►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 13 iunie 2016
Microsoft a cumpărat LinkedIn pentru 26 de miliarde de dolari »
Iată un calcul bine defalcat pe care mi-ar fi plăcut să-l fac chiar eu, dar n-am avut cum și cu cine. Dacă sunteți curioși de ce costă biletele de avion cât costă, de obicei destul de mult, iată mai jos din ce este alcătuit acel preț. După cum veți observa, sunt foarte multe taxe impuse de aeroport sau stat.
Rețineți și că anumite prețuri (combustibil, taxe de tranzit ale unor țări) depind de lungimea zborului. Autorul clipului calculează pentru un zbor intern de o oră. În Europa, lucrurile sunt mai complicate.
Și iată și o explicație pentru prețul redus al companiilor low-cost. Probabil că pe majoritatea le intuiați: aeroporturi mai mici, cu taxe mai mici, curse mai eficiente (avionul zboară mai mult, de exemplu o companie aeriană are turn-around time-ul de 25 de minute (adică timpul dintre curse, când pasagerii se dau jos, avionul este curățat sau nu, noii pasageri se urcă), scoate prețul mâncării din bilet și ți-o taxează separat și opțional, cere bani pentru checkin la aeroport șamd. NU face rabat la mentenanța avioanelor, care este impusă prin contracte stricte cu Boeing și Airbus.
« Știri despre tehnologie – 13 iunie 2016
Microsoft a cumpărat LinkedIn pentru 26 de miliarde de dolari »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
13/06/2016 la 2:09 PM
Preturile sunt mari din cauza lipsei de concurenta. Exemplu concret, saptamana asta ma duc de la Bucuresti la Timisoara si inapoi cu 265 de euro. Doar TAROM are acest zbor si taxeaza ca pentru un zbor la Londra, Paris etc.
Gaelex(Citează)
13/06/2016 la 2:37 PM
Corect, la fel rupea Taromu-ul pe Iasi – Otopeni, dar a intrat BlueAir-ul mai greu la inceput, dar cand au pus preturile echivalente cu cele de la CFR, cam se zboara cu avioanele pline. Automat si Tarom-ul a lucrat si el la preturi, inclusiv au fost 0, daca era zbor de conexiune.
cineva(Citează)
28/08/2016 la 10:20 AM
Di septembrie, octombrie intra Ryanair pe ruta Timisoara Bucuresti cu preturi de 10-20 EURo, deci daca mai ai nevoie pe viitor…
Lupu(Citează)
13/06/2016 la 3:18 PM
saptamana trecuta am avut bilet la iasi cu 61 de lei dus-intors. beat that cfr (da, saizeci si unu de lei)
Geo(Citează)
13/06/2016 la 3:38 PM
IMi doresc zboruri intre orasele cu peste 100.000 de locuitori.
Asa cum OTP-IAS a ajuns o ruta cu peste 5 zboruri zilnice, astept sa vad rute precum Satu Mare-Constanta, Suceava-Oradea etc…
M Andrei D(Citează)
13/06/2016 la 5:31 PM
Iasi – Cluj – Timisoara o sa fie din toamna, tot BlueAir s-a bagat pe asta. Dar trebuie sa ai si piata pentru asa ceva, sa ai companii care au birouri in ambele orase si sa fie dispusi sa cumpere biletele, sa ai cu ce sa umplii avioanele si sa fie pe profit zborurile, sa merite alocarea avioanelor si e important sa ai baza sau zboruri pe acele aeroporturi.
cineva(Citează)
13/06/2016 la 6:16 PM
Bilet de avion 1000 $ din care taxe de aeroport 600$ si bilet de avion 400$.
dw(Citează)
13/06/2016 la 6:16 PM
Bilet de avion 1000 $ din care taxe de aeroport 600$ si bilet de avion 400$.
dw(Citează)
14/06/2016 la 12:59 AM
eu nu prea ii inteleg pe cei care se plang de taxe mari.
aeroportul ala de pe care plecati (si cel unde ajungeti) din ce credeti ca traieste? aer?
zeci de mii de metri patrati de intretinut, climatizat, securitate, sute de oameni de platit, electricitate, etc. ..
plus controlorii aerieni si multi altii care se ocupa ca zborul vostru sa plece si sa si ajunga la destinatie.
chiar va mira faptul ca e nevoie de taxe?
stefan(Citează)
14/06/2016 la 3:54 PM
“controlorii aerieni ” – adica astia chiar sunt in aer, nu? Spre deosebire de controlorii de trafic aerian >:)
Florin C.(Citează)
14/06/2016 la 4:12 PM
Da, pilotii de pe F16 (in tarile care au asa ceva) si iau pe flancuri avionul comercial care nu mai comunica cu turnul de control.
cineva(Citează)