►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Primul este patriarhul Daniel, care va primi joi titlul de doctor honoris causa din partea Universității Politehnica din București.
De fapt greșesc, nu cu Daniel mi-e rușine, ci cu Politehnica. Până acum eram mândru că am terminat-o cu brio, că am făcut parte din acest templu al științei, acest palat al fizicii și matematicii. Duceam mâna la inimă de câte ori treceam pe lângă ea. O arătam cu mândrie altora zicând, ca Faithless într-o melodie, “this is my church”.
Știința și religia, însă, nu se pupă bine. Când ești învățat că orice fenomen sau orice teorie se poate demonstra precis, este ceva mai greu să crezi în Dumnezeu și în ce spune Biblia. Pur și simplu devii adeptul unei școli de gândire ce nu acceptă “crede și nu cerceta” și “zeul invizibil”, mai ales dacă în paralel te uiți un pic și pe istoria lumii și a religiilor și găsești în ele niște motive rezonabile pentru care oamenii din antichitate credeau în forțe divine. Tu, însă, crezi în tranzistor și în ecuațiile lui Maxwell și în “magia” curentului electric.
Aparent cină îi dă patriarhului diploma aceasta nu crede la fel. Probabil este nevoie de voturi în toamnă și îl gâdilă la orgoliu pe patriarh, că aur, mașini și case are deja. Vorba aia, de “profesori”, “academicieni” și “doctori” e plină țara. În fond, rectorul UPB, Mihnea Costescu, a fost ministru în guvernul Ponta, deci probabil este apropiat de PSD și interesele lor.
sursa: Mediafax.
Al doilea este fostul primar Piedone, care atunci când și-a dat demisia declara plângând pe Facebook:
Eu nu pot decat sa incerc sa inteleg ce mi se intampla si mai ales de ce! Stiu ca bunul Dumnezeu nu ne da pedepse, ci lectii din care sa invatam. Totul se intampla cu un scop, iar eu am sa fac tot ce pot eu, ca om, sa aflu ce am de invatat din asta. Am sa fac asta alaturi de familia mea si de oamenii care mi-au ramas aproape in toate aceste momente. Ii multumesc bunului Dumnezeu ca i-a trimis in viata mea si le sunt lor recunoscator cu tot sufletul.
Aici se incheie cariera mea politica. Ma retrag! Dar ma rog insa sa vina in fotoliul de primar cineva care sa continue ce nu am apucat eu sa termin. Am sa fiu insa deschis sa dau un sfat oricui mi-l va cere. Pentru ca am totusi 23 de ani in spate in administratia publica si cred ca pot sa ajut punand la dispozitie ce am invatat in acesti ani. Orice sfat va fi dat insa de pe o banca din Parcul Lumea Copiilor, unde am sa il plimb pe David, nepotul meu drag. El e cel care imi aminteste, chiar si in momentele astea cumplite pentru mine, ca exista minuni pe pamant.
Eu nu am sa mai fiu nici primarul Piedone, nici politicianul Piedone. Am sa fiu omul Cristian Popescu. Si sper sa ma ajute Dumnezeu sa fiu cea mai buna versiune a acelui om.
Și acum candidează ca independent la sectorul 4, unde probabil va câștiga. Omul a schimbat în bine sectorul, n-a fost rău ca primar… până când a fost. Adică până s-a dovedit că e bine că plantează flori și face deszăpezirea cu promptitudine și controlează piețarii, dar și mai bine ar fi fost dacă n-ar fi ignorat situația autorizațiilor și n-ar fi închis ochii la diverse nereguli mai mari. Pentru că în primul caz rămâi cu mașina în zăpadă, dar în al doilea mori ars.
N-a fost prins pentru corupție, ba chiar are dreptate când spune că oricine poate candida și electoratul decide cui acordă încrederea. Dar moral, nu se face asta.
M-am gandit mult in ultimele luni la cine sunt si ce sunt eu capabil sa ofer mai departe comunitatii care mi-a aratat atat de multa incredere. M-am gandit cum imi pot repara onoarea de om. Voi mi-ati dat raspunsul: sa continuam impreuna ceea ce am inceput. Mi-ati spus ca vreti sa va luati primaria inapoi. Mi-ati spus ca nu v-am dezamagit si nu vreau sa o fac nici acum. De ce sa nu imi pun experienta in slujba dumneavoastra?
sursa: Digi24.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
66 comentarii
14/04/2016 la 11:28 AM
nu inteleg titlul. adica, ca si cum ai spune ca ai vazut un rahat pe trotuar si ti-e rusine cu el.
Giovani(Citează)
14/04/2016 la 11:31 AM
Cred că de fapt sunt dezamăgit că, de la an la an, nu văd nici o modificare în privința mârlăniilor de acest tip, a corupției, a manevrelor, a managementului fără cap șamd. E ca-n povești, tai un cap și cresc alte trei.
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 11:35 AM
Hmm… legat de partea stiintifica nu-ti pot contesta pregatirea, experienta, dar ma indoiesc ca ai prea multa pregatire teologica. Pentru a afirma ca stiinta si religia “nu se pupa bine” ar cam trebui sa fii expert in amandoua sau sa le cunosti macar in aceeasi msaura pe amandoua. Nu o sa comentez justificarea acordarii diplomei respective patriarhului Daniel, insa o sa amintesc doar cateva nume de oameni de stiinta foarte cunoscuti care au crezut in Dumnezeu si nu au vazut o anomalie in asta: Blaise Pascal, Issac Newton, Louis Pasteur… si altii.
toma(Citează)
14/04/2016 la 12:06 PM
100 % de acord cu comentariul lui Toma de mai sus. Stiinta si credinta in divinitate nu se exclud reciproc !!!
iuda(Citează)
14/04/2016 la 12:27 PM
Iti reamintesc ca newton a fost un mare fan al alchemiei.
Nici alchemia nu ar trebui desconsiderata?
alxzen(Citează)
14/04/2016 la 12:51 PM
Nu neg. N-am zis că-s total opuse, ci doar că nu se pupă și nu prea au obiceiul să-și acorde reciproc distincții și medalii.
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 2:53 PM
Nici despre Magia Neagra nu cred ca stii prea multe si, cu toate astea, cred ca nu poti spune ca nu e o tampenie.
Altfel, sa citez din clasici (adica din mine pe tiwtter si facebook):
“Lumina din lumina – teoria transmisiei informatiei prin fibra optica”
“Dar oare pe Daniel l-au pus sa se duca sa ia stampile de la toate bilbiotecile si caminele inainte sa ii dea diploma?”
“Unii fac un LHC, altii premiaza un IPS”
“Daniel ar trebui sa premieze UPB, nu invers. Ca doar ce universitate a indreptat atatia studenti la rugaciune? Pentru un 5 la “Microunde””
“Cu titlul asta dat lui preaveselul Danut, UPB se intoarce la originile stiintei: misticism si alchimie.”
“Lumina din lumina – unda sau particular” – lucrarea de doctorat a lu PF Dănuț
Multumesc, multumesc, voi fi aici si maine seara. Nu uitati sa lasati bacsis la bar!
nashu_mare(Citează)
14/04/2016 la 11:36 AM
De aceeasi parere in ambele cazuri – UPB m-a dezamagit ! Se pare ca nu doar banii te fac fericit sau preafericit , acum au nevoie si de titluri nobile . Sunt curios doar ce a facut ca sa merite acel titlu.
Liviu(Citează)
14/04/2016 la 11:38 AM
Costoiu asta e un ****
florin(Citează)
14/04/2016 la 12:51 PM
Am lăsat comentariu pentru a spune că, în principiu, un astfel de comentariu nu are rost. Nu caut să arunc cu cuvinte grele în oameni pe blog. Dacă poți da exemple sau argumente de ce nu-ți place omul, ok, dar fără înjurături.
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 12:17 PM
Pana una alta nu s-a mai dat titlul. Poate si datorita faptului ca au fost foarte multe voci contra in interiorul upb.
Ceea ce nu s-a intamplat in alte 14 universitati printre care si UBB sau UAIC (http://patriarhia.ro/biografia-142.html).
vlad(Citează)
14/04/2016 la 12:19 PM
Wow. Nu stiam de patriarh. Wow.
Si eu am terminat Poli (desi nu in Buc), si chiar nu vad ce legatura are cu BOR-ul — adica ce-a gasit-o fix pe Poli sa dea un titlu onorific unuia cu care nu are nici in clin, nici in maneca, si nici nu li s-au intersectat drumurile (teoretic) deloc. Nu mai zic oare ce-a gasit pe oricine sa ii dea un titlu onorific Preafericitului astuia anume, cu hibele pe care le are…
Incredibil de trist, mi se pare ca se injoseste FOARTE tare Poli cu gestul asta (si zic asta eu nefiind atee, in ciuda faptului ca Poli si science si etc :) ).
Kay(Citează)
14/04/2016 la 12:20 PM
Mi-a mai venit inima la loc daca e asa. De restul de Universitati nu-mi pasa asa tare :P
Kay(Citează)
14/04/2016 la 12:23 PM
Argumentul tau se numeste false balance.
Nu trebuie sa intelegi “ambele puncte de vedere” sau sa le cunosti intim daca dovezile nu sustin un argument. Nu asa functioneaza stiinta.
Un medic nu trebuie sa fie expert in homeopatie sa iti spuna ca ceaiul de musetel nu vindeca pneumonia.
alxzen(Citează)
14/04/2016 la 2:36 PM
Banuiesc ca faci referire la comentariul meu… Daca e asa, n-am inteles despre ce dovezi care sustin un argument vorbesti. Cine spune ca credinta in Dumnezeu e impotriva stiintei? Preotul X care zice ca nu e bine sa te uiti la TV sau preotul Y care e impotriva internetului, ca e de la satana? In mod analog, am mentionat doar unii dintre cei mai cunoscuti oameni de stiinta care… hai sa zicem, nu au desconsiderat credinta in Dumnezeu. Daca te referi la teoria evolutionista, atat timp cat exista pareri argumentate pro si contra, nu o putem considera un postulat. S-a demonstrat printr-un experiment stiintific teoria evolutionista? Ai cercetat cat de cat, oarecum in treacat teoria creationista? Nu cred ca e cazul sa mentionez ca Biblia nu e o carte stiintifica, dar ca exista destule argumente stiintifice care sustin evenimente, fapte, asa numite minuni descrise in Biblie. Internetul e plin de informatii si nu neaparat luate de pe site-uri gen Cancan.
Nu-mi propun o polemica pe tema asta, iar cele mentionate nu au nicio legatura cu “dreptul” de acordare sau neacordare a titlului respectiv patriarhului Daniel.
toma(Citează)
14/04/2016 la 4:48 PM
Inclusiv Einstein credea si a sustinut sus si tare ca “God does not plays dice”. Guess what ? S-a dovedit ca Einstein nu a avut dreptate.
Cat despre evolutionism logica ta este stramba rau. John Oliver a avut o interventie foarte misto intr-o chestiune asemanatoare si anume incalzirea globala. Daca ai o tona de dovezi care sprijina o teorie si cateva care o infirma ghici cam pe unde se afla adevarul ?
Care teorie creationista ? Aia parca incepe cu d-zeu in ziua X a facut Y … deja s-a dovedit ca ordinea aia e o prostie.
Cris(Citează)
14/04/2016 la 12:28 PM
prima nu o comentez, oricum ce se intampla cu biserica la noi e mult peste limita bunului simt
legat de partea a doua sunt putin impartit, da a facut niste chestii nasoale legate de colectiv, dar pe de alta parte stau in sectorul 4 si nu stiu daca se ma gaseste cineva macar pe jumatate atat de competent (totusi sa ne uitam la primarii de la alte sectoare)
daniel.c(Citează)
14/04/2016 la 12:32 PM
Piedone… e doar un demagog. Doar Dragnea sau Ghita sa aiba soricul mai gros ca el.
Daniel… capul “mafiei in fusta”, avea nevoie de o hartie care sa ii confirme de valoarea tuturor actiunilor sale pentru societate. Cum ar fi sunatul premierului in momentul in care vorbeste ca finantarea cultelor religioase de catre guvern se va opri.
nFo(Citează)
14/04/2016 la 12:37 PM
Da zi-o domne cu nume si prenume nu o tot da pe dupa visin. Rectorul Politehnicii Bucuresti, cea mai mare impostoare, cu cel mai mare aport la demolarea invatamantului romanesc, inchizatoarea scolilor de meserii, pe numele ei Ecaterina Andronescu i-o s**e mult prea fericitului in speranta unor voturi pentru cel mai furacios partid, PSD.
Nu deaia dar e chiar de porc sa nu apara numele acestei “stimabile” doamne deloc pe pagina. Poate peste ani ajung din nou la artocilul asta si nu imi mai aduc aminte cine a fost rectorul care s-a injosit in halul asta.
D4n(Citează)
14/04/2016 la 12:54 PM
Ușurel cu pianul. Andronescu nu mai este de mult reactor al UPB.
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 1:26 PM
Doar nu crezi că Costoiu gândește cu neuronul lui. Uită-te la fața omului, îi curg bale din gură… (cacofonie intenționată). Tot Cati e la butoane…
Ciprian(Citează)
14/04/2016 la 1:26 PM
nu-i ca si cum Mihnea Costoiu ar fi pupila ei.
D4n(Citează)
14/04/2016 la 12:43 PM
Ecaterina Andronescu este un monument al ipocriziei si nesimtirii, word!
alex(Citează)
14/04/2016 la 12:49 PM
Indemnul “crede si nu cerceta” nu isi are originea in invatatura crestina. Iar ca unul care am citit Biblia iti spun ca nici acolo nu se regaseste aceasta sintagma, din contra chiar: “Cereti si vi se va da; cautati si veti afla; bateti si vi se va deschide. Ca oricine cere ia, cel care cauta afla, si celui ce bate i se va deschide.” (Matei 7, 7-8)
gigi(Citează)
14/04/2016 la 12:58 PM
De la stiinta la Dumnezeu – Interviu cu fizicianul Andrei Dorobantu: https://www.youtube.com/watch?v=QwMFTTvXRXc
gigi(Citează)
14/04/2016 la 1:14 PM
Dumnezeu si Stiinta viitorului – Dialog cu Prof. Constantin DULCAN
https://www.youtube.com/watch?v=NgGEzYxMpGI
Si o dezbatere pe tema “crede si nu cerceta”:
Lumina celui nevazut – Crede si cerceteaza
https://www.youtube.com/watch?v=pRM6vI1nNOs
gigi(Citează)
14/04/2016 la 2:44 PM
cah, interviul e facut la tvr, televiziunea care trebuie sa moara, asa cum striga toti blogherii din tara asta…….
apropo’ Radu, da de catindatul partidului Prezidential la Primaria Bucale ce parere ai? Sau nu comentezi hotararea lui’ shefu’….
yolo(Citează)
15/04/2016 la 8:54 AM
Ți-aș fi răspuns, dacă întrebai pe un ton normal.
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 12:52 PM
Ilogic. Pentru a afirma că nu este bine să mănânci căcat nu trebuie să fi mâncat căcat zilnic și să fii expert și în mâncatul de căcat.
toma:dar ma indoiesc ca ai prea multa pregatire teologica.
Ah și eu care credeam că voi ăștia religioși nu sunteți sceptici.
toma: insa o sa amintesc doar cateva nume de oameni de stiinta foarte cunoscuti care au crezut in Dumnezeu si nu au vazut o anomalie in asta: Blaise Pascal, Issac Newton, Louis Pasteur… si altii.
Acesta nu este un argument iar inteligența nu o dobândești prin asociere. Să nu îți amintesc și că marea majoritatea a comunității științifice respinge ideea unei divinități personale.
P.S. Ai uitat să menționezi de Hitler și Stalin că au fost atei deci ca atare Dumnezeu există!
Motanul(Citează)
14/04/2016 la 1:05 PM
Desigur, ai parțial dreptate, nu se regăsește ad litteram în biblie dar haide să nu ne mințim singuri și să afirmăm că nu pe asta s-a bazat doctrina religioasă câteva sute de ani și chiar și în ziua de astăzi. De altfel, mi se pare oarecum comic cum după atâta genocid, violuri, îndemnuri la sclavie și la mai multe genociduri și alte atrocități de către bunul domnul zeu, tu ai reținut acest citat. Uite alte câteva citate la fel de interesante:
Şi a zis Domnul către Moise: “Ia pe toate căpeteniile poporului şi le spânzură de copaci pentru Domnul înainte de asfinţitul soarelui, ca să se abată de la Israel iuţimea mâniei Domnului”.
Pentru aceasta, iată Domnul va lovi cu lovitură mare pe poporul tău, pe fiii tăi şi pe femeile tale şi toată averea ta.
Iar pe tine însuţi te va lovi cu boală grea, cu boala măruntaielor tale, până ce vor ieşi din tine zi cu zi din pricina bolii”.
De te va îndemna în taină fratele tău, fiul tatălui tău, sau fiul mamei tale, sau fiul tău, sau fiica ta, sau femeia de la sânul tău, sau prietenul tău care este pentru tine ca sufletul tău, zicând: Haidem să slujim altor dumnezei, pe care tu şi părinţii tăi nu i-aţi ştiut,
Dumnezeilor acelor popoare, care locuiesc împrejurul tău, aproape sau departe de tine, de la un capăt până la celălalt al pământului,
Să nu te învoieşti cu ei, nici să-i asculţi; să nu-i cruţe ochii tăi, să nu-ţi fie milă de ei, nici să-i ascunzi;
Ci ucide-i; mâna ta să fie înaintea tuturor asupra lor, ca să-i ucidă, şi apoi să urmeze mâinile a tot poporul.
Oricine va fi aflat va fi străpuns şi oricare va fi prins va cădea de sabie.
Copiii lor vor fi zdrobiţi înaintea ochilor lor, casele lor vor fi jefuite şi femeile lor necinstite.
Motanul(Citează)
14/04/2016 la 1:41 PM
Vezi că, totuși, Noul Testament este foarte diferit de Vechiul Testament și ce se zicea pe acolo. De asta creștinii se ghidează mai degrabă după cuvintele lui Iisus și ale evangheliștilor, nu după ce era înainte.
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 1:58 PM
Eu am comentat din perspectiva crestinului ortodox. Asa cum am specificat mai sus, sintagma “crede si nu cerceta” nu isi are originea in invatatura crestina (invatatura crestina inseamna Noul Testament).
“Caci daca, pe cand eram vrajmasi, ne-am impacat cu Dumnezeu, prin moartea Fiului Sau, cu atat mai mult, impacati fiind, ne vom mantui prin viata Lui.” (Pavel. 5, 10)
Deci Dumnezeu ne-a impacat cu El prin Iisus Hristos care odata cu venirea Lui pe pamant instituie si Legea noua.
Tu ai venit cu niste contra argumente din Vechiul Testament adica din Legea veche, de pe vremea cand oamenii erau certati cu Dumnezeu de la caderea lui Adam.
gigi(Citează)
14/04/2016 la 1:25 PM
De acord cu tine.
Nu înțeleg însă de ce folosești sintagma: crede și nu cerceta, o expresie folosita cel mai des de ignoranți. Biblia susține exact invers: citește, documentează-te, cercetează și alege în cunoștință de cauza.
In rest numai de bine…
Ciprian(Citează)
14/04/2016 la 1:51 PM
Din păcate prejudecățile şi ignoranță dintre ştiință şi credință sunt reciproce. Mulți pozitivişti nu au aflat, de pildă, de un preot, Gregor Mendeleev- cel care a descoperit şi sistematizat legile geneticii.
După prăbușirea Imperiului Roman instituția Bisericii creştine, cu toate racilele ei evidente, a păstrat şi perpetuat literatura antichității. De aceea avem Renașterea şi operele lui Platon sau Aristotel azi.
Pe de altă parte, Radu, faci o eroare când afirmi că tu crezi în tranzistoare – sper din tot sufletul că nu o faci fiindcă ai fi un fals inginer. Tranzistorul tău e obiectul studiului tău, al cunoașterii şi măsurătorilor tale. Credință face parte dintr-o categorie a cunoașterii ce nu presupune aparate de măsură, e o experiență subiectivă la fel de reală pentru cel ce o are ca şi realitatea tranzistorului pentru tine. Iar faptul că milioane de oameni au această experiență subiectivă şi acționează în numele ei ne arată că nu avem aici experiențe subiective care încetează la administrare de Haloperidol… ?
Mircea al doilea(Citează)
14/04/2016 la 2:08 PM
Stiinta si religia nu se contrazic.
Daca iei religia asa cum ar trebui sa fie, ca un set de reguli de viata pe care e bine sa le aplici, gasesti multe chestii misto.
Povestile care tin de narativa epocii de bronz ar trebui privite ca niste extra.
mac gregor(Citează)
14/04/2016 la 2:09 PM
Piedone asta e un băsist nenorocit.
Jim(Citează)
14/04/2016 la 2:15 PM
Meanwhile, Iisus:
Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa. Şi duşmanii omului (vor fi) casnicii lui. Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine. Şi cel ce nu-şi ia crucea şi nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine.
Sigur, Noul Testament este diferit de Vechiul Testament dar nici nu am spus că sunt la fel. Iar asta cu luăm ce ne place din Biblie și ignorăm restul este cherry picking. Astea sunt desigur discuții, majoritatea creștinilor oricum nu se ghidează după Biblie pentru că în fond nici nu au deschis-o vreodată.
Motanul(Citează)
14/04/2016 la 2:48 PM
Exact asa citesc Coranul si teroristii, si-l interpreteaza… de fapt nu-l interpreteaza ci executa ad literam ceea ce scrie in anumite versete scose din context sau care de fapt fac referire la altceva. Ca sa revenim la citatul pe care l-ai mentionat, IIsus face referire aici la persecutiile pe care le vor indura toti cei ce vor alege sa-L urmeze si sa creada in El (vezi perioada persecutiilor crestinilor, incepand cu Nero).
toma(Citează)
14/04/2016 la 2:52 PM
@Motanul, recunosc ca si eu m-am impotmolit cand am ajuns la acel fragment din Bilbie, de asta trebuie avuta grija ca unele scrieri sa nu fie luate mot a mot dar nici sa fie interpretate dupa ureche. Asa cum ne indeamna Sf. Grigorie de Nyssa: “Nu incerca sa patrunzi in Sfanta Scriptura cu dintii intelegerii de lapte”.
Exista scrieri al unor sfinti parinti ( ex. Sf. Ioan Gura de Aur) care au interpretat biblia pentru intelesul tutror oamenilor. In acelasi timp avem preoti si teologi care sunt sigur ca ar putea sa-ti raspunda la toate nedumeririle tale privind unele pasaje din Vechiul sau Noul Testament.
gigi(Citează)
14/04/2016 la 3:11 PM
nu exista “teoria creationista” , teorie nu inseamna ce crezi tu ca inseamna. Argumentul nu este teorie, nici parerea. Sunt pareri ca Pamantul ar fi plat, le zice pseudo-stiinta, ca si creationismului.
– si da, alternativa e demostrabila stiintific de aia se numeste teorie, de la Darwin incoace – se bazeaza pe observatie si experiment.
Stai linistit, sigur ai verificat pe pielea ta cand ai luat ultima tulpina dintr-o bacterie rezistenta la antibiotice.
Si da nu are rost sa o ardem sensibil, se exclud reciproc. Conceptul de Dumnezeu personal este ireconciliabil impotriva stiintei.
alxzen(Citează)
14/04/2016 la 3:36 PM
teoria si argumentul “cred” ca inseamna ceea ce e scrie in DEX ca inseamna, daca inseamna altceva ce numai de tine e stiut, inseamna ca ai facut o noua descoperire stiintifica pe care nu “crezi” ca noi, astia, nepatrunsi stiintific am fi in stare s-o intelegem. Toate cele bune-ti doresc.
toma(Citează)
14/04/2016 la 3:51 PM
Nu ai sa gasesti nicaieri in teologia crestina “Crede si nu cerceta”.
cristi(Citează)
14/04/2016 la 4:08 PM
Mie a inceput sa imi cam fie rusine cu tine…
Rd(Citează)
15/04/2016 la 8:59 AM
Am plâns toată noaptea :D
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 5:18 PM
TEORÍE, teorii, s. f. 1. Formă superioară a cunoașterii științifice care mijlocește reflectarea realității. 2. Ansamblu sistematic de idei, de ipoteze, de legi și concepte care descriu și explică fapte sau evenimente privind anumite domenii sau categorii de fenomene.
théorème
(Noun ) (noun )
Assertion démontrée comme vraie
http://undsci.berkeley.edu/article/howscienceworks_19
explicatia pentru prost:
Occasionally, scientific ideas (such as biological evolution) are written off with the putdown “it’s just a theory.” This slur is misleading and conflates two separate meanings of the word theory: in common usage, the word theory means just a hunch, but in science, a theory is a powerful explanation for a broad set of observations. To be accepted by the scientific community, a theory (in the scientific sense of the word) must be strongly supported by many different lines of evidence. So biological evolution is a theory (it is a well-supported, widely accepted, and powerful explanation for the diversity of life on Earth), but it is not “just” a theory.
Pentru idiotul daca nu e fudul, nu e idiot pana la capat. In locul tau, daca tot aveam la dispozitiei “atatea surse de informare” scoteam capul din cur si citeam cand imi zicea unu ca vorbesc pe langa.
Si aici cred ca putem incheia. Discutiile de dragul argumentului nu duc nicaieri, mai ales cu iluminatii cu capul in cur.
alxzen(Citează)
16/04/2016 la 1:15 AM
Da, corect, discutiile cu un semidoct care se ascunde in spatele unor vorbe pe care daca mi le-ar fi adresat fata-n fata l-as fi dat in judecata pentru calomnie, chiar ca nu-si au rostul. Dar suntem pe net, pe un blog, si nu ne cunoaste… toata lumea asa ca hai sa jignim cand nu mai stim ce sa zicem.
Apropo, nu trebuie sa fii in locul meu ca sa-ti poti scoate capul de unde spui ca ti-l tii bagat. Sper ca intr-o buna zi sa reusesti aceasta performanta.
toma(Citează)
14/04/2016 la 5:29 PM
@nwradu
politica si doar politica. de 25 ani asta facem si uite rezultatele. mai sunt sentimentalisti, am facut parte si eu dintre ei, insa de la o vreme tot ce vad ma face sceptic
Breev(Citează)
14/04/2016 la 6:06 PM
Vorbeşti că eşti mândru de facultatea aia la care ai copiat la toate examenele după cum scriai aici? https://www.nwradu.ro/2006/06/si-am-terminat-si-facultatea/
Dacă făceai facultatea mânat de principiile creştine probabil că ai fi învăţat mai multă ştiinţă.
PS: Şi poate îmi aprobi şi mie comentariul, ar fi primul comentariu aprobat al meu aici (deşi n-am zis cine ştie ce în celelalte).
Andrei(Citează)
15/04/2016 la 8:53 AM
Da. Eu nu cred în reținut orbește scheme și formule, important este să le înțelegi, să știi cum funcționează și de ce. Iar asta știu. Nu-ți fă tu griji din cauza asta.
nwradu(Citează)
14/04/2016 la 6:55 PM
Tot Poli i-a dat si tov. Elena titlul de doctor iar de atunci oamenii, dar mai ales mentalitatile nu s-au schimbat
C(Citează)
14/04/2016 la 6:59 PM
Despre credinta și rațiune au scris unui înțelepți ;). Imi place sa citez din lucrarea asta când spun ca cele doua sunt aripile care te ajuta sa te înalți spre Dumnezeu.
http://www.magisteriu.ro/fides-et-ratio-1998/
Ionel(Citează)
14/04/2016 la 8:02 PM
Ba chiar deriva de acolo. Toată ideologia religioasa nu se bazarea decât pe noțiunea de a “crede”. Aia e baza!
Crede si se va întâmpla, crede si .. nu știu ce. crede ca asa a fost cum scrie aici, CREDE!
Daca nu poți sa crezi si te apuci de cercetat (ca nu poți crede orbește niște bazaconii) vezi nu-ti iese
Si singura concluzie la care se ajunge e una singura, trebuie sa crezi si sa nu cercetezi pentru a fi un bun credincios.
De cand s-a inceput sa li se dea peste nas cu realitățile, se încearcă versiuni cu interpretări, ca de fapt in cutare loc s-a vrut sa spună …asa, dar tot nu iese, nu are cum, iar ceva care se vrea adevarul absolut, nu are sens sa fie scris cu interpretări.
Valeriu(Citează)
16/04/2016 la 1:30 PM
Ca om religios, aş spune că Noul Testament nu este adevărul absolut în orice domeniu şi până la literă – participând şi oameni la scrierea/transmiterea lui este imperfect (dar în cea mai mare parte adevărat). De aceea teoria evoluţionistă nu este neapărat în contradicţie cu Noul Testament.
Andrei(Citează)
14/04/2016 la 11:01 PM
Sa intelegem ca de acu ai trecut pe “Loosing my religion”?
Adi(Citează)
15/04/2016 la 8:58 AM
N-am înțeles la ce te referi.
nwradu(Citează)
15/04/2016 la 9:14 AM
Ai trecut de la This îs my church…
nashu_mare(Citează)
15/04/2016 la 6:40 AM
Pentru ca nu pot sa merg mai departe după ce am citit asta:
1. Exista dovezi care susțin teoria evoluționistă si părere contra. Cele doua tipuri de argumente nu sunt la fel de puternice. Deci nu exista părere pro si contra decât de la persoane care nu înțeleg știința deși o folosesc (exemplu faptul ca ai scris comentariul asta de pe un echipament IT)
2. S-a demonstrat si prin experimente științifice si anume predicții.
3. Sunt atât de multe probleme cu teoria creaționistă încât nu vom termina discuția. Uite una: cum explici fosilele cu vârste de milioane de ani? Si dacă răspunsul tău este datarea cu carbon C nu este corecta atunci discuția noastră se încheie aici pentru ca nu avem o baza sa ne înțelegem.
Uite exact de la ultima mea fraza poți înțelege esența ireconcilierii dintre știința si religie.
Fie acceptam un set de adevăruri demonstrate științific si pe baza lor construim un Argument.
Fie Închidem logica si negam orice Argument care este împotriva propriilor păreri subiective si atunci nu avem o discuție ci un monolog.
Noise(Citează)
15/04/2016 la 8:56 AM
Și, ca o concluzie, diploma s-a dat la Patriarhie, că Patriarhul n-a avut chef să vină în Politehnică. Probabil se temea de huiduieli.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/PF+Daniel+a+primit+titlul+de+Doctor+Honoris+Causa+la+Patriarhie
nwradu(Citează)
15/04/2016 la 9:16 AM
Probabil pentru ca Dani nu poate călca pe pământul Politehncii, că s-ar autoaprinde.
Dar uite ce hostessa sexy îi înmânează diploma…
nashu_mare(Citează)
15/04/2016 la 9:06 AM
În continuare nu înțeleg de ce credincioșii încearcă să-i convingă și pe ceilalți să fie credincioși și, desigur, invers.
De ce-ți pasă așa tare ce gândește celălalt pe un subiect relativ intim? Sunt o serie de astfel de subiecte (religie, căsătorii gay șamd) unde pentru oameni nu-i doar suficient să aibă libertatea de a face ce vor ei în acea privință, ci vor să le bage convingerile lor și altora în cap. Și culmea, mă îndoiesc că le-a apărut patriarhul sau Iisus noaptea în vis și le-a zis să propovăduiască asta.
Apreciez însă că s-a menținut un ton normal al discuției. Dar dacă s-ar vărsa atâtea păreri și mesaje și pe subiecte care chiar ne influențează zilnic viața fizică, nu doar cea spirituală…
nwradu(Citează)
15/04/2016 la 10:05 AM
Oarecum te contrazic, chiar daca vorbim despre convingeri intime, de multe ori chiar neimpartasite apropiatilor, trebuie sa recunosti ca au la baza o disonanta cognivita. Sunt elemente ireconciliabile la baza acelor convingeri care iti influenteaza intraga perspectiva asupra vietii. Mai grav e ca se reflecta chiar si in problemele cotidiene pe care spui ca ar trebui sa ne concentram.
Depinde de abordarea fiecaruia, poti fi PC si sa mergi pe filozofia “live & let live”, dar eu nu cred ca e o abordare sanatoasa.
alxzen(Citează)
15/04/2016 la 9:54 AM
Dacă cineva crede în vreo divinitate, fie ea personală sau impersonală, iar acest lucru în face viața mai frumoasă sau pe el să se simtă mai bine, sigur, nu am nici o problemă dar asta atâta timp cât nu mă influențează pe mine cocaina lui spirituală.
Problema nu este neapărat la religie ci la lipsa unei gândiri critice. Oamenii nu înghit doar o singură gogoașă ci un întreg pachet. Religioșii fundamentaliști sunt împotriva a orice este legat de știință. Sunt împotriva vacinurile, sunt împotriva cipurilor satanice, sunt împotriva medicinei “alopate”, sunt mari apărători ai homeopatiei și a fel și fel de alte escrocherii, sunt fani ai talismanelor energo-magneto-terapeuto-cancero-magice și mari, mari propăvăduitori a multor alte escrocherii și tâmpenii pseudo-științifice care au orice dar numai efect pozitiv nu.
Nu întreb lumea pe stradă dacă crede în Dumnezeu și nici nu încerc să îmi conving toate cunoșțințele să fie atei. Totuși, atunci când se ivește o astfel de discuție încerc pe cât posibil să particip. Nu mă aștept să conving pe nimeni dar poate, din acei zeci de oameni care îmi citesc posturile sau mă ascultă, poate într-unul dintre ei o să apară o frimitură de îndoială. Cine știe, poate în viitorul apropiat majoritatea oamenilor nu o să mai creadă că o teorie științfică este ceva ce au născocit niște tocilari cu ochelari după o noapte de beție sau că este doar o simplă “presupunere”.
Totuși, inacțiunea și neutralitatea nu sunt soluții.
Nu taci din gură atunci când vezi că cineva îți explică de ce Pâmântul este plat.
Nu taci din gură atunci când cineva îți explică de ce sistemul nostru solari este geocentric.
Nu taci din gură când mămicile îți explic de ce cipurile electorncie sunt satanice iar vaccinare cauzeaza autism.
Nu taci din gură atunc când cineva îi explică copilului tău că o să ajungă în iad dacă nu crede în dumnezeu.
În principiu, nu ar trebui să taci din gură atunci când auzi tâmpenii. Nu poți spera la un viitor mai bun fără să faci nimic.
Eu sincer le mulțumesc tuturor scepticilor care poartă astfel de discuții atât online cât și în realitate, acei oameni cărora nu le este frică să acționeze și care probabil m-au ajutat să trec de partea cealaltă și să învăț să gândesc.
Motanul(Citează)
15/04/2016 la 11:42 AM
Da, si sensul 2 e EXACT ala folosit de cei cu teoria creationista. Folosit corect, btw. (reciteste definitia, zice ca e un set de idei/ipoteze care explica ceva, nu zice nicaieri ca tre’ sa fie si corecte ipotezele alea sau ca tu personal tre’ sa fii de acord cu ele. Daca eu vin maine cu teoria ca luna e facuta dintr-o bucata de branza, si asta explica petele de pe ea, esti liber sa nu fii de acord cu teoria respectiva, dar asta n-o face mai putin teorie).
Kay(Citează)
15/04/2016 la 11:59 AM
Daca tu(…), te face prost nu istet. Te face prost, pentru ca tu incerci acum sa definesti fara sa stii despre ce vorbesti. Te scalzi in aceesi ignorata semnalata mai sus.
Descrierea se face doar in urma observarii, te rog nu abera si pe subiectul asta. In rest, explicarea sau teoretizarea pe orice subiect ramane ipoteza sau elucubratie, depinde cat esti de ingaduitor. Asta de la Newton citire.
Asa ca poti abera pe orice subiect vrei tu, e dreptul tau sa iti exprimi opiniile, dar asta nu le face teorii. Pentru informarea ta incearca sa citesti per ansablu explicatia din link, e facuta pentru tine.
alxzen(Citează)
23/03/2017 la 2:19 PM
Trebuie sa recunoastem totusi ca au fost si teorii rasturnate. Au fost momente in istoria omenirii cand unii invatati (nu pot sa le spun oameni de stiinta) si-au dat seama ca directia pe care au mers pana atunci a fost una gresita.
SIgur, noi invatam si studiem bazandu-ne pe teorii facute de altii si pe legi descoperite de altii pentru ca nu ai cum altfel. Dar, ma gandesc ca nu se poate sa nu ai si anumite indoieli, cateodata, cu privire la anumite teorii destul de complexe, emise de cercetatori cu prestanta,
Si mai trebuie sa luam in calcul ceva. Atunci cand stiinta ne pune la dispozitie un serviciu, o metoda, un produs (mai ales un produs) consider ca nu intotdeauna se cunosc efectele pe termen lung asupra omului sau mediului spre exemplu. Nu cred ca predictiile care se fac pentru termen lung sunt foarte viabile.
Vali(Citează)
15/04/2016 la 1:25 PM
Problema mea de upb-ist nu este cu un titlu onorific acordat patriarhului, ci cu semnatura lu’ vanghele de pe diploma mea de studii – faptul ca a semnat prin delegata lui, abramburica, mare rector intre 2004 si 2012, nu prea ma incalzeste
pentru upb-isti mai uituci: google “ecaterina andronescu – garantat vanghelie”
un titlu onorifc e un titlu onorific, dar toate diplomele din perioada 204-2012 sunt “garantat vanghelie” – luati-o p’asta!
gica contra(Citează)