►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a venit personal la conferința de presă de astăzi din București. Mi-a plăcut omul, a intrat în forță în cameră, probabil venit direct de la aeroport, a salutat rapid lumea și, în mai puțin de 1 minut, a anunțat tot ce era nou de anunțat.
“OK, we’ll have a base here, 3 airplanes, a new route to Athens, more flights to our other destinations…”
Apoi și-a lăsat colegii români să țină prezentarea Powerpoint și să explice mai pe larg ce era de zis, dar majoritatea timpului a fost alocată sesiunii de întrebări din partea celor prezenți, adică vreo 12 jurnaliști și vreo 5 bloggeri, prin care și eu.
Sesiunea asta de întrebări a scos la iveală alte lucruri interesante. De exemplu Ryanair a făcut aeroportului Otopeni o ofertă prin care se angajează să transporte 3 milioane de români peste 3 ani (adică o creștere de un milion de pasageri în fiecare an), iar în schimb vor de la aeroport tarife mult mai mici pentru aterizare, decolare, manevrarea bagajelor și restul serviciilor prestate de aeroporturi pentru companiile ce le calcă pista.
Negocierile se desfășoară în continuare, Compania Națională Aeroporturi București încă n-a răspuns ofertei. Situația este încâlcită, eu estimez că Ryanair va fura mulți pasageri de la TAROM, iar TAROM este acționar în Compania Aeroporturi București.
După ce s-a făcut ceva mișto despre faptul că premierul Cioloș a întârziat la Bruxelles din cauza TAROM, O’Leary a fost întrebat ce crede despre viitorul companiei românești. Probabil a fost singurul răspuns politicos, de manual de PR, al conferinței, ceva de genul “nu uit ajutorul dat de TAROM la începuturile Ryanair (le-au împrumutat niște avioane sau ceva așa), dar în contextul actual o companie condusă politic nu are mari șanse pe piață, următorii ani vor fi cruciali” bla-bla.
În rest, omul a fost foarte rapid și direct în toate întrebările primite și părea că știe foarte bine ce vorbește. A mai făcut și câte un mișto subtil de Ceaușescu, de irlandezi, de echipa de fotbal a Irlandei, de competitorii săi (“and these other companies… what are their names… Wizz and… Blue Air… ha, in a few years they’ll be Red Air”, în sensul că îi va rupe Ryanair). Cum spuneam, mi-a lăsat o impresie bună omul și înțeleg de ce este atât de apreciat în companie și lăudat pentru cum a transformat-o într-una din cele mai mari din lume. Pare genul mereu pus pe treabă, cât mai repede, cât mai la obiect.
Asta este strategia Ryanair și înseamnă că-i interesează în primul rând să umple avionul cu minim 90% încărcare și deci micșorează prețul sub concurență până când se întâmplă acest lucru. După ce încărcarea trece constant de 90%, introduc mai multe curse și supraveghează în permanență și prețul față de competitori.
Sunt interesați, de asemenea, de rutele zilnice, nu de cele sezoniere precum spre insule grecești sau alte destinații de vacanță. Nu merită bătaia de cap și probabil nici managementul avioanelor în acest sens. Strategia lor este să atace rutele scumpe ale competitorilor, prin prețuri mici.
Întrebat despre și mai multe curse și avioane staționate în România, O’Leary a spus că vor crește în ritmul în care cresc și aeroporturile. A revenit la discuția despre Otopeni, spunând că el estimează că aeroportul ar putea suporta 25 de milioane de pasageri prin cele două terminale luând în calcul suprafață, porți șamd, dar cei de la Compania Aeroporturi spun că limita ar fi pe la 10 milioane (deja suntem la acea cifră). Este un exemplu privind o altă “ceartă” între Ryanair și C.N.A.B.
Revenind la anunțurile conferinței, probabil că le-ați citit deja, de asta am și insistat mai mult pe alte observații de la conferință. Iată pe scurt ce s-a anunțat:
Roma (Cia) |
2 x zi |
Atena |
1 x zi |
Timișoara |
2 x zi |
Madrid |
1 x zi |
Londra (Stan) |
2 x zi |
Milano (Mal) |
1 x zi |
Bruxelles (Char) |
9 x săpt. |
Bologna |
5 x săpt. |
Milano (Berg) |
9 x săpt. |
Dublin |
5 x săpt. |
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
17/02/2016 la 2:07 PM
In ritmul asta mersul cu CFR-ul devine un nonsens pe destinatii gen Timisoara si Iasi. Ajungi curat si odihnit la destinatie plus fara grija ca vei fi furat, jefuit cand dormi sau mergi la toaleta.
Mihai(Citează)
17/02/2016 la 2:19 PM
Sustin comentariul lui Mihai, exista din ce in ce mai multe curse interne la preturi accesibile si deja a inceput sa nu mai fie profitabil (atat in materie de timp, cat si de bani) sa circuli cu trenul sau autocarul.
Mirela(Citează)
17/02/2016 la 2:41 PM
vad rute multe pe italia / spania / uk… dar mai sunt expati romani si prin alte parti
nFo(Citează)
17/02/2016 la 3:14 PM
Nu se mai numesc căpșunari? Acum sunt expați?
Ion(Citează)
17/02/2016 la 9:48 PM
Unde mai sunt? Pe ei îi interesează și traficul business, de asta deschid acum Atena.
nwradu(Citează)
18/02/2016 la 5:08 AM
@ion … daca toti care muncesc in europa sunt capsunari… e clar ca ai o frustrare financiara / emotionala / personala
@nwradu , spre exemplu Dubai : rutele exotice wizzair / tarom / flydubai … daca vor sa loveasca in plin
nFo(Citează)
17/02/2016 la 3:26 PM
Am zburat de multe ori deja cu Ryanair si trebuie sa spun ca avioanele sunt mai vechi si mai nasoale ca cele de la Wizz. Scaune mai inguste, fara buzunar in fata pentru lucruri. Nici macar meniul nu il ai. Iar pe directia Milano nu au facut decat sa vina cu zboruri identice ca zile si ore cu Wizz, asta in conditiile in care orarul Wizz-ului era oricum foarte prost ales. Avantajul Ryan este ca nu ai restrictii la bagaje de mana asa cum sunt la Wizz ceea ce inseamna ca iesi mai ieftin cu Ryan.
thundermar(Citează)
17/02/2016 la 4:23 PM
Ai zboruri de 1 ora jumate, 2 ore. Ce meniuri vrei? Este transport basic, nu este ca luxul din PanAm. Pretul este pe masura. Sunt rute in Bucuresti unde faci mai mult de atat cu RATB-ul. Si acolo nici nu stai tot timpul pe scaun.
ratonbox(Citează)
17/02/2016 la 6:19 PM
N-ai inteles. Mancare au (pe bani, normal, ca la orice low cost), dar n-au pliantul cu meniu si preturi pentru ca nu au unde sa-l puna.
thundermar(Citează)
17/02/2016 la 11:57 PM
Hence the price, you moron
Andrei(Citează)
17/02/2016 la 4:49 PM
Omul este CEO, nu are timp de prostii si tras de sireturi, mi se pare normal sa fie scurt si direct. Timpul lui costa foarte mult.
Gaelex(Citează)
17/02/2016 la 7:39 PM
Wow, ai aproape 10.000 postari? :)
Mai am putin si te ajung si eu din urma, mai imi trebuiesc vreo 9.980 .
Felicitari, eu credeam ca sunt o persoana perseverenta :) .
Frumoase articole.
Flavius Tech(Citează)
17/02/2016 la 9:47 PM
10.023 :D
nwradu(Citează)