►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Încă un update pentru ceasurile Vector cu noi funcții
Drivetest: BMW i8, hibrid super-sport disponibil acum și în România »
Dacă tot ți-am spus rezultatele financiare ale concurenței, să ți le spun și pe cele ale Altex și Media Galaxy: 433 de milioane de euro cifră de afaceri anul trecut! Mi se pare o cifră fantastică. Prin comparație, Flanco a declarat în jur de 175 milioane de euro (am transformat eu din 777 milioane lei), iar eMAG în România este pe la 363 milioane de euro (am transformat eu din 400 milioane dolari). La ultima cifră trebuie observat că cel mai probabil include și veniturile Depanero, Conversion șamd.
Creșterea față de anul anterior a fost de 30% (creșterea medie a pieței a fost de 13%, ca să pun lucrurile în context), iar compania a încheiat anul cu 109 magazine, dintre care 17 sunt Media Galaxy, în total suprafața de vânzare fiind de 120.000 de metri pătrați. Tot pentru context, vă pot spune că mallul AFI are 80.000 de metri pătrați, adică în țară avem echivalentul a 1,5 AFI în spații comerciale Altex și M.G.
N-am fost la conferință, așa că n-au putut cere mai multe statistici, dar știu că topul categoriilor este format din electrocasnice, “black goods” (în special televizoare), echipamente IT și apoi telecom. 20% dintre vânzări se fac online.
În caz că te întrebi care-i diferența între magazinele Altex și Media Galaxy, mi-a fost explicată mai demult ca fiind următoarea:
Faptul că Media Galaxy sunt spații mari este evident când calculez că raportul Altex la M.G ca număr de magazine este 5,4 la 1, dar ca număr de angajați este de 2 la 1.
Din păcate, nici o informație nouă despre programul de afiliere de la Altex. Magazinul vinde bine și cu siguranță ar fi promovat de mulți afiliați, dar programul de afiliere existent este ignorat, ba chiar are câteva probleme mari.
« Încă un update pentru ceasurile Vector cu noi funcții
Drivetest: BMW i8, hibrid super-sport disponibil acum și în România »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
17/03/2016 la 3:06 PM
si uite asa se duce pe p..a cresterea economica. romanasului, daca ii cresc veniturile trebuie musai sa-i creasca si cheltuielile.
Giovani(Citează)
17/03/2016 la 3:52 PM
Sa-i creasca cheltuielile pe produse de import. Aici e buba
D4n(Citează)
17/03/2016 la 4:24 PM
Daca iei in calcul ca Altex a preluat multe din locatiile Domo (care a murit efectiv in Q1 2015), parca nu mai e asa impresionanta cresterea din 2015.
thundermar(Citează)
17/03/2016 la 4:45 PM
Buy More and Be Happy.
gigi(Citează)
17/03/2016 la 5:01 PM
Oare cat au facut in black friday-ul ala de o luna?
Gaelex(Citează)
17/03/2016 la 5:08 PM
Da. Frumoasa cifra de afaceri. Dar cat e profit din ea? Cred ca profitul cel mai mare il are emag. Cu mult mai mare. Costurile lor sunt mult mai mici decat cele ale altex.
Mihai(Citează)
17/03/2016 la 6:03 PM
Da, inclin sa ii dau dreptate lui Mihai. Analizand datele furnizate de tine doar chiria anuala pentru cei 120.000 de metri patrati este enorma. Mai adaugam evident cheltuielile cu personalul. Mai avem si o baza logistica imeeensa la Ciorogarla (cel putin acolo era locata acum cativa ani cand am avut onoarea sa o vizitez), deasemenea probabil mare consumatoare de resurse. Plus probabil multe altele. Daca tragem linie … profitul net cred ca este de maxim 5% din cifra de afaceri. Si sunt optimist :))
Emag, in schimb, chiar daca raporteaza o cifra de afaceri mult mai mica, are din start avantajul ca vinde preponderent online. ceea ce elimina din start cheltuielile cu show roomuri, personalul care le deserveste + transportul produselor de la baza logistica la showroom. Doar daca ne raportam la aceste lucruri, iese mult mai bine financiar decat Altex + MG. Ceea ce ar trebui sa le dea de gandit celor de la Altex. Mediul online poate fi mult mai profitabil decat cel offline. Poate, poate relanseaza naibii programul de affiliere pe care l-au lasat de izbeliste :)
Robert(Citează)
17/03/2016 la 8:41 PM
eMagul este pe pierdere, noroc cu Naspers ca le pompeaza bani.
Boris(Citează)
17/03/2016 la 9:08 PM
Nu te contrazic. Nu cunosc situatia si nu m-a interesat. Eu ma gandeam din prisma datelor furnizate si mi se parea normal (facand un calcul simplu al cheltuielilor) ca emag sa fie mai profitabila decat altex. Daca ceea ce spui este adevarat si avand in vedere ca altex si emag au preturi asemanatoare si presupunand ca preturile de achizitie sunt cam aceleasi atunci si altex ar trebui sa fie pe pierdere.
Sunt doar calcule la rece, nu sunt analist financiar. Doar zic.
Mihai(Citează)
17/03/2016 la 10:08 PM
eu am inlocuit emag aproape integral cu altex. preturi mai bune, gama mai variata. doar in ultimul an: masina de spalat vase, masina de spalat rufe cu uscator, uscator de par, mini pc, jocuri ps4, tastatura si mouse wifi, asta din ce-mi aduc aminte. ahhh, si ps4, era sa uit:)
de la emag mai iau doar uneori carti si produse pentru copii. dar si alea mai rar, pentru ca libris de ex :)
mormaila(Citează)
17/03/2016 la 11:37 PM
In BlackFriday au avut 80 de milioane euro vanzari, sau cel putina sa spun ei
http://www.zf.ro/business-hi-tech/altex-spune-ca-a-vandut-de-80-de-milioane-de-euro-in-black-friday-ul-de-o-luna-14908083
Colectionarul(Citează)