un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄

asus s5507

O mică analiză despre traficul articolelor mele despre Therme

1 Apr 2016  ·

GÂNDURI  ·

20 comentarii

Acum vreo două săptămâni, la conferința PR Forum, cei de la Rogalski-Damaschin, agenția de comunicare ce se ocupă de parcul Therme, a prezentat câteva date despre cum a fost prezentată pe bloguri deschiderea complexului, printre altele fiind date drept exemplu și articolele mele.

Hai să ne uităm un pic la date, că doar cine să aibă acces mai bun la statistici decât mine?

Pe scurt, cei de la Rogalski m-au întrebat dacă vreau să vin să văd complexul Therme cu o zi înainte de lansare și bineînțeles că, după o vorbă de duh legată de cai și ovăz, m-am dus și am fotografiat, notat și filmat ce se putea pe acolo.

Știam că va fi mare. Pe 23 decembrie scrisesem că urmează deschiderea oficială, iar acel articol, făcut în baza unui comunicat primit pe email și a unor fotografii oficiale și a unor informații pe care le mai știam eu din alte surse a avut 112.237 de cititori unici pe blog și 5.118 share-uri și 20.790 de like-uri pe Facebook, cifre totale adunate de rețea pe toate conturile care au dat like, share și au discutat asta cu prietenii.

Reține că astea se întâmplau de ajunul Crăciunului, când lumea are și altele de făcut. Prin urmare, intuiam că va fi un interes foarte mare pentru articole despre Therme.

Deschiderea oficială a fost pe 14 ianuarie. Eu am fost acolo pentru prima oară pe 12 ianuarie, când încă se mai făceau mici lucrări. Mi-am uitat cardul de memorie al aparatului foto acasă, în cititor, așa că am fotografiat numai cu telefonul, dar au ieșit neașteptat de bine (Galaxy S6 rules).

A doua zi, pe 13 ianuarie, am publicat articolul principal, pe linia “am vizitat Therme, iată cum arată, se deschide mâine“. A fost prima oară (în paralel cu articolul scris de Vlad Petreanu) când Therme era văzut în detaliu, pe zone, cu fotografii È™i tot ce trebuie (am adăugat ulterior unele făcute cu mirrorless-ul), cu informaÈ›ii despre cum se ajunge acolo, cât costă intrarea, ce-au promis constructorii È™i cum arată de fapt.

Am publicat acest articol cam în mijlocul zilei și apoi am plecat din nou spre Therme pentru încă o vizită (făceam fotografii cu telefonul, cu mirrorless-ul, cu GoPro-ul și aveam și o cameră de filmare la mine). La un moment dat m-am uitat în Analytics pe telefon și erau 919 oameni online. A trecut apoi și de 1000 de vizitatori simultan pe site.

trafic_therme

În total, până astăzi acest articol a adunat 281.779 cititori unici, 11.565 de share-uri și 42.534  de like-uri pe Facebook.

trafic_vizitat_therme

Vârful de trafic nu a fost pe 13 ianuarie, ci pe 14 ianuarie, când articolul a fost recomandat de mulți alți bloggeri și de câteva site-uri, plus că deja apărea bine în Google, de unde poți trage tu concluzia despre cât de important este să scrii rapid atunci când ai ce zice despre o chestie mișto și de interes. Pe 13 ianuarie au fost 48.537 unici, pe 14 ianuarie au fost 87.641 unici, iar traficul a rămas mărișor în zilele următoare și, de fapt, încă atrage zilnic trafic.

Văzând acestea, am intuit (corect) un alt articol care ar putea avea mare succes: “Care sunt preÈ›urile de la Therme?“. Nu È™tiam nici un preÈ›, dar am rugat diverÈ™i cunoscuÈ›i care mergeau la Therme imediat după deschidere să-mi transmită cât mai multe preÈ›uri sau fotografii cu meniurile, iar după o vreme am mers chiar eu È™i am adăugat tot ce mai lipsea.

Articolul cu prețuri a apărut pe 23 ianuarie. Până acum a strâns 104.721 cititori unici, 2.556 de share-uri și 6.788 de like-uri.

trafic_preturi_therme

Bun, cu aceste articole scrise, plus vreo alte două minore, și cu trafic venind pe site din alte site-uri sau din Google, am mai adăugat linkuri între ele, astfel încât cititorii noi să ajungă de la unul la altul și să afle și mai multe informații. În total, articolele despre Therme au trecut deja de 500.000 de vizitatori unici. Sunt cifre ce n-ar putea fi repetate indiferent de câți bani ai băga într-o campanie, pur și simplu atât de mult interes a fost pentru subiectul acesta.

Dacă fac o segmentare în Analytics pentru  vedea informații doar despre cei ce-au citit aceste două articole principale, rezultă că 56% au fost femei și că 60% aveau între 25 și 44 de ani. 63% au ajuns pe site din rețele sociale (Facebook 98%), 20% în mod direct, 15,6% din căutări.

trafic_surse_therme

 

Câteva concluzii:

  • comparând cu alte articole “virale” sau cu trafic mare, acestea despre Therme au avut mult mai multe share-uri È™i like-uri, dovadă că lumea vrea să împărtășească prietenilor chestii miÈ™to, distractive, mai ales astfel de locuri despre care sigur vor fi interesaÈ›i È™i alÈ›ii. Articolele despre lucruri negative sau “veÈ™ti proaste” nu au parte de acelaÈ™i tratament.
  • traficul mare este inutil dacă oamenii nu sunt în modul de “cumpărare”. Când am văzut cât trafic adună constant articolele, am zis să pun niÈ™te linkuri afiliate prin ele, dar către ce? Ce se potrivea? M-am uitat un pic pe oferta unor magazine È™i am mers pe costume de baie, cu gândul că vor fi unii care intenÈ›ionau să cumpere unul nou abia la vară, dar deschiderea Therme îi va face să caute de acum un nou È™ort sau bikini. Au fost puÈ›ine vânzări, vreo 10 comisioane cred în total, pe când acelaÈ™i trafic într-un articol despre oferte sau gadget-uri ar fi generat mult mai multe.
  • dacă ai o exclusivitate, profită de ea cât mai rapid, apoi gândeÈ™te-te de ce altceva ar mai fi interesată lumea legat de acel subiect. Follow-up-urile sunt o idee bună.
  • verifică înainte de a pleca de acasă dacă ai în aparatul foto cardul È™i bateria.

Unde am greÈ™it? La retenÈ›ia noilor vizitatori. Au venit, au citit despre Therme, au plecat. Am fost prins în offside fără un plugin bun de Related Posts (care poate băga între 2-5% CTR), deÈ™i de multă vreme intenÈ›ionez să caut unul potrivit. Un site cu programatori È™i din astea ar găsi o metodă È™i să insereze în anumite articole “hot” în mod automat linkuri spre alte articole “hot” ale săptămânii sau vreo altă metodă de a conduce traficul È™i spre alte părÈ›i, în speranÈ›a că la final oamenii vor spune “miÈ™to, să reÈ›in site-ul acesta”. ÃŽntotdeauna este ceva de îmbunătățit.

Nu pot să închei decât mulțumind celor de la Rogalski-Damaschin pentru invitație și pentru felul în care au pariat pe bloggeri pentru lansare.

therme_bucuresti_mirr_02

asus s5507

    20 comentarii

  1. Terme este o mizerie de fitze iar eu nu voi calca pe acolo. Este pentru prosti cu mintea slaba si bani prea multi de aruncat.

      (Citează)

  2. La ce-ti trebuie vizitatori noi, cand ma ai pe mine? Pe asta ar trebui sa te concentrezi.

      (Citează)

  3. Margaritar :

    Boabă rotundă și tare de culoare albă-strălucitoare cu reflexe sidefii, care se formează în corpul unor scoici și care se utilizează ca podoabă de preț; perlă, mărgărit

    Sense ?! This post makes none !

    Sa fiu in ton cu ceilalti de au comentat.

      (Citează)

  4. Pentru retentie poate ar fi functionat un disclaimer la finalul fiecarui articol in care sa explici ce e blogul, care sunt temele principale si cele apropiate de tema articolului, cu linkuri pe categorii. Sunt convins ca multi dintre cei veniti pentru prima data nici nu stiau ce e ala un blog si cu ce se mananca. Poate ar fi parut caraghios pentru cine cunoaste fenomenul, dar eu zic ca ar fi fost eficient.

    Intrebare: cum face Analytics segmentarea demografica?

      (Citează)

    • ipo: Intrebare: cum face Analytics segmentarea demografica?

      Asta ma intreb si eu de multa vreme. Poate ne ia dupa culoarea botoseilor.

      Sau poate extrapoleaza de la cei care navigheaza logati cu contul de gmail?

        (Citează)

    • Se ia după tipul de porn din History: teen, milf, gilf ….

        (Citează)

  5. we’re all just numbers

      (Citează)

  6. nashu_mare:

    Sau poate extrapoleaza de la cei care navigheaza logati cu contul de gmail?

    Nu cred, nu-mi amintesc sa-mi fi bagat sexul in Gmail, poate o data sau de doua ori cand era serviciul picat.

      (Citează)

  7. Numerele sunt mari, dar sa nu exageram: 112000 de unici la un articol si 282000 la altul si 104000 la urmatorul nu inseamna 500000 de unici in total. De exemplu, eu le-am citit pe toate 3, dar sunt 1 unic, nu 3.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus