►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am fost în Mauritius (citiți toate articolele despre Mauritius) și ne-am și întors, așa că iată niște detalii despre ce presupune un concediu în această insulă exotică din Oceanul Indian (spoiler: e foarte mișto). Astăzi, zborul până acolo.
Pachetul cumpărat de noi de la Eturia se numea Promoție British Airways, adică cel mai probabil era gândit în jurul unor oferte speciale făcute de această companie aeriană, așa cum toate anunță din când în când niște reduceri mari de preț pentru bilete. Urmăriți pagina aceasta pentru mai multe astfel de promoții de la diverse companii, apar destul de des unele noi. Am zburat prin Londra, cu o escală de 10 ore și schimbare de aeroporturi, așa că povestea este lungă.
Acesta a fost un zbor uzual, făcut cu un Airbus A320 vechi de doar doi ani. Se zboară bine cu BA, iar avionul a fost aproape plin deși această rută este asigurată și de Blue Air, Wizz Air, Ryanair și TAROM, probabil toate la preț mai mic.
Zborul a fost asemănător cu cel din octombrie și a inclus un mic dejun îndestulător cu omletă, bacon, ciuperci și roșie, o salată de fructe, ceva iaurt cu cereale, pâine, unt, un suc de portocale ce are gust precum cele de la dozatoarele de după Revoluție, ceai sau cafea. Ca de obicei pe BA, am apreciat faptul că am primit o ceașcă, nu un pahar de plastic, pentru băuturile calde.
Sincer să fiu, nu înțeleg rolul acelui suc de portocale preambalat, având în vedere că prin avion oricum mai circulă o dată însoțitorii de bord oferind băuturi mult mai bune, inclusiv suc normal de portocale.
Am aterizat la timp pe Heathrow, terminalul 5, unde am utilizat din nou avantajul pașaportului biometric: am trecut imediat de verificare, în timp ce călătorii cu buletine sau pașapoarte non-UE-biometrice aveau de stat la coadă, la verificarea manuală.
Zborul spre Mauritius urma să plece de pe aeroportul Gatwick, nu tot de pe Heathrow. Atât de multe curse sunt în Londra încât se folosesc pentru curse lung-curier, inclusiv cu avioane mari gen A380, și aeroporturile Gatwick și Stanstead, că pe Heathrow nu mai este loc. Transferul între aeroporturi este o situație destul de des întâlnită și bine explicată pe site-ul oficial și în revista avionului, dar problema este că te costă și că bagajele nu sunt transferate automat, ci trebuie să le duci tu.
Cea mai rapidă metodă de transfer este cu autocarele National Express, un serviciu privat ce face transferul în vreo 60-80 de minute. Ne-am ridicat bagajele și am cumpărat două bilete, costă 25 de lire bucata la aeroport sau 20 de lire dacă le cumperi online în prealabil, însă aici englezii au dat dovadă de o prostie maximă: biletele cumpărate online nu sunt valabile oricând în ziua aleasă, deși autocare sunt cam la fiecare 15-30 de minute, ci trebuie să alegi exact ora la care vrei să călătorești, or este imposibil să știi dinainte dacă avionul tău nu are cumva întârziere sau cât de repede ies bagajele și poți ajunge la autocar. Așa că am cumpărat la fața locului pentru următoare cursă și gata.
Autocarul este modern, transferul decurge fără probleme și, deși durează cam o oră, este mai rapid decât alte mijloace de transport, fiind singurul serviciu direct între aeroporturi.
Odată ajunși în Gatwick, am predat bagajele de cală și am rămas cu aproximativ 10 ore de pierdut, cursa spre Mauritius urmând să decoleze seara. Nu-i mare lucru de făcut în Gatwick, terminalul de Nord are vreo 20 de magazine și vreo 20 de restaurante de diverse feluri, prin care am pierdut puțin timp. Am dormitat pe niște fotolii, am mâncat câte o supă la Pret-a-manger, am băut o cafea la Jamie Oliver’s Italian (proastă, englezii fac o cafea amară de zici că au ars-o din ciudă la prăjire), apoi am mers la lounge-ul No 1.
Accesul la lounge costă 35 de lire de persoană, dar măcar primești acolo băutură și mâncare, prize, wireless și niște fotolii confortabile. Accesul este oficial pentru 3 ore, dar nu cred că vine cineva după tine prin lounge ca să te dea afară, așa că poți sta și mai mult timp (oficial, fiecare oră de depășire costă alte 10 lire). În principiu, dacă stai prin aeroport sunt șanse să cheltui aceiași bani pe la diverse localuri, iar aici măcar ai net și prize.
Există cafea și ceai, iar pentru băuturi este un bar cu de toate, unde poți cere barmanului cam tot ce vrei tu, de la bere și vin la cocktailuri sau un coniac. Pentru mâncare era un bufet cu autoservire pentru mici prăjiturele și un meniu cu vreo 5-6 feluri (salate, niște sandvișuri șamd) pe care le cereai de la bar și îți erau aduse apoi la masă. Nimic extraordinar de raportat, doar ceva să-ți ții gura ocupată. Păcat că nu e genul de lounge cu paturi, aș fi tras un pui de somn având în vedere ce zbor urma.
Lounge-ul are și o priveliște spre aeroport, așa că am putut vedea cum un bagaj a căzut dintr-o mașină transportoare și a stat vreo 20 de minute neridicat, ignorat de vreo 5-6 autovehicule de-ale aeroportului ce-au trecut pe lângă el, până când a venit cineva să-l ridice și probabil să-l ducă unde trebuie.
Iată și un magazin pe gustul meu din aeroport, whisky-uri din toată Scoția, frumos organizate pe zone.
Zbor de noapte, durează 12 ore. N-am zburat niciodată mai mult de atât și, de fapt, este unul dintre zborurile foarte lungi, distanța totală fiind de mai mult de 10.000 de kilometri. Noi am zburat cu un Boeing 777-200ER cu seria G-YMMS, un avion lung și configurat cu două culoare în configurația 3+3+3 scaune.
Mi-a plăcut avionul. Acestea widebody asigură un acces mult mai ușor la locul tău pentru că au două culoare, iar spațiul pentru bagaje de deasupra scaunelor este mult mai mare, ceea ce face boardingul mult mai rapid.
Avionul acesta avea 7 ani și din păcate niște scaune cam vechi și groase, însă măcar au fost mai late (dacă ar fi avut 3+4+3 locuri pe rând scaunele ar fi fost mai înguste). Zborul avea încărcare de aproximativ 70%, așa că ne-am mutat de pe locurile noastre inițiale cu vreo 4 rânduri mai în spate, ca să scăpăm de unii cu doi copii mici de pe rândul din fața noastră, și am stat două persoane pe trei scaune, un avantaj mai târziu, când a fost cazul de dormit. Mulți alți călători s-au rearanjat din astfel de motive și sfatul meu este să fiți atenți și să profitați de ocazie dacă apare, e timp suficient între mesajul de “boarding complete” și momentul când trebuie să ai centura pusă pentru că pleacă avionul (“pushback” de la terminal).
Serviciul la bord a început cu o rundă de băuturi și niște covrigei. Am crezut că secretul pentru un somn bun în avion este să fii semi-beat, așa că după niște vin și gin tonic la lounge am continuat aici cu whisky.
A urmat apoi cina, la alegere între vegetarian și carne. Chicken korma cu sos cremos de alune și cocos scrie pe ambalajul preparatului cald, bun la gust, însoțit și de o salată de cartofi cu somon și un pudding de ciocolată cu arome de banană, foarte bună. Am cerut un vin alb, a urmat și cafea sau ceai.
Ce nu înțeleg la meniurile BA este faptul că uneori includ o bucată mărișoară de brânză cheddar, care-i o brânză destul de dură și cu o aromă puternică. Pur și simplu nu știu cum trebuie mâncată, mai ales că e o bucată mărișoară, nu ceva din care să muști de 2-3 ori.
Jaluzelele erau trase încă de la îmbarcare, așa că după cină în avion s-au stins luminile principale și majoritatea au încercat să doarmă, alții preferând să se uite la filme sau seriale pe ecranul inclus în fiecare scaun. Eu m-am chinuit cu somnul, dar la 1,86 metri sunt pur și simplu prea mare pentru a putea dormi pe un astfel de scaun și n-au reușit să o fac nici semi-întins pe următorul. Am somnolat in and out vreo două ore, încercând diverse poziții, inclusiv cu perna și pătura primită la îmbarcare, dar fără mare succes.
Pe la 3 noaptea m-am trezit și am făcut câțiva pași prin avion, cum este și recomandat. Ce-i mișto de tot la un astfel de avion mare este că cele două culoare ușurează foarte mult mișcarea prin avion (poți face un traseu în buclă, ai loc să ocolești alți oameni), iar în spate este loc mult, poți să faci câteva mișcări de dezmorțire. Tot în spate sunt și două toalete mult mai mari decât cele uzuale, de pe avioanele de curse scurte. Acolo chiar ai putea intra în mile-high club, e loc pentru diverse poziții.
Pe toată durata zborului te poți duce în zona din spate pentru diverse snackuri, au acolo câteva tăvi cu KitKat, alune, chipsuri, biscuiți și altele, plus că stewarzii îți pot da orice băutură vrei.
Ora 3 noaptea într-o astfel de cursă este un fel de paradă a încercărilor dubioase de a dormi. Fiecare pasager avea altă tehnică, unii cu perne și măști de ochi, alții cu pătura pusă peste ei de parcă ar fi fost morți, unii stând normal în scaun, alții întinși pe câte trei (niște norocoși s-au întins direct pe câte trei scaune și așa au rămas până la final), unii rezemați pe umerii altora, picioare în sus, în jos, în lateral.
Încă o rundă de moțăială și s-a făcut 5 dimineața. Am făcut fotografia de mai jos prin fereastra avionului, ulterior identificând râul ca fiind Galana din Kenya.
Am atacat sistemul de entertainment al avionului, care s-a dovedit chiar bine dotat cu filme destul de noi. Să te uiți la filme este cea mai simplă metodă de a petrece timpul, orele trec imediat. M-am uitat în total la trei filme, incluzând aici întoarcerea:
Iată mai jos imagini cu meniul de entertainment, unde găsești filme, seriale, muzică, documentare, precum și posibilitatea de a vedea harta cu poziția zborului.
De câte ori mă trezeam noaptea aprindeam acest ecran și în colț scria cât timp mai avem până la destinație. E chiar enervant să crezi că ai dormit ceva și să descoperi că n-au trecut nici 15 minute de când ai verificat ultima oară timpul. I-am invidiat pentru prima oară pe cei de la clasa Business, unde poți avea un fotoliu pe care se doarme mult mai ușor, plus mâncare de calitate.
Pe lângă pătura și perna găsită pe scaunul din avion, am primit și o pereche de căști și o periuță și pastă de dinți de unică folosință, pe care le-am folosit pe la ora 8 dimineața, înainte de micul dejun care a constat în omletă, cârnat, roșie, ciuperci, cafea, suc, o brioșă, un iaurt și încă un suc oribil de portocale.
Pro-tips: după micul dejun se face coadă mare la toalete, că se trezește întreg avionul; mergeți înaintea acestui moment. Luați-vă de acasă o mască pentru ochi (eu am luat cândva de la Zara Home una de mătase), nu toate liniile aeriene dau așa ceva (BA nu a dat). Faceți mișcare în avion, nu stați numai pe scaun. Descălțati-vă în timpul zborului, toată lumea o face, e mult mai comod; picioarele miros dacă le țineți blocate în pantofi, nu în afara lor.
Și în final am aterizat, după 11 ore și 45 de minute de zbor, în Mauritius. Singura mea concluzie este că un zbor de doar 7 ore peste Atlantic, cum ar fi un Paris-New York, ar putea trece chiar repede dacă bagi un film, o moțăială și două mese. Nu vreau să-mi închipui cum sunt zborurile mult mai lungi, precum cele de 17 ore. Cred că te sui pe pereți.
Avionul a parcat la terminal lângă un A380 al Emirates Airlines și am ieșit destul de rapid din aeroport, că nu-i trafic așa mare acolo. Dormisem, însă, maxim 5 ore în 35 de ore obositoare, ceea ce avea să se cunoască în acea zi. Măcar n-am avut un jetlag complicat și de diferențele de fus orar, Mauritius fiind cu doar o oră în fața României.
Întoarcerea a fost foarte asemănătoare, am decolat din Mauritius pe la ora 23:30 și am ajuns în Londra la 8:40 după un zbor similar, făcut chiar cu același avion, apoi am luat autocarul din Gatwick în Heathrow, am lăsat acolo bagajele și ne-am dus vreo 4-5 ore în Londra, la o mică plimbare. La 19:40 am decolat spre București.
Acum, pachetul nostru includea aceste bilete prin British Airways și de aici escala de durată din Londra și în total 100 de lire cheltuite pentru transferul între aeroporturi. Dacă vreți alte soluții pentru a ajunge în Mauritius, investigați și Air France care zboară via Paris, dar veți strânge multe, multe mile în programul Flying Blue, sau o soluție via Istanbul sau Dubai, adică drumul fără ocol spre insulă.
Și apoi au urmat zile din acestea:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
62 comentarii
14/06/2016 la 7:32 AM
E destul de interesant cum navighează în Africa, în zonele neacoperite de ATC.
Pe scurt, mai striga poziția din când în când pe stație, ca sa vadă dacă sunt alte avioane lângă ei.
Andrei(Citează)
14/06/2016 la 7:37 PM
Păi bănuiesc că au busolă și hartă, plus că acelea sunt zone neacoperite de receivere civile de ADB-S, în timp ce avioanele au GPS și comunicație radio și știu pe unde sunt.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 7:49 AM
probabil e destul de horror sa zbori 12 ore la coach. n-am incercat si nici nu intentionez. exista scaune mai inguste decat alea? WTF!
Giovani(Citează)
14/06/2016 la 8:55 AM
Incearca un B777 la Air France. Sunt configurate 3-4-3.
Tudor(Citează)
14/06/2016 la 9:44 AM
Nici eu nu sunt chiar un slabut dar pana la urma la coach nu-i chiar asa mare jalea. Odata ce-ai mers cu trenul la clasa a doua de la Bucuresti la Cluj, Arad nu mai vorbesc de Baia-Mare sau Satu-Mare, lucrurile sunt mirobolante.
Unde mai pui ca aia ce-au mers cu autocarul in vest (si o fac si acum unii din motive ce imi scapa) au parte de-o viata mult mai crunta.
Iulian(Citează)
14/06/2016 la 7:39 PM
Așa a zis și matilda. Odată ce mergi 8 ore cu trenul spre Iași, un zbor de 8 ore peste Atlantic, cu filme, aer condiționat, mâncare și băutură pare foarte simplu, chiar și la Economy.
Cu autocarul am mers și eu prin Europa, în tinerețe. Odată am mers București-Roma fără altceva decât periodicele oprire. Totuși, în autocar parcă e mai mult loc, te mai uiți pe fereastră, mai faci pauze la fiecare 3 ore, mai intri la o benzinărie… 10 ore cu autocarul trec mai rapid decât 10 cu avionul.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 8:57 AM
Eu am zburat 14 ore. Cel mai urit zbor ever. Mai ales ca eram singur.
jules(Citează)
14/06/2016 la 7:36 PM
La întoarcere lângă noi a stat un maurițian (să zicem). S-a făcut bilă, s-a culcat, abia pe la 6 dimineața a ieșit de acolo, când eram și noi ieșiți, ca să meargă la toaletă. N-a zis nimic, n-a făcut nimic tot zborul. Power user!
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 9:18 AM
Salut Radu! Te contrazic cu National Express : anul trecut am aterizat pe Stansted si aveam bilet cumparat online pt transfer Stansted to London, si neavand pasaport biometric am stat mult la coada la imigrari alaturi de multi romani, spanioli si italieni (aterizasera vreo 2-3 curse simultan probabil). Evident ca nu m-am incadrat cu ora de plecare de pe bilet si teoretic am pierdut cursa, doar ca nu au fost probleme, mi-au zis ca e valabil biletul inca 1h de ora inscrisa pe bilet (nu m-am suit nici macar in al doilea pt ca se umpluse, dar cum circula des, la interval de 20min, l-am prins pe urmatorul si a fost totul ok). La intoarcere la fel: aveam bilet pt plecare spre Stansted la ora 07:00 si dat fiind ca eram la ora 06:00 in Victoria Coach Station si pleca deja un National Express spre Stansted la ora 6:00, m-au lasat sa merg cu acela cu o ora mai devreme de biletul meu!
Hai cu pozele din paradis! :D
George(Citează)
14/06/2016 la 6:42 PM
@George, Radu:
Pot sa confirm faptul ca National Express au o politica dubioasa ( de fapt o lipsa a ei) cu privire la bilete si ce se intampla daca ajungi prea devreme sau prea tarziu.
Oficial schimabrea biletului de costa “minim 10 Lire” daca vrei sa pleci mai devreme.
In practica de 3 ori am fost lasat sa plec gratuit cu autobuzul de mai devreme, iar o data a trebuitsa mai stau o ora in statie in loc sa platesc pentru schimbarea biletului desi autobuzul era aproape gol.
O data am ajuns dupa ora plecarii. Teoretic biletul nu mai e valabil. Practic am urmatorul autobuz (de fapt al 2-lea autobuz ca urmatorul era deja full) Eram pregatit sa spun ca de fapt am ajuns la timp dar nu mai aveau ei loc la autobuzul la care aveam eu bilet. La schimbul autobuzului (ca traseul meu presupunea un schimb) a trebuit sa ma duc sa iau o viza ca sa fie biletul valabil. Soferul era pregatit sa nu ma primeasca pentru ca nu era ora de pe bilet.
Dubios e si sistemul de vianzare a biletelor: Preturile sunt random dar daca vrei sa cauti un pret mai mic la alta ora si apoi revii la ora initiala e cu siguranta mai scump! Ca sa cumperi la pretul cel mai mic trebuie sa stii dinainte ora la care vrei sa pleci si sa incerci sa cumperi de pe mai multe laptop-uri/tablete pana gasesti un pret rezonabil.
tudor(Citează)
14/06/2016 la 7:41 PM
Eu am citit FAQ-ul lor. Ziceau că dacă vreau să schimb ora trebuie să sun la nu știu ce număr și mă vor taxa suplimentar. E mai simplu să cumperi acolo, deși probabil că se poate rezolva cu vorba bună o întârziere modică.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 10:39 AM
chiar nu ii inteleg nici eu si pe acei oameni..diferenta de cost intre biletul unui autocar gen Atlassib si o cursa low-cost este infirma ..la fel cum nu-i inteleg pe unii de trebuie sa ajunga la Iasi din Londra si in loc sa ia o cursa low-cost pana in Buc si de acolo cu trenul sau autocarul, prefera sa vina cu Tarom din Londra si sa plateasca 250 de euro pe bilet!
George(Citează)
14/06/2016 la 11:42 AM
Ce am invatat de-a lungul timpului la zboruri d-astea lungi:
– e o idee foarte proasta sa bei alcool. Te deshidrateaza si e nasol si in timpul si dupa.
– multa apa. din acelasi motiv.
– platesc oricat in plus numai sa n-am escale mai lungi de 2-3 ore. cu cat mai direct, cu-atat mai bine.
– fericiti cei ce pot dormi in avion.
add(Citează)
14/06/2016 la 7:42 PM
Am băut și multă apă, da. Bune sfaturile.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 11:50 AM
Prefera autocarul pentru faptul ca pot cara bagaje mult mari fara sa plateasca extra.
anonim007(Citează)
14/06/2016 la 7:43 PM
Plus că neagă din start ideea de avion, că-i complicat. Uită-te la pod la Fetești, încă sunt cozi imense la plata cash.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 12:04 PM
da..dar si acolo ai niste limite..un troller mare acolo si cam atat..faza e ce cara atat dupa ei? cei mai multi se duc pt o noua viata, pt munca in UK..sau sunt nostalgici si-si cara pestisorul de sticla cu ei? ..aa..de fapt stai..in avion nu poti cara zacusca si muraturi la bagajul de mana :))
George(Citează)
14/06/2016 la 12:59 PM
pai cred ca in mare parte cara mancare. nu stiai ca romanul a inventat mersul pe jos si mancarea adevarata? celelalte popoare mananca pute de papagal.
Giovani(Citează)
14/06/2016 la 7:43 PM
Când te duci la muncă și câștigi bani la limita existenței, îți iei toată garderoba de acasă, nu doar trei haine.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 12:06 PM
1. Exista oameni care au frica de zbor. Ma refer la frica reala, nu emotia primului sau primelor zboruri. Ei prefera autocarul.
2. Poate pentru unii, 250 de Euro nu e chiar asa mult. In schimb, sa faci 7 ore cu trenul de la Buc la Iasi e mult
C(Citează)
14/06/2016 la 12:06 PM
1. Exista oameni care au frica de zbor. Ma refer la frica reala, nu emotia primului sau primelor zboruri. Ei prefera autocarul.
2. Poate pentru unii, 250 de Euro nu e chiar asa mult. In schimb, sa faci 7 ore cu trenul de la Buc la Iasi e mult
C(Citează)
14/06/2016 la 12:41 PM
Lasa ca nu o sa tii minte zborul prea mult timp, plaja, palmierii, oceanul, astea raman in memorie mai mult timp.
Cam mare escala in Londra la dus, puteai sa iei o camera la un hotel din apropiere daca tot vroiai sa dormi 3-4 ore.
In alta ordine de idei, cum a fost vremea? Spuneai ca o sa fie cam racoare cand am vorbit la gratarul oferit de 2parale.
Dragos Bunea(Citează)
14/06/2016 la 7:45 PM
A fost foarte bună. Mânecă scurtă mereu, ziua la prânz era soare puternic, stăteam la umbră, dar fără să se simtă arșiță ca la noi. Seara era foarte bine în mânecă scurtă, iar vântul bătea foarte slab, nimic deranjant.
Acum începe iarna la ei. Ne-a plouat de câteva ori, o ploaie caldă de 10 minute, iar după alte 10 minute nici nu se cunoștea că a fost așa ceva. Vara la ei plouă mai mult și cred că este și mai cald.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 1:06 PM
niste inculti dom’le! auzi la ei! sa manance gainat de pasare! :))
George(Citează)
15/06/2016 la 2:15 PM
Mama lor de diacritice! Giovani a zis puțe, NU pute.
alunelu(Citează)
14/06/2016 la 2:58 PM
Cu ocazia asta, ati pus piciorul si in emisfera sudica. Cool!
maria(Citează)
14/06/2016 la 7:46 PM
Șocul cel mare a fost când am privit cerul și n-am recunoscut nici o constelație. Abia atunci am realizat ce departe de casă suntem.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 3:29 PM
Interesandu-ma subiectul,in urma unei postari facute de tine anul trecut,am inceput sa ma interesez si am ajuns deocamdata la cateva concluzii(nu bag mana in foc ca or fi cele mai bune).Perioada optima sf.mai-inc.iunie.Turkish,Bucuresti-Mauritius,escala 1,5 ore Istanbul.Clar ca mergi pe cont propriu deoarece ofertele agentiilor sunt prin Paris sau Londra,zboruri mai ieftine dar cu ore multe de intrerupere,ceea ce nu-mi place.Un plus pt. Turkish e ca ajunge pe la 11,30 si pleaca pe la 21,00.Apoi,am facut simulare cazare 11 nopti,despre care vorbim data viitoare.
andipanda(Citează)
14/06/2016 la 7:48 PM
Și eu aș merge în mai sau iunie, deși la ei sezonul este în noiembrie-februarie. Mai-iunie mi se pare că are niște avantaje mari:
– temperaturi tocmai bune
– ploi mai puține (vreo 3 zile n-a plouat deloc, în altele a plouat vreo 10-15 minute în total)
– nu-i așa aglomerație, hotelul avea cam 50% încărcare, aveai loc la plajă, în restaurant șamd.
M-aș întoarce oricând în Mauritius, a fost cel mai mișto concediu de până acum.
nwradu(Citează)
15/06/2016 la 9:21 PM
Buna. Exact cu Turkish ul am fost noi in ianuarie…exact acelasi orar de zbor …nota 10 pt Turkish…e si foarte convenabil ca si orar dar si ca pret si calitate…iti putem da mai multe detalii daca te intereseaza…
laura(Citează)
14/06/2016 la 3:33 PM
“Bonus, escala în Londra durează vreo 10 ore, timp suficient să lăsăm bagajele în aeroport și să dăm o fugă până în oraș, să vedem Westminster Abbey (am ratat-o în octombrie) și să stăm în vreun pub mișto sau să mâncăm în Borough Market (un loc senzațional, voi face un articol separat). ” (din articolul in care ai “anuntat” ca pleci in mauritius)
Asta vad ca nu s a potrivit :)
Geo(Citează)
14/06/2016 la 7:49 PM
Ba da, am fost la întoarcere. Ne-am transferat la Heathrow, am lăsat bagajele și apoi am mers în Londra chiar la Westminster și Borough Market.
N-am făcut asta de la dus pentru că nu voiam să riscăm ceva și să pierdem avionul de Mauritius, care era mult mai important.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 3:35 PM
Referitor la biletele online National Express. E normal sa fie asa pentru a nu se ajunge la situatia in care cineva a cumparat bilet pentru ora 3 si si-a planificat programu in functie de asta, si cand ajunge la autobuz sa fie deja plin de oameni cu bilet valabil la orice ora. De stiut pe viitor, poti sa-ti iei bilet online pentru un autobuz care pleaca mai tarziu, si sa-l folosesti mai devreme. Nu stiu daca e trecut oficial pe site, dar toti soferii te lasa sa intri daca mai au loc.
Daniel D(Citează)
14/06/2016 la 7:50 PM
Nu e trecut pe site. M-a mirat totul pentru că prin restul țărilor sunt foarte relaxați cu biletele, practic de multe ori sunt valabile oricând în ziua aceea.
De exemplu trenul Heathrow Express de Londra îți permite să iei bilete. Trebuie să alegi doar ziua de plecare, iar returul poate fi oricând în următoarele trei luni, dacă iei tur-retur.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 4:39 PM
Foarte tare! Am o singura observatie legata de National Express: sutn baieti de treaba. Si eu am luat tot de pe net pentru ca era mai ieftin. Nemaizburand cu avionul si fiind Wizz, mi-am cumparat bilet la o ora dupa aterizare, sa fiu sigur!
Avionul a ajuns putin mai devreme, am luat trolerul imediat, chiar am alergat ca sa-l prind la prima tura si cand am ajuns in statie… boom! mai aveam o ora si 10 minute pana la autobuzul meu. Oamenii sunt super de treaba si te lasa sa mergi cu urmatorul autobuz, daca mai raman locuri libere.
Lupu(Citează)
14/06/2016 la 7:52 PM
Știi care-i chestia? Dacă te uiți pe Flightradar la cam orice aeroport mare, pe decolări și aterizări, vei vedea uzual întârzieri de 1-2 ore la diverse curse. De exemplu a doua zi după ce-am fost noi acolo Gatwick s-a închis de la o groapă în asfalt, niște curse au fost amânate vreo 8 ore, altele din zbor redirecționate.
Apoi e treaba cu plecarea din țară. Odată am avut întârziere 5 ore la decolare, geam spart.
Apoi e cu bagajele. Am stat odată 40 de minute în Otopeni să le aștept. Altădată au ieșit în 5 minute.
E foarte greu de prevăzut la ce oră ieși din aeroport, prea multe variabile în ecuație.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 4:57 PM
asta ziceam si eu mai sus..ca am patit sa ma lase sa plec mai devreme cu 1h decat aveam eu pe bilet pt ca era dimineata si nu erau multe persoane (cred ca nici jumatate de autocar nu era cu oameni)
George(Citează)
14/06/2016 la 4:59 PM
pe mine m-au frapat ospitalitatea lor..felul cum se prezinta la microfon..comparativ cu soferii frustrati de la noi!
George(Citează)
14/06/2016 la 6:05 PM
si la noi s-ar purta la fel daca din salariul respectiv ar putea sa duca un trai decent
mihai(Citează)
14/06/2016 la 7:55 PM
Nu-s salarii mari nici acolo, comparate cu cât costă chiria sau transportul local.
Controlorul din tren mulțumea și zâmbea pe rând fiecărui om pe care-l controla, mai făcea câte o glumă șamd. Șoferul de la autobuz mi-a luat cu mare grijă bagajul, l-a așezat acolo, l-a dat jos la fel, mi-a urat drum bun. Chestii din astea nu țin de salariu, ci de felul în care te formează societatea și cum alegi să-ți duci viața.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 8:04 PM
Cam care e salariul unui sofer de RATB?
nashu_mare(Citează)
14/06/2016 la 5:41 PM
Dupa durata de zbor nu era nici o diferenta daca mergeai in Caraibe.
De ce ai cumpara bilete de avion cu 10 ore intre zboruri si sa mai schimbi aeroportul ? Ai cheltuit in plus 2×25(transfer)+2×35(lounge)+2×10(supe si ce ai mai mancat pe acolo)+2×25( transfer)= 190 lire=240 de euro.
dw(Citează)
14/06/2016 la 7:57 PM
Așa era pachetul, cu tot cu avion și transfer la hotel și hotel. Nu le-am ales pe fiecare în parte.
În principiu, în aeroport am cheltuit că am vrut noi. Puteam să iau două sandvișuri de acasă și o apă și dormeam în aeroport fără nici o cheltuială în afară de transfer, căruia n-ai ce-i face, că așa se zboară. Probabil și cu transfer biletul de avion era mai ieftin cu BA decât cu alții în această perioadă, că au avut ofertă specială.
nwradu(Citează)
14/06/2016 la 11:11 PM
la fel am patit eu..am luat al 3-lea autocar practic..dar nu mi-au zis nimic ca era cu o ora peste ce aveam eu pe bilet..am inteles ca mai fac gat daca nu ai biletul printat si il ai pe telefon salvat gen..ma gandesc ca poate am fost eu mai norocos si nu mi-au zis nimic! :)
George(Citează)
14/06/2016 la 11:19 PM
corect Radu! e vorba de nivelul de societate la care a ajuns tara ta..natiunea ta..noi suntem level 1 ..ei sunt level 24..cam pe acolo..isi practica joburile cu placere si daruinta (cel putin englezii get-beget) ..ca Londra apartine mai mult imigrantilor asta e altceva..in timpul petrecut in UK am mers si prin partea de country side, la 5 ore de Londra si lumea e mult mai ok si mai calda decat nebunia si frenezia specifica Londrei (cred ca Turnul Babel se afla in Londra!)..la noi predomina balcanismul si venim la job si ne varsam toate frustrarile pe clienti, pe oamenii de la ghiseu si tot asa! Astia suntem!
George(Citează)
14/06/2016 la 11:20 PM
Deci… Vreo 4 ore până la Londra, o oră în autobuz, 10 ore de așteptat pe aeroport… Și tu îmi zici că e ok să te descalți în avion după vreo 15 ore de stat cu pantofii în picioare?! Hmmmmm…
motanes(Citează)
15/06/2016 la 12:32 AM
Noi am facut doar transatlantice de 3 ori (dus-intors): cam 8-9 ore. Crunta experienta, desi casti ochii pe teveul din tetiera si trece timpul repede. Plus ca mai mananci, mai discuti etc. Dar tot este muuuult de stat in avion. 12 ore deja suna SF, sa nu zic de 14 sau 17, cat au experimentat altii pe aici.
Noi am avut o pauza de 7 ore in Zurich la intoarcere si am lasat bagajul mic in aeroport si am luat trenul spre oras. Nu am stat mai mult de 3 ore (sa nu fie surprize la imbarcare), dar tot a fost mai OK decat sa stam doar in aeroport. Am facut cateva poze, am admirat un pic centrul si ne-am intors.
Oricum destinatia in cauza suna si arata misto de tot .. poate incercam ceva de genul in cativa ani.
dojo(Citează)
15/06/2016 la 9:39 AM
Totusi, cum e sa fi membru Mile-High Club? Ai reduceri la diferite chestii? :)
Coco Moll(Citează)
16/06/2016 la 9:17 AM
Nu strica deloc niste detalii,multumim.
andipanda(Citează)
23/06/2016 la 12:00 PM
Buna. Revin cu niste detalii…am luat excursia printr o agentie din cluj, la un pret f f bun…zic eu ca 1000 d euro 9 nopti cu demipensiune e super…zborul a fost otopeni seara la 8, in jur de ora 10 am fost in istanbul iar la 12 e plecarea spre mauritius. Dimineata ai fost acolo, fara atatea escale si atatea ore pierdute…frumos acolo, raiul de pe pamant dar totusi nu gasesti ospitalitatea latinilor din republica dominicana, unde am mai fost…pot
Laura(Citează)
16/06/2016 la 3:54 PM
30 de ore pana in Mauritius este enorm! Eu am zburat pana in Tahiti, la capatul alalalt al Pamantului fata de Romanica (19.000 de km) circa 27-28 de ore, din Bucuresti, cu tot cu escalele de 2,5h in Paris si 2h in LA…
P.S. Am fost si in Mauritius, dar intr-o combinatie mai complexa (adica nu direct din Europa).
Paul DROSU(Citează)
02/08/2016 la 7:02 PM
Păi escala face diferența. Dacă ar fi fost și la mine de 2 ore, ziceam că am zburat doar vreo 16-17.
nwradu(Citează)
16/06/2016 la 6:06 PM
” ca sa scapam de unul cu copii mici” …. Bine ca au scapat ei de tine, caci cu mentalitatea asta joasa ai fi transmis numaj energie negativa si i-ai fi facut pe copii sa planga. Calatoresti degeaba caci se pare ca nu inveti nimic.
Un parinte(Citează)
02/08/2016 la 7:02 PM
Ce-i de învățat, că ăia mici urlă și sunt deranjanți? E un dat al vieții, nu înseamnă că trebuie să-i suport cu zâmbetul pe buze.
nwradu(Citează)
02/08/2016 la 7:34 PM
Dacă nu iti plac copiii, ia cu ketchup,
Nashu_mare(Citează)
16/06/2016 la 8:13 PM
Nici chiar Crucea Sudului si Marele Nor al lui Magellan? :))
Paul DROSU(Citează)
02/08/2016 la 7:00 PM
M-am uitat după Crucea Sudului, dar n-am reușit să o identific, nu mă pricep.
nwradu(Citează)
23/06/2016 la 1:03 PM
Stiu agentia iar pretul cu zbor prin Istanbul e imbatabil,indiferent de cazare.
andipanda(Citează)
02/08/2016 la 12:49 PM
Mulțumesc pentru pontul cu eturia. De curând mi-am rezervat și eu o vacanță prin ei.
Dar aș avea o întrebare: e nevoie să primesc vreo dovadă de la ei legată de rezervarea hotelului? Întreb pentru că aș avea nevoie atât la hotel cât și la intrarea în țară, fiind nevoie să prezint o dovadă că am rezervat și plătit un hotel pe perioada sejurului.
Merci frumos.
dumy(Citează)
02/08/2016 la 6:57 PM
Eu am primit cu câteva zile înainte de plecare voucherul de cazare. Întreabă-i direct pe ei, dacă ai nevoie mai repede cred că-ți pot emite voucherul sau vreun alt act.
nwradu(Citează)
02/08/2016 la 7:19 PM
Ok, am să-i întreb și pe ei. Mulțam frumos!
dumy(Citează)
11/07/2017 la 7:08 PM
avand in vedere cele descrise de tine, comentarii, etc, tind sa cred ca firmele alea “private” din afara tarii sunt gestionate mai prost decat o firma de stat din Romania.
daca o sa faci “copi” sa nu faci galagie la blog.
in rest:
casa de piatra si multe realizari.
toteu(Citează)