un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Cum sună planul cu o mașină mică de oraș plus închiriere auto de mașini mai mari?

28 Apr 2016  ·

AUTO  ·

66 comentarii

Vreau să vă spun un plan, că sunt curios ce părere aveți despre el.

De ceva vreme mă tot bate gândul să iau o mașină mică de oraș, potrivită pentru doi oameni, un bidon de apă și o pungă de cumpărături. O mașină pentru fâțâit prin oraș, ușor de parcat și cu un consum mic, că în 95% din drumuri de asta am nevoie. E mișto și cu Mondeo, dar e greu să găsești parcare pentru 5 metri de sedan și să consumi 11 litri/sută.

Când zic mică, mă refer chiar la Smart, Fiat 500, din astea. Mică! Nouă nu-mi permit, dar prețurile SH sunt între 3000 și 7000, în funcție de vechime. N-am cercetat deloc ce dotări au sau ce s-a schimbat în diverși ani, că nu-s chiar aproape de acel moment.

Problema este că și Mondeo își arată vârsta, a intrat în etapa în care tot schimb piese. Bucșe pe rând, ceva rulment de huruie la roți, scoate mai multe noxe decât ar fi cazul. Nu vreți să știți cât am dat pe un rezervor de antigel și pentru termostatul care comută circuitele. Asta e, sunt costuri normale de proprietar de mașină, dar mi-ar plăcea una nouă, mai economică, cu dotări mai mișto, cu aer condiționat mai bun șamd.

Eh, și aici vine problema: dacă în loc de două mașini, una mică de oraș, alta mai mare pentru concedii/mers cu 4 persoane/plecat cu bagaje/cărat chestii mai mari, iau doar una mică de oraș și în rest închiriez o mașină?

Pentru că am făcut un calcul. Ies cu adevărat din oraș doar de câteva ori pe an. Vreo două drumuri de sărbători, vreo două drumuri la munte, poate vreo nuntă prin teritoriu. Închiriatul acesta nu-i scump sau cel puțin nu poate fi mai scump ca-n străinătate, unde găsești o mașină ok și cu 20 de euro pe zi, iar cu siguranță închiriatul nu este mai scump decât o mașină întreagă, indiferent pe câți ani facem calculul. Adică momentan la Mondeo dau 2400 de lei pe an doar CASCO. Închiriind ai parte de mașini bune și relativ noi, cu toate chestiile plătite, și n-ai grija mașinii întreg anul, ci doar vreo 8 zile.

Vedeți vreo eroare în acest raționament? Sau vreun punct vulnerabil care-l poate dărâma cu totul? Dincolo, desigur, de nevoia de a planifica o călătorie, că nu închiriezi o mașină de pe o zi pe alta, dar zic că asta nu-i o problemă.

insula_rhodos_drum_02

asus s5507

    66 comentarii

  1. Nu e o idee rea. S-ar putea să îți lipsească un motor cât de cât mai puternic, în rest, pentru traficul din București, da!

      (Citează)

  2. fă un calcul: cât de des cari chestii mari? eu am calculat și mi-a ieșit aproape deloc. de două ori am cărat niște scânduri de 4 metri de la hornbach. din economia pe care o faci la benzină poți plăti curierul, care e ieftin. și nici nu murdărești mașina.

    iar pentru concedii în doi, o mașină mică (spark, 500, clio) o umpli doar dacă iei jumătate de casă cu tine.

    sper că iei automată. și sper că nu pici la maneaua “ecoboost” sau “tsi”.

      (Citează)

  3. polo?

      (Citează)

  4. Eu am, de vreo două luni, o Toyota Aygo. O conduc în afara orașului, că prin oraș e destul de ciudat cu locurile de parcare (am birou în centru, parcările sunt foarte puține). Am făcut deja peste 5000 de km prin țară și nu cred c-aș fi putut alege mai bine de banii pe care-i aveam. N-ai nevoie de mașină mai mare pentru călătorii lungi decât dacă vrei să cari juma` de casă după tine.

      (Citează)

  5. Momentan, rationamentul tau pare ok.

    Chiar si unele iesiri in afara bucurestiului vei putea sa le rezolvi cu masina mica personala, daca esti organizat.

    Lucrurile se schimba putin in momentul in care apare un bebe, dar e alta discutie.

      (Citează)

  6. E un plan bun. Noi avem 3 autovehicule, un Cruze, un Yaris si un scuter (doar eu). Diferenta de gabarit dintre un Smart (ForTwo evident) si un Yaris este de aproximativ 1 metru. Nu stiu de cate ori metrul ala te ajuta in plus la parcare, dar nu cred ca astfel de situatii apar foarte frecvent. Daca pe Yaris pui o cutie de bagaje 4 persoane pot merge intr-o vacanta … nu foarte departe si nu prea mult timp, dar cutia isi scoate banii destul de rapid daca nu inchiriezi ceva mai mare vreo saptamana. Pentru 2 persoane e arhisuficient spatiu pentru un concediu mai lung. In plus barele te ajuta de exemplu sa cari scandurile alea de 4 m de care a pomenit Vali. Un alt plus pentru Yaris sau ceva asemanator e ca poti pune un scaun pentru copil, daca ajungi cumva la varianta 2+1. Oricum, daca ai drumuri dese prin oras scuterul este de departe cea mai buna optiune.

      (Citează)

  7. Hyundai i10 noua cu remat e ~8500e. Arunca un ochi…

      (Citează)

  8. mie mi se pare inutil Casco-ul ala. de cate ori ai avut nevoie de el?
    si 11 litri la suta? wft!

      (Citează)

    • e foarte util cand te loveste unul cu o asigurare dubioasa si tu doar folosesti optiunea de regres rca si ai scapat de bataie de cap si timp blocat aiurea

        (Citează)

    • se intampla sa nu ai bani pt o reparatie de 2000+ euro sa zicem si sa stai cu masina in pom cateva saptamani, luni pana faci banii ; in acel moment , casco e foarte util zic eu. iti repari masina rapid si te poti folosi de ea pe mai departe

        (Citează)

    • Giovani: 11 litri la suta? wft!

      Da, nici mie nu imi vine sa cred ca ii consuma doar atat, cu tot cu stilul lui de pensionar iesit prin Cismigiu.

        (Citează)

  9. Chiar?casco?Am o masina din 2007, cumparata cu 5000 euro in 2012. Acum face 3000. Casco e 600 euro/an.
    De problema cu rulmentul m-am lovit si eu. E de fapt discul care bate. Esti sigur ca e rulmetul?

    M-am gandit la treaba asta.un fiat panda. Dar nu prea imi ies calculele. Minim odata pe luna trebuie sa fac o expeditie externa de 500km. Fara sa pun concedii.

    Apoi ma gandesc ca si prin oras vreau ceva mai sigur gen focusul pe care il detin.

    Pe distante scurte, gen 1km pana la shopping si inapoi evident ca este foarte ineficient motorul si consumul sare de 13. Dar daca calculezi ca e 13 pe o distanta de ..hai 3 km..e chiar nimic, inseamna costul unei pungi.

    Rent-ul e destul de scump, nu gasesti sedii foarte aproape, si apoi este timp pierdut cu luatul masinii, adusul inapoi.

    Piate doar trebuie sa te gandesti la o compacta.

      (Citează)

  10. Pai un golf sau o astra..sau ceva de genu ..compacta

      (Citează)

  11. E overkill. Cumpara un hatchback de cilindree mica ( focus sau golf 1.6 benzina+GPL sau motorina). Vei avea si CASCO+RCA mai mic, vei circula mai usor prin traficul din Bucuresti si va fi ok si la drumuri lungi. Sau daca vrei neaparat ieftin, cumpara un Logan 1.5DCI de 2 ani si cu ala n-ai treaba, atata ca e Logan.

      (Citează)

    • Si ca sa-mi completez postul de mai sus, o masina din clasa mini pare o idee buna pana cand o conduci. Toate sunt niste porcarii ieftine, inghesuite, cu plastice de rahat si pe care cum le conduci un pic mai sportiv cum vor consuma cat mondeo. Plus ca se vor strica de 3 ori mai des. Eu as lua un hatchback cu cutie automata, benzina + gpl, cilindree 1.6

        (Citează)

  12. Foarte faină ideea, și eu m-am gândit la asta. Gândul care mi-a trecut prin cap însă e următorul: de câte ori există un loc de parcare în care intră un Polo și nu ar intra un Passat (exemple din grupul VAG). Cred că singurul avantaj constant îl poate avea un Smart Fortwo atunci când îl parchezi de-a latul pe un pseudo-loc de parcare (care nu e neapărat cel mai elegant lucru). Ce părere ai?

      (Citează)

  13. Depinde de masina mica, una doar cu 2 locuri mi se pare buna cat esti sub 30 de ani. Peste 30 de ani incepi sa ai planuri de familie, copii, trebuie una cu 4 locuri.

    Masina de oras trebui sa aiba portbagaj indestulator pentru cumparaturile mari de la Kaufland, dar sa fie destul de mica pentru a putea fi parcata usor.

      (Citează)

  14. Eu cred ca (sa fim in rand cu Dan Teodorescu):
    – masina mica e cea mai convenabila. Pentru ce sa ai nevoie de un Sedan , pana nu ai copii adolescenti nu inteleg…Consum mic, asigurare mica, locuri de parcare berechet. BIneinteles ca si aici eu, cel putin,am unele pretentii: 5 usi, 4 locuri minim…Un Polo sau un Corsa se pliaza cel mai bine…
    – in 2 , nici la nunti, nici in concedii nu umpli una din cele enumerate de mine…
    -nu as alege nici Smart sau Ford4TWo…alea chiar sunt la extrema cu conceputul de masina ‘mica’.

      (Citează)

  15. e bun conceptul, dar nu lua masina cu 2 locuri si daca tot e vorba de oras – automata!

      (Citează)

  16. Calculul consta in a vedea daca niste costuri suplimentare gen inchiriat masina, timp pierdut cu preluatul masinii+costurile unei masini mai mici decat Mondeo sunt mai mici decat costurile utilizarii unui Mondeo. Eu cred ca nu. Si nici mai comod per total.

      (Citează)

  17. Cred ca ideea ta e foarte buna in situația in care nu ai avea deja o masina “mare”. In acest sens, nu ar merita investiția intr-o masina cu toate calculele aferente, având posibilitatea sa salvezi 10-15.000 e.

    Însă daca ai deja Mondeo, care si asa e trecut de o vârsta, e mai rentabil sa-l păstrezi. Sa-l vinzi, sa-ți iei una mai mică si apoi sa te apuci sa închiriezi..

    E ca la telefoane. Daca ai in minte economia si ergonomia, de ce nu îți ieiun nokia si (i) un aparat foto doar pentru ocaziile mai rare in care fotografiezi (ii) o tableta pentru net șamd.

      (Citează)

  18. Intre clasa mini si cea compacta nu cred ca sunt mari diferențe de costuri de exploatare, in schimb in traficul urban clasa mini are avantaje la parcare.
    Poate merita si ideea unei break pe benzina in jurul anilor 2000 fiabila si cu costuri minime de exploatare( ford, toyota, Honda,mazda)- plus un mini de oras.

      (Citează)

  19. ce probleme vad eu:
    – inchiriatul e relativ scump in .ro, mai ales altceva decat logan.
    – masina mica nu prea gasesti automata (mi se pare esential in oras)
    – o sa te iei cu mainile de cap cate tepe o sa gasesti cand o sa cauti serios.

    Chiar si asa, daca n-ai planuri de marit familia inca, da la calcule. Eu ma uitam la un Lupo 3L ca a doua masina, ca eu ies destul de des din Bucuresti.

      (Citează)

  20. Eu militam multa vreme pentru doua masini, una mai mica de oras, a doua mai mare pentru iesit la plimbare cu doi copii. S-a rezovat cand sotu a negociat ca beneficiu sa ia un pool car de la serviciu cand avem nevoie. Skoda Octavia break, întreținute bine. Pentru concedii cand zburăm spre destinație, închiriem. In rest Aygo ftw, chiar si cu doua scaune de copil tot am loc pentru cumpărături. Avantajul cu astea mici si de plastic e ca ae repara ieftin o plasticăraie spartă.
    Totuși eu m-as uita bine la preturi de închiriat in Romania , de cate ori am căutat, a fost mai scump ca înafara. Desi un drum scurt in provincie poti să-l faci si cu una mica.

      (Citează)

  21. Eu nu cred ca merita. Planul nu sta in picioare: cu 20EUR/zi nu gasesti sa inchiriezi un echivalent pt mondeo. Gandeste-te ca nu vrei sa iei de la “puțea secure car rental”, vrei o masina intretinuta bine, curata, si la care aia nu s-au zgarcit tocmai la freonizare.

    Un echivalent de mondeo rezervat de-acum pt august la unii din astia mai mari (hertz, avis) cu asigurare inclusa te duce pe la 600 EUR (daca o platesti de-acum).
    Cand o rezervi din scurt pretul creste.

    Si gandeste-te bine… chiar iesi din oras doar de 3-4 ori pe an ?

    Legat de sugestia lu zoso de a merge in vacanta cu “spark, 500, clio”, o chestie pe care vad ca n-o mentioneaza nimeni: SIGURANTA.
    Te izbeste un bou 100% din vina lui. Ce sanse ai tu si toti pasagerii intr-un clio, si ce sanse ai intr-un mondeo ?

      (Citează)

  22. O singura problema, vad in rationamentul tau. Si de fapt nu in rationament ci in parametrii de calcul. La noi, un Mondeo costa “de la” 45-50 EUR pe zi, iar un Passat poate ajunge si la 75 EUR pe zi. Ca sa ajungi la cei 20 despre care vorbeai tu, va trebui sa inchiriezi o Skoda Fabia. Si nu ca Fabia ar avea o problema, dar e tot mica; asa ca nu prea se mai aplica rationamentul “cumpar mic, inchiriez mare”. E mai degraba “cumpar mic, inchiriez tot mic, dar nu asa de mic”.

      (Citează)

  23. Si eu sunt in aceeasi dilema, dar formarea m-a facut sa ma refugiez in Excel, si sitematizat cifrele nu dau grozav.

    Acum cum se spune mai sus o compacta da, subcompacta nu prea. O sub compacta cu dotari bune costa dubios de mult, una premium nu merita nici atat.

      (Citează)

  24. Mahorcu:
    nu se putea sa lipseasca zoso cu recomandarea lui de automata :))

    In oras e fix ce trebuie.

      (Citează)

  25. Prius pe GPL : consum 6% GPL ,adica sub 3% benzina….. Perfecta pentru familia mea.
    Inca un secret: la japoneze nu prea se strica mai nimic…. intereseaza-te….

      (Citează)

  26. Nu merită decât dacă ești dezastru la volan sau vrei să testezi mașini de la un concediu la altul. Altfel, pe lângă partea economică te vor convinge un milion de trăiri că nu e convenabil:
    – stai mereu să-ți programezi ieșirile, pe loc nu ai cum;
    – în loc să te bucuri de accesoriile mașinii tale, cu un consum fără surprize și de la care știi la ce să te aștepți, nimerești mereu altă mașină, cu bubele ei neștiute pe care trebuie să le înveți – a propos, cum ar fi să iei ceva premium de să te usture portofelul și să constați într-o depășire că are vreo problemă la 5000 de ture?
    Din punctul meu de vedere o (sub)compactă (break dacă vrei spațiu) ar trebui să fie suficientă. Cât mai nouă și pe benzină dacă se poate (adică nu sare de 1,4 tone).

      (Citează)

  27. Pentru cateva zile de vacanta pe an clar nu se merita o alta masina. Varianta cu masina inchiriata e mult mai avantajoasa.

      (Citează)

  28. Pare buna ideea, m-am gandit si eu la asa ceva, dar:
    – eu fac cam 4 drumuri de 900 km pe an
    – cel putin odata pe luna fac un drum de 200 de km
    – daca e vorba de iesit din tara, e mai greu cu masina inchiriata (ori cer o garantie imensa, ori pur si simplu nu-ti inchiriaza masina daca iesi cu ea din tara)
    – in concediu ma duc tot cu masina, ca ma duc in locuri care nu sunt foarte vizitate de turisti
    – in oras am renuntat sa merg cu masina la lucru si folosesc transportul in comun. Doar o data pe saptamana (uneori o data la doua saptamani) fac cumparaturi la supermarket si atunci ma duc cu masina.

    Practic in locul unei masini mici pentru oras, am ales sa folosesc transportul in comun.

      (Citează)

    • Exact. De ce e musai sa ai masina de oras? Este cea mai proasta varianta in 3/4 din timp.
      Exista transport in comun, bicicleta, scuter.

      *bine, eu am si forester si golf 5 si 3 bicle si tot cu metroul vin la munca de cele mai multe ori.

        (Citează)

  29. Tu de fapt vrei un hatchback si nu stii cum sa te exprimi.

      (Citează)

    • Asta e şi părerea mea. După ce reuşeşti să-ţi convingi soţia că n-are nevoie de toate căcaturile pe care vrea să le care după ea, se pot face inclusiv concedii mai lungi de o săptămînă.

        (Citează)

    • Nu, poate sa le care si pe alea, ca la mai toate hatch-urile se rabateaza bancheta.

      Tinand seama de situatia familala, ar putea sa isi ia chiar o varianta cu 3 usi, care e mai teapana si sta in general mai bine pe sosea.

        (Citează)

    • La mine mai greu, tre’ s-o rabatez peste copii. :)
      Anul trecut am fost în Lefkada pentru o săptămînă (nevastă plus cei doi copii de care ştiu) şi n-am avut chestii decît în portbagaj.

        (Citează)

  30. Am un coleg care are un Matiz pentru mersul in zona. Cind pleaca in concediu isi inchiriaza un Sandero. Ca ii place lui masina aia.
    Pina acum e ok cu situatia si nu pare ca vrea sa isi schimbe opinia prea curind.
    Eu as fi tentat de aceeasi chestie. Foarte tentat. Dar zic pas pentru ca planificarile nu sint punctul meu forte si in plus inchiriatul unei masini mai serioase pentru drumuri lungi e destul de scump. In nici un caz 20 de euro/zi.
    Cit despre locurile de parcare, nu stiu cum de zici ca e mai greu la mondeo fata de alta marca. Ok, Smart e in treaba lui, dar aia nu e masina pentru mine.
    Am avut vw touran si in oras nu am avut niciodata problema ca nu gasesc loc de parcare unde sa o bag.
    Coltul e o masina foarte interesanta de oras si in general cumparaturile incap lejer in portbagaj. Ba chiar si la drumuri lungi in doua persoane nu am avut probleme. Dar nu o recomand din cauza cutie automate care e o mizerie si nu e nici automata. E aia robotizata si extrem de proasta. Dar fiabila. (170k km si fara probleme)
    Dar daca vrei sa iei masina ia cu cutie automata.

      (Citează)

  31. Baga un Auris hibrid generația anterioara, e chiar eficient în oraș.

      (Citează)

    • razorsbk:
      Baga un Auris hibrid generația anterioara, e chiar eficient în oraș.

      Si cat de bine se tin? Totusi vorbim de o masina de ~5 ani. Stiu ca Toyota fac masini fiabile, dar astea sunt pline de electronice.

        (Citează)

    • alxzen: Si cat de bine se tin? Totusi vorbim de o masina de ~5 ani. Stiu ca Toyota fac masini fiabile, dar astea sunt pline de electronice.

      Dar partea eletronica e mai fiabila decat partea mecanica.

        (Citează)

  32. Eu am incercat doar cu inchiriat , pe principiul ca in Bucuresti folosesc transport public + taxi si nu a dat cum trebuie pentru ca plec des din oras . Minim de doua ori pe luna, minim 3 zile. Deci minim 6 zile pe luna, minim 72 zile pe an , dar probabil mai catre 90.
    In plus , daca pleci o saptamana dar nu ai nevoie de masina toata saptamana ci doar la dus si la intors nu prea se poate in Romania ( la costuri la care sa merite efortul) sa iei masina dintr-un oras , sa o lasi in altul, iar la intoarcere sa iei masina de acolo de unde ai lasat-o pe prima si sa o aduci in orasul din care ai plecat. E mai fezabil in Romania sa inchiriezi taxi pentru asta.
    Problema mea a fost ca daca inchiriam o masina de clasa medie ( Insignia, Octavia) pe cate trei zile depaseam 3000 de EUR anual, in plus ramaneam cu problema deplasarii pana la punctul de inchiriere si inapoi acasa. Se ofera de la unele firme si servicii de livrare si pick-up de la domiciliu ( cred ca doar in Bucuresti), dar experienta mea si a unor cunoscuti arata ca termenele sunt orientative. Se intarzie atat la livrare cat si la ridicare. Iar intarzierea depaseste 1.5 ore serviciul e aproape inutil.

    Asa ca mult noroc.

      (Citează)

  33. Exista de inchiriat de exemplu pentru la mare, o iau din Bucuresti de dimineata,ma duc la hotel si descarc (bagaje,copiii,biciclete,etc) o las in Constanta/Mangalia si fac invers peste 2 saptamani, sa nu platesc statul degeaba in parcarea hotelului ci doar 2 zile cat o folosesc efectiv? Sunt firme care au reprezentante in mai mult puncte in tara sa o inchirezi asa ‘o iau de aici, o las dincolo’?

      (Citează)

    • cris:
      Exista de inchiriat de exemplu pentru la mare, o iau din Bucuresti de dimineata,ma duc la hotel si descarc (bagaje,copiii,biciclete,etc) o las in Constanta/Mangalia si fac invers peste 2 saptamani, sa nu platesc statul degeaba in parcarea hotelului ci doar 2 zile cat o folosesc efectiv? Sunt firme care au reprezentante in mai mult puncte in tara sa o inchirezi asa ‘o iau de aici, o las dincolo’?

      La unele firme se poate. Dar – cel putin in Romania – platesti de-ti iese pe nas daca nu lasi masina in punctul din care ai luat-o.

        (Citează)

  34. Sau padele

      (Citează)

  35. Eu zic ca…. da.

      (Citează)

  36. Eu am o regula, tot ce e peste 150 mile si/sau 2 zile, se face cu mașina de închiriat. Nu văd de ce sa pun mile pe mașina mea, când pot folosi una închiriată. Asigurarea mea ma acoperă pe orice mașina conduc, așa ca nu am costuri suplimentare pentru asta.
    Am si eu una mică se oraș (beetle) si una sport pentru zile însorite :). Dupa ce ne-am înmulțit, am luat un SUV pentru toată familia (Care include si 2 căței drăguți – un pit si o chihuahua).
    Cred ca trebuie luate in considerare diferite variabile: situația familială, costuri (asigurări, întreținere, preț combustibil, preț închiriere), necesitatea zilnică de mașina, necesitatea de mașina Per situații speciale, modul in care faceți cumpărăturile (cu sacoșa sau cu portbagajul) si nu in ultimul rând, modul in care călătoriți- singuri sau cu prieteni care au sau nu mașina, cu multe bagaje etc.

      (Citează)

  37. Radu, inainte sa faci pasul asta incearca sa mergi in 2-3 vacante cu masina de inchiriat. Sa nu crezi ca e atat de simplu, ca te duci, platesti si pleci. Stai sa vezi cand ti se cer garantii la ordinul de 500 de euro. Iar daca vrei sa pleci in strainatate, asta nu e o optiune intotdeauna, multe companii nu ofera acest serviciu sau solicita o garantie si mai mare. Iar companiile din strainatate obisnuiesc, din experienta mea, sa inchirieze doar rezidentilor.

    Intr-adevar, Mondeo este in mare masura o masina imposibila pentru Bucuresti, mai ales daca faci multe drumuri in centru. Insa, dupa ce ti-am citit articolul, cred ca cel mai bine s-ar potrivi nevoilor tale o masina precum VW Polo, care ofera si confort, si siguranta, si spatiu, si dimensiuni reduse. Cu un Polo, care e practic un Golf putin mai mic, poti face lejer si vacante in strainatate, daca nu preferi sa te intinzi pentru doua saptamani sau mai mult.

    Ar fi o scadere de ~80 cm in lungime si costurile ar fi mult mai mici. Un VW Polo decent il gasesti pe la 7.000 de euro in momentul de fata, pe piata SH.

      (Citează)

    • andrew: Iar companiile din strainatate obisnuiesc, din experienta mea, sa inchirieze doar rezidentilor.

      Defineste, te rog, “strainatate”!

        (Citează)

    • Spre exemplu, in Elvetia si Franta nu am putut sa inchiriez o masina. In Grecia si Cipru a mers, dar in general in Vest mi s-a spus ca nu se poate pentru ca nu sunt rezident si ca, daca vreau totusi, trebuie sa platesc o garantie de peste 1.200 de euro. Am preferat totusi sa nu risc, ca nu se stie ce motive se gaseau cand returnam masina.

        (Citează)

    • Te cheama cumva Osama sau ceva?

      Nu de alta, dar esti cetatean european si ai drepturi. In Franta am inchiriat fara probleme (cu exceptia nevoii de a arata un card embosat, desi plata o facusem in avans cu un Visa Electron)

      Ce-i drept, in Cipru, cred ca iti inchiriaza masini chiar daca nu ai avea permis.

        (Citează)

  38. acum platetsi aproape 500 Euro pe an doar asigurare, apoi ai mentenanta:ulei, cauciucuri, alte surprize. Masina se devalorizeaza de la o luna la alta. In state Edmunds are True cost to own, in case e calculat la o masina noua sa o pastrezi 5 ani cat te costa. Cheltuielile tale sunt cu masina la 1000-2000 de euro pe an fara sa calculam benzina. La 20 de euro/zi gasesti masina dar trebuie sa o inchiriezi pe perioada mai lunga, daca sari la 30-50 de euro iti iei masina in conditii foarte bune. Banii care oricum ii cheltui acum poti inchiria o masina de 50 euro/zi pentru 20-40 de zile. Sa Presupunem ca ai nevoie de ea vreo 2-3 weekenduri si inca o saptamana si iei una pe la 40 de euro, 16 zile te va costa 680 de euro, bani pe care ii cheltui acum doar pe asigurare.
    Am inchiriat masini, am inchiriat de ma firma mijlocie, au vazut ca le-am dus masina la fel dupa prima inchiriere, dupa a 3 inchiriere nu a mai trebuit sa platesc garantie, aduc masina si vin dupa ea si pretul e super decent.
    Prin america e mai simplu de inchiriat, iti faci reservare online ajungi la aeroport mergi la inchiriat de masini este un automat, bagi numele sau nr de rezervare , iti printeaza ceva hartii apoi mergi in parcare si iti alegi masina, sunt parcate in functie de categorii, te urci in ea, cheile oricum sunt in masina, la iesire iti cere buletinul, hartiile printate si asta e. La predare doar parchezi intro parcare vine un domn iti scaneaza stickerul de la masina, verifica sa vada ca e ok si la revedere, apoi primesti email cu factura.

      (Citează)

  39. animaloo:
    Exact. De ce e musai sa ai masina de oras? Este cea mai proasta varianta in 3/4 din timp.
    Exista transport in comun, bicicleta, scuter.

    *bine, eu am si forester si golf 5 si 3 bicle si tot cu metroul vin la munca de cele mai multe ori.

    Am urcat acum 3 zile in RATB la CET Vitan, am mers 1 statie unde a trebuit sa cobor ca era inghesuiala maxima si nu puteau cobora oamenii din autobuz. N-am mai reusit sa urc la loc. Mai dadusem si cu cartela. Mai vede RATB mumu.

    Revenind la masina, si eu recomand ceva hatch cu automata.

      (Citează)

    • eu am scris metrou si tu imi zici ca ratbul e rau. Logic.

      Hai sa vedem cum e si cu masina: stai in trafic. Da..ai conditii. Dar stai. Si ti se baga aia in fata. Vin pe linii de tramvai. Se baga pe contrasens. Presupun ca nu esti din aia care fac asta.
      Ajungi la munca. Mai stai niste minute sa cauti loc de parcare.
      La plecare iar esti cu valu. Ajungi acasa. Iar cauti loc de parcare….
      Ce sa mai. O nebunie.

      Bine…pana anu trecut mergeam cu masina/bicla la munca. Faceam 13-20minute. Cu transportul in comun minim 40. Eu nu-s impotriva masinii ci sunt pro timp.

        (Citează)

  40. cautam ceva prin email si am dat peste postarea asta din rss-uri :))

    genial, voiai masina mica, mai mica decat mondeo si ai luat dulapul

    si schimbarea asta fix in 2 ani de la postare

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus