►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
A fost o știre mărișoară zilele trecute despre cum Kaufland va instala stații de încărcare a mașinilor electrice în parcarea unor magazine din România, disponibile non-stop și gratuit, ceea ce este chiar mișto.
Kaufland a cumpărat și o flotă de 18 vehicule electrice (VW Golf Electric, am condus și eu unul, vă spun în curând despre el), din care deja a donat trei bucăți unor ONG-uri: Let’s Do It, Romania!, Hospice – Casa Speranței și Habitat For Humanity.
Și mai mișto este următorul aspect! Am pus pe harta de mai jos orașele în care vor fi montate stații de încărcare și puteți observa cum Kaufland construiește o rețea de superchargere de la Vest la Est sau mai exact de la Timișoara și Arad până la Constanța. O stație este anunțată pentru autostrada A2, am pus-o eu pe hartă la întâmplare, iar restul vor fi în București, Constanța, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Sebeș, Deva, Arad și Timișoara.
Asta este o super-veste, zic eu, și ar trebui să impulsioneze un pic achiziția de mașini electrice și investițiile altor companii în astfel de sisteme.
Prin comparație, iată ce planuri are chiar Tesla pentru țara noastră. E micuță harta, dar par a fi bifate Craiova, București și Galați, practic un culoar spre Rusia și spre Turcia, piețe cu oameni bogați. Ce planuri are statul român, nu știu, și mai degrabă aș paria pe Renovatio, cei în colaborare cu care Kaufland realizează această rețea de stații și care mai au astfel de proiecte și prin alte locuri.
Momentan o singură stație a fost deschisă, cea din parcarea Kaufland Barbu Văcărescu. Este un încărcător cu trei posturi, plus încă un încărcător secundar, mai mic, montat pe gard.
Încărcătorul principal suportă următoarele standarde:
Din ce-am văzut, puterea maximă este de 22 kW. Puteți vedea în imaginile de mai jos tipul mufelor. Ca viteză de încărcare, în 16 minute am băgat 20% în plus în Golful Electric. Am văzut în fotografii și un BMW i3 încărcându-se acolo, iar majoritatea mașinilor electrice sau plug-in hybrid sunt compatibile cu cele trei tipuri de conectoare de pe încărcător, iar dacă nu, posesorii ar trebui să aibă un adaptor cu ei.
Încărcătorul este momentan simplu de utilizat, înfigi mufa necesară în mașină și asta e tot. Te mai uiți pe ecran ca să vezi dacă a pornit încărcarea, apoi pleci și-ți lași de treabă. Încărcătorul permite însă și utilizarea unui card de client pentru a declanșa încărcarea. Din ce-am înțeles, rețeaua de încărcătoare va fi oferită gratuit de Kaufland, dar este posibil ca în viitor să introducă acest sistem de logare cu un card pe care-l poți lua de la ei.
Ideea este, desigur, să-ți faci cumpărăturile în timp ce mașina se încărcă. Chiar și fără cumpărături, o mașină electrică are o autonomie de 150-200 km (BMW i3 are cam 160 km, e-Golf are 185 km, Tesla are 500 km, dar e în altă clasă), deci dacă o folosești prin București ar fi nevoie să treci cam o dată pe săptămână pe la Kaufland pentru a încărca mașina.
Restul mașinilor din flota proprie probabil că le folosesc în interes de muncă pentru a se deplasa de la biroul central prin rețeaua de magazine din București și proximitate. Mașinile electrice sunt foarte potrivite companiilor cu o răspândire mare prin teritoriu (bănci, farmacii, supermarketuri, vânzări door-to-door șamd), odată investiția făcută “combustibilul” aproape că nu mai costă deloc (7-8 lei pentru 100 km) și în plus ești și “eco”.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
25/04/2016 la 7:50 AM
Nu zic ca nu este o initiativa foarte buna dar prezinti asta de parca s-a descoperit medicament pentru cancer, accesibil oamenilor de rand, nu alta.
Pana la jumatatea anului trecut erau inmatriculate in Romania putin peste 100 ( o suta ) de autoturisme electrice. Sigur acuma daca locuiesti in Cluj, Bacau sau orice alt oras/sat din nordul tarii o sa te simti foarte impulsionat sa cumperi o masina electrica, odata cu initiativa Kaufland.
Cei care isi permit o masina electrica nu depind de statii de genul inca. Au o masina clasica(cel putin) si una electrica, stau la casa, si-o incarca in garaj frumos. NU cred ca trag prelungitorul de la geam, de la la etajul trei al aparatamentului luat prin prima casa sa-si incarce Tesla-ul. Sa fim seriosi.
E doar o miscare de marketing si nimic mai mult. In 10 ani da isi va avea rostul dar momentan e doar asa. Uite ca avem si noi.
230v(Citează)
25/04/2016 la 8:16 AM
Dap, ai gasit problema: Nu au pus statii de incarcare in Bacau.
In loc sa salutam initiativa (Care trebuie sa inceapa de undeva, si de data asta s-a nimerit sa nu fie Bacau) noi criticam.
Acum 2-3 luni, intr-un zbor Amsterdam – Bucuresti am stat langa o doamna care s-a plans ca zborul e prea lung, ca ar fi mers macar o escala la Sibiu, ea fiind bineinteles, din Sibiu
C(Citează)
25/04/2016 la 10:46 AM
bineinteles ca e o miscare de marketing, dar nu e nimic rau in asta. Deocamdata nu iti este adresata tie sau vecinilor tai de bloc din Bacau, dar pe viitor nu e exclus. Important e ca e un prim pas
cristi(Citează)
25/04/2016 la 8:13 AM
I-am apreciat pentru olimpiadelek, cand au sponsorizat scoli cu milioane de euro.
Pun insa pariu ca si aici sunt SI ALTE fonduri decat cele proprii (europene, etc).
samE(Citează)
25/04/2016 la 8:54 AM
Dau eu un pont, absolut gratis, pentru eficiența ”lucrării” – locurile verzi să fie în punctul cel mai îndepărtat (față de intrarea în magazin) din parcare. În caz contrar…
George(Citează)
25/04/2016 la 10:39 AM
Sau macar sa se poata extinde cablurile alea pana in orice punct din parcare :))
MacT(Citează)
25/04/2016 la 9:00 AM
Nu critic my friend. Doar imi dau cu parerea. Imi mai dau cu parerea si la ritmul si stilul articolului de mai sus. Chiar ma aflu intr-un oras vizat sa primeasca minunea de la Kaufland dar nah nu-mi pot incarca TDI-ul la ei deci cand se va implementa, fac niste poze si cam asta e, momentan.
230v(Citează)
25/04/2016 la 10:54 AM
De parca friptura aia de ceafa nu era motiv destul sa te duci la Kaufland :D
Gaelex(Citează)
25/04/2016 la 11:11 AM
Turinger plus ceafa și porție mare de cartofi egal love
230v(Citează)
25/04/2016 la 11:04 AM
Radu, pictorgramele verzi se vad foarte prost pe harta google. Pune-le un chenar rosu or smth.
Wideshot(Citează)
25/04/2016 la 11:47 AM
acum toti cocalarii vor parca pe locurile destinate masinilor electrice in loc de locurile de handicapati.
speedy.gonzales(Citează)
25/04/2016 la 11:53 AM
Pana vezi primul flok…
Si-ti reamintesti ca nu purtau manusi cand ti-au pus portia…
samE(Citează)
25/04/2016 la 2:46 PM
Cred ca ideea – cum zicea si C – e ca trebuie inceput de undeva. Nu se pot face toate odata. In primul rand ca nu e cazul ( inca nu-s asa multe masini electrice). Dar ca sa ajungi la performanta de a avea masini electrice in tara intr-un procent considerabil – trebuie sa ai tot intr-un procent considerabil statii de incarcare ( si/sau baterii mai bune – as adauga eu)
Fiecare lucru incepe de undeva – asta e un inceput… Ia-l ca atare…
geretus(Citează)
25/04/2016 la 5:38 PM
Stația aia de pe autostradă nu este pusă la întâmplare, ci undeva unde este accesibilă în ambele sensuri de mers.
Leo(Citează)
25/04/2016 la 6:27 PM
Primaria Sibiu face si ea ce poate: http://www.turnulsfatului.ro/2016/04/12/foto-statie-de-incarcare-masinilor-electrice-la-cazarma-90/
alunelu(Citează)
25/04/2016 la 7:53 PM
De fapt posesorul blogului face putina reclama mascata la VW . Deh se intelege, vine vacanta de vara…
gandilosu(Citează)
26/04/2016 la 1:27 PM
Mă mir că nu la Kaufland, adică asta părea cea mai rapidă posibilitate, nu? Eu zic să te mai gândești…
nwradu(Citează)
25/04/2016 la 9:17 PM
Ce vorbim noi aici?
Distanta Arad-Constanta este peste 800 km. Dureaza 10 ore sa o parcurgi fara oprire. Pentru un Golf electric ai nevoie de 5 incarcari la asemenea drum. Probabil ca incarcarile dubleaza timpul de deplasare. Deci: ce vorbim noi aici?
GO(Citează)
26/04/2016 la 6:53 AM
Masinile electrice sunt pentru distante scurte. Tesla a parcurs acum vreo 2-3 ani pe coasta de vest pe coasta de est iarna incarcand doar la statiile lor. Ei au DC fast charge 80% in 30 de minute.
Golful are incarcator de 7.2 KW asa ca poti avea statie de 22kw sau mai mare daca el poate doar 7.2 kw.
dw(Citează)
26/04/2016 la 6:42 AM
vreau sa vad si la masinile electrice chargerele standard cum e USB-ul pentru calculator. Nemtii mai coiosi nu au putut folosi acelasi charger ca si Nissan ca deja erau pe piata de ceva vreme.
dw(Citează)
26/04/2016 la 1:25 PM
Dacă mai ții minte câți ani a durat până s-a ajuns la acel USB standard…
nwradu(Citează)
26/04/2016 la 6:42 AM
vreau sa vad si la masinile electrice chargerele standard cum e USB-ul pentru calculator. Nemtii mai coiosi nu au putut folosi acelasi charger ca si Nissan ca deja erau pe piata de ceva vreme.
dw(Citează)