►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Dispariția avionului EgyptAir MS804 poate prevesti un scandal monstruos dacă ipoteza terorismului se dovedește adevărată. Vedeți, avionul a decolat de la Paris…
Ce se știe până acum: avionul se apropia de coasta Egiptului, zburând normal la 37.000 de picioare, când a cotit 90 de grade spre stânga și ulterior o buclă la 360 de grade, în timp ce în doar două minute a coborât până la 15.000 de picioare, contactul fiind pierdut când ajunsese la 10.000 de picioare. Epava este prin zona respectivă.
O astfel de coborâre rapidă are loc de obicei la o depresurizare bruscă. Dacă, de exemplu, se rupe ușa sau fuselajul la o altitudine unde aerul nu este respirabil și temperatura este de -60 de grade, pilotul începe o coborâre rapidă până pe la 3000 de metri, în timp ce pasagerii respiră din măștile ce cad din tavan și, de preferință, nu mor de spaimă.
EgyptAir cam asta pare să fi făcut. O coborâre rapidă, dar ce a cauzat depresurizarea? Să se rupă ușa sau fuselajul este ceva extrem de rar, probabil doar câteva cazuri în toată istoria aviației. Un alt motiv bun ar fi o bombă ascunsă la bord, caz în care lucrurile se complică enorm deoarece avionul decolase de pe Charles de Gaulle Paris, unul dintre cele mai mari aeroporturi europene și unde te aștepți ca securitatea să fie de top.
Dacă cineva a pus o bombă în interiorul unui bagaj și a trecut de securitate? Dacă unul dintre manipulanții de bagaje a pus bomba în avion? Dacă unul dintre pasageri a intrat cu o bombă? Dacă bomba a fost pusă pe un alt aeroport (zburase în Eritrea și Tunisia în aceeași zi) și cei din Paris n-au văzut-o? Teorii greu de crezut, dar până la urmă orice e posibil, inclusiv niște bombe mai greu de detectat.
Toate acele manevre pot semnala și o problemă la bord, de exemplu o încercare de preluare a controlului avionului de către un pasager care a intrat peste piloți. Asta este o teorie și mai greu de crezut. EgyptAir a trecut printr-o deturnare acum o lună (teroristul cu bomba falsă care și-a făcut selfie-uri cu pasagerii după ce a forțat avionul să aterizeze în Cipru – îl părăsise nevasta sau ceva așa) și probabil că zburau cu ușa bine închisă. Între pasageri erau 3 membri ai securității companiei, probabil deghizați, probabil înarmați. E greu de crezut că un terorist ar fi putut face ceva în prezența lor, plus că nu înțeleg de ce ar fi fost aleasă această rută.
Sigur, poate pilotul s-a sinucis. Cineva de la manșa avionului a făcut acele manevre.
Mai există posibilitatea unei probleme tehnice. Nu știu, a căzut un motor, la propriu, s-a rupt aripa, s-a blocat elevatorul. Sunt greu de explicat acele manevre, dar când vor fi găsite cutiile negre și înregistratoarele audio vom afla totul.
Sper să nu fie varianta teroristă. Asta ar întoarce pe dos tot ce credem despre securitatea aeroportuară în Uniunea Europeană. SUA, Rusia și Egiptul deja au declarat că momentan indiciile duc spre o bombă.
BBC a făcut un coverage de zile mari toată ziua, cu update-uri dese pe o pagină specială. O lecție de jurnalism în mediul online modern.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
26 comentarii
20/05/2016 la 7:08 AM
“ipoteza terorismulu” Romania si Euro 2016
-meciul România-Franţa din deschiderea campionatului Euro 2016, ar fi vizat de atacuri teroriste, avertizează poliţia federală germană
-Franta va inchide spatiul aerian deasupra celor 10 stadioane unde se vor disputa cele 51 de meciuri
-suporterii vor trece prin trei filtre successive inainte de a intra in tribune
-45 politisti romani vor fi detasati in Franta pe durata campionatului european de fotbal
ovidiu(Citează)
20/05/2016 la 7:37 AM
SUA tocmai a anuntat ca imaginile de pe satelit nu indica o explozie.
alex(Citează)
20/05/2016 la 12:15 PM
Inteleg astfel ca exista supraveghere video non-stop.
Iona(Citează)
20/05/2016 la 1:23 PM
Acum ce să zic, sateliții ăia nu filmează Full HD non-stop. Dacă n-ai prins în fotografie fix momentul exploziei, nu apare, că după 3 secunde nu mai e flacără la acele viteze. Plus că poate a fost ceva mic, cât un hublou, cât o ușă, nu explozie ca-n filme.
nwradu(Citează)
20/05/2016 la 2:23 PM
La avionul rusesc doborat in Egipt, americanii prinsesera momentul exploziei pe satelit, probabil sunt ceva camere termice, calitatea video fiind slaba.
alex(Citează)
20/05/2016 la 9:23 PM
Daca a disparut de pe radar e clar ca s-a dezintegrat in aer. Iar cea mai probila cauza a dezintegrarii e explozia (fie bomba, fie racheta fie incendiu).
Dan(Citează)
20/05/2016 la 7:57 AM
Si toate acestea, culmea, se desfasurau in momentul in care zborul a iesit din spatiu aerian grecesc si trebuia preluat de turnul de control egiptean. Da, momentul perfect in care avionul nu mai tine legatura cu cineva de la sol. La fel ca si in cazul zborului malaysia 370
Ovidiu(Citează)
20/05/2016 la 1:23 PM
Nu înțeles totuși ce paralelă vrei să tragi. Sunt multe locuri fără radare pe Pământ, iar avioanele sunt mereu în spațiul aerian controlat de cineva, handoverul se face instant.
nwradu(Citează)
20/05/2016 la 2:30 PM
Plus ca radarele militare “nu prea” se bazeaza pe ce transmite avionul…
alex(Citează)
20/05/2016 la 8:35 AM
Logica imi spune ca daca exista bomba ar fi activat o pe teritoriul european pentru impact emotional maxim si nu deasupra apei la intrare in egipt.
Cat despre eficacitatea politiei si securitatii francezilor as fi ceva mai modest avand in vedere evenimentele recente de pe la ei rezolvate cu fundul.
Serban Cristian(Citează)
20/05/2016 la 1:25 PM
Mai e o teorie: a fost un test. Poate a inventat cineva o bombă mică, una care încape în lichidul permis la bord. Cică atunci când au fost interzise lichidele, prin 2004, l-au prins pe unul cu o astfel de bombă, dar planul era ca ulterior să fie 7 teroriști pe 7 avioane, fiecare cu câte o bombă. Era doar un test inițial.
nwradu(Citează)
20/05/2016 la 1:46 PM
Eu nu vad care ar fi problema sa faci o bomba cu lichide. Poti sa iei 1 litru de lichide impartit in recipiente de 100 ml, eventual intra mai multi teroristi sa aiba mai multi litri. In aeroport poti cumpara diverse recipiente mari asa ca eu oricum nu inteleg motivul pentru regula cu recipientul maxim de 100 ml (exceptand motivul comercial, binenteles).
thundermar(Citează)
20/05/2016 la 9:03 AM
nici io nu prea cred in ipoteza terorista, de data asta. Decat daca pilotul a tipat Allahu Akbar! si a aruncat cu avionul in jos.
mac gregor(Citează)
20/05/2016 la 9:50 AM
la ce tehnologii si net sunt in ziua de azi, de ce naiba nu pun live cam-uri in cabina pilotilor si compartimentul pasagerilor? daca nu prea mai ai ce sa faci in cazul unui terorist la bord, macar stii clar ce s-a intamplat, vezi! un ajutor in plus fata de cutiile negre.
Ionut P(Citează)
20/05/2016 la 1:26 PM
Lene și costuri. Se vorbește de mult timp ca acele cutii negre să transmită permanent datele spre centre, prin satelit, ca să nu stai să le cauți apoi după impact. Și-ar putea adăuga ușor și câte o imagine pe acolo.
nwradu(Citează)
20/05/2016 la 10:40 AM
E periculos cu zborurile astea intre orase islamiste. Probabil cea mai periculoasa cursa ar fi Bruxelles-Paris sau Paris-Londra.
Boris(Citează)
20/05/2016 la 11:02 AM
Nu inteleg de ce toata lumea crede ca securitaea pe CDG este una de top? De unde s-a propagat ideea asta?
Nicky(Citează)
20/05/2016 la 1:27 PM
Păi aeroport mare al Europei, investiții recente în el, francezii au avut istoric cu terorismul încă de la problemele cu Algeria. Adică la belgieni am înțeles, ăia sunt relaxați acolo, dar francezii au luat mereu în serios paza și securitatea.
nwradu(Citează)
20/05/2016 la 12:30 PM
Poti cumva gasi pe flightradar24 sau alta aplicatie de genul asta, istoricul cursei?
CristianP(Citează)
20/05/2016 la 1:21 PM
Da, dar fără manevrele finale. Alea probabil au fost determinate de radare militare https://www.flightradar24.com/data/flights/ms804#9c0b766
nwradu(Citează)
20/05/2016 la 2:13 PM
Ar mai fi o variantă: unul din cei trei “air marshall” sau cum se numesc la ei, a schimbat tabăra. Sau o schimbase mai demult, dar abia acum a arătat cine e. Dacă erau egipteni, cu atât mai mult. Apoi, erau înarmați: un glonț acolo unde trebuie, și gata: depresurizare. Sau poate doi dintre ei, sau chiar toți trei. Unul păcălește piloții să deschidă ușa, îi amenință să oprească orice transmisie, și iată blackoutul.
Sau poate toți cinci au hotărât să meargă la cel de sus al lor.
Leo(Citează)
20/05/2016 la 8:57 PM
Nicu(Citează)
21/05/2016 la 2:56 AM
asta cu securitatea de top pe CDG e chiar amuzanta. zbor foarte des de acolo, ma uimeste de fiecare data (de fapt ma enerveaza) cat de nepregatiti par toti cei de la securitate, cel putin cei cu care ai contact. unii de abia se uita la ecran, am trecut de nu stiu cate ori cu apa, am colegi care au trecut cu ditamai briceagul. unii iti zic sa scoti electronice si baterii, altii nu, etc. e o gloata de tipi (si multe tipe) angajat prin diversi prestatori de servicii la salariu minim, nu poti sa te astepti la mare profesionalism de la ei.
in alta ordine de idei, am decolat de pe CDG cu 2 ore inainte de zborul asta nefericit, tot peste Mediterana. e deja a doua oara cand mi se intampla sa plec de pe un aeroport la cateva ore inainte de alt zbor care nu a ajuns la destinatie, ceea ce nu e chiar placut…
stefan(Citează)
22/05/2016 la 1:10 AM
Hai mai Radule ca doar stii ca securitatea pe aeroporturi e o gluma proasta, totul e de fatada sa creada lumea ca e mai in siguranta. Aberatiile cu lichide ca nu poti avea cu tine o sticla de apa dar apoi o poti cumpara de la magazine la supra pret. Nu te lasa cu cutit dar apoi poti merge sa mananci un steak si sa pleci cu cutitul pe avion ca oricum nu te mai verifica nimeni. Body scaner care nu poate vedea pe lateral doar in fata si in spate.
Un radar bate pe raza de 60-200 km, cum majoritatea sunt installate mai mult de 20 de ani.
dw(Citează)
24/05/2016 la 11:29 PM
Nu-i chiar așa. Lichidele vândute în aeroport au trecut și ele prin filtrele de securitate. Dacă cel mai rău lucru pe care-l poți lua este un cuțit de friptură, nu ești mare pericol. Chiar a existat un complot cu bombe lichide, deci temerile sunt justificate.
nwradu(Citează)
22/05/2016 la 11:53 AM
Ai naibii grecii astia, cum se exprima ei in picioare si nu in metri …
Lunik(Citează)