un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Tesla 3, cu 200.000 de precomenzi în prima zi, este un moment de cotitură în istoria automobilului

2 Apr 2016  ·

AUTO  ·

39 comentarii

tesla_3_wetport_1

Dacă cineva încă nu-i convins că noul Tesla 3 reprezintă un model de cotitură în istoria automobilului, poate că următoarele cifre îl vor convinge: 198.000 de Tesla 3 au fost precomandate în primele 24 de ore. Am văzut cozi de sute de persoane în SUA sau Australia și reține că nu vorbim de lansarea unui nou telefon, ci de a unei mașini care costă minim 35.000 de dolari, care necesită un avans de 1000 de dolari și care va ieși de pe linia de asamblare cel mai devreme în trimestrul 4 din 2017, peste 18 luni!

198.000 de unități! Aceasta era cifra de aseară, pe la ora 20, declarată de Elon Musk. Probabil că până acum a sărit de 200.000 de precomenzi. Sunt de patru ori mai multe mașini vândute într-o singură zi decât a vândut Tesla în tot anul 2015, când a reușit un pic peste 50.000 de bucăți.

Musk spune că valoare medie de vânzare a fost de 42.000 de dolari, ceea ce înseamnă că ieri a vândut mașini de 8,4 miliarde de dolari, mașini care vor fi fabricate peste 18 luni!

Îmi vine să mă ridic de pe scaun și să-l aplaud pe Musk pentru ce-a reușit să creeze și modul în care a reușit să schimbe conceptul de automobil. Dacă nici Tesla 3 nu va arăta concret calea spre automobile electrice, atunci cine?

De ce zic că a schimbat istoria? Pentru că Tesla 3 ridică foarte sus ștacheta pentru ceilalți producători. Un automobil cu autonomie 340 km, cu accelerație 0-100 km/h în 6 secunde, 5 stele la securitate, un aspect cool, sportiv, cu 5 locuri pentru adulți și sisteme de autopilot în dotarea standard, totul la 35.000 de dolari? Este greu de bătut!

Și chiar dacă ceilalți producători vor scoate și ei pe piață ceva asemănător, Tesla nu doar că are un avans tehnologic asupra lor, dar are și un factor cool greu de egalat. Este un Apple al mașinilor.

Tesla 3 arată mai bine decât mă așteptam. Are o formă ce-mi aduce aminte de Mazda 3, iar pe roșu arată foarte bine. Singurul element care arată ciudat este grila față, de fapt lipsa ei, că nu are nevoie de răcire frontală, așa că acea zonă “plină” pare ciudată pentru că nu suntem obișnuiți cu ea.


tesla_3_rosu

Interiorul nu m-a încântat. Este spartan, simplu, bazat pe o “tabletă” de 15 inchi pusă în centrul bordului. Nu m-ar mira să fie ușor redesenat în cele 18 luni ce mai trec până la lansare pentru a primi și o mică notă de eleganță. Nu mă deranjează că nu are butoane fizice și zeci de comenzi individuale, ba chiar cred că publicul căruia i se adresează asta vrea, un fel de iPad cu roți, dar în acest moment pare un fel de “placeholder”, un “lorem ipsum” pus pe mașină și care va fi modificat în viitor.

tesla_3_interior

Chiar și așa, peste 10 sau 20 de ani acest moment va fi considerat un punct important pentru industria auto. Mă tem că mulți alți constructori nu înțeleg că oamenii nu mai vor să audă de capacități cilindrice, turbo, nivelul de ulei, sonda lambda și catalizator, nu vor nici să vadă toate acele angrenaje complicate de sub capotă (Tesla are portbagaj și-n față și-n spate, că bateriile sunt pe dedesubt) și țeava de eșapament în spate. Tehnologia electrică este mai simplă și cu avantaje mai mari la toate capitolele, că nu degeaba spuneam că urmează secolul mașinilor autonome.

Este destul să te urci o singură dată la volanul unei Tesla, să simți accelerația aceea incredibilă (modelul S a ajuns la cât, 2,7 secunde pe sută?), să realizezi că lipsește zgomotul, că este foarte stabilă și high-tech, că o poți comanda din ceas să vină acolo unde ești tu. Mașinile clasice nu vor dispărea, dar puțini vor visa să și le cumpere, chiar dacă banii îi vor sili totuși la asta.

Să nu uităm că Henry Ford spunea că, dacă ar fi întrebat oamenii ce-și doresc, aceștia ar fi spus “un cal mai rapid”. S-ar putea ca peste 20 de ani câțiva producători de mașini să se uite în spate și să zică “băi, noi credeam că oamenii vor motoare de 1,2 cu turbo…”.

Multe date nu se cunosc acum. Prețul acela de 35.000 USD este în SUA, în Europa ne putem aștepta la 35-40.000 de euro pe bucată, plus că se mai adaugă ceva opționale. Chiar și așa, vom vedea destule Tesla 3 chiar și în România. Dacă e loc pentru vreo 15 Tesla S până acum, cred că vom vedea sute de Tesla 3.

asus s5507

    39 comentarii

  1. Tesla e noul Apple. La Apple deja nu se mai sta la coada, soarta pe care o va avea si Tesla candva.

      (Citează)

    • Nu se mai stă la coadă după ce Apple a vândut 700 de milioane de iPhone. Ești un geniu.

        (Citează)

    • Apple astăzi are cele mai mari venituri, cele mai mari profituri, cele mai mari depozite cash dintre toate companiile din lume, și din istorie. Adică nu a mai existat nicio companie care să facă profit (profit!) peste 20 de miliarde de dolari într-un singur trimestru, să aibă venituri 240 de miliarde de dolari pe an, să aibă depozite cash de peste 200 de miliarde de dolari. Asta astăzi, nu acum niște ani. Așa soartă o să aibă Tesla? What can I say, cool

        (Citează)

    • Nu se mai sta la coada pentru ca elementul de noutate si inovatia au disparut. Toate imperiile se dezvolta, cresc si decad, nu sunt un geniu dar nici n-am chiulit de la orele de istorie.

        (Citează)

  2. Cool. De mult timp așteptam sa vad cum o să arate și ce specs o sa aibă. Am rămas chiar impresionat.

    Am senzatia ca în 3-4 ani o sa încerc și eu sa iau modelul ăsta. 40k euro e o suma maricica, dar nu foarte mare în comparație cu alte modele mai premium.

    Si mie mi se pare ca gri-ul arată cel mai bine. Da senzația unui bloc de aluminiu, plus ca din unele unghiuri arata ca o Panamera

      (Citează)

  3. Ecranul ala aruncat pe mijloc strica tot “cool’ul” masinii. Si nici nu vreau sa ma gandesc cum e pe timp de noapte. La mine ma deranjeaza un sigur led de la incarcatorul telefonului, sper ca la tableta aia se poate inchide sau micsora luminozitatea. Cel putin in video arata foarte luminos ecranul/

      (Citează)

    • La modelul S e foarte inteligentă (în sensul bun) iluminarea displayului, îmi vine greu să cred că cel de la Tesla 3 va crea probleme.

        (Citează)

  4. Luminile parca ar fi niste lanterne. Mie nu imi place nici exterior , nici interior. Probabil ca noutatea a creat o emulație in jurul mașinii , dar o sa treacă .

      (Citează)

    • Care-i noutatea? Tesla are 10 ani și Model S are vreo 5. Model S este superior modelului 3 cam din toate punctele de vedere. Singura noutate care a creat emulație este prețul accesibil pus pe o mașină care nu e Model S dar nu e departe, poți spune că îți iei 85% de model S cu 50% din preț, dar noutatea asta nu trece, nu o să fie deodată toată lumea plictisită de ofertele mai avantajoase :)

        (Citează)

  5. Sunt curios cat va dura pana se va extinde reteaua de Superchargere si in Romania.
    Personal cred ca atunci o sa creasca brusc si numarul de proprietari.

      (Citează)

  6. Intrebare: unde cuc o incarc? Trag un prelungitor pe balcon?
    Hai sa zicem ca peste x ani se vor monta prize prin parcari printre blocuri (1,2 prize la x locuri de parcare). Presupun ca nu voi fi singurul cu masina electrica. Sa zicem ca reusesc sa il alung pe Dorelul care si-a parcat TDI-ul langa priza (pt ca acolo era loc). Dupa care eu si alti 2,3 cu masina electrica o sa plangem, incercand sa facem share la priza. Pur si simplu mi-e greu sa imi imaginez cum as putea incarca masina daca nu stau la casa (ca sa nu mai vorbesc de momentul in care ies din oras).
    Alta intrebare: cat tin acumulatorii? Daca trebuie sa platesc acea odioasa “chirie” lunara pe acumulator (care momentan la Renault e cel putin un plin de benzina) mai bine ma lipsesc de ea. Ce sa mai vorbesc de valoarea de revanzare a masinii: daca nu se plateste chirie, inseamna ca nu iti inlocuieste nimeni bateria=>daca vrei sa vinzi masina o sa ai o mare surpriza (bateria e 10 mii de euro ca popa).
    Sa mai intreb de autonomia bateriei iarna(incalzire,faruri) in traficul din Bucuresti?

      (Citează)

    • de ce comentezi dacă nu știi chiar nimic despre Tesla. De încărcat o încarci la rețeaua de chargere (uite aici o hartă http://www.plugshare.com/ ca să vezi care sunt aproape de tine) sau la superchargerele tesla (încarcă gratis 300 de km în 40 de minute), anul ăsta se deschid vreo 3 în România. Plus că spre deosebire de petrol (care trebuie transportat fizic până la benzinărie, și e lichid, deci greu de transportat și stocat) curentul electric este peste tot, fiecare stâlp de iluminat public poate deveni încărcător de mașină electrică, cum s-a lansat de vreo 2 ani în Germania un program, plătești de pe mobil, te conectezi, și te costă curentul electric de 10 ori mai puțin pe kilometru decât combustibilul clasic. Acumulatorii – Tesla oferă 8 ani garanție totală la mașină fără limită de km (nu mai oferă nimeni așa ceva), intră și acumulatorii care sunt schimbați gratuit dacă scad sub 80% capacitate. Nu există niciun fel de chirie. În plus mașinile electrice nu au niciun fel de lichid de schimb: nu există ulei de motor, de cutie de viteze, de frână (frânele sunt electromecanice, timp de răspuns o milisecundă), absolut niciun fel de consumabile de astea care costă o avere să le schimbi la fiecare 10 mii km. E super afacere, ceilalți producători încă nu realizează dar mașinile lor în care verși un lichid puturos ca să meargă sunt deja exponate de muzeu.

        (Citează)

    • Are 350 km autonomie garantat. Nu porni clima sau încălzirea, grijă mare cu luminile (asta nu-i o problemă la noi, că nu semnalizează nimeni) şi mai ales, uşor cu accelerația. Două demaraje din alea feroce şi s-a dus juma de baterie.

        (Citează)

    • Adică stai la bloc fără garaj și îți pui problema unei mașini de 40 mii euro? Întâi cred ca ar fi bine să îți schimbi locuința.

        (Citează)

    • Tu esti din ala care merge cu luminile aprinse doar cand este bezna completa? Daca da, mai uita-te prin codul rutier ca nu cred ca merge la politist “dom’le mergeam cu becurile stinse ca sa nu raman fara baterie” :)

        (Citează)

  7. Are doua chestii absolut penibile, pentru mine un dealbreaker: primul e ecranul ala imens aruncat acolo ca o tableta pe care se uita copiii la film, si al doilea deschiderea portbagajului, penibil de mica, ramasa asa din cauza plafonului complet de sticla (absolut inutil, e mult mai bun un sunroof normal, care se si deschide).
    Tesla inca nu stie sa faca masini. Ei construiesc smartfoane cu roti.

      (Citează)

    • Ca să fie un deal breaker înseamnă că în momentul ăsta conduci cel puțin un BMW seria 4 din 2016. Dacă conduci o mașină mai ieftină, nu se numește deal breaker…

        (Citează)

  8. eu astep tesla suv, ca n-am asfalt la mine-n sat :)

      (Citează)

  9. imi place masina, mi se pare ok.
    toata lumea care vocifereaza ca vai ce urata e tableta aia o sa se obisnuiasca cu ea intr-un an doi si o sa fie ok, hai sa nu ne mai vaicarim atat.

    eu nu cred ca tableta se va schimba in varianta finala, dintr-un motiv f simplu: daca exista atat de multa lume careia nu-i place tableta, inseamna ca pentru Tesla asta nu e o surpriza, adica se asteptau si ei cu siguranta sa nu placa din prima.

    faptul ca totusi au mers pe varianta asta inseamna ca fie nu au avut cum sa faca altfel, fie nu s-a putut renunta la niste lucruri care cereau acest gen de bord.

    deci daca masina asta se dovedeste fiabila si chiar merge 350 de km cu o incarcare si face asta timp de macar 5 ani, eu zic ca e intr-adevar o revolutie.

    faptul ca acum nu exista statii de incarcare este irelevat.
    daca masina indeplineste asteptarile si se dovedeste o masina de incredere, atunci in maxim 5 ani vom avea cate un incarcator din asta la fiecare colt de strada, nu imi fac absolut nici o grija.

    deci una peste alta, Elon Musk ma sparge, din nou. Cam asa arata un geniu, daca se intreba cineva.

      (Citează)

  10. Ce ma “dixtreaza” desteptii care cred ca masinile electrice nu polueaza deloc… pai in primul rand, 80% din energia electrica e produsa prin mijloace poluante… hidrocentralele, panourile solare si centralele eoliene reprezinta un numar extrem de mic mic mic. Cea mai mare parte a energiei electrice e obtinuta prin arderea… carbunilor !

    Si apoi, fabricarea unei baterii Li-Ion presupune poluare. Orice baterie uzata si aruncata la intamplare, poluare…

    Masinile pe baza de hidrogen, alea intr-adevar, no comment! Dar hai sa nu il pupam in fund pe Elon Musk, ca nu salveaza el planeta!

      (Citează)

  11. Saracilor, masina asta nu-i pentru oameni practici ca voi (n-am usa mare la portbagaj, n-am faruri mari, n-am nu stiu ce). Deocamdata e pentru fitze, si se pare ca a prins extraordinar de bine daca in 24 de ore au fost date 200k de bucati.

      (Citează)

  12. Tre sa fi dus putin sa te lauzi ca ai cumparat o masina pe care o sa o ai de fapt doar peste 2 ani…
    Dar cand hipsterismul asta atinge cote inalte, asta se intampla din pacate.

      (Citează)

  13. micu:
    Tre sa fi dus putin sa te lauzi ca ai cumparat o masina pe care o sa o ai de fapt doar peste 2 ani…
    Dar cand hipsterismul asta atinge cote inalte, asta se intampla din pacate.

    Daca nu o precomanzi acum… o sa o ai peste 4 ani.

      (Citează)

  14. Deja sunt romani care si au comandat (stiu unul cel putin, care mai are o tesla S)

      (Citează)

  15. Tesla a schimbat modul in care se vand masini, nu mai trebuie sa mergi la dealer sa negociezi la pret. In California masina are rebate 2,500 de la state of california si 7,500 federal tax credit daca e cumparata azi, dar cum masina v-a ajunge peste 1,5-2 ani e posibil sa nu mai fie aceste rebate-uri.
    Asa ca masina ar ajunge la 25,000 $.
    Un BMW seria 3 incepe de la 35,000, mercedes C class de la 40,000 si asta la modelede baza.
    La tesla platesti masina si nu trebuie sa platesti chirie la baterii. Bateriile si motorul au 8 ani de garantie.
    Reteaua de superchargere exista in USA si e destul de extinsa dar cam ocupata, dar toate parcarile mari au chargere.

      (Citează)

  16. Viitorul e electric. Nu stiu daca suntem pregatiti pentru full electric dar in uk sunt foarte multi proprietari de hibride. Probabil ca si contributiile de la stat (2500-4500 lire-pentru masini normale si pana la 8000 de lire pentru van-uri) motiveaza oamenii sa cumpere un hibrid. 35% deducere e ceva. In discutiile despre ce masina ne vom cumpara pentru familia mea, mai nou am inclus si tesla. Dar sincer nu as da avansul pentru o masina care va aparea peste 2 ani, si va fi in mainile mele..atunci. Oricum numarul statiilor de incarcare pentru masini electrice nu se poate compara cu nr.de statii din Romania, care probabil are statii doar in Bucuresti.

      (Citează)

  17. pe “grila” inexistenta va veni numarul de inmatriculare si va arata mai omeneste.
    tableta aia imensa e cam ca nuca in perete. sper macar ca se poate roti spre sofer de ex daca tot e iesita in afara.

      (Citează)

  18. Merg lunar in Germania 1600 km până acolo. Şi fac asta cu o nazistă combi (da, car cartofi de acolo). Cum m-aş putea sluji de hipstereala asta ? Credeam că maşina e un obiect de care să te foloseşti, nu o fiță inutilă sau un statement despre cât de mult îmi pasă de mediu. Că veni vorba, se întreabă cineva cât de environment friendly e să produci atâta amar de baterii?

      (Citează)

    • Da. Banuiesc ca inca foloseti un Nokia 3310 ca tot telefon este si asta, nu ?

        (Citează)

    • Există superchargere pe drum (nu în România, dar în Germania, Austria, Slovacia, da). Oprești 20 de minute, verifici cartofii, întinzi picioarele, bei o cafea și s-a încărcat.

        (Citează)

  19. Eu aș avea grijă cu aceste mașini, se știe faptul că Elon Musk e un băsist nenorocit.

      (Citează)

  20. Cand vezi ca nu te mai tine bateria scoti dibaciphone-ul si incarci Tesla.

      (Citează)

  21. Pana nu o sa aiba autonomie de 1000 KM eu consider masine electice o chestie inutile de fite. ca in afara de oras nu prea poti circula cu el niciunde!!!

      (Citează)

    • cu o masina pe benzina/motorina cata “autonomie” ai? Cu unele ai mai putina autonomie decat cu o tesla. Problema e lipsa infrastructurii de incarcare si tehnologia bateriilor care inca nu permite o incarcare ultra-rapida. Dar astea se vor rezolva in cativa ani.

        (Citează)

  22. Mihai:
    cu o masina pe benzina/motorina cata “autonomie” ai? Cu unele ai mai putina autonomie decat cu o tesla. Problema e lipsa infrastructurii de incarcare si tehnologia bateriilor care inca nu permite o incarcare ultra-rapida. Dar astea se vor rezolva in cativa ani.

    Lol, cand mergi km/mile 1000k +, sa te vad cum transpiri cand nu ai statie de alimentare in urmatorul popas. Eu am autonomie 400-500 km pe benzinar, dar am unde alimenta in 5 minute, restul e discutie.

    Joaca: pleaca din Bucuresti spre Porto, vezi cand ajungi cu electrica. Salut.

      (Citează)

  23. Pana la pila nucleara, nu cred ca e fezabila o masina full electric, fie ea si “ieftina”. Sa rezolve stiinta baterii de telefoane care sa tina o zi+, si mai discutam.

      (Citează)

  24. tarile vestice deja au infrastructura de incarcat: parcari gratuite, alimentari in parcari de mall-uri, alimentari la benzinarii/restaurante etc. Daca se vor vinde 10 mii pentru Bruxelles, pana in 2017 toamna cand le vor livra, Tesla va colabora cu Bruxelles-ul si vor fi inca 5 mii de locuri de incarcare.
    In plus, tarile vestice ofera mari avantaje fiscale la achizitia de masini electrice:
    -parcari si incarcari gratuite
    -taxa rutiera 0
    -deducere din taxe ( belgia are 120%; iar taxa de mediu la belgieni si la olandezi devine 0 in loc de cateva sute-mii)
    Ok, cu valul de vanzari tesla eu miros un sfarsit al deducerilor fiscale pana la sf anului)

    Pana acum, o vad ca masina de oras/ intre orase, nu de trasportat porcul taiat in romania.

      (Citează)

  25. Vad ca si peste drum e o coada la fel de mare :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus