►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Două trenuri de pasageri s-au ciocnit frontal ieri în Italia, în jur de 27 de oameni murind pe loc. Impactul arată groaznic, vagoanele fiind deformate și rupte în bucăți. Cum să supraviețuiască fragilele corpuri omenești la așa șocuri?
Trenurile au ajuns din greșeală pe aceeași linie, un tip de accident destul de des întâlnit în țările cu o infrastructură feroviară bine dezvoltată. Dacă ați fost prin gările din astfel de țări, ați văzut că putem vorbi de zeci și chiar sute de trenuri ce trec prin ele în fiecare oră, iar managementul sectoarelor de cale ferată trebuie făcut cu mare atenție.
Știați că și în România un astfel de accident a fost foarte aproape de a avea loc acum câteva zile?
Da, pe 4 iulie trenurile Inter Regio București-Timișoara și Timișoara-București au fost direcționate din greșeală pe aceeași linie și se îndreptau unul spre celălalt, undeva în zona Caransebeș. Zeci de persoane ar fi putut muri.
Din fericire, trenurile românești circulă cu viteză mică. Cei doi mecanici s-au văzut intre ei și au frânat, trenurile oprind la timp și evitând tragedia. Sau poate ca sisteme automate de monitorizare au semnalizat problema și au declanșat frânarea trenurilor, dar important este că viteza mică le-a permis să oprească în timp util.
CFR este pe ducă, un sistem căpuÈ™at È™i furat la toate nivelurile, infrastructura este foarte veche, trenurile sunt mult sub cele din străinătate la orice capitol. Viteza medie a trenurilor în România este undeva la 40 km/h, iar UE ne interzice să mai avem trenuri de tip “Intercity” pentru că acelea au niÈ™te limite minime de viteză ce sunt imposibile României.
Cine ar fi crezut că toate acestea se vor transforma în avantaje?
sursa foto: Vigili del Fuoco
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
13/07/2016 la 11:04 AM
da, e ca si cum ai zice ca somalezii sunt norocosi ca nu mananca nimic si asa nu baga E-uri in ei.
oricum, la noi mor mii pe sosele in fiecare an, deci e mult mai grav.
Giovani(Citează)
13/07/2016 la 2:08 PM
Thank you, captain obvious!
nwradu(Citează)
13/07/2016 la 3:24 PM
cine zice, ala e :)
Giovani(Citează)
13/07/2016 la 11:10 AM
Da, n-ai cum să greșești dacă nu faci nimic. Cam așa și CFR.
Teniescu(Citează)
13/07/2016 la 11:21 AM
“Sau poate ca sisteme automate de monitorizare au semnalizat problema È™i au declanÈ™at frânarea trenurilor, dar important este că viteza mică le-a permis să oprească în timp util.”
LOL :)
alexEAT(Citează)
13/07/2016 la 11:26 AM
Este o mare performanta a CFR sa faca trenurile sa mearga cu 40 de km/h in secolul XXI! Alti operatori feroviari din Europa nici nu indraznesc sa viseze la asa ceva!
Nicky(Citează)
13/07/2016 la 11:38 AM
nu Nicky, viteza MEDIE a trenurilor este de 40. MEDIE, deci sunt multe care merg si mai incet. deprimant.
stefan(Citează)
13/07/2016 la 11:56 AM
Ca sa il citez pe John Oliver, e ca si cum te-ai bucura ca ai prins o inghetata sarita din mana unui copil lovit de o masina… cam pe acolo esti tu cu articolul acum…
Inca incerc sa imi dau seama daca faci misto de CFR sau vrei sa vezi partea buna a paharului :))
SYAOnline(Citează)
13/07/2016 la 2:09 PM
Se poate și mai bine. De exemplu să mai circule un singur tren prin toată România, astfel încât să fim siguri că n-are ce lovi.
nwradu(Citează)
14/07/2016 la 12:26 PM
Putem pastra mai multe, dar sa mearga in sens unic… spre exemplu, Bucuresti – Constanta va fi via Arad…
Safety and Optimization! :))
SYAOnline(Citează)
14/07/2016 la 12:26 PM
Putem pastra mai multe, dar sa mearga in sens unic… spre exemplu, Bucuresti – Constanta va fi via Arad…
Safety and Optimization! :))
SYAOnline(Citează)
13/07/2016 la 1:12 PM
Merg destul de des cu trenul si nu mai stiu cand am mers cu unul fara aer conditionat vara. Da, WC-urile sunt de obicei praf. Da, merg al naibii de lent. Sunt totusi o alternativa viabila la transport. Pe mine ma mira sa aud ca sunt oameni tineri care nu au mai mers cu trenul de 10-15 ani.
Brutarescu(Citează)
15/07/2016 la 1:01 AM
Hai mai oameni buni…Eu m-am intors duminica seara pe autostrada, mergeam cu viteza legala +10km/h in plus si trenul de Constanta avea cel putin 30-40km/h peste viteza mea…
eu din EU(Citează)
15/07/2016 la 8:02 PM
Duminica am venit cu trenul de pe litoral, Eforie Nord (mai exact), calatoria a durat 3 ore (din care vreo ora cred ca a fost bucata Eforia – Constanta (in Constanta a si stat vreo 10 – 15 minute). Vagon curat, modern, climatizare (un pic cam rece pt. gustul unor persoane din vagon), pe scurt conditii decente. Poate doar pretul un pic piperat (54 de lei). Nu stiu cum sunt alte rute, dar a fost ok… pe scurt o sa mai incerc experienta cfr-ului. Avantaj ca poti sa bei o bere, sa joci o carte, un catan, sa citesti ceva, sa dormi…
Bogdan(Citează)
13/07/2016 la 1:13 PM
Undeva e cusut cu ață albă. Trenurile alea din România nu aveau cum să se întâlnească decât dacă cineva a modificat intenționat sistemul de semnalizare sau a umblat la sistemul de protecție al locomotivei.
Nu poți să treci de un semafor care are culoarea roșie nici dacă vrei. Trenul se oprește automat.
Un semafor poate fi trecut pe verde doar după ce se verifică dacă cel din sens opus a trecut pe roșu.
Dacă se fură cablul, semafoarele nu mai pot fi trecute pe verde.
De eroare de soft nu poate fi vorba, pentru că nu există.
De aia la noi nu sunt accidente de genul asta. Sistemul de semnalizare este unul dintre cele mai sigure din lume și nu ține de viteza cu care se deplasează trenurile.
Dan(Citează)
13/07/2016 la 2:14 PM
Dar ăia la italieni ce-au pățit? Sau ceilalți? https://en.wikipedia.org/wiki/Head-on_collision#List_of_collisions
nwradu(Citează)
13/07/2016 la 1:14 PM
Tot un inteleg de unde aveti fratilor traficul cu care va laudati.
Iona(Citează)
13/07/2016 la 2:53 PM
De fapt ai omis adevaratul avantaj, ca puteau sa se si loveasca , deci nu e nevoie de niciun management. Ce sa se intample la 40 la ora? ( Sarcasm)
catalinx(Citează)
13/07/2016 la 6:10 PM
Radule poti opri pe la gara si intreaba unde e biroul de trafic apoi poti vorbi cu un coordonator de trafic.
CFR are cel mai sigura infrastructura din lume, ca vorbim de comfortul din tren e alta poveste.
dw(Citează)
13/07/2016 la 9:51 PM
Sistemele automate implementate de CFR de zeci de ani (unele sînt încă cele originale cu relee, altele sînt modernizate) împiedică într-adevăr ca semafoarele să indice verde cînd linia e ocupată. De asemenea, ai garanția că după un semafor verde nu vine niciodată unul roșu, pt că n-ai avea timp să oprești (după verde vine fie verde, fie galben sau altă combinație care te pune doar să reduci viteza, nu să oprești).
Dar eu NU știu să fie implementat la nivel național la noi și un sistem care să oprească automat trenul dacă ai trecut pe roșu. Dacă mă înșel, aș aprecia să fiu contrazis cu un link, ceva.
alias(Citează)
14/07/2016 la 7:20 PM
2-3 chestii, domeniul imi e oarecum tangent
in Romania este un sistem extrem de vechi 90% din el bazat pe relee care se activeaza automat cand trece trenul pe linie ( fi antena la un semnal ca dupa locomotiva sau maxim primul vagon se face rosu ) . nu mai stiu sigur dar parca rosul se face pe directia de inaintare pe 2 sectoare ( in zone urbane/semiurbane sunt de la 200m la 2km, in exterior pot sa fie si 8km – parca intre 2 sectoare )
inca ceva, ca aici am pierdut un pariu vinerea trecuta, un tren de calatori cu 1 locomotiva si 8 vagoane se opreste de la 60-80km/h in 1.2km la 3 km asa ca daca cei 2 mecanici “s-au vazut” si erau la distanta minima de franare de 1.2 km + 1.2 km (ca amandoi presupun ca au franat ) inseamna ca aveau niste ochii de vultur de s-au ginit unul pe altul de la 2.4 km si s-au prins ca sunt pe aceeasi linie (si nu pe cealalta – in zona aia vad pe google maps ca e magistrala dubla )
acum daca vrei sa descosi povestea cu caransebesul ( nu vreau sa bag mana in foc ca n-am asa incredere in cfr ) poti sa incerci pe infofer sa cauti daca se intalnesc in zona aia la vreo ora 2 trenuri cu directiile din poveste, eu as incerca dar capcha-ul de pe site-ul infofer e cretin si nu am nervi pentru el :D
le. am cautat totusi dupa data si zona si se pare ca povestea e alta http://cfrcalatori.ro/ro/comunicate/608-incident-tren-ir-1695-bucuresti-nord-timisoara-nord un tren a trecut de un semnal pe rosu ( cum ziceam, un tren nu franeaza la punct fix si merge dupa :D)
ps. la chestia de franare eu am zis max 300 de metrii la pariul pierdut, informatia cealalta a venit de la cineva din cfr de pe partea de siguranta circulatiei
Rott Weiller(Citează)
14/07/2016 la 7:23 PM
http://cfrcalatori.ro/ro/comunicate/621-cu-electric-train-la-electric-castle
nu stiu sa se promoveze, isi afiseaza stirile faine doar la ei in site
Rott Weiller(Citează)