►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Și nu mă refer (acum) la unele… NSFW.
Sunt unii bloggeri care nu vor să primească invitații generice (Salut, Vă invităm la…), ci atent personalizate întâi cu numele lor (Bună, – numele tău aici -, am văzut că ești mare fan și vrem să te invităm la…).
Personal nu mi-a păsat niciodată de acest lucru și nici de formula de adresare. Sunt orientat pe obiect, cum s-ar spune, contează ideea în sine și nu-mi pasă dacă întâi sunt “gâdilat” cu astfel de detalii. Mi se pare chiar aiurea ca cineva să stea și să personalizeze pe rând fiecare email.
Spre deosebire de alții, n-am avut nici pretenția ca omul de PR care mă invită la vreo conferință să-mi citească frecvent blogul. Nu am tangențe cu acea meserie (mulți bloggeri lucrează în social media/pr/comunicare/firme care fac acestea, eu sunt inginer electronist și am lucrat în diverse domenii legate de securitate), dar îmi închipui că respectivii au oricum foarte multe de făcut în acele agenții, nu stau ziua să citească toate blogurile din România.
De asemenea, nu mă deranjează nici când primesc invitații la diverse evenimente care nu mă interesează. N-am pretenția ca respectivii să fi căutat cu atenție pe blog dacă sunt fan sau nu al brandului X, dacă mă interesează sau nu subiectul (felicitări celor care o fac, totuși). Nu-mi ia mult să zic “nu, mersi”, iar dacă sunt prea insistenți, butonul de Spam e la un click distanță.
Că veni vorba, mă enervează și când primesc invitații clasice, prin curier. Scrie frumos pe o hârtie că sunt invitat în ziua Z la ora H la o lansare sau deschidere sau conferință de presă. Același mesaj vine oricum și pe email, cu RSPV pe email sau la telefon. FFS, nu mai puneți curieri pe drumuri, că ne pierdem cu toții timpul pentru a transporta și primi un plic, plus că poluăm orașul. Cu motoare diesel, cel mai probabil. Trăim în lumea digitală, pot circula la fel și mesajele, nu mă simt deloc mai impresionat pentru că primesc și un plic.
Acestea fiind spuse, totuși, zilele trecute am primit o invitație la evenimentul unui brand de țigări. Se promitea un univers rafinat în care voi putea petrece clipe elevate, voi fi absorbit de frumos și stil, mă voi redefini printr-o experiență care îmi provoacă imaginația. Sună de parcă ar fi urmat să fumăm ceva mai bun decât țigări. O fi fost în Amsterdam, cine știe.
Probabil v-ați prins unde e problema. Nu sunt fumător, n-am fost niciodată, ba chiar urăsc fumul de țigară și am militat mereu pentru interzicerea fumatului în public. Dacă ar fi după mine, l-aș interzice de tot. Țigările n-au creat nimic bun, doar îmbolnăvesc oameni. Fuck that industry!
Genul acesta de eveniment legat de un astfel de subiect sensibil ar necesita totuși o mică cercetare prealabilă, nu? Adică nu vrei să inviți nefumători, nu are rost, așa că un simplu search pe blog după “țigară” îți poate arăta rapid dacă am scris fraze de genul “plăcerea mea cea mai mare este să bag o țigară și o cafea pe o terasă în Herăstrău, alături de oamenii cool” sau, din contră, “vântul aducea fumul de la țigara unei bătrânici spre mine, așa că i-am stins-o în frunte și i-am rupt bastonul, pentru că urăsc fumul!”. Serios, nu trebuie să cauți părerea mea detaliată despre legea 34 sau cât este ea, ci te prinzi rapid.
Chestia asta te poate scuti de timp pierdut de pomană și de un curier pus pe drumuri, pentru că evident invitația a venit prin plic, pe hârtie din aia de zici că-i făcută din piele de unicorn.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
21/05/2016 la 8:15 AM
Ăștia cu țigările au un buget mai/prea mare și trebuie să îl folosească pe ceva, altfel anul viitor primesc mai puțin. De aici și ideile (inutile) pe care le au.
Cartus(Citează)
21/05/2016 la 8:31 AM
Nu trebuie sa stea nimeni sa iti faca mesaj personalizat exista CRM adauga pe toata lumea acolo si creaza tag-uri pentru fiecare persoana : general, masini, burger, gatit, fashion si pot trimite email la cate o lista in functie de tag.
dw(Citează)
21/05/2016 la 8:35 AM
de la cafele ți se trage..
neamielu(Citează)
21/05/2016 la 9:48 AM
Radu, in cazul brandurilor de tigari, este cam ilegal sa faca asta. Pentru ca prin lege, companiile de tgari nu au voie sa se promoveze catre nefumatori.
Deci asta inseamna ca cineva chiar nu si-a facut treaba. Again (ca a mai fost o chestie de genu acu ceva vreme, remember conversii de culoare rosie.) BTW, same brand now?
Bogdan Dascalescu(Citează)
21/05/2016 la 9:38 PM
La converșii roșii chiar nu știam despre ce e vorba, eram convins că-i lansare de Converse. Aici măcar era jos logo-ul țigărilor.
nwradu(Citează)
21/05/2016 la 10:14 AM
Al X-ulea articol despre cum trebuie abordaţi bloggerii. Poate ar fi util şi un articol despre cum ar trebui să răspundă bloggerii la abordari, căci lucrurile sunt legate.
Lucrez la un proiect frumos (zic eu) care presupune colaborare şi cu bloggeri printre alţii, aşa că în ultima vreme am scris destul de multor bloggeri. Şi am scris extrem de personalizat (inclusiv ţie, Radu).
Rata de raspuns: 20%. Iar printre cei 20% care chiar mi-au răspuns, jumătate mi-au răspuns prin copy&paste cu standardul: “banner-ul costa X” dovedind că au citit pe diagonală.
În aceeaşi perioadă am scris şi multor oameni influenţi, directori de multinaţionale, ziarişti etc, oameni ocupaţi care primesc zeci de email-uri pe zi. Rata de răspuns: 90%. Chiar dacă au fost de refuz, răspunsurile au fost respectuase, justificate, cu feedback şi chiar cu datele de contact ale altor persoane ce ar fi putut fi interesate de proiectul meu. L-am intrebat pe unul de ce mi-a răspuns. “Pentru ca aşa clădim o relaţie”.
Nicu(Citează)
21/05/2016 la 10:46 AM
Chestia asta se intampla pentru ca in Romania blogerii care in fapt sunt niste frecangii ilustri se considera niste vedete, niste Dzei ai internetului. Nea Radu aici de fata e oarece mai decent, dar altii cred ca daca scriu 2 balarii si reusesc sa faca niste bani din asta trebuie sa le intinzi covorul rosu cand ii vezi. Oamenii din companii, care mai si muncesc pt banii pe care ii iau, nu au evident aere de vedeta si stiu ca o invitatie e doar o invitatie, nu trebuie sa fie adusa de porumbei voiajori in timp ce un alai de virgine canta aducerea ei. Diferenta intre oamenii care muncesc si nu au timp de prostii si oamenii care bloguiesc si au timp. Mult prea mult timp.
publiman(Citează)
21/05/2016 la 4:21 PM
Bravo @Nicu, adevarat!
ionica(Citează)
21/05/2016 la 9:42 PM
@Nicu: pentru că majoritatea lucrurilor se fac prin niște agenții pe care le cunoști. Primesc pe zi vreo zece emailuri de la diverși oameni care-mi propun ceva, de obicei să public articole scrise de ei cu trei linkuri dofollow pentru 15 euro. Dacă vine ceva “normal”, mai scapă, mai ales că în total vin 50-60 de emailuri zilnice de diverse tipuri.
nwradu(Citează)
21/05/2016 la 4:57 PM
printre putinele dati Radu, cand sunt total (si fara rezerve) de acord cu ce spui (scrii), iar publiman cu “blogerii, care in fapt sunt niste frecangii ilustri” e deja un clasic in viata !
ovidiu(Citează)
21/05/2016 la 8:24 PM
Acu’ depinde… N-ai dat prea multe detalii concrete dar nu mi se pare asa deplasata invitatia… Poate nu e despre tigarile clasice ci despre astea noi, electronice… poate ca vor sa-ti afle punctul de vedere tocmai pentru ca scrii anti fumat… poate ca, desi scrii astfel, au considerat ca nu esti incuiat si obtuz si ești dispus sa vezi si cum gandesc ceilalti… Poate ca pana la urma era o invitatie civilizata… Habar n-am, ca nu e clar din text si nici nu pare ca te-ai obosit sa intelegi… clara e doar calitatea răspunsului tau…
Rd(Citează)
21/05/2016 la 9:44 PM
Nu cred că era cazul, cu țigări electronice sau metode alternative te adresezi fumătorilor, nu celor care n-au făcut și mai ales nu celor care știu că asta face rău.
Am văzut că s-au dus câțiva bloggeri la respectivul eveniment, dar n-am stat să cercetez ce-a fost. Sunt curios ce vor scrie. Că țigările sunt bune? Că dacă nu scriu nimic, sunt bani irosiți.
nwradu(Citează)
22/05/2016 la 1:04 AM
Daca e despre tigarile electronice te adesezi inclusiv ignorantilor semidocti sau celor ce au luat de bune articolele din libertatea cu citatele lu’ madam Ciobanu. Sa invete ca nu face rau chiar si cei ce n-au facut (banuiesc ca subiectul era tot tigara electronica iar de facut te referai la fumat). Adica se minimizeaza sau dispare de tot pericolul fumatului pasiv (ca ala pe nefumatori, adica aia de n-au facut, ii afecteaza si ii panicheaza… Cel putin asa zice logica)
Habar n-am despre ce o fi vorba dar curios sunt si eu ce vor scrie. Din pacate nu voi afla pentru ca nici n-am înțeles despre cine e vorba si nici prea multe bloguri nu urmaresc.
Rd(Citează)
22/05/2016 la 11:45 AM
Ai reactionat relativ bine :) Cand zic asta, ma gandesc la ce a facut Maddox dupa ce a fost spamat cu voaluri de mireasa :))
http://thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=veil_review
Lunik(Citează)
22/05/2016 la 11:48 AM
Ce vrea sa spuna nea Radu este: dragi oameni din agentii, as aprecia daca atunci cand imi mai propuneti vreo campanie sa scrieti direct in subiect despre ce bani vorbim. Pentru ca altfel este posibil sa se piarda intre mesajele pe care le primesc de la toti sarantocii care vor sa scriu ceva pe 2 lei. Desigur va fi doar vina voastra daca mie imi e atat de lene sa-mi citesc mesajele si nu voi putea sa iau niste bani din cauza incompetentei voastre. Haide, va pupa Radu, ma duc pana la Mega Image sa iau niste Mort Subite, ei ce stiti voi, daca va spun voua de asta, credeti ca va zic ceva de rau, amaratilor.
publiman(Citează)