►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Era de așteptat să se întâmple și ieri s-a întâmplat: o persoană a murit și un alt om a fost rănit într-un accident auto în Pasajul Unirii din capitală, duminică pe la prânz.
Dacă nu sunteți din București, Pasajul Unirii are vreo 800 de metri lungime, trece pe sub Piața Unirii și, atunci când nu-i blocat de trafic, pe acolo se circulă cu 100 km/h. E ca o descătușare după ce scapi de aglomerația de la Universitate și de intrarea destul de dubioasă în pasaj, unde ai parte de niște tranziții de benzi și de mulți proști opriți pe banda 1, blocând-o. Este zona aceea secretă unde o poți călca fără limită.
Este însă foarte periculos. Întotdeauna mi s-a părut periculos. Intrând dinspre Universitate, pasajul începe cu două curbe. Benzile nu sunt foarte late, iar o greșeală în acele curbe, dacă agăți o altă mașină sau pierzi un pic controlul, te duce în pereți, la viteză mare. Acum a și murit cineva.
Am zis-o de multe ori. Dacă s-ar pune în pasaj un radar automat, Poliția ar emite amenzi pe bandă rulantă. Poate ar trebui pus.
Zilele trecute, după încă un accident mortal la ieșirea din București, autoritățile au anunțat că vor începe montarea de separatoare masive de sens pe o distanță de 5 km, adică până la aeroportul Otopeni.
Era și cazul. E vorba de același lucru, o descătușare după ce scapi de traficul din București, când toată lumea o calcă puternic pe un tronson ce are totuși gropi, guri de canal adâncite în șosea și mai ales șoferi neatenți ce circulă pe banda de mijloc, schimbă banda fără să se asigure sau fără să înțeleagă că acum vitezele sunt duble. Mereu m-am simțit nesigur pe acel sector, prea mult haos pe acolo.
Accidentul recent am înțeles că s-a întâmplat când o mașină, schimbând banda, a acroșat o altă mașină. Asta a făcut-o să treacă pe contrasens. Momentan există un separator de sens foarte prost gândit, o bordură de granit precum cele de la marginea trotuarelor, bordură care, în caz că o iei cu roata, mai degrabă are rolul de a te ajuta să decolezi de la sol. În accidentul de săptămâna trecută, mașina respectivă a zburat peste acea bordură și a lovit frontal un alt autovehicul de pe contrasens, dar nu bot în bot, ci s-a suit peste el, prin parbriz. O femeie a murit pe loc, soțul și copilul de pe locul din spate au scăpat doar cu răni.
Viitoarele separatoare sunt mult mai înalte, te faci praf în ele și iei cu tine și mașinile din jur, dar nu de pe contrasens!
Poți avea accidente din diverse motive. Cu greșeli în circumstanțe speciale sau factori pe care nu-i poți controla te mai obișnuiești, ca idee, dar să știi că poți să o pățești din cauză că alți șoferi nu pot face lucruri elementare precum să se asigure când schimbă banda este tare stresant.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
16/05/2016 la 10:10 AM
Apel disperat catre Politia Rutiera!:
Oameni buni, APLICATI LEGEA (corect), fiti mai prezenti, ne ducem de rapa !!
Constatam zilele trecute ca gradul de haos (si frustrare) pe soselele patriei creste in ritm alarmant.
Soferii sunt din ce in ce mai indrazneti, pentru ca se poate!
Cei care respecta legea sunt acum exceptii si sunt cei pe care ii claxoneaza toata lumea sa se dea din cale.
Help! do your job!
vladutz(Citează)
16/05/2016 la 10:22 AM
Nu uita, traiesti in romania. nu se va intampla
Leon(Citează)
16/05/2016 la 12:23 PM
@Vladutz: oamenii sunt din ce in ce mai indrazneti si mai frustrati, pentru ca se poate sa incalce legea fara consecinte si pentru ca, pe de alta parte, conduc masini de secol 21 pe strazi proiectate pentru traficul restrictiv si controlat al anilor 70-80. Nu e o scuza, e o explicatie.
Veneam sambata de la Valcea si, pentru a nu mai stiu cata oara facand acel drum, ma gandeam cat de rabdatori suntem, ca popor. Ani intregi nu au reusit sa faca cea mai importanta autostrada a tarii asteia, care sa treaca muntii, sunt mii de soferi care din asta traiesc, petrec ore in sir pe drumul ala periculos si, totusi, nu am urnit nimic. Si se fac depasiri in curbe si e, cum stim, regula ca viteza sa se incalce cu peste 20 kmh, de multe ori si, Doamne freest, sfarsim ca femeia asta pe DN1, nevinovati…
Liana(Citează)
16/05/2016 la 11:04 AM
Cel care a decedat la pasaj este un bun prieten de-al meu. Un om cu suflet mare, care a trecut prin multe necazuri în viață. Nu știu exact cum s-a întâmplat, dar bănuiesc ca nu purta centura. De obicei el conducea mașina, dar ieri a stat în dreapta. Dumnezeu să-l ierte.
Leo(Citează)
16/05/2016 la 12:17 PM
Condoleante, Leo, pentru sfarsitul tragic al prietenului tau.
Mie mama fetei imi este apropiata si e un om absolut deosebit. Pentru mine, dupa multe vesti rele in ultimul an, e ca o confirmare ca viata e un pur hazard, oameni cu suflet mare se duc, sau sufera in urma unor asemenea accidente oribile, provocate de greseli pe care le facem cu totii.
Sa ii fie tarana usoara!
Liana(Citează)
16/05/2016 la 1:03 PM
De-abia îmi pot stăpâni lacrimile, când mă gândesc că fata lui, de care era atât de mândru, nu-l va avea pe tatăl ei alături, atunci când se va căsători.
Leo(Citează)
16/05/2016 la 11:16 AM
Or sa puna si acolo limitatoare de viteza ca pe splai, dupa cele doua accidente de acum cateva luni.
Drum drept, cu vizibilitate de cativa kilometri are cum limitatoare de viteza din 300 in 300 metri.
Tara condusa din impulsul de moment.
alexEAT(Citează)
16/05/2016 la 12:56 PM
In prima faza ar trebui sa incepem (in paralel cu actiunile politiei rutiere de sanctionare a indisciplinei) cu educatia rutiera din scoala, sa schimbam metodele de invatare in cadrul scolii de soferi si cresterea dificultatii examenului pentru permis (poligon, de exemplu).
Cele 32 de ore prevazute pentru pregatire mi se par prea putine si ceea ce te invata instructorul este insuficient. Eu am facut portie duble de ore, tata a insistat mult pe tema aceasta, am frecat poligonul de mi-a iesit pe nas.
Parerea mea :)
Trespasser(Citează)
16/05/2016 la 3:53 PM
In poligon nu devii sofer, inveti cel mult sa faci o parcare si sa pornesti din rampa
“Parerea mea”.
nashu_mare(Citează)
16/05/2016 la 3:16 PM
Sa se dea drumu la radare! Pe podul basarab, daca e liber, nu merge nimeni sub 80 (ma includ si pe mine). Dar dupa ce primesti 2-3 amenzi acasa te cumintesti instant.
sorin(Citează)
16/05/2016 la 4:01 PM
Pe Basarab exista parapeti, daca tin eu bine minte. O viteza cu 20km/h decat in mod normal nu ar trebui sa fie mai periculoasa decat prin oras. Cred ca este o zona in care ar putea fi justificata ridicarea limitei de viteza spre 70-80km/h.
Este exact inversul situatiei din pasajul Unirii, unde ai stalpi in imediata vecinatate a caii de rulare. Practic, ai sanse maxime la un accident grav in caz de o pierdere a controlului, chiar si la viteze regulamentare.
nashu_mare(Citează)
16/05/2016 la 6:50 PM
Inginere, crescând viteza liniar, energia cinetică crește exponențial, timpul de reacție scade exponențial la fel ca și economia de timp. Adică pentru alea câteva secunde câștigate mergând cu 70 pe care oricum o să le pierzi la semafor crești riscul de accident și moarte în mod inutil. Dacă aducea un beneficiu chestia asta, fii sigur că era demult implementată în țările cu apă caldă.
nea_caisă(Citează)
17/05/2016 la 9:44 AM
Domnule, mergand pe acelasi principiu, nu ar trebui sa crestem viteza maxima admisa pe niciun sector de drum (inclusiv autostrada).
nashu_mare(Citează)