►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
M-am dus la standul VISA așteptând să descopăr ce soluții noi ne propune această compania, dar n-am găsit nici una pentru noi, clienții obișnuiți, ci mai degrabă pentru companiile ce vor să ne vândă produse.
Am văzut două direcții mari la stand: tokenizarea și virtualizarea.
Tokenizarea înseamă, în limbaj ceva mai banal, criptarea unui număr de card printr-un token. Vei face plăti online folosind nu datele reale ale cardului tău, ci token-ul, un alt identificator pentru acel card. Avantajul este că poți genera mai multe token-uri pentru fiecare card, chiar câte unul pentru fiecare plată, așa că dacă-l interceptează cineva nu te mai interesează, token-ul respectiv fiind valabil doar pentru o singură plată.
O altă posibilitate este să refolosești token-ul, că poți oricând să-l dezactivezi dacă-ți este furat telefonul sau datele. Acum gândiți-vă la beneficii: poți lăsa magazinele să-ți rețină cardul bancar servindu-le de fapt ceva bine criptat, un card virtual, pe care poți oricând să-l dezactivezi dacă acel magazin este spart fără a schimba și cardul real.
A doua soluție văzută acolo este una tipică pentru servicii cloud: aplicațiile magazinelor pot să rulează pe servere puse la dispoziție de VISA, nu pe propriile dispozitive. De exemplu imaginați-vă un lanț de magazine sau fast-food-uri ce folosește ca software de casă de marcat unul ce rulează de pe tablete, așa cum sunt și la noi câteva localuri acum. În loc să ruleze softul respectiv de pe tableta magazinului, ceea ce nu este prea securizat atunci când operează cu cardul tău, VISA îți spune să muți software-ul pe cloud-ul lor și să-l accesezi într-un fel de “remote desktop”.
Avantajul este rapid de văzut: serverele sunt mega-securizate față de tabletele individuale, care devin doar niște ecrane. Mai mult, dacă apare o nouă versiune sau se corectează un bug, un simplu update al software-ului din cloud aduce totul la zi, indiferent de unde este accesat acesta în “remote desktop”. Altfel, ar trebui ca fiecare tabletă să fie updatată separat, ceea ce pentru companiile cu zeci sau sute de locații prin țară nu este o treabă chiar ușoară.
Ideea nu-i nouă. Diverse magazine sau restaurante preferă să le dea angajaților ce-ți prezintă informații de pe un PC sau o tabletă doar un fel de remote desktop către un server ce ține de fapt acele informații tocmai din motive legate de actualizarea unui singur spațiu atunci când este ceva de actualizat. Acum problema avansează și spre plăți și software-ul ce le gestionează, pe care VISA se oferă să-l țină în cloud-ul lor.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
Alătură-te discuției, lasă un mesaj