►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Se vând 50 de scaune Markus cu 200 de lei bucata
Limita de 80 km/h pe autostradă pe ploaie nu-i pusă degeaba! »
Cum recunoști că s-a dat astăzi proba la limba și literatura română la bacalaureat? Simplu, la nici o oră după terminarea sa a apărut deja o petiție online care cere punctarea elevilor care au scris despre Moromeții la subiectul 3.
Subiectul 3 cerea următoarele:
Redactează un eseu de 600 – 900 de cuvinte în care să prezinţi tema și viziunea despre lume într-un roman interbelic studiat.
Mai mulți elevi au scris despre Moromeții, deși acest roman n-a fost niciodată considerat interbelic. Volumul 1 a apărut în 1955. Trebuiau tratate romane precum Enigma Otiliei, Ion sau Ultima noapte…
Petiția este frumos formulată și aproape te convinge de justețea ei. Citez:
Multi dintre noi au incurcat perioadele si am scris Morometii , hai sa semnam petitia pentru a se lua in considerare si Morometii la bac la subiectul 3 ! Dumnezeu fie cu noi
În cuvintele unui semnatar al petiției, “Faza este ca primul volum este interbelic… sunt o gramada de site-uri ba chiar si manuale scrise de profesori unde scrie clar ca volumul I este interbelic.”
Bănuiesc că se poate spune ca în cazul problemei cu graficul: nu s-a precizat ce înseamnă interbelic, poate se refereau la perioada dintre al doilea război mondial și cel din Vietnam! Sau din Iugoslavia! De ce nu?!
« Se vând 50 de scaune Markus cu 200 de lei bucata
Limita de 80 km/h pe autostradă pe ploaie nu-i pusă degeaba! »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
30 comentarii
04/07/2016 la 5:51 PM
Exact aceeasi buba a fost si in generatia mea: Morometii vs Ultima noapte
alxzen(Citează)
04/07/2016 la 6:00 PM
NU te gandesti deloc la cat au muncit sa ajunga aici!
( Ca si la fotbal, pentru unii e o performanta ca au ajuns aici! )
NU ai fost si tu elev? NU mai stii cum era? NU mai stii ce emotii aveai?
Sa-ti fie rusine ca iei in deradere viitorul copiilor nostrii!
PS. Glumeam ma ce naiba!
Iti dai seama ca de la emotii nu au stiut sigur care e, si cel mai prost din clasa a fost si cel mai hotarat si asa s-a ales Morometii ca stie el ce stie!
SYAOnline(Citează)
06/07/2016 la 6:36 PM
Pai normal ca era hotarat….. Cand nu stii decat Moromeții, si ala pentru ca ai vazut filmul, nu ca ai fi citit, normal ca despre ala scrii!
Florin C(Citează)
04/07/2016 la 6:05 PM
in Morometii vol 1 se vb despre perioada interbelica. De aici confuzia. Dar mno, greseala se plateste.
mac gregor(Citează)
04/07/2016 la 6:34 PM
Eu am m am apucat de invatat cu 4 zile inainte de bac. Toate operele si stiam bine care ce este. Deci nu e mare lucru. Cineva care a invatat destul de bine, stia ce scrie. Si culmea ca din toate romanele, numai morometii ni este interbelic :))
elev(Citează)
04/07/2016 la 6:39 PM
Multumesc că ai specificat ce romane interbelice sunt. Spre rusinea mea nu stiam, sau mă rog am uitat…am dat bacul acum 2 ani !!! Va dati seama ca tot cei care nu învață nimic au gresit!! Dar nu ii acuz!!! Școala din Romania oricum e o glumă proastă…cea mai bună dovadă este ca oricum vor uita 90% sau chiar 99% peste 10 ani asa ca e inutilă!!
marius(Citează)
04/07/2016 la 7:03 PM
Școala e inutilă oricum
gigel(Citează)
04/07/2016 la 7:14 PM
Eu nu inteleg de ce in fiecare an la bac toti sunt suprinsi de ceea ce pica la punctul 3. Oameni buni, au avut subiectele … sunt aceleasi opere care se dadeau si acum 10 ani. Indiferent ce va fi peste ani si ani, asta reprezinta literatura tarii noastre si chiar daca raman doar 3 subiecte vor fi nemultumiti :))
adi(Citează)
04/07/2016 la 7:23 PM
antrenamentul e sa pot sa fiu ca apa
kiones(Citează)
04/07/2016 la 8:15 PM
Inteleg ca este gresit, insa care este explicatia pentru care multi au ales Morometii, pentru ca in necunostinta de cauza alegi aleator sau nu scrii nimic? La fel si la proba de matematica, de ce asa multe raspunsuri gresite au avut raspuns identic, mai exact axele x si y inversate, pentru ca in necunostinta de cauza ar trebui sa nu stii sa interpretezi un grafic si dai raspuns aleator ? Faza ca tinerii de azi sunt prosti iar noi am fost si suntem mai destepti nu prea cred ca e adevarata.
Marius M(Citează)
04/07/2016 la 9:00 PM
it begins :
https://ro.wikipedia.org/w/index.php?title=Morome%C8%9Bii_(roman)&diff=10607518&oldid=10607497
user(Citează)
04/07/2016 la 10:44 PM
daca le da la alegere nu e bine dar daca le dadea tema si viziunea din “Concert de muzica de Bach” sa vezi cate vaiete, cate urlete! :D
Adi(Citează)
05/07/2016 la 12:05 AM
NWRADU:
Off-topic aproximativ: interbelic o fi si perioada intre razboiul rece si cel asimetric?
Cornel S(Citează)
05/07/2016 la 10:00 AM
Salut! Cei care au scria morometii, i seamna ca il stiau, nu? Crezi ca nu syiau despre ce razboi e vorba cand in continutul cartii sste prezentat satul din c.romana inainte si dupa al doilea razboi? Sau tu cumva la scoala ai invatat opere de supa 1967? Ai plus ca singura de dupa 1945 e morometii. Restul puteau fi scrise
elev(Citează)
05/07/2016 la 12:31 AM
Astia vreau eu sa-mi plateasca pensia?
SirNeo(Citează)
05/07/2016 la 9:48 AM
Da , dar ei nu vor.
catalinx(Citează)
06/07/2016 la 6:40 PM
Sau noi o sa le platim ajutorul de șomaj……alocatiile la puradei etc.
Florin C(Citează)
05/07/2016 la 12:53 AM
Nu, nu vreau sa dau dreptate generatiei de acum. Stiu “noi” (indiferent care om fi aia) am fost mai buni (ar trebui sa avem grija ca incepem sa vorbim precum cei mai in varsta cu care suntem in conflict ;) ).
Un lucru stiu ca lipsit. Cand eu dadeam BAC-ul venea un profesor care trecea prin intrebari odata cu eleviiincercand sa lamureasca cerintele fara sa dea raspunsurile. Cineva care a dat anul acesta BAC mi-a spus ca nimeni nu a venit cu niciun fel de indrumare. Acum ori nu stiu eu bine legea, ori profesorii nu isi mai fa datoria ori chiar le place sa ii scoata pe cei din generatiile de acum de prosti.
O astfel de exprimare putea crea confuzie multora, stiu, “noua” nu, dar multor altora.
Ionel(Citează)
05/07/2016 la 11:22 AM
Nu e ok cum zici tu din multiple motive:
1) Profesorii supraveghetori nu sunt de la materia respectivă. Cum ar fi să vină proful de sport să zică o enormitate, având cele mai bune intenții?
2) Unde tragi linia între „incercand sa lamureasca cerintele fara sa dea raspunsurile” și dat mură în gură? Cine verifică să nu fie prea zelos supraveghetorul cu indiciile?
3) Camerele de supraveghere nu cred că au sonor, așa că orice vorbeală e suspectă.
Treaba e simplă: bacul e un examen dat după patru ani de învățătură (care la rândul lor se bazează pe încă 8). Te prezinți, nu scoți un cuvânt, citești cerințele, pui pixul pe hârtie. Dacă nu ești în stare să înțelegi o cerință înseamnă că anii ăia de liceu au fost degeaba.
Flo(Citează)
05/07/2016 la 2:18 AM
http://www.petitieonline.com/signatures/ion_roman_psihologic/
Pentru uman!
Amannd(Citează)
05/07/2016 la 4:29 AM
Daca nu erau siguri de Morometii aveau alte 3 romane despre care puteau sa scrie.
Cand am dat eu bac-ul in 2012 subiectul a fost despre peozie de Eminescu. Am fost primii si ultimii care am primit poezie, fiind mult mai greu de analizat decat proza. Plus ca nu am avut de ales intre 3 autori cum a fost mereu cazul. Ori stiai Eminescu ori nu. Cei care au dat bacul trebuiau oricum sa stie celelate opere si daca nu erau sigur de Morometii sa aleage altul.
PaulS(Citează)
05/07/2016 la 8:25 AM
Cand a aparut? 1955. Mars de aici, nu este roman interbelic.
Cand am terminat ASE-ul a fost o intrebare despre niste taxe vamale. Ei bine, era o pagina din cartea de tranzactii internationale care spunea ordinea in care se calculeaza pentru a da valoarea corecta. Ei bine, cei care nu au stiut ordinea au facut scandal si au guitat pentru ca si raspunsul lor sa fie considerat corect. Noi cei putini care chiar am stiut am fost pusi pe picior de egalitate cu niste prosti. Prodecanul REI de atunci le-a dat si prostilor pomana de de niste puncte in plus la nota. Nu mai stiu cum il cheama, am cartea lui cu pagina in cauza pe undeva prin casa, si are numele impotentului pe ea.
Cam nasol de colegul de la birou cand ii spun ca Morometii la care fi’su a scris 7 pagini nu este roman interbelic.
Gaelex(Citează)
05/07/2016 la 9:01 AM
imi iau popcorn de fiecare data cand vine bacul.
ce ma bucura e ca o sa se ingramadeasca sa-mi spele masina…
add(Citează)
05/07/2016 la 10:11 AM
Eu nu stiu de ce se mai chinuie ei sa dea bacul! Esti prost, stai acasa, nu te mai vaicarii atata!
Amy(Citează)
05/07/2016 la 10:30 AM
ironie? :D
add(Citează)
05/07/2016 la 11:53 AM
Greseala a fost facuta din repezeala. Crede-ma ca nu mi-am batut joc de limba romana la scoala si nici n-am facut petitii online pentru ca am luat 10 in loc de 9 si putin la examen. :)
Amy(Citează)
05/07/2016 la 1:08 PM
Nu, nu ma refer la profesorii supraveghetori. Inainte sa inceapa sa inscrie venea un profesor de la materia respectiva sa se asigure ca intrebarile au fost intelese si clar exprimate. Era o chestie perfect legala si cred (nu sunt sigur de legislatie, dar cred ca nimeni nu si-ar fi riscat painea) determinata de metodologie. Se pare ca anul acesta, cel putin la unii nu s-a intamplat. Profesorul care venea sa dea respectivele indrumari nu facea mai mult decat o explicare a acestora, ca nimeni nu are curajul in acel context sa se expuna.
Ionel(Citează)
05/07/2016 la 3:18 PM
Tot nu mi se pare ok, oricum o dai. Îți înțeleg punctul de vedere, dar nu mi se pare normal să explici astfel de chestii ÎN TIMPUL unui examen. Tu cum te-ai simți în trafic știind că toți cei care iau permisul când se suie în mașină la examen începe examinatorul cu „ăsta e volanul, ai înțeles ce trebuie să faci azi?”?
Nu, tati, ai tot liceul la dispoziție să fii pus la punct cu toate. La examen scrii ce știi și gata.
Aș fi de acord cu tine dacă s-ar întâmpla la un moment dat să fie cerințele flagrant ambigue, dar la exemplele de anul ăsta (graficul și interbelicul) e vorba doar de neatenția sau neștiința elevilor, nicidecum de formularea cerinței.
Flo(Citează)
05/07/2016 la 6:38 PM
Un roman despre perioada interbelică este roman interbelic. Morometii 1 este în mod clar din perioada interbelică. Iar moromeții 2 despre perioada imediat postbelică, cu colectivizarea și comuniștii.
Este o mare imbecilitate să ceri cuiva să țină minte cînd a fost SCRIS un roman. Știe cineva (pe dinafară, nu căutînd pe wikipedia) cînd a fost scris Mizerabilii ? sau Cei 3 mușchetari ? sau Crimă și Pedeapsă ? sau orice alt roman celebru, presupunînd că chiar l-ai citit de 3 ori ?
Deci, iar au dat-o în bară ăștia care fac subiectele.
alias(Citează)
05/07/2016 la 10:17 PM
Nu mai stiu ce schimbari s-au mai facut prin programa dar se presupune ca pe cel care apartine literaturii noastre l-ai studiat mai indeaproape…
Adi(Citează)