►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
« Știri despre tehnologie – 21 martie 2016
Un avion s-a prăbușit din cauza zgârceniei și a regulilor idioate »
Cursa de Formula 1 de la Melbourne probabil va rămâne în istorie pentru spectaculosul accident al lui Fernando Alonso, magistral filmat cu o cameră suficient de rapidă pentru a arăta bine și în slow-motion. După un acroșaj monopostul acestuia a decolat atunci când a venit în contact cu pietrișul de pe lângă pistă și s-a învârtit de două ori prin aer înainte de a se zdrobi de parapet, iar întreaga secvență arată ce forțe mari intervin la astfel de viteze.
Accidentul nu este disponibil pe YouTube, cei din Formula 1 scot orice clip pe motive de copyright, dar începând de acum au chiar ei clipuri pe site-ul oficial. Poți vedea întreg accidentul lui Alonso aici.
Altceva interesant mi-a atras atenția în cursă: startul excelent al mașinilor Ferrari, felul în care au depășit monoposturile Mercedes și au condus cursa în primele tururi. Mercedes a câștigat locurile 1-2 și datorită acelui accident, care a oprit cursa timp de 20 de minute și a schimbat multe strategii, dar cred că anul acesta vom asista la niște dueluri Ferrari-Mercedes de toată frumusețea.
Celelalte echipe n-au impresionat prin nimic. Știu că-i abia prima cursă, dar probabil că vom avea un duel Ferrari-Mercedes la vârf și apoi între ceilalți în spate, în pluton. Mă înșel?
Următoarea cursă are loc în Bahrein pe 3 aprilie. Puteți citi despre ce-i nou în sezonul 2016, dar noul format de calificări deja a fost eliminat după ce pentru cursa din Australia acesta n-a adus nici un pic de spectacol în plus, ba din contră.
« Știri despre tehnologie – 21 martie 2016
Un avion s-a prăbușit din cauza zgârceniei și a regulilor idioate »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
21/03/2016 la 11:08 AM
Ciudat, dar eu ieri mă gândeam ca e anul Mercedes :)
nihasa(Citează)
21/03/2016 la 11:10 AM
Chiar sunt nerabdator sa vad sezonul asta. Pare un restart pentru formula 1, fata de ultimii ani in care sagetile argintii au dominat totul. O sa fie interesant de urmarit.
Dragos(Citează)
21/03/2016 la 11:16 AM
Mercedea nu poate fi detronata, deocamdata. Ma asteptam la mai mult din partea McLaren, dezamagitor, din nou. Haas a facut o figura frumoasa, dar cred ca acestea au fost primele puncte si ultimele sezonul acesta. Ma bucur ca am scapat de calificarile alea stupide.
cotos(Citează)
21/03/2016 la 1:10 PM
McLaren e mai in fata decat o arata cursa de ieri. Button a fost una dintre victimele steagului rosu si a unei strategii usor eronate. A mizat pe supersofts la restart ce l-au tinut doar 10 ture in timp ce restul erau pe gume medii si au mers pana la final. Pit stop-ul extra l-a impins in coada plutonului. Eroare usor de facut in conditiile in care vineri aproape nu s-a alergat pe gume de uscat si nimeni nu prea stia cum se comporta gumele medii. Pana la accident McLaren se tinea destul de bine in plutonul de mijloc, cu sanse la puncte.
Vor fi situatii interesante in acest sezon de cand a intrat in vigoare alegerea gumelor de catre echipe si la fiecare cursa sunt 3 compozitii diferite.
Trespasser(Citează)
21/03/2016 la 5:55 PM
Trespasser, fata de anul trecut este un pas urias pentru echipa din Woking. Insa, nu vom face multi purici nici anul acesta.
cotos(Citează)
21/03/2016 la 11:17 AM
nu urmaresc, dar am ramas cu gura cascata aseara pe digi, la o emisiune de fotbal, cand au prezentat accidentul. si atunci mi-am pus intrebarea daca omul a avut zile sau pur si simplu cei din spatele acestor masini depun eforturi monumentale pentru ca acestea sa protejeze la maximum pilotii in caz de accidente. probabil si una, si alta…
duby(Citează)
21/03/2016 la 11:30 AM
A avut si mare noroc acolo Alonso. Putea foarte bine sa loveasta cu zona capului de pamant si oricant de sigur e construit monopostul se putea lasa cu moarte pe loc acolo…
PS: ma uitam duminica pe DIGI (bucuros ca a nu mai trebuie sa caut cu soap-cast sa vad si eu cursele) si in momentul accidentului omul a ramas aproape instant cu o singura roata legata de masina.. Si daca mergea pe burta fara rostogolire nu avea cum sa opreasca de la aproape 200kmh pana in parapetul ala.
Revenind la subiectul atins de Radu si eu tot anul Mercedes cred ca o sa fie. As vrea sa revina Renault in top dar dupa prima cursa nu pare ca pot. Ferrari a fost dragostea din copilarie dar ce reuseste echipa Mercedes in acest moment este aproape perfectiune
Dragos(Citează)
21/03/2016 la 11:33 AM
Nu știu dacă o să fie un an Ferrari, dar probabil va fi un pic mai interesant campionatul decât anul trecut. Lupta clar va fi între Ferrari și Mercedes. Fiind fan Mercedes/Hamilton, sper să văd mai multă acțiune și la final să ia LH44 cel de al patrulea titlu.
Îmi place că au tăiat și mai mult din discuțiile dintre piloți și mecanici, piloții trebuind să se descurce singuri pe pistă cu setările. Și s-a văzut asta și duminică, când Lewis a întrebat ce să facă pentru a depăși și i s-a răspuns că nu poate fi ajutat și trebuia singur să încerce diferite setări pentru mașină.
Vettel mereu a avut starturi foarte bune, pe când cei de la Mercedes au tot avut probleme, de când s-au introdus în 2015 regulile noi pentru start. De aici și depășirea pe care a făcut-o ieri.
Ce a mai fost fain în cursă? “Duelul” între Sainz și Verstappen și prestanța lui Jolyon Palmer.
Alexandru Neştian(Citează)
21/03/2016 la 1:59 PM
Astia de la Sky Sports spuneau ca vina o poarta noul sistem de plecare de pe loc. Se pare ca cei de la Mercedes au un sistem mai complicat si mai prost decat cei de la Ferrari, iar pilotii inca nu s-au obisnuit cu el.
In rest, Mercedes ramane echipa de batut anul asta, sincer nu vad cum ar putea sa piarda titlul.
AdrianG(Citează)
21/03/2016 la 2:16 PM
Mercedes nu cred ca va mai putea fi detronata anul asta.
Aveam pretentii mai mari din partea McLaren …. dar .. asta e :(
Daniela Caramida(Citează)
21/03/2016 la 3:52 PM
N-as spune ca McLaren a dezamagit, masina e un pas mare peste cea de anul trecut, inca au o problema cu motorul Honda. Rezultatul de ieri este usor inselator. Au facut o singura greseala la alegerea gumelor pentru restart. Button a folosit gume soft la start, a intrat la boxe cu 2 ture inainte de steagul rosu, la restart a pus supersofts ce s-au dus dupa 10 ture, a facut pit-stop pentru a trece pe gume medii ceea ce l-a trimis la coada in spatele unui Sauber pe care a reusit sa il depaseasca abia in penultimul tur. Cursa cu ghinon, se intampla.
Grafic frumos cu gumele utilizate per nume de ture.
http://i.imgur.com/p6KmoLO.png
Pe Albert Park de depaseste greu, vezi Hamilton vs. Verstappen.
Mercedes poate fi detronata anul acesta, Ferrari sunt destul de aproape.
Trespasser(Citează)
21/03/2016 la 3:46 PM
Indiferent cine va triumfa la final, trebuie sa fie un sezon mai echilibrat, cu mai multi castigatori de curse. Libertatea in alegerea pneurilor este cheia unor dueluri mai aprinse si aduce un element nou de suspans. In afara de duelul Hamilton- Rosberg- Vettel, eu l-as avea in vizor si pe Verstappen, care mi se pare cel mai bun tanar in momentul de fata, fara experienta, dar cu niste depasiri absolut senzationale. Sper sa primeasca un volan pe masura talentului sau in urmatoarele sezoane, cine-stie, poate unul lasat vacant de Raikkonnen ( desi Scuderia nu prea angajeaza tinerei).
bobo(Citează)
21/03/2016 la 4:51 PM
“dar cred că anul acesta vom asista la niște dueluri Ferrari-Mercedes de toată frumusețea.”
Pari sa ignori faptul ca Mercedes scoteau lejer peste o secunda distanta fata de restul in calificari. Pari sa ignori faptul ca Mercedes pe cauciucuri medium erau mai rapizi fata de Ferrari pe cauciucuri soft. Pari sa ignori faptul ca in teste Mercedes au parcurs distanta a inca 3 curse [1000 km] fata de ceilalti fara nicio problema in timp ce ceilalti au tot avut.
Hamilton si Rosberg au avut un start prost, atat si nimic mai mult. Pe parcursul cursei i-ar fi ajuns din urma pe cei de la Ferrari fara prea multe probleme.
Ferrari este mai aproape de Mercedes fata de anul trecut, dar NU indeajuns de aproape cat sa conteze. Vor obtine si ei 2-3-4 victorii ca anul trecut in timp ce Mercedes le va lua pe restul.
Schimbarile de regulament din 2017 sunt singura sansa ca sa se mai schimbe cate ceva din peisajul actual. In rest, va faceti iluzii degeaba. :)
Tudor(Citează)
21/03/2016 la 5:34 PM
Asa o fi. :)
alexEAT(Citează)
01/08/2016 la 6:58 PM
http://www.espn.in/f1/story/_/id/17186024/lewis-hamilton-turned-engine-second-lap-germany
Faine duelurile astea Ferrari – Mercedes. Atat de faine ca singura sansa ca Ferrari sau RedBull sa castige o cursa a fost doar prin eliminarea masinilor Mercedes de pe pista. In rest, cum am zis si in primul comentariu: nicio sansa pentru celelalte echipe cat timp nu se schimba regulile legate de motorizare/aerodinamica.
Pregatiti-va pentru inca o jumatate de sezon plictisitoare cu victorii Mercedes si un Hamilton favorizat de comisiile de siguranta FIA. Pilotul britanic impinge pe altcineva in afara traseului? Zero penalizare. Vettel il impinge pe Massa in afara traseului? Penalizare instant Vettel. E deja de-a dreptul gretos favoritismul catre Hamilton….
Tudor(Citează)