►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
S-a făcut schimbarea de conducere la Orange România. CEO-ul curent, Jean-Francois Fallacher, a fost promovat la conducerea Orange Polonia, o piață de 3 ori mai mare. De la 1 mai, Orange România va fi condusă de Liudmila Climoc, care avansează aici de la conducerea Orange Moldova (care are două treimi din piață, 2,6 milioane de clienți).
Echipa se completează cu încă un român, Adela Guedon, în funcție de Chief Financial Officer. Are 18 ani experiență în domeniul financiar, începându-și cariera la Orange România în 1997 și continuând prin alte țări ale grupului. Yves Martin, un francez, este noul Chief Marketing Officer.
Bine, succes!
Două alte elemente sunt importante: în conferința de presă, unde a fost prezent și Gervais Pellissier, care este CEO adjunct al întregului grup Orange și director executiv pentru Europa, a fost anunțat că în curând Orange va lansa servicii convergente fix-mobil în România, adică vor putea oferi:
Practic, acoperă întreaga gamă de servicii pe care le poate oferi un operator de telecomunicații (quad-play, cum i se mai zice). În plus, au tot felul de alte servicii dezvoltate de-a lungul anilor, precum cloud, smart home, TV, muzică șamd; acum vedeți ce frumos se îmbină toate?
România este a patra țară a grupului ca cifră de afaceri, după Franța, Spania și Polonia. Asta mă face să cred că vom vedea aici și acel nou Livebox anunțat în cele trei țări. Vom afla “peste câteva săptămâni”.
Serviciile convergente vor fi furnizate prin noul parteneriat încheiat de Telekom și Orange, prin care aceștia capătă acces la rețeaua de fibră optică a primilor. Din ce-am înțeles, rețeaua va fi dezvoltată în viitor de ambele companii, că ambele au interes.
Al doilea element care mi s-a părut important în ultima vreme este scăderea numărului de clienți ai Orange România. În continuare este pe primul loc în piață, dar cu 10.009.000 clienți, în scădere cu 168.000 față de 31 decembrie 2015 și cu aproape 280.000 față de septembrie 2015. Practic, în 6 luni au pierdut 2,8% din clienți. Și veniturile au scăzut de la 250 de milioane de euro la 235 de milioane de euro, deși acest lucru nu mi se pare foarte relevant, având în vedere că în ultimul trimestru din an se fac mai multe afaceri. De fapt, comparând T1 2016 cu T1 2015, creșterea este de 6,5%, foarte bună.
Este foarte posibil ca noile oferte pre-pay să întoarcă situația în trimestrul acesta, dar tot aș fi curios ce anume a determinat acea scădere a numărului de clienți.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
25 comentarii
29/04/2016 la 7:15 AM
Scaderea a fost cauzata de plecarea clientilor catre digi unde au servicii de telefonie mobila la o calitate mult sub ce ofera Orange dar vorba aia…nelimitat la 5 euro.
Oamenii totusi se pare ca nu inteleg ca daca operatorul nu face profit de pe urma clientului, ca la urma urmei e un business, nu are de unde sa investeasca in servicii de buna calitate.
De unde profit daca tariful e 5 euro si oferi si luna de pe cer? La un momentdat vor fi obligati sa creasca tarifele pentru a nu iesi in pierdere iar atunci va fi interesat de privit ce se intampla :)
Cosmin(Citează)
29/04/2016 la 8:46 AM
Dacă te referi de unde profit la Digi, probabil îl susțin din business-urile de TV și cablu.
nwradu(Citează)
29/04/2016 la 11:28 AM
Du-te bah d-aici cu profitul tau cu tot!
Emil C(Citează)
29/04/2016 la 12:11 PM
stiu ca momentan asa se sustin, dar intrebarea e pana cand ? la un momentdat se sparge si bula asta ca nu ai cum sa sustii un business in asa mod; o paralela f buna poate fi facuta cu RATB; Oamenii se plang de conditiile de transport in comun dar nu ar da un ban pe calatoriile alea astfel incat sa aibe firma de unde oferi servicii mai bune;
Astia sunt oamenii, se multumesc sa mearga in miros de transpiratie si inghesuiala cat cuprinde, cat timp nu platesc nimic… e bine si asa
cosmin(Citează)
29/04/2016 la 1:36 PM
Profit face si digi. Orange face japca.
Gigel(Citează)
30/04/2016 la 7:56 AM
bre cosmine, hai sa iti explic tie si restul angajatilor o/v/r care aruncati cu rahat de cate ori puteti cum face rds-ul profit. intai aveati placa ca degeaba ai xxx net/telefonie nelimitata ca oricum nu ai semanl, acu ati renuntat la asta si nu mai puteti dormi noaptea de cum de are rds-ul profit.
bun. luam ca un fapt chestia ca o/v/r sunt muisti si au muls clientii cat au putut. avand in vedere evolutia preturilor si ofertelor dupa intrarea rds-ului pe piata nu e greu de acceptat asa ceva.
luam un client cu abonament de 10 euro sa zicem. in cele mai multe cazuri omul oricum nu isi consuma convorbirile, si statea pe contorul de net geana. acu omul ala aude de un abonament digi nelimitat de 5 euro. trece la el. asta nu insemna nici pe departe ca incepe brusc sa vorbeasca 24×24. vorbeste la fel de mult ca inainte. no, de aici apare profitul rds. sau daca nu profit, statul pe linia de plutire.
user(Citează)
29/04/2016 la 7:16 AM
Am un cuvant pentru succes garantat : internet nelimitat.Nu cu inventii de genul “ati vorbit 25 ore in 24 si va taiem serviciul” , nu cu data cap, nu cu limitari de viteza.NELIMITAT in adevaratul sens al cuvantului, sa te uiti in varful dealului la streaming la torenti.Stim cu totii ca asta e viitorul, cine va pune piciorul in prag si va oferi asta va avea numai de castigat.
Jimmy(Citează)
29/04/2016 la 9:23 AM
Asta e viitorul, dar esti dispus sa platesti 60 de euro pe luna pentru asta?
Investitia trebuie amortizata, iar o antenă de 4G ajunge la câteva zeci de mii de euro.
Andrei(Citează)
29/04/2016 la 9:44 AM
@jimmy, m-am saturat de prosti ca tine la faza cu “25 de ore..” numai un om limitat nu intelege ca sunt clienti care dau tepe, iar cazul ala era despre un client care a dat teapa incerand sa profite de scapare a operatorului. In proportie de 90%, contentul pe care il iei tu pe torrenti e ilegal, dar sigur ca nu poti sa pricepi asta asta. Viitorul e nelimitat pe bani, si judecand dupa cum scrii, tu vrei nelimitat la 5EUR, ceea ce e imposibil. Digi asteapta clienti ca tine.
luca(Citează)
29/04/2016 la 7:30 AM
Asta vrei tu, eu pe de alta parte as vrea minute internationale pe mobil. Nu multe, 10 20 cat sa nu-mi fac cost suplimentar cat abonamentul la Rds vorbind 5 minute in Ita.
Nevoile oamenilor sunt multiple si complexe, si NU mereu aceleasi. Important e sa descopere aceste nevoi si sa le aplice fara costuri mult marite. Asta vad eu cheia succesului pt Orange in momentul asta
Razvan(Citează)
29/04/2016 la 12:09 PM
De luna asta costurile la convorbirile internationale in EU sunt foarte mici, iar la anu o sa fie exact la fel ca cele pentru orice convorbire nationala. Nu cred ca mai e nevoie de minute internationale pe mobil.
Yo(Citează)
29/04/2016 la 4:29 PM
Eu as vrea sa vad la un operator de telefonie mobila un abonament cu o tona de minute (nationale, internationale) dar fara niciun MB de trafic.
Toti iti indeasa 400-500 MB acolo.
Inca exista o piata semnificativa fara smartfone ce vor doar sa vorbeasca si sa trmita mesaje (parintii nostri)
C(Citează)
29/04/2016 la 8:02 AM
Orange intai ar trebui sa-si rezolve anumite probleme cu semnalul. Timisoara, centru, in casa, semnal 0, trebuie sa lasi telefonul la geam sa prinzi ceva semnal. Putin mai incolo de centru unde stau eu, in casa uneori se intrerupe convorbirea si trebuie sa ma duc pe partea cealalta a apartamentului sa nu am probleme. Kaufland, Timisoara, zona centrala o parte din el are semnal foarte slab sau deloc. Tot primesc mesaje ca au imbunatatit aria de acoperire dar nu vad nici o schimbare sesizabila.
230v(Citează)
29/04/2016 la 8:43 AM
Eu am fost abonat Orange timp de 14 ani. Plateam 10 EUR pe luna si nu primeam nimic. In ultimii 2 ani au inceput sa dea drumu la minute si internet. Cand m-am portat pe RDS m-au sunat sa-mi ofere la 10 EUR cam jumate din ce aveam la RDS pe 5 EUR.
Ah, si sa nu uit ca practic nu mai aveai cum sa intri in legatura cu un operator sunand la 411. Te plimbau prin meniuri dupa care te deconectau. Orange sunt o mizerie.
Culmea e ca in multe locuri am semnal mai bun pe RDS decat aveam pe Orange.
Mihai(Citează)
29/04/2016 la 9:19 AM
Cand am citit titlul deja ma gandeam ca e o solutie pe viitor alegerea Orange pana cand am citit de Telekom….nu merci!
SirNeo(Citează)
29/04/2016 la 10:43 AM
Am net pe fibra de la telekom si e ok. telekom e de toata jena in zona de mobil. net fix merge brici.
Ender(Citează)
29/04/2016 la 1:40 PM
Pe ADSL? Nu prea cred.
Gigel(Citează)
29/04/2016 la 9:54 AM
Nu va exista prea curand internet nelimitat pe mobil.
eBogdan(Citează)
29/04/2016 la 10:37 AM
Ofertele sunt in functie de piata oameni buni. Piata din Romania este aia care este (scuzata sa-mi fie exprimarea). Si eu am stat ani buni la Orange cu aproape nimic in abonament (cred c-au fost vreo 10-11 ani).
Intr-adevar, dupa cum spunea cineva mai sus: la roman daca se poate mult si pe putin e perfect. Calitatea serviciilor vine dupa, cand observi ca nu e semnal, ca aia au minute mai multe, giga la pachet, etc.
Exemple alternative: Germania – abonament 90EUR pe luna, nelimitat in tot ce inseamna fix-mobil in tara, 10 GB trafic (cu scaderea vitezei dupa terminare), si roaming gratuit/inclus. Tot ce e prezent in oferta de mai sus, e valabil si-n roaming. De vreo saptamana mi-au bagat la pachet si minute internationale (EU) nelimitat fix-mobil. Ah, si-am luat iPhone 6s cu 1 EUR.
Caz 2: Franta: abonament 40EUR pe luna. Orice nelimitat, in Franta si-n UE. Trafic internet 10GB.
Apoi … nu stiu cum sa zic … bine, nu incepeti cu “da ce salarii sunt acolo, etc. Ca si pe netul de-acasa platesc 40EUR si am “teava” de 16 Mbit.
In rest, numa de bine … concluziile si le trage fiecare.
Virgil(Citează)
29/04/2016 la 10:49 AM
Net fix nelimitat 4g probabil că va fi.
Vio73(Citează)
29/04/2016 la 10:49 AM
Eu am așa ceva și sunt extrem de mulțumit.
Vio73(Citează)
29/04/2016 la 11:07 AM
S-au gandit ei ca nu aveau destule servicii pentru care sa ii injure clientii :))
Gaelex(Citează)
29/04/2016 la 11:37 AM
Eu ma bucur ca orange pierde clienti!! Ca decans numai ogera resurse de roaming lunar!!! Is varza rau ofertele!!!
Heavyd(Citează)
30/04/2016 la 7:28 PM
Unde scrie că ambii operatori (Orange și Telekom) vor dezvolta împreună rețeaua de fibră optică?
Eric(Citează)
01/05/2016 la 11:20 PM
Asta a fost exprimarea de la conferință. “Vom investi și noi”. Sper că n-a fost doar ca să dea bine.
nwradu(Citează)