►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
« Ce jocuri bune urmează să apară în 2016
AXN trece printr-un rebranding și introduce trei seriale noi »
Noul Mercedes clasa E și-a făcut zilele trecute apariția oficială în România, urmând ca din aprilie să fie și la dealeri. Este a 10-a generație clasa E, de trei ani conduce în topul vânzărilor din România în gama ei, iar în cursul anului vor fi adăugate în gamă și alte modele precum cel în două uși sau un 63 AMG.
Mie E-ul mi se pare mașina perfectă pentru un om cu mulți bani, dar care vrea să-și conducă singur mașina bucurându-se de toate dotările și confortul gândit de Mercedes. Clasa S, mai mare, deja pare făcută pentru șofer. Noul E va fi disponibil în trei linii de echipare, Exclusive, Avantgarde și AMG, iar momentan vor fi la vânzare trei motorizări, plus detalii despre una hibridă:
Model | Motor | Accelerație | Preț fără TVA de la: |
E 200 | 1991 cmc turbo, 184 CP, 300 Nm | 7,7 sec | 39,545 € |
E 220d | 1950 cmc, 195 CP, 400 Nm | 7,3 sec | 41.995 € |
E 350d | 2987 cmc, 258 CP, 620 Nm | 5,9 sec | 49.195 € |
E 350e | 1991 cmc și motor electric, 279 CP, 600 Nm | 6,2 sec |
Fără TVA, da?
Toate au transmisie automată în 9 trepte. Printre dotări există și posibilitatea de a avea butoane capacitive pe volan, care vor sesiza nu doar apăsările, ci și gesturile degetelor, astfel că vei putea naviga mult mai ușor prin meniurile sistemului de bord fără a deveni neatent la ce se întâmplă pe șosea, plus sistem de siguranță și mai avansate, ceea ce este deja uimitor având în vedere că cel văzut acum doi ani pe un clasa E părea atât de avansat încât mă așteptam să înceapă cucerirea lumii.
Drive Pilot, sistemul de conducere autonomă, a avansat spre noi performanțe: poate ghida mașina singur și poate mențina distanța corectă față de autovehiculele din față până la o viteză de 210 km/h, inclusiv cu oprire și repornire. Dacă vrei să schimbi banda, este suficient să folosești maneta semnalizatorului, iar dacă mașina nu simte obstacole va schimba automat banda de mers. Practic, pe autostradă nu va trebui decât să semnalizezi din când în când.
Un sistem complet de radare și senzori te poate avertiza de diverse pericole precum alte mașini, pietoni, bicicliști șamd, iar computerul de bord sesizează urgența unor acțiuni și le asistă, de exemplu la frânare sau în viraje de evitare a unor pericole.
Ca aspect exterior nu sunt multe deosebire. Grila radiatorului vine în varianta limuzină, dar și în cea sport, mai agresivă. Stopurile sunt superbe, cu un sistem de LED-uri foarte mișto difuzate, de ne-am uitat cu toții de unde vine lumina și tot nu ne-am prins. Mai multe informații și configurator găsiți pe site-ul oficial. Este un exercițiu bun configuratorul acela, îți dă ceva pentru care să muncești în viață.
Iată fotografii oficiale:
Și cele făcute de mine la lansare:
« Ce jocuri bune urmează să apară în 2016
AXN trece printr-un rebranding și introduce trei seriale noi »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
11/03/2016 la 2:36 PM
Nu stiu de ce dar interiorul ala ma deprima, prea mult lux + lemn ma fac sa ma simt batran. Nici sa vreau nu as lua un asa interior pentru ca nu m-as simti bine in el.
O sa dau exemplu interiorul modelului anterior care este mult mai puternic si mai masculin: http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2013/01/2014-Mercedes-Benz-E63-AMG-4MATIC-interior.jpg
razorsbk(Citează)
11/03/2016 la 2:47 PM
unde vezi lemn?
Ionut(Citează)
11/03/2016 la 3:38 PM
am avut sansa sa conduc o ora un s600 (Maybach Ausstattung)
si pe mine m-a deprimat interiorul cand am aflat cat costa masina :D
ioexist(Citează)
12/03/2016 la 10:28 AM
Așa eram eu în noul GLE după ce am aflat că modelul în care mă aflu costă 88.000 de euro.
nwradu(Citează)
11/03/2016 la 2:38 PM
Daca vrem sa ne si mandrim ca sunt romani(in mod normal sunt prea putine motive) putem sa mentionam si ca, cutia aia de viteze este facuta in Romania la Sebes.
ratonbox(Citează)
11/03/2016 la 5:28 PM
Husele-s făcute la Ploiești. Și, probabil, centurile la Brasov :)
waven(Citează)
12/03/2016 la 10:28 AM
Încă n-au dat drumul la fabrică, din câte știu. Pe 4 aprilie este inaugurarea.
nwradu(Citează)
12/03/2016 la 12:48 PM
“Modelele celei de-a zecea generatii a Clasei E vor fi disponibile in Centrele Autorizate de Vanzare ale producatorului in Romania incepand cu luna aprilie.” – surprinzator de asemanator.
Exista informatii, mai multe informatii dar cateodata exista “si mai multe informatii”. :P
ratonbox(Citează)
11/03/2016 la 2:48 PM
Pe cand un clip cu 2 tarani care conduc bestia pe autostrada de pe bancheta din spate?
alxzen(Citează)
11/03/2016 la 4:04 PM
Într-o dimineaţă, când Bulă tocmai ce venea pe jos la muncă, îşi vede şeful în parcarea instituţiei, coborând dintr-o frumuseţe de Mercedes nou-nouţ.
– E foarte tare maşina asta, şefu! îi strigă Bulă.
Şeful se apropie, îi pune o mână pe umăr şi îi spune:
– Ei bine, dacă o să faci eforturi, munceşti din greu şi o să stai peste program… anul viitor o să îmi iau una şi mai tare!
D4n(Citează)
11/03/2016 la 10:36 PM
Bancul asta cu Bula e tipic pentru patronul roman de IMM.
Ion P(Citează)
12/03/2016 la 9:40 PM
Da, pentru ca ala de firma mare (vezi Ioan Nicolae) e un model in viata. De fapt, stai, de fapt e invers…
nashu_mare(Citează)
11/03/2016 la 4:34 PM
Noul E seamana cu un S sau seamana cu un C? Sau C seamana cu S? Sau cu E? Mercedes are acum 3 masini ca niste papusi Matrioska, cu deosebirea ca toate seamana intre ele. Oare mi-as lua un S sau E stiind ca va fi confundat cu un C? Hmmm…
Radu(Citează)
11/03/2016 la 6:23 PM
Asa e si la BMW, din spate sau laterale e foarte usor sa confunzi ultimele 5er cu 3er.
Floo(Citează)
12/03/2016 la 10:29 AM
Discuție veche, e alegerea celor de la Mercedes că în generația actuală le-au făcut destul de asemănătoare.
nwradu(Citează)
11/03/2016 la 4:39 PM
radu munceste ca sa isi cumpere un E class, scrie articole.
raducu(Citează)
12/03/2016 la 10:29 AM
Mai degrabă un CLA, GLA, clasa C… pe acolo.
nwradu(Citează)
11/03/2016 la 4:55 PM
Stii tu ceva, dar nu prea exact. :)
‘Daimler, grupul german cunoscut mai ales pentru marca Mercedes-Benz, va demara in data de 4 aprilie 2016 productia de cutii de viteze automate cu 9 trepte in Romania, la Sebes, in fabrica Star Transmission. ‘
Sursa: http://0-100.hotnews.ro/2016/03/10/daimler-incepe-sa-faca-in-romania-cutii-de-viteze-automate-cu-9-trepte-la-sebes-din-aprilie
furtuna(Citează)
11/03/2016 la 5:16 PM
In Romania, masina asta nu e pentru cei care muncesc mult. Aia ajung sa-si ia cel mult un Passat, ca C Classe e mai scump. Daca ai propria afacere, atunci e altceva, dar muncesc altii pentru tine (bun bancul cu Bula de mai sus).
In alta ordine de idei, Mercedes cam pierde teren la capitolul imagine in ultima vreme. Sunt convins ca e o masina foarte ok, dar nu cred ca ar intra pe lista mea in primele 3 daca as avea suma aia de bani. Nici nu pot argumenta de ce.
Valentin(Citează)
12/03/2016 la 10:35 AM
Vorbim de o piață de vreo 2500 de mașini Mercedes vândute în România în întreg anul. Câte or fi clasa E și câte mașini mai ieftine precum C, CLA, GLA șamd rămâne de văzut, dar cred că E-uri sunt “low hundreds”, cum se zice.
Crezi că nu găsești destui oameni de afaceri care să ia o astfel de mașină, mai ales în leasing pe firmă? Șeful meu câștiga 10.000 de euro pe lună și conducea 40 de oameni, cred că-și permitea oricând un E cu banii jos. Alt șef luase bonus un milion de euro la final de an și nu vorbim de vreo mare corporație.
nwradu(Citează)
11/03/2016 la 7:57 PM
In momentul de fata exista o singura limuzina de familie buna la toate: m5 diesel
mircea (primul)(Citează)
11/03/2016 la 8:03 PM
deci ca sa (iti) demonstrezi ca ai reusit in viata, ca esti de succes, trebuie sa iti iei o masinuta din asta. trebuie sa le dau cate un telefon lui Dalai Lama si Papei, sa radem impreuna.
Giovani(Citează)
11/03/2016 la 9:42 PM
Giovani, ia dreq avionu si zi-le personal.
mircea (primul)(Citează)
11/03/2016 la 11:39 PM
Sau mai degraba bancul asta este pentru romanul care la 26 de ani de la trecerea la capitalism inca nu a inteles nimic din ce e ala un business, cine joaca rolul sefului si cine joaca rolul lui Bula.
vladutz(Citează)
12/03/2016 la 12:15 AM
Modelul de E class pe care il inlocuieste acesta era cam uratel (parere subiectiva), dar asta e absolut spectaculos, la fel ca si noul C class si S class. Au reusit cei de la Mercedes sa faca niste masini superbe
sorin(Citează)
12/03/2016 la 12:29 AM
Poate-mi vand un apartament sa-l cumpar. ^^
E masina de lux, e limuzina; pentru drumurile din Romania e fita!
Daniela(Citează)
12/03/2016 la 6:00 AM
Și butoanele capacitive la Brașov. ( sunt optice nu capacitive )
Anonim(Citează)
12/03/2016 la 8:05 AM
Da, buna la toate, buna mai ales sa-ti elimine pietrele de la rinichi, sa-ti rupa spatele la orice denivelare cat de mica, sa se faca muci pe drumurile din Romania si sa consume 20% extern.
Mihai(Citează)
12/03/2016 la 12:23 PM
In realitate muncesti de 2 ori mai mult in viata ca sa iti cumperi Mercedes (in cazul de fata). Jumatate merg pe taxe si impozite si cu ce ramai, iti iei si Mercedes…
ma friend(Citează)
12/03/2016 la 2:14 PM
Mihai, esti redus ? Cum sa consume m5 diesel 20% extern? Ce cititori sinistri ai radule…
mircea (primul)(Citează)
12/03/2016 la 3:29 PM
Ce e cu fumul ala in poze? Are motor de Volkswagen?
Leo(Citează)
13/03/2016 la 1:04 AM
NU! E diesel in colaborare cu Renault, dar e tot aia:))! Ca e VW ca RENO, tot la fel sunt :))
Bogdan(Citează)
13/03/2016 la 11:15 AM
Cata lume a pus botu la petarda cu vw :(
mircea (primul)(Citează)
13/03/2016 la 11:46 AM
Cam trist sa vrei sa muncesti mai mult ca sa iti cumperi o masina aratoasa (mai ales ca exista atatea alte experiente placute pe care sa cheltui banii).
Florin Ispirescu(Citează)
13/03/2016 la 7:11 PM
O mențiune. Cutia de viteze 9 G-Tronic cu 9 trepte, care echipează acest model, a început să fie fabricată în România la Sebeș.
Z(Citează)
13/03/2016 la 9:07 PM
De cand cu Tesla…toate fosilizatele astea de mertzane si bemvee par niste carute de acum 100 de ani. Pot sa puna tot luxul din lume pe ele – e ca si cum ai pune pe un rahat frisca si capsuni.
Mihai(Citează)
13/03/2016 la 9:11 PM
Să știi că și alte mașini au televizor pe consola centrală.
nashu_mare(Citează)
14/03/2016 la 7:40 AM
Daca asta inseamna tesla pt tine, inseamna ca esti chiar tu in poza ce iti apare aici la comentarii.
Mihai(Citează)