►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Un loc unde copiii cu boli incurabile sunt îngrijiți așa cum trebuie
Orange lansează pachetele de Internet și televiziune prin fibră optică »
Ieri, un pic înainte de ora 19, un Airbus Beluga a aterizat pe aeroportul Otopeni, cel mai mare avion care ne-a vizitat până acum. Beluga este un avion pentru transporturi speciale, după cum vă puteți da ușor seama din forma sa inedită:
Da, balena aceasta poate zbura, ba chiar are o autonomie de vreo 4000 de kilometri și o viteza maximă de 850 km/h, un pic sub avioanele de linie, dar mare oricum. A aterizat la București în drum spre Hamburg, pentru realimentare, iar la ora aceasta deja probabil că este acolo. Puteți vedea înregistrarea aterizării pe site-ul Digi24.
Beluga a fost construit pe șasiul unui Airbus A300 și sunt 5 astfel de aeronave în uz. Au fost create pentru a transporta rapid piesele mari ale altor aeronave Airbus dintr-o parte a Europei în alta pentru că (nu știam asta) Airbus a fost înființată de diverse țări europene și deci producția componentelor avioanelor este împărțită echitabil în diverse colțuri ale Europei, înainte de asamblarea finală de la Toulouse. Asta sună ridicol și probabil le ridică mult costurile, dar n-au ce-i face, că vorbim de multe locuri de muncă.
Beluga poate transporta fuselaje ale altor avioane, aripi, plus alte piese mari precum componente spațiale, elicoptere, generatoare șamd. Partea de sus se deschide, asemenea unui vierme din Dune, și înghite orice.
By aeroprints.com, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=32535925
By David Pryde – http://www.airliners.net/photo/Airbus-Industrie/Airbus-A300B4-608ST-Super/0326293/L/, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17453393
Între avioane, Airbus Beluga este mare, dar nu cel mai mare. Antonov AN-225 are acest titlu deși, culmea, are un volum pentru marfă mai mic. Beluga oferă un spațiu de 1400 metri cubi și poate transporta maxim 47 de tone, pe când Antonov AN-225 are un volum de 1300 mc, dar poate încărca 250 de tone în, probabil important în multe cazuri, spațiu presurizat.
Din fericire pentru Airbus, există în lume un singur Antonov AN-225 și cinci Beluga. În plus, spațiul de marfă este cilindric și cu un diametru de 7,1 metri, în timp ce pe Antonov cea mai mică dimensiune este de 4 metri, iar omenirea are obiceiul de a construi chestii rotunde, că e o formă probabil mai stabilă.
Acesta este Antonov AN-225:
By SarekOfVulcan – Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39529470
Seria avioanelor ridicol de mari continuă cu alte modele cu aspect pe măsură de ridicol.
By Boeing_747-409LCF_Dreamlifter.jpg: scott wright
derivative work: Altair78 (talk) – Boeing_747-409LCF_Dreamlifter.jpg, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11648808
Un Boeing 747 modificat transporta navete spațiale în spate:
By NASA / Carla Thomas – Armstrong Photo Gallery: Home – info – pic
Great Images in NASA: Home – info – pic, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=171519
By MilborneOne – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1331665
Aero Spacelines Pregnant Guppy:
By NASA/DFRC – http://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Photo/Guppy/HTML/E62-8887.html, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=575472
« Un loc unde copiii cu boli incurabile sunt îngrijiți așa cum trebuie
Orange lansează pachetele de Internet și televiziune prin fibră optică »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
19/05/2016 la 11:08 AM
imi pare interesant ca are doar 2 motoare.
add(Citează)
19/05/2016 la 11:24 AM
*decat 2 motoare
alin(Citează)
19/05/2016 la 11:56 AM
lel :)
1. doar
2. nu ..+ .. decat
razorsbk(Citează)
19/05/2016 la 1:01 PM
@razorsbk
*decat lel :)
alin(Citează)
19/05/2016 la 11:24 AM
Dar de ce a oprit la noi? Daca tot are o autonomie de 4000 km, ar fi trebuit sa poata zbura non stop Ankara – Hamburg.
nashu_mare(Citează)
19/05/2016 la 11:26 AM
Sa se odihneasca echipajul. Daca era doar de alimentare nu stateau o noapte.
alex(Citează)
19/05/2016 la 11:58 AM
Da, au dat din aripi din greu de la Ankara pana la Bucuresti.
nashu_mare(Citează)
19/05/2016 la 11:58 AM
*pentru femei
razorsbk(Citează)
19/05/2016 la 12:12 PM
Au aflat ca a bagat Mort Subite la Mega Image… Cica maine poimaine trage si Air Force One sa ia doua lazi…
Coco Moll(Citează)
19/05/2016 la 12:16 PM
ziceau ca AN 225 are masa atat de mare incarcat, incat la aterizare se sparg mereu cateva pneuri.
Giovani(Citează)
19/05/2016 la 9:53 PM
Ai dreptate cu pneurile, dar sunt consumabile. Nu stiu de ce ti-au dat asa multe minusuri altii, poate il vroiau pe Giovani sa cante cu greutate la alta masa.
ipo(Citează)
19/05/2016 la 12:34 PM
Fun fact: înainte să-și facă Beluga, Airbus transporta piesele de avioane cu Boeing-uri modificate: https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_Beluga#Background
Adrian Enache(Citează)
19/05/2016 la 12:39 PM
A adus niste tunuri laser de la americani.
alexEAT(Citează)
19/05/2016 la 2:42 PM
Avem noi tunuri laser mai tari inca de pe vremea lui Ceasusescu care a distrus cu ele tancurile sovietice.
nashu_mare(Citează)
19/05/2016 la 5:04 PM
Corect, laser care este doar una dintre cele trei inventii secrete pe care le avem de la Henri Conada.
EGO(Citează)
20/05/2016 la 1:46 PM
Antonovul ăla a transportat fixat pe spate și Buran, naveta reutilizabilă sovietică, la fel cum Boeing le-a transportat pe Discovery, pe Challenger și pe Endeavor.
Horațiu(Citează)