a permisului de condurece nu iti da voie sa faci si transport de persoane.
      4. UBER legal nu are cum sa existe, sunt convins ca nici ei nu doresc intrarea in legalitate pentru ca ar ajunge undeva la 3,5 lei/km si nimeni nu ar mai comanda. Soferii stramba din nas cand le expira RCA-ul. Cand vor fi nevoiti ca sa faca si asigurare de transport persoane care este mult mai scumpa sunt sigur ca multi ar zice pass.
      5. Epoca maimutei la taxi a cam apus, esti blocat in trecut.

        (Citează)

    • Marius, in primul rand nu cred ca ajuta pe nimeni faptul ca recurgi la jigniri sau insulte, cel mult risti sa primesti un ban pe aici. Sa stii ca exista posibilitatea ca ce zici tu acolo sa nu fie adevarat, chiar daca tu esti ferm convins ca este – tocmai de-asta exista discutii, fiecare isi exprima parerea pe care o are, cu argumentele pe care le are, experientele proprii etc.

      Nu e ca si cum oamenii ar fi preferat dintotdeauna Uber in detrimentul companiilor de taxi traditionale, ci pur si simplu s-au saturat de acele conditii (uneori umilitoare), tratamentul sub standarde si a experientelor proaste sau foarte proaste prin care au trecut. Uber au venit ca o alternativa (si moderna pe deasupra, plati online, apps, comanda fara dispecerat) si nu cred ca pe cineva intereseaza neaparat ca se numeste Uber, ci ca reprezinta un serviciu modern si civilizat. Daca e nevoie de autorizatii, statul sa le solicite, sa dispuna amenzi, confiscari, arestari, etc, dupa cum este legea – pe mine chiar nu ma intereseaza asta, ci doar sa beneficiez de un serviciu ok si chiar nu ma intereseaza cum se numeste compania – se poate numi chiar si Pelicanul, daca ofera servicii civilizate, e ok.

      Sa stii ca situatia cu taxiurile nu e tocmai roza. Anul trecut am avut o experienta destul de aiurea cand am avut nevoie sa mergem la spital, soferul respectiv s-a gandit ca noi mergand la spital, poate sa si profite de noi, ca nu suntem atenti la drum daca tot discutam despre problema cu spitalul – asa ca aparatul de taxat se oprea in mod miraculos (se intrerupea afisajul), apoi cand se aprindea era un tarif mult mai mare. A facut asa de cateva ori, cand i-am zis s-a scuzat ca e problema la cablu, i-a dat 2 pumni cica sa il repare. In momentul respectiv am cerut sa se termine cursa chiar acolo, dar a fost penibil, eram plini de nervi, ne venea sa dam de pamant cu soferul si efectiv nu ne venea sa credem ca asa ceva inca se mai intampla.

      Despre Uber, Lyft si altele asemenea, sa stii ca sunt servicii legale, ei exista in continuare si vor exista la fel de bine, la fel cum si OLX exista – pentru ca ei sunt doar niste intermediari, iar asta inca NU este ilegal.

        (Citează)

    • Glumesti cumva?

      Nu ai nimic de reporsat utilizatorului D4n care are frazele “Hai ba nu fi nesimtit.” si “Esti fie prost, fie platit fie taximetrist” si imi reprozezi mie ca le-am catalogat ticalosii? Nu crezi ca esti cam trup si suflet UBER?

      Daeveren:
      Marius, in primul rand nu cred ca ajuta pe nimeni faptul ca recurgi la jigniri sau insulte, cel mult risti sa primesti un ban pe aici.

        (Citează)

    • Marius M:
      Cine merge cu UBER nu cred ca mai are dreptul ca sa se vaite ca serviciile publice sunt proaste. Atat timp cat tu algi ca sa mergi cu un serviciu premium, insa nu platesti premium (doar putin mai mult ca servicul de taxi legal) pentru ca se face evaziune fiscala si esti constient de asta. Practic tu il faci pe stat can poti, el te face la randul lui cum stie el mai bine. De obicei in tarile in care functioneaza astfel de reguli este haos mare.

      Confunzi un pic serviciile publice cu serviciile oferite de stat. De cele din urmă te poți plânge, că-ți plătești taxele și statul din asta trăiește.

      Taxiurile sunt firme private, chiar dacă oferă servicii publicului. Dacă mâncarea e proastă la un restaurant, n-are legătură cu taxele plătite de cineva, ci doar cu serviciile oferite de acel restaurant. La fel și la taxiuri.

      Și nu cred că poți garanta că firmele de taxi plătesc taxe de rup sau ceva. Mai degrabă poți garanta că, dacă face Poliția o razie mâine, dă amenzi la peste 50% dintre taximetriști.

        (Citează)

  10. Uber NU este un serviciu de taxi – Uber este o aplicatie e mobil care pune in legatura pasageri cu soferi parteneri, persoane care isi impart masina personala ocazional pentru a-si acoperi costurile masinii sau pentru a face un venit in plus.

    :| adica eu te chem sa ma iei de la punctul x ca sa ma duci in punctul y si tu nu ai voie sa refuzi comanda, dar tu, sofer uber, iti imparti masina ocazional cu mine. cat poate sa puta asta…

      (Citează)

    • Cum sa nu aibă voie sa refuze? Doar nu e sclavie. Au voie sa refuze. Nimeni nu le pune pistolul la tâmplă.

        (Citează)

    • Discutați despre semantică, dar e mai interesantă discuția pe legile din România. Uber e doar o aplicație software, toată vina nerespectării legilor cade pe șoferi.

      Uber poate fi interzisă doar la modul “aveți un soft care instigă încălcarea legilor din România de către niște șoferi, dezactivați-l aici sau vă dăm în judecată în statul vostru”.

        (Citează)

  11. Puie Melicanul si celelalte companii taxi din Bucuresti!

      (Citează)

  12. “Uber dezaproba ferm astfel de agresiuni si actiuni de intimidare ale partenerilor Uber si ii sprijinim in orice mod posibil.”

    BWAAHAHAHAHAHAHHAHAAA! Best joke! Ever!

    Sa-i aud ca-si dezaproba propriul plan de sabotaj la adresa Lyft.
    …………………………………………………………………………………………………….
    Exact, liniste. Cand Uber ii agreseaza pe altii, e ok. Cand Uber sunt dusi la politie ca sa fie amendati din cauza ca sunt un serviciu ilegal, vai doamne, sunt agresati.

    Pe dracu, Uber tocmai si-au luat-o pe coaja intr-un mod asemanator cu cel in care i-au sabotat pe Lyft.

    Acuma cine plateste amenzile? Uber sau soferii “contractori”? Ca daca vor trebui soferii contractori sa scoata bani din buzunarul lor, eu zic ca e destul de clar cat de putin le pasa celor de la Uber de legislatie.

    Esti un serviciu declarat ilegal si atunci cand esti prins si amendat, iti arunci soferii la gunoi sa-si plateasca ei amenzile doar pentru ca tu sa-ti pastrezi marja nesimtita de profit iar afacerea ilegala sa continue? La loc, nota 2. Mai baga o fisa dupa ce legea va fi in asa fel incat sa fie loc si pentru serviciul tau si pentru serviciul de taximetrie.

      (Citează)

    • Știi tu pe cineva care a plătit amenda aia sau de ce ești atât de sigur și râzi ca un ortodox creștin? Eu știu că au primit suport din partea avocatului uber.

        (Citează)

    • De ce ar plati Uber amenzile? “Uber NU este un serviciu de taxi – Uber este o aplicatie e mobil”
      Ce uameni!

        (Citează)

    • De ce ești curios? Eu sunt convins ca nu le va plăti nimeni pentru ca nu sunt mari șanse să rămână definitive. Dar, dacă vor rămâne, crezi ca, la nivel global, va risca Uber sa se audă ca arunca vina pe șoferi?

        (Citează)

    • @Nashu_mare: Nu degeaba am scris in propozitia de dinainte un “daca”.

      1. Uber ca si companie plateste amenzie => status quo-ul legat de ilegalitatea serviciului ramane.
      2. Uber ii pune pe soferi, pardon, contractori sa plateasca amenzile din buzunarul lor => Uber e in continuare ilegal dar mai arata inca un deget mijlociu catre legislatie si respect fata de angajati.

      Uber got a taste of its own medicine. De-aia rad cu gura pana la urechi de acest incident :)

      Legat de aruncat vina pe soferi, totul e posibil din partea Uber. De ce?

      “Under Uber’s new agreement, drivers are now supposed to only file for arbitration rather than sue or join a class action lawsuit. Unlike the public judicial system, arbitration is wholly private and almost always favors companies over people. Worse still, it makes class action cases nearly impossible, creating a situation where individuals en masse can rarely hold companies accountable for wrongdoing.”

      http://arstechnica.com/tech-policy/2015/12/uber-doesnt-want-drivers-to-sue-again-so-it-pushes-them-to-arbitration

        (Citează)

    • @Nashu_mare citesc comentariile si nu inteleg de ce esti asa afectat de aceste sanctiuni. Actionar cumva? PR? Daca legea spune ca nici cu autostopul nu ai voie sa mai iei calatori ca ai nevoie de autorizatii si asigurare de transport persoane care e problema ca niste indivizi prinsi in fapt sunt sanctionati? Daca ne dorim ca si cei prinsi in flagrant sa fie gasiti nevinovati atunci mai bine lasam legea junglei si facem economie la buget cu salariile magistratilor. Sau insinuezi ca soferii uber nu fac taximetrie? Da o comanda acum sa vezi cati soferi uber au drum exact pe unde vrei tu sa ajungi.

        (Citează)

    • Unde am scris aici va îmi doresc eu ceva? Am zis doar ce se întâmplă. Am experiențe în politici de corporații și știu cum funcționează în relația cu legea, ce scriu în contracte ca sa se asigure și ce fac cu adevărat pentru a își apăra partenerii care par mai slabi în ochii publicului. Atât timp cât ești o mare companie listata la bursa (Google) pierzi mult mai mult dacă apare în presa ca ai tras o țeapă unui mic partner care lucrează practic pentru tine. Mai bine pățești 5k – 10k euro amenda ăluia (deși nu e cazul aici).

        (Citează)

    • “Esti un serviciu declarat ilegal” – unde a fost declarat ilegal, in presa? Serviciul este perfect legal in continuare. Ce ar putea fi contestat dpdv juridic este existenta (sau nu) a autorizatiei la fiecare sofer, dar asta este un risc asumat. Desi poate pare ciudat, Uber inca functioneaza (si este legal) atat in Berlin, cat si in Paris, orase din cele doua tari unde Uber “a avut probleme” in Europa.

      Ramane in continuare recomandarea celor de la UE (prin Comisia Europeana) ca statele membre sa fie “more friendly with Uber and Airbnb”.

        (Citează)

    • oamenii aia au fost agresati si sechestrati de niste persoane care nu sunt din secolul asta. or sa aiba castig la Curtea Europeana, daca politia si a facut treaba si au luat numele tuturor celor implicati.

        (Citează)

    • Daeveren: Ce ar putea fi contestat dpdv juridic este existenta (sau nu) a autorizatiei la fiecare sofer, dar asta este un risc asumat.

      Am întrebat câțiva șoferi și unii aveau și autorizație, chiar și dinainte de Uber.

        (Citează)

  13. te plangi ca statu iti da la mumu cand esti in spital? te plangi ca iti rupi masina in doua in gropi? mergi cu uber ca e cool si suntezi statul de impozite? da-te’n g$&u ma-tii ca iti meriti soarta. ……….. p.s. oare pe cine are uberica asta sef pe ro daca e atat de legal si corect? fetita oare cui?

      (Citează)

  14. Nashu_mare:
    Cum sa nu aibă voie sa refuze? Doar nu e sclavie. Au voie sa refuze. Nimeni nu le pune pistolul la tâmplă.

    Daca refuzi (fie urcarea in masina, fie destinatia), ai toate sansele sa te suspende. Si da, e micro-sclavie. S-a mai discutat asta prin afara, pentru cei care folosesc Internetul pentru mai mult decat “filme online hd subtitrate gratis” si “manele noi 2020”

      (Citează)

  15. Dacă e pentru șoferi care „isi impart masina personala ocazional ” atunci de ce Uber dă bonusuri pentru cei ce lucrează fulltime? E contradictoriu.

      (Citează)

    • În ce sens? Cat e bonusul? Definește “full time”!

        (Citează)

    • Le dă bonus ca să-și împartă mai cu spor mașina. Cui îi pasă? Credeam că s-a terminat cu discuția “e ride share, nu e ride share”. Uber e o aplicație software care intermediază relația dintre călători și șoferii care-i transportă, indiferent cum vor ei să se prezinte.

        (Citează)

  16. Daeveren:
    “Esti un serviciu declarat ilegal” – unde a fost declarat ilegal, in presa? Serviciul este perfect legal in continuare. Ce ar putea fi contestat dpdv juridic este existenta (sau nu) a autorizatiei la fiecare sofer, dar asta este un risc asumat. Desi poate pare ciudat, Uber inca functioneaza (si este legal) atat in Berlin, cat si in Paris, orase din cele doua tari unde Uber “a avut probleme” in Europa.

    Ramane in continuare recomandarea celor de la UE (prin Comisia Europeana) ca statele membre sa fie “more friendly with Uber and Airbnb”.

    Esti cu capul prietene? De cand sa transporti oameni in regim de taxi FARA AUTORIZATIE DE TRANSPORT e legal? Aa, faci ride sharing? Fa o gratis nene. Vrei sa faci un ban din asta? Fa-ti firma. Caci singura parte care plateste taxe la stat sunt soferii care au pfa sau srl. Uber nu plateste taxe la stat.

      (Citează)

    • TOȚI șoferii uber “sunt” pe firma, plătesc taxele și tva dacă e necesar conform firmei. Reiei comentariul?

        (Citează)

    • Te asigur ca nu sunt cu capul si ca Uber e legal, ca si serviciu – ar fi fost inchis de mult timp in multe state daca nu era legal, inclusiv in Romania in anul asta de cand functioneaza. Au incercat sa il inchida mai ales in Germania si Franta (in Franta inclusiv cu abuzuri din partea statului) si, cu toate astea, este in continuare legal inclusiv in acele tari – fiind un serviciu online care opereaza o platforma de intermediere, nu este nimic ilegal in asta.

      Conform legislatiei UE, firma nu plateste taxe in Romania, ci in tara unde opereaza – fiind un serviciu online, tranzactiile se fac pe Olanda, totul este legal dpdv plati, zero evaziune – intrucat toate serviciile sunt achitate in mod obligatoriu online cu cardul, toate evidentele sunt accesibile oricarui control fiscal.
      Ei nu au soferi angajati, prin urmare, din punct de vedere juridic, Uber nu se ocupa cu transportul de persoane.
      Ce vad ca nu intelege lumea e cum functioneaza compania, respectiv serviciul: din punct de vedere juridic, este o entitate care iti faciliteaza obtinerea unor servicii, nu ti le ofera ei, ci pun in legatura un client cu un ofertant de servicii. Aici e diferenta intre legal si ilegal.
      Tu ca si client inregistrat in sistem, vrei sa cumperi o cursa, serviciul te pune in legatura cu unul dintre cei inregistrati in sistem si care vinde o cursa. E acelasi principiu ca la OLX, pune in contact clientul cu vanzatorul, este un intermediar care isi ia comision. Cum ar fi sa pui OLX / Okazii sa plateasca TVA la stat pentru produsele de pe site? Dar sa consideri ca tot ce e pe site e vandut de fapt de OLX? Nu ar fi absurd?

        (Citează)

  17. @Daeveren: Nici Uber, nici soferii Uber nu detin acele autorizatii pentru transport persoane. Totusi, ei transporta persoane contra cost. Hence, ceea ce fac ei este ilegal.

      (Citează)

    • Din punct de vedere juridic: ce fac ei e legal, ce fac soferii e interpretabil (diverse tari interpreteaza in mod diferit aceeasi lege), plus ca soferii nefiind angajatii Uber, ci ofertanti de servicii “independenti” cu masina personala complica si mai mult lucrurile dpdv legal. (a se vedea explicatia mai pe larg de mai sus).
      Vreau sa subliniez ca serviciul este in continuare legal inclusiv in Germania si Franta, tarile unde au fost cei mai controversati dintre tarile UE / tari care au dorit scoaterea in ilegalitate a serviciului.
      De cand cu acea recomandare de la Comisia Europeana, nu cred ca ar mai incerca vreun stat sa ii scoata in ilegalitate.

        (Citează)

    • Tudor:
      @Daeveren: Nici Uber, nici soferii Uber nu detin acele autorizatii pentru transport persoane. Totusi, ei transporta persoane contra cost. Hence, ceea ce fac ei este ilegal.

      Unii șoferi au autorizație, poate chiar toți. Nu și-au făcut firme cu cod CAEN de preparat covrigi, ci de transport persoane și probabil au luat și autorizații pentru asta.

      Singura întrebare este dacă au și RCA-ul de care trebuie și respectă celelalte cerințe de tip de permis, revizii, consultări medicale… dar poate că acelea sunt doar pentru taximetriști, nu pentru orice tip de transportator. Asta nu știu.

        (Citează)

  18. http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro/2015/04/uber-romania.html?m=1

    Dacă și șoferii lor și-au făcut blog și sa se plângă de ei…

      (Citează)

  19. “Fiica preşedintelui ANAF este director pe România al operaţiunilor UBER, cel mai valoros start-up din lume în acest moment.” – zf.ro

    Nice move, UBER!

      (Citează)

    • Super, ai tras deja toate concluziile despre femeia aia doar bazat pe ce-i familia.

      Mai verifică o dată dacă mai e președinte ANAF, totuși. Poate s-o fi schimbat ceva.

        (Citează)

    • nwradu:
      Super, ai tras deja toate concluziile despre femeia aia doar bazat pe ce-i familia.

      Mai verifică o dată dacă mai e președinte ANAF, totuși. Poate s-o fi schimbat ceva.

      Chiar daca nu mai este presedintele ANAF, asta nu inseamna ca nu ar putea face ceva trafic de influenta in favoarea Uber.

        (Citează)

  20. Lol, baietii de la UBER sunt precum aia cu alba neagra care te faceau la colt de strada, sau aia cu metoda maradona. I-auzi, cica ei nu fac serviciu de taxi, ci de ride sharing. Adica nu e ca si cum soferul UBER, primeste o comanda prin aplicatie, ia persoana X din punctul A, o duce pana-n punctul B, si este platit pentru asta. Nu, asta nu e transport de persoane toata ziua, e ride sharing, ca suna culeanu. Felicitari taximetristilor din Cluj care au dovedit ca orice sofer UBER poate primi niste amenzi uriase. Asta pentru ca fac transport de persoane fara a detine o licenta in acest scop. Si nu, faptul ca taximetria e cum e prin Romania, nu e nicio scuza ca UBER sa fenteze regulile.

      (Citează)

  21. Plin blogul de ratati care stiu doar atât, Uber este ilegal. Nu va convine, nu îl folositi si mergeti cu taxiuri jegoase cu 700.00km, cu taximetristi tigani si fosti puscariasi. Toti soferii Uber au PFA/SRL si plătesc taxe, au A/C si vorbesc doar cand trebuie. Prefer sa plătesc 5x tarif cand e cerere mare la Uber decât sa îmi ceara un sofer jegos 50lei sa mă duca acasa se revelion sau cand ma vede beat

      (Citează)

    • Dupa un an de mers doar cu Uber, am fost nevoit sa iau un taxi saptamana trecuta. Aceeasi situatie ca in anii trecuti, ma gandeam ca poate s-a mai schimbat ceva de cand au venit Uber cu un set de servicii civilizate si moderne. Aceleasi masini murdare, care put, banchetele murdare, soferul cu aceeasi figura “de infractor”, aceleasi bip-uri din statie auzite tot drumul, comenzi de la dispecerat auzite tot drumul, plus conversatii cu “tovarasii”, muzica proasta si data tare, nici nu se pune problema de aer conditionat, ca deh, stam cu geamul deschis, ce daca sunt 40 de grade afara, soferul fumeaza in timpul cursei. Acelasi tip animalic de condus – injuraturi cu cei din trafic, zeci de claxoane, frane bruste, depasiri pe naspa, trecut pe rosu – confort al pasagerului fix zero, de fapt nici macar asta nu ar fi problema ca te izbeste de toti peretii si te zdruncina de zici ca mergi cu caruta, cat ca iti pune viata in pericol prin manevrele efectuate pe strada intr-un mod inconstient. La final, aceeasi tiganeala: stai ca n-am sa-ti dau rest, stai ca mi-ai lasat prea putin.
      Bag de seama ca unora le place acest “pachet de beneficii”, dar eu unul m-am saturat.

        (Citează)

    • Soferii Uber au autorizatie de transport persoane? Daca da, atunci sunt in regula. Daca nu, atunci risca sa plateasca 25.000-50.000 de lei si sa li se confiste placutele.
      Uber are autorizatie de dispecerat taxi? Daca da, e in regula, daca nu, atunci actioneaza ilegal (cred ca e clar pt. toata lumea ca “intermedierea de servicii de tip ride-sharing” e de fapt un dispecerat taxi).

        (Citează)

    • corcodusul: Uber are autorizatie de dispecerat taxi? Daca da, e in regula, daca nu, atunci actioneaza ilegal (cred ca e clar pt. toata lumea ca “intermedierea de servicii de tip ride-sharing” e de fapt un dispecerat taxi).

      Nu musai, există și alte tipuri de transport de persoane, de exemplu în regim de închiriere cu șofer șamd.

        (Citează)

  22. Daeveren:
    Dupa un an de mers doar cu Uber, am fost nevoit sa iau un taxi saptamana trecuta. Aceeasi situatie ca in anii trecuti, ma gandeam ca poate s-a mai schimbat ceva de cand au venit Uber cu un set de servicii civilizate si moderne. Aceleasi masini murdare, care put, banchetele murdare, soferul cu aceeasi figura “de infractor”, aceleasi bip-uri din statie auzite tot drumul, comenzi de la dispecerat auzite tot drumul, plus conversatii cu “tovarasii”, muzica proasta si data tare, nici nu se pune problema de aer conditionat, ca deh, stam cu geamul deschis, ce daca sunt 40 de grade afara, soferul fumeaza in timpul cursei. Acelasi tip animalic de condus – injuraturi cu cei din trafic, zeci de claxoane, frane bruste, depasiri pe naspa, trecut pe rosu – confort al pasagerului fix zero, de fapt nici macar asta nu ar fi problema ca te izbeste de toti peretii si te zdruncina de zici ca mergi cu caruta, cat ca iti pune viata in pericol prin manevrele efectuate pe strada intr-un mod inconstient. La final, aceeasi tiganeala: stai ca n-am sa-ti dau rest, stai ca mi-ai lasat prea putin.
    Bag de seama ca unora le place acest “pachet de beneficii”, dar eu unul m-am saturat.

    pune-i pe soferii aia de uber sa plateasca toate taxele, autorizatiile etc pe care le presupune activitatea de taximetrie si sa-mi spui peste un an cat de curate si bine intretinute sunt masinile lor.

      (Citează)

    • Nu stiu daca faci misto sau faci misto. Sa isi plateasca taxele, nu e treaba mea sa fac pe politistul sau pe inspectorul fiscal. Eu am comandat un serviciu, il platesc si as vrea sa beneficiez de niste conditii civilizate si confort.
      Daca unii aleg sa foloseasca in continuare jegurile de taxiuri care vin cu setul de “features” aferente, soferi complet nesimtiti, abordare in genul “esti client, nu conteaza, te tratam ca pe un animal”, e elegerea fiecaruia, eu nu am o problema cu nimeni. Dar am dreptul sa nu mai cotizez la astfel de companii care te transporta de zici ca mergi cu caruta. Pana una alta, prefer sa circul in mod civilizat, daca tot am aceasta posibilitate, multumesc.

        (Citează)

    • @Daevere
      Rezumat la gandirea ta:

      Noi merita, restul nu ne intereseaza. Daca se poate ca noua sa ne fie mai bine indiferent ca alimentam piata neagra sau facem evaziune fiscala atunci preferam ca noua se ne fie mai bine. Doar fraierii au simt civic si noi nu suntem fraieri.

      Lasati-o mai moale cu scuzele, mergem si noi cu taxiurile din Bucuresti, intradevar sunt sanse ca sa dai de soferi nesimtiti care isi aprind tigara fara sa te intrebe, sau scrie ca are aer conditionat masina, insa nu functioneaza, dar acestestea sunt cazuri izolate, nicidecum ceva la ordinea zilei asa cum prezentati voi. Nici daca mergi foar cu Pelicanul nu cred ca patesti asa ceva foarte des.

      Daeveren:
      Sa isi plateasca taxele, nu e treaba mea sa fac pe politistul sau pe inspectorul fiscal.

        (Citează)

    • Dar serios ca nu ma intereseaza daca soferul isi plateste taxele la timp, cu intarziere, pe jumatate, 100% sau deloc. Tu cand te urci in taxi intrebi soferul daca are cazier sau cate accidente a avut in ultimii ani? O dam in penibil deja.
      Eu zic ca daca banii pe care ii platesc sunt tranzactionati legal, adica sa ramana o dovada – plata online cu cardul, din contul bancar (drept metoda de plata obligatorie) ai o garantie mult mai mare ca se platesc taxele (in fond, poti urmari usor circuitul banilor) vs sistemul traditional de taxare si plata cash.

      Degeaba incerci sa imi demonstrezi cum e sau cum nu e, eu iti vorbesc din propria experienta cu taxiurile de Bucuresti, iar pentru mine asta este ce conteaza, nu ce experiente ai avut tu. Nu e vorba doar despre cele 2 lucruri: fumat in masina sau aer conditionat (sa zicem ca astea ar fi tolerabile), am scris mai sus un set de multe alte bube, nu as vrea sa le reiau pe toate, dar cele mai importante (pentru mine cel putin) sunt masinile murdare, faptul ca trebuie sa ascult statia radio tot drumul si bipurile respective (asta chiar ma exaspereaza), condusul periculos/iresponsabil (daca politia si-ar face treaba, cred ca vreo 90% din taximetristi ar ramane fara permis). Nu stiu cat de “sunt sanse” sa dam peste asemenea chestii, eu cat am circulat cu taxiul numai asa gaseam, nu au fost sub nicio forma cazuri izolate, ci efectiv norma. De cand circul cu Uber, nu am avut nici macar un astfel de incident, nici macar o singura chestie negativa din cele enumerate mai sus. Oare de ce?
      Raspunsul e simplu: sistemul de rating al soferilor, asta e ce lipseste firmelor de taxi. Cand soferul stie ca trebuie sa se comporte civilizat, sa ofere servicii la un anumit standard — ca daca nu, ia rating slab si apoi e eliminat din sistem — atunci va face treaba ca la carte si o va face constant, ca daca nu, pe el il costa si risca sa ramana fara venituri.

        (Citează)

    • asa si eu imi iau o bicla super buna la super pret. Mi se rupe ca e furata!

        (Citează)

    • Cam asta e unul din principalele motive pentru care ii va fi foarte greu acestei tari sa se ridice. Vad ca ai observat ca politia nu-si face treaba bine. Iti amintesc ca nu mai esti in masura ca sa te vaiti de proasta calitate a serviciilor publice cand tu la randul tau ajuti evaziunea fiscala. Nu stiu de ce nu consideri un mare minus lipsa asigurarii de persoane la UBER, in caz de intra o duba in masina UBER si ai nevoie de bani ca sa te repari prin strainatate va trebui sa va incadrati amandoi in limita RCA-ului care sigur nu acopera deplasari in strainatate. Sa nu mai zic cat de grav va fi daca soferul UBER e vinovat, ca doar se paote intampla si asa.

      Daeveren:
      Dar serios ca nu ma intereseaza daca soferul isi plateste taxele la timp, cu intarziere, pe jumatate, 100% sau deloc.

        (Citează)

  23. “Ride sharing” vs “File sharing”. “Uber” vs “Torrents”.
    “Atat timp cat noua ne e bine si avem beneficii de pe urma lor, mai conteaza daca sunt legale sau nu?”

      (Citează)

    • Gigi, misto comparatia ta intre un furt, unde nu platesti nimic si o faci si anonim si un serviciu pe care il platesti, totul este inregistrat (numele reale, nume reale ale detinatorilor de carduri bancare, toate tranzactiile se fac exclusiv prin cont bancar, se plateste chiar si impozit pe venit etc).

        (Citează)

  24. Daeveren:
    Nu stiu daca faci misto sau faci misto. Sa isi plateasca taxele, nu e treaba mea sa fac pe politistul sau pe inspectorul fiscal. Eu am comandat un serviciu, il platesc si as vrea sa beneficiez de niste conditii civilizate si confort.
    Daca unii aleg sa foloseasca in continuare jegurile de taxiuri care vin cu setul de “features” aferente, soferi complet nesimtiti, abordare in genul “esti client, nu conteaza, te tratam ca pe un animal”, e elegerea fiecaruia, eu nu am o problema cu nimeni. Dar am dreptul sa nu mai cotizez la astfel de companii care te transporta de zici ca mergi cu caruta. Pana una alta, prefer sa circul in mod civilizat, daca tot am aceasta posibilitate, multumesc.

    atunci, daca nu e treaba ta sa faci pe politistul, lasa-i pe cei a caror treaba este sa si-o faca si nu ii mai plangeti atat pe astia de la uber.
    vrei sa circuli civilizat? pune mana si nu mai incuraja evaziunea si smecheria…

      (Citează)

  25. Radu, nu știam că așa multi taximetriști îți citesc blogul.

      (Citează)

  26. Daeveren:
    Dar serios ca nu ma intereseaza daca soferul isi plateste taxele la timp, cu intarziere, pe jumatate, 100% sau deloc. Tu cand te urci in taxi intrebi soferul daca are cazier sau cate accidente a avut in ultimii ani? O dam in penibil deja.
    Eu zic ca daca banii pe care ii platesc sunt tranzactionati legal, adica sa ramana o dovada – plata online cu cardul, din contul bancar (dreptmetoda de plata obligatorie) ai o garantie mult mai mare ca se platesc taxele (in fond, poti urmari usor circuitul banilor) vs sistemul traditional de taxare si plata cash.

    Degeaba incerci sa imi demonstrezi cum e sau cum nu e, eu iti vorbesc din propria experienta cu taxiurile de Bucuresti, iar pentru mine asta este ce conteaza, nu ce experiente ai avut tu. Nu e vorba doar despre cele 2 lucruri: fumat in masina sau aer conditionat (sa zicem ca astea ar fi tolerabile), am scris mai sus un set de multe alte bube, nu as vrea sa le reiau pe toate, dar cele mai importante (pentru mine cel putin) sunt masinile murdare, faptul ca trebuie sa ascult statia radio tot drumul si bipurile respective (asta chiar ma exaspereaza), condusul periculos/iresponsabil (daca politia si-ar face treaba, cred ca vreo 90% din taximetristi ar ramane fara permis). Nu stiu cat de “sunt sanse” sa dam peste asemenea chestii, eu cat am circulat cu taxiul numai asa gaseam, nu au fost sub nicio forma cazuri izolate, ci efectiv norma. De cand circul cu Uber, nu am avut nici macar un astfel de incident, nici macar o singura chestie negativa din cele enumerate mai sus. Oare de ce?
    Raspunsul e simplu: sistemul de rating al soferilor, asta e ce lipseste firmelor de taxi. Cand soferul stie ca trebuie sa se comporte civilizat, sa ofere servicii la un anumit standard — ca daca nu, ia rating slab si apoi e eliminat din sistem — atunci va face treaba ca la carte si o va face constant, ca daca nu, pe el il costa si risca sa ramana fara venituri.

    Legea 129/2015. Scurt si la obiect. Ca sa nu ne mai dam cu parerea pe langa subiect si alte porcarii.

      (Citează)

    • Cunoaștem, “legea care interzice autostopul”, cum a fost numita in presa atunci si facuta cu dedicație pentru Uber. In cazul de fata se poate aplica șoferilor care au aplicatia si care iau curse prin platforma Uber. Uber (compania) nu are legătură cu aceasta lege.

        (Citează)

    • Ai raspuns formal in numele companiei. Asta daca mai avea cineva dubii ca nu esti de la uber.

      Daeveren:
      Cunoaștem, “legea care interzice autostopul”, cum a fost numita in presa atunci si facuta cu dedicație pentru Uber. In cazul de fata se poate aplica șoferilor care au aplicatia si care iau curse prin platforma Uber. Uber (compania) nu are legătură cu aceasta lege.

        (Citează)

  27. Pana la urma legalitatea sau ilegalitatea lui Uber se va rezolva in salile de judecata, indiferent cat va injurati prin comentarii.

    Eu sunt curios de altceva. Cum a decurs toata operatiunea? Ca doar nu s-au gasit doi taximetristi cu niste Loganuri defecte care din plictiseala au zis ca fac si ei o treaba.

    Nu. S-au organizat frumos. Si-au facut cont, activat si verificat metode de plata, sunat prietenasul de la Militie sa stea cu procesul verbal pregatit in fata la Sectia 6, abia dupa aia s-au pus la dat comenzi prin aplicatie.

    Si acum curiozitatea mea: daca nenea militian e dispus sa presteze niste felatii spre satisfacerea orgoliilor taximetriste – ce altceva mai e dispus sa faca? Niste verificari prin cont zau ca nu ar strica. Chiar sunt curios cat a incasat organul pentru micul serviciu prestat.

    Inainte sa fiu catalogat hater de taxisti: pe timp de iarna am cam trei-patru curse pe zi. Cate putori, jeguri si harburi am avut onoarea sa platesc, nu e de povestit. Bleah.

      (Citează)

    • Asta e altă problemă mare. Au vorbit taximetriștii cu polițiștii și le-au spus “vedeți că pe la ora 23 vă aducem niște oameni în curte, să-i controlați de acte și să le dați amendă”. Și poliția s-a executat.

      Așa o fi în Cluj, sunt toți înțeleși între ei. De fapt, și aici în București poliția rutieră ignoră cu seninătate orice contravenție a taximetriștilor, îi amendează doar la filtre și razii. În rest, îi lasă să parcheze pe trecere, să întoarcă unde vor șamd.

        (Citează)

  28. Greuceanu:
    Ai raspuns formal in numele companiei. Asta daca mai avea cineva dubii ca nu esti de la uber.

    Ah… m-ai prins!
    Uite cum facem: tu iti traiesti viata in continuare stiind ca Uber e un serviciu ilegal si ca ce proaste sunt autoritatile de la noi si din celelalte tari ca lasa in continuare compania sa existe si nu o inchid… iar eu imi traiesc viata in continuare stiind ca e un tip de serviciu prin internet ce nu este reglementat si care functioneaza in alt mod decat suntem noi obisnuiti sa functioneze o companie traditionala.

    Apropos, dl primar al Clujului tocmai a revenit asupra declaratiilor hazardate de ieri, cand zicea ca el nu a autorizat un astfel de serviciu pentru Cluj… si ce sa vezi, dupa consultarea legislatiei a ajuns la concluzia ca stai, acest serviciu nu are nevoie de nicio aprobare si nicio autorizatie pentru a functiona.

      (Citează)

    • Dar care este/sunt ala/aia de la uber ca doar “cei de la Uber m-au sunat după 4 minute de la publicare. That was fast!” ?? Ai muncit toata ziua aici ca sa ne spui ca uber nu e ilegal, desi toata lumea iti zice contrariul. Sunt prosti taximetristii de platesc mega asigurare si extra taxe, sau ati inventat voi apa calda? Pe aia cu ride sharing scuza-ma dar nu o cred. Nu cred ca aveti 5 milioane de soferi ca fix in orice moment vre-o 2-3 sa mearga fix unde trebuie sa merg si eu.

        (Citează)

    • Greucene, care toata lumea bre? Ca-s numai taximetristi pe-aici prin comments, mai mult decat sa repete “uber e ilegal” si ca “taxiurile jegoase e za best” nu prea am vazut, lipsa argumente, niciunul nu scoate un cuvant despre modul de functionare al companiei si faptul ca nu “reuseste” nicio tara sa inchida firma, de unde tragem concluzia ca toate tarile din UE sunt de fapt incompetente. E atat de ilegala firma incat nicio tara nu a reusit sa ii inchida, asa-i? :))

        (Citează)

    • Daeveren: Apropos, dl primar al Clujului tocmai a revenit asupra declaratiilor hazardate de ieri, cand zicea ca el nu a autorizat un astfel de serviciu pentru Cluj… si ce sa vezi, dupa consultarea legislatiei a ajuns la concluzia ca stai, acest serviciu nu are nevoie de nicio aprobare si nicio autorizatie pentru a functiona.

      Păi problema nu a fost niciodată la compania americană Uber. Ei doar rulează un software, nici măcar nu sunt înregistrați în România.

      Singurii pasibili de amendă erau șoferii. Uber doar făcea o lipeală între client și șofer, șoferul este cel pasibil de toate amenzile posibile. Uber poate fi interzis doar așa, cu vorba bună sau dându-i în judecată în țara în care sunt înregistrați, dar eu nu văd primăria orașului sau avocatul poporului sau sindicatul taximetriștilor făcând asta prea curând.

        (Citează)

    • Corect, exact asta tot incerc sa explic pe-aici, dar lumea o tine una si buna cu “Uber e ilegal”. De-asta nici nu a fost interzis Uber pe nicaieri, pentru ca aplicatia nu este ilegala.

        (Citează)

  29. Am terminat popcornul. De cate ori apare Uber pe blog la Radu, comentariile sunt delicioase.

      (Citează)

    • Nah, foarte slab, exceptand foarte mici insulte, in general lumea repeta comentarii cu copy-paste, putine argumente etc. Uita-te la Cetin de fiecare data cand apare acest subiect, din pacate acolo lucrurile sunt cu totul altfel si la un alt nivel – daca Radu intelege modul de functionare al serviciului Uber si incearca sa tempereze oarecum discutiile, Cetin e complet anti-Uber, genul care insista ca totul e ilegal si are o abordare de genul “mars afara de la noi din tara voi cu serviciile voastre de c***t”, un fel de Mircea Badea style, pe care insusi Cetin il detesta.

        (Citează)

    • @Daeveren este foarte evident ca esti de la uber. S-au scris aici o multime de argumente solide (pana si legi) la care singurul raspuns a fost ca aplicatia este legala, de parca de aplicatie aveau toti suspiciuni, si ai tupeul ca sa spui ca de fapt lucrurile stau invers. Te rog sa-mi dai raspuns argumentat bine la comentariile mele precedente daca intradevar ai argumente. Pana una alta, doar faptul ca fac taximetrie si incearca ca sa se eschiveze sub termenul de ride sharing este de tot … ride sharing facea (sau inca face) bla bla car, unde cursa chiar era impartita intre sofer si pasager. La uber pasagerul plateste si costurile cursei si profit la uber si profit la sofer. Unde e sharing-ul aici? Intuiesc de pe acum raspunsul tau bine argumentat si la aceasta intrebare. Sunt de la bla bla car si fac reclama.

        (Citează)

    • Greuceanu: La uber pasagerul plateste si costurile cursei si profit la uber si profit la sofer. Unde e sharing-ul aici? Intuiesc de pe acum raspunsul tau bine argumentat si la aceasta intrebare. Sunt de la bla bla car si fac reclama.

      Eu n-aș mai răspunde nici unei discuții despre ride sharing, că nu mai e 2015. Credeam că am trecut de mult peste acest termen.

        (Citează)

  30. Un mesaj de la General Managerul Uber pe România https://newsroom.uber.com/romania/uber-on-cluj-napoca/

      (Citează)

  31. Ce zic eu si ce interpretezi tu.

    1. Intereseaza-te direct la sursa (adica UBER) cum este cu refuzatul curselor/destinatiilor/alte refuzuri.
    2. Citeste studii despre “sharing economy” ca sa vezi pana unde poate ajunge (in anumite cazuri).

      (Citează)

  32. (am apasat stramb pe butoane)
    Raspuns la:

    Nashu_mare: manele

      (Citează)

  33. nwradu: Păi problema nu a fost niciodată la compania americană Uber. Ei doar rulează un software, nici măcar nu sunt înregistrați în România.

    Singurii pasibili de amendă erau șoferii. Uber doar făcea o lipeală între client și șofer, șoferul este cel pasibil de toate amenzile posibile. Uber poate fi interzis doar așa, cu vorba bună sau dându-i în judecată în țara în care sunt înregistrați, dar eu nu văd primăria orașului sau avocatul poporului sau sindicatul taximetriștilor făcând asta prea curând.

    O fi facand lipeala, dar… cine stabileste tarifele? :)

    Si UBER vinde soferii (daca tot facem analogie) sau iti vind serviciul lor?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus