►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Dar medicilor care n-au făcut nimic când le batem obrazul?
Două articole de citit despre spitalele românești și cele străine »
S-a făcut un prim test al sistemului de transport Hyperloop, dar din păcate un astfel de titlu este înșelător. Testul a constat din accelerarea unei mici platforme pe o distanță de câteva sute de metri până la o viteză de aproximativ 160 de kilometri, în aer liber. Nimic din ce nu se putea face și până acum.
Hyperloop presupune accelerarea unei capsule până la viteze de aproape 1000 km/h pe o tehnologie maglev, iar totul are loc în interiorul unui tub închis și aproape vidat, pentru ca aerul să nu opună rezistență și să nu existe riscul unor obstacole apărute pe traseu.
Practic, testul de zilele trecute, făcut în Nevada, mai degrabă a vrut să aducă aminte oamenilor că se studiază fezabilitatea proiectului, că se lucrează la el și poate vrei să cumperi acțiuni la compania ce face acest lucru. Tehnologia pentru Hyperloop o avem, că trenuri maglev sunt de mult în funcțiune, la fel și posibilitatea de a vida un tunel. Problema este la costuri, care încep de la 10 milioane de dolari pe kilometru, motiv pentru care până în prezent nimeni nu a dat mare atenție acestei posibilități.
Și aici puteți vedea de fapt ce putere a început să aibă Elon Musk. El doar a descris posibilitatea unui astfel de sistem de transport, creionându-l în câteva detalii mai precise, și două companii (Hyperloop One și Hyperloop Transportation Tehnologies) au și început să lucreze la el. Musk nu are legătură cu nici una dintre aceste două companii, a lansat ideea în public pentru cine vrea să o preia, și deja companiile se întrec să o aducă primii pe piață. Sunt sigur că aceeași idee a mai fost anterior descrisă de multe persoane, de la autori SF la experți în transport, dar când o spune chiar Musk, lumea percepe că garantat va fi ceva de succes.
« Dar medicilor care n-au făcut nimic când le batem obrazul?
Două articole de citit despre spitalele românești și cele străine »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
13/05/2016 la 11:27 AM
“10 milioane de dolari pe kilometru”
Deci mai ieftin ca o autostrada de campie in Romania.
D4n(Citează)
13/05/2016 la 11:58 AM
da, dar ei nu au inca tehnologia de surpare lenta…
Giovani(Citează)
13/05/2016 la 11:31 AM
Asta-mi amintește de Kingsman.
Leo(Citează)
13/05/2016 la 11:37 AM
compari mere cu pere baiatu…
micu(Citează)
13/05/2016 la 11:49 AM
Nu compara pere cu mere, compara ananas cu dude. Si culmea dudele sunt mai scumpe de 5 ori.
Ionutb(Citează)
13/05/2016 la 12:10 PM
E 2016.
Ei discuta despre Los Angeles -San Francisco (600km) in 30 minute.(1200km/h)
Noi nici nu discutam despre Bucuresti-xulesti (600km) in 12 ore.(50km/h)
Lumea a 3-a,liga a 2-a.
Ionutb(Citează)
13/05/2016 la 12:12 PM
E o chestie care ar pune pe butuci ce inseamna transport aerian.
Ionutb(Citează)
13/05/2016 la 12:19 PM
Oare o sa repete cei de la mythbusters experimentul cu banul pe sina?
alxzen(Citează)
13/05/2016 la 2:32 PM
Și tehnologia pentru trenuri Maglev exista de 40 de ani si pana acum nu a fost implementata la scara larga. De ce? Pentru ca e o problema de costuri. Linia de tren ocupa spatiu, terenul costa, mentenanta a 1000 de km de linie costa, iar in final biletele ajung atat de scumpe incat nu le mai vrea nimeni. Cu avionul e mai simplu si mai rapid. Mergi cu 900km/h in linie dreapta, nu ocolit, iar mentenanta se limiteaza la aeronava si aeroport.
Green(Citează)
13/05/2016 la 5:25 PM
2 chestii care se uita, de fapt mai multe
– musk ofera patentele gratuit pentru cine vrea sa implementeze, testul din nevada de peste 1 luna o sa fie exact cum zice tehnologia in tub, etc
– o sa coste mult terasamentul / tuburile dar nu o sa depinda de vreme ( pe ploaie/vant puternic nu prea misca avioanele ) , nu prea o sa depinda de ore ( noaptea sunt putine curse de tren normal/avioane – si se pare ca se vrea initial in nevada sa existe o linie de transport marfa nu te pasageri )
– 80% din costurile ridicate de la avioane vin din costul carburantului, ei bine la hyperloop trenuletul nu prea o sa consume nimic pentru ca energia folosita o produce din panourile solare aflate peste linia efectiva ( cost transport > 0 )
– este in proiect si probabil chiar se face urmatoarea linie “Vienna, Austria to Bratislava, Slovakia, and from Bratislava to Budapest, Hungary.”
http://www.engadget.com/2016/03/10/hyperloop-transportation-technologies-slovakia-contract/
eu zic ca se va face si o sa fie excelent, posibil pana se termina prima inplementare 2022-2025 o sa avem o tehnologie si mai tare :) traim vremuri interesante
Rott Weiller(Citează)
13/05/2016 la 7:02 PM
Cred ca putini stiu, dar pana la revolutie s-au facut astfel de teste cu succes in nu stiu care localitate din tara; dar proiectul a fost abandonat in 1990 din lipsa de fonduri.
Adrian C.(Citează)
13/05/2016 la 10:07 PM
Cica “The CEO of Hyperloop Technologies is Rob Lloyd, former Cisco President of Sales and Development Former SpaceX engineer”. Deci prin curte pe la Elon Musk.
gabi(Citează)