►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vești proaste pentru șoferii bucureșteni: poliția rutieră are acum în dotare și un pistol radar cu laser și asta schimbă destul de mult modul lor de operare și felul în care pot sta la pândă. Mă temeam de asta după ce am văzut polițiștii folosindu-l pe DN1 după Băneasa, unde încă este Bucureștiul, și, într-adevăr, mi s-a confirmat bănuiala.
Oamenii s-au învățat să reacționeze la Logan-urile MCV pe care se află montate radare normale, mașini mari și ușor de văzut de la depărtare. Radarul laser este un model portabil LTI 20/20 TruCam, arată ca în fotografie și nu este montat pe vreo mașină, ci poate fi utilizat de orice ofițer din diverse poziții, de exemplu:
Altfel spus, vor curge amenzile. Și n-am nimic împotrivă, vitezomanii trebuie amendați pentru siguranța lor și mai ales a celorlalți din jur, dar știți problema mea: aș vrea ca Poliția Rutieră să facă și altceva decât să stea și mai bine ascunși la pândă, de exemplu să folosească toate acele mașini pentru a patrula prin oraș și a pedepsi (sau măcar lua la rost) fiecare contravenție. Un trafic civilizat vom avea abia după ce Poliția îi alungă pe cei ce blochează prima bandă, trecerile de pietoni, depășesc coloana la semafor, trec pe roșu șamd.
Oricum, aveți grijă cu limitările de viteză. Acel model de radar laser are o rază de 1200 de metri și poate urmări mașina, adică polițistul îți ia viteza la depărtare și apoi te filmează până ajungi lângă el pentru a-ți surprinde clar și plăcuța de înmatriculare, indiferent că între timp ai redus viteza. Este o probă admisibilă.
Asta se putea face în teorie și pe loganurile echipate cu radare clasice pe microunde, nu pe laser, dar în practică era mult mai dificil. Au camere cu zoom optic 35x, dar la distanțe mari efectele de fata morgana ale aerului deformează totul și nu poate fi surprins bine numărul. Dacă te urmărește până te apropii și apar și alte imagini în cadru, nu se poate ști clar a cui era viteza respectivă și o contestație te poate scăpa de amendă. Laserul, în schimb, este precis și chiar semnalizează pe imagine ce mașină a “lovit”.
Apropo, și în acest caz detectoarele de radar sunt cvasi-inutile. Pistolul laser folosește o lungime de undă de 905 nm, puteți să investigați dacă detectoarele voastre sunt compatibile, dar stabilirea vitezei se face în <0,4 secunde, mai rapid decât timpul vostru de reacție.
București, Argeş, Bacău, Braşov, Suceava, Prahova, Timiş au câte un aparat laser de acest tip.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
26 comentarii
24/05/2016 la 7:01 AM
As vrea ca politia romana ii ia si pe cei cu xenoane care te orbesc, pe cei care polueaza cat un autobuz din anii 80, pe cei cu anvelopele de la caruta, exista si alte probleme in trafic nu doar depasirea vitezei.
Madalin(Citează)
25/05/2016 la 11:43 PM
Ho nenică, mai au mult de ciupit din boscheți, după trec la treceri de pietoni, faruri, semnalizare, trusă medicală, triunghiuri, etc.
ionica(Citează)
24/05/2016 la 7:05 AM
Aș vrea ca Poliția să ia atitudine legală față de administratorul drumului care nu elimină obstacolele de pe sosea (abateri de la planeitate: onduleuri, făgășuiri, ornieraje, gropi cu toată clasificația lor) nu păstrează (reface) marcajele și semnele de reglementare a circulației, nu întreține curățenia pe toată ampriza (inclusiv acostamente, rigole, șanțuri înierbate sau nu), nu aplică în mod activ metode de fluidizare a traficului și de protecție a pietonilor.
Andrei STANCIU(Citează)
24/05/2016 la 7:18 AM
Am detector Beltronics RX65 si are functie de detectare laser. La fel ca si pana acum, daca ei arunca laserul pe cineva in fata ta, mi-e greu sa cred ca nu exista semnale reziduale care sa ajunga si la detectorul tau. Asta in combinatie cu statia…
Arthur(Citează)
24/05/2016 la 7:32 AM
E laser frate, ce semnale reziduale?
Bit(Citează)
24/05/2016 la 8:04 AM
Intra cu un laser pe stadion! Din peluză, încearcă sa nimerești cu el ochiul portarului de la poarta adversă! Cam ce joc va avea? Și sunt doar 100m.
Din mașini mai apar și reflexiile.
nashu_mare(Citează)
24/05/2016 la 7:53 AM
Waze rules. Pică 1-2 în plasă, dar după aceea află toți că în zonă este milițică.
Leo(Citează)
24/05/2016 la 8:19 AM
apropo de faptul ca mai sunt si alte asemenea alte radare in tara: https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-03-10/Un-sucevean-care-contesta-legalitatea-radarelor-a-invins-Politia-Judecatorii-au-anulat-un-proces-verbal-de-retinere-a-unui-permis
si un citat din articol:
“Referitor la calităţile tehnice şi performanţa cinemometrului LASER de tip pistol pot spune doar că din punct de vedere al preciziei de măsurare acestea sunt cu mult inferioare cinemometrelor clasice, bazate pe efectul Doppler, montate pe maşinile Poliţiei Rutiere. Principiul de funcţionare al unui asemenea cinemometru se bazează pe măsurarea timpului care trece de la recepţia prin partea electroniciia pistolului a două reflexii ale fasciculului LASER de pe vehiculul urmărit. Emisia LASER spre vehiculul urmărit este efectuată la intervale regulate de nanosecunde de către dioda LASER a pistolului. Aici intervine problema de precizie a măsurării vitezei. Pentru a determina viteza unui vehicul rezultă necesitatea măsurării cu precizie a unor timpi de ordinul câtorva nanosecunde şi chiar fracţiuni ale acestora. Acest lucru este imposibil de realizat cu un cronometru electronic portabil pilotat cu un cristal de cuarţ. Pentru a prezenta o precizie de măsurare acceptabilă, un pistol LASER ar cântări zeci de kilograme, iar preţul acestuia ar fi de sute de mii de euro”
Cosmin(Citează)
24/05/2016 la 11:51 PM
Dacă au buletin metrologic, nu contează, măsoară bine cu marja indicată de producător.
nwradu(Citează)
24/05/2016 la 9:10 AM
“Altfel spus, vor curge amenzile.” hahahahaha. sunt 7 radare din astea in toata Romania, la cateva milioane de soferi. Cand o sa avem si noi camere fixe peste tot si-ti vine amenda acasa, atunci de-abia o sa curga amenzile. Pana atunci, ramane cum am stabilit, politia e buna la dirijat traficul si coloanele oficiale, pe partea cu amenzile nu are nimeni frica de ei.
marian(Citează)
24/05/2016 la 9:23 AM
I-am văzut săptămâna trecută pe pasarela din Băneasa, lângă Școala Franceză.
Bogdan P(Citează)
24/05/2016 la 10:20 AM
Nu consider asta o veste proaste, ci o veste foarte buna. Viteza, neadaptata la conditiile de drum, ucide.
Totusi consider ca radarul poate fi fentat usor, cea mai buna metoda ar fi camere video din x in x km si masurat timpul in care s-a efectuat acea distanta, plus amenzi mai mari.
Okochea(Citează)
24/05/2016 la 1:34 PM
si ce legatura are viteza permisa de conditiile de drum cu viteza legal impusa?
ti se pare normal sa faci 2 zile de la bucuresti la timisoara conform conditiilor legale?
mateescu(Citează)
24/05/2016 la 6:31 PM
@Okochea probabil tu stai prea bine cu timpul si logica in general. Si mai ales increderea ca un sistem bazat pe recunoastere de imagini este fara cusur.
Daca vrei chestii misto radare pe tripod puse pe marginea drumului si aia e. Le muti din locatie in locatie si aia e. Nu mizerii care imi calculeaza ele ca am mers cu 300 km/h.
Probabil nu ai auzit de biciclisti inregistrati cu 180 sau cai la pascut cu 200.
jules(Citează)
24/05/2016 la 9:11 PM
si unde mai pui ca sincronizarea orei (cu suficienta precizie pentru a calcula viteze) pe niste gadgeturi aflate la x km distanta e o totala banalitate :)
mateescu(Citează)
24/05/2016 la 9:15 PM
Sper ca esti hipster-ironic, pentru ca e chiar simplu sa sincronizezi ceasuri. Hint: GPS
nashu_mare(Citează)
24/05/2016 la 9:43 PM
ok, trebuie ceva context pt afirmatia de mai sus:
da, stim ca exista tehnologie foarte capabila in general.
in romania insa (unde 99% din bani se baga in buzunar si de 1% se implementeaza un sistem de forma – vezi de ex cardul de sanatate) cat timp crezi ca vor functiona corect acele radare?
pe vremea in care functionau “radarele fixe private” am vazut niste amenzi de la 3 radare consecutive. daca te uitati pe harta si calculai viteza e deplasare intre cele 3 radare (consierand ora amenzilor) rezulta ca respectivul a circulat cu peste 300km/h (si nu avea vr’un veyron).
concluzie, era o traducere amara a evidentei: teoria ca teoria, dar practica ne omoara!
mateescu(Citează)
24/05/2016 la 9:51 PM
Exista echipamente GPS de sincronizare ceas fabricate in Taiwan la preturi modice capabile sa reziste infuentelor de temperatura. Sunt produce digitale, asa ca aprobarea de model pentru sistemul care le incorporeaza, adica “omologarea” cum zic fesibuciștii, se da avand la baza un CRC pe partea de comunicatie.
Am asa o banuiala ca nu stii sa faci diferenta intre aprobare de model si “metrologizat”
nashu_mare(Citează)
25/05/2016 la 10:32 AM
ok, si daca ai un aparat omologat, dar necalibrat.. insemna ca rezultatul e bun?
nu inteleg ideea.. ma contrazici ca sa arati ca poti inventa cuvinte? sau ca sa faci activitate pe blog? sau?
mateescu(Citează)
25/05/2016 la 10:36 AM
Te contrazic pentru ca eu ma pricep si am experienta in chestia asta si tu nu.
De exemplu, din ultimul comentariu deduc ca nu stii ce presupune o aprobare de model.
nashu_mare(Citează)
25/05/2016 la 6:48 PM
1. presupui ca ai mai multa experienta, insa cineva care are suficienta exeprienta nu face presupuneri.
2. si daca ai avea mai multa experienta.. asta nu face mai putin adevarat enuntul meu.
mateescu(Citează)
24/05/2016 la 6:42 PM
Pana nu o s-avem cel putin doua benzi pe sens in afara localitatilor si DN sa olcoleasca satul, ne vom “lupta” cu radarul, din pacate noi avem nevoie de o viteza medie decenta, nu sa dai talpa in afara localitatii si sa mergi ca ochiul mortului in localitate. Asa ca va iar ne lovim de infrastructura neadaptata vremurilor pe care le traim. Ce sa ma zic de cei care locuiesc in Capitala sau orasele mari.
Oarecum offtopic, ca tot vine treaba cu votarea, ar trebui ca ficare “ales” sa aiba in chenarul dedicat cate un DA si un NU, cred ca nu ne-ar ajunge cerneala pentru NU.
Anonim(Citează)
25/05/2016 la 8:49 AM
Semnalati la 021 9544 toate problemele de mai sus, parcari pe teeceri de pietoni, opriri in locuri interzise etc, etc. poate asa cei de la rutiera obligati de sesizare vor face ceva, si daca le mai ramane timp se mai ascund si cu pistolul. Daca noi nu sesizam ei de bunavoie nu vor face niciodata.
Spor la sesizat
Acropolis(Citează)
25/05/2016 la 12:44 PM
Corect, bine spus!
nwradu(Citează)
25/05/2016 la 3:46 PM
Am mai zis-o si o mai zic: Politia Rutiera trebuie sa fie prezenta si puternica, sa nu se multumeasca cu sarcinile simple de pandari (lasi) si insotitori de coloane oficale.
In ultimele 12 luni am avut parte de 2 accidente grave pe stradutele Bucurestiului (unul chiar foarte grav cu vatamari corporale ale sotiei – coloana vertebrala) DIN CAUZA UNOR NEATENTI care fortau nota si probabil ca deja erau rutinati cu trecutul pe rosu si respectiv viteza de 50km/h pe stradutele dintre blocuri.
Cu ce ma ajuta daca le ia carnetul sau le face dosar penal PE URMA, daca eu raman lezat pe viata?
Asa ca sa prind eu pe vreunul din-asta care zice ca el ce sa faca, daca infrastructura nu e adaptata la vremurile si masinile moderne si ca e normal sa incalce legea pe ‘ici pe ‘colo, sa-l duc de manuta pe la spitalul Bagdasar (nurochirurgie spinala) si sa povestim cate ceva din experientele noastre de viata.
vladutz(Citează)
30/05/2016 la 12:12 PM
Super! Sper ca asta ii va opri in sfarsit pe cei care considera ca sunt regii soselelor.
Dan(Citează)