►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Iată ce înseamnă metropolă mare, centru financiar și turism cu milioanele: două Airbus A380 se urmăreau pe cerul României, ambele în drum spre Dubai. Ambele aparțin companiei Emirates, ambele decolate din Londra cam la aceeași oră (unul de pe Heathrow, altul de pe Gatwick), ambele urmau să aterizeze la Dubai cam în același timp.
Pe Otopeni nici n-ar putea ateriza un astfel de avion, nu cred că-i pista suficient de lată și nici spațiu la terminal nu are. Citește și despre cum se zboară cu A380.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
11/02/2016 la 2:22 PM
Nu exista in lumea asta avion care sa nu poata ateriza pe Otopeni.
Singura exceptie care confirma regula este AN-225, dar la decolare (poate pleca doar cu rezervoare partial pline si flapsuri bracate la maxim).
Roxana(Citează)
11/02/2016 la 2:44 PM
De aterizat poate că da, dar ce rost ar avea?
La terminal nu cred că ar avea loc, e mult prea lat. Dacă-l oprește în câmp, cum scoți 500 de pasageri cu autobuzul?
Dacă trage la terminal, ai nevoie de pod dublu și se recomandă triplu, cu un braț care să ducă direct la etajul superior. Otopeni are poduri cu un singur braț. Chiar și 2-3 brațe, durează aproximativ o oră îmbarcarea pentru 500 de pasageri, care nu știu unde ar încăpea la Otopeni în dreptul unei porți, chiar și în capătul terminalului ar fi aglomerație, acolo unde trage de obicei TAROM cu A310.
Apoi ai nevoie de lifturi care să urce mâncarea și proviziile până la nivelul superior, că nu le iau stewardesele în brațe pe scara interioară a avionului, și probabil benzi ceva mai mari de încărcat bagajele.
De sistemul de bagaje nici nu mai zic, nu văd cum ar încăpea 500 de pasageri în jurul unei benzi la Otopeni, de obicei se face aglomerație cu cei 120 ai unui avion. Uneori durează 30 de minute să apară și valiza ta (recordul meu a fost de 40, chiar).
Așa că avionul ar putea ateriza, în caz de vreo urgentă, dar să zbori cu el la București ar fi o bătaie de joc pentru pasageri, aeroportul n-a fost gândit pentru așa ceva.
nwradu(Citează)
11/02/2016 la 2:25 PM
Pista e ok ca dimensiuni. Aterizeaza 747 fara probleme.
Insa platforma si caile de rulare nu permit unui A380 sa faca manevre la OTP. Are anvergura aripilor putin mai mare fata de 747.
Sorin(Citează)
12/02/2016 la 9:59 AM
pai nu trebuie toata logistica adaptata pentru asta? de ce ne limitam sa dam raspunsuri care vizeaza doar banda de rulare?
rivi(Citează)
11/02/2016 la 3:00 PM
Niste ipoteze care nu-si au rostul. Ce sens are sa compari Londra cu Bucurestiul? :/
Giovani(Citează)
11/02/2016 la 3:06 PM
a aterizat si 777 cargo pe otopeni
joe montana(Citează)
11/02/2016 la 3:10 PM
Nu ca as avea ceva cu explicatia, ca e buna, dar recunoaste ca ai lasat momeala in articol ultima fraza!
S-ar putea cu PCN-ul sa nu fie de partea A380 pentru o aterizare la Otopeni, tinand cont ca un AN225 are un tren de aterizare format din 32 de roti iar un A380 format din 22 de roti, deci incarcarea per roata e mai mare la un A380.
Sa nu mai spunem ca un AN225 are un mtow de 640 tone, iar un A380 putin mai mult, 650 tone.
Apoi, sa nu uitam ca un AN225 vine din an in pastela noi, spre deloc. Intr-adevar, AN124 (max mtow 382 tone) vine putin mai des, pe cand o cursa cu A380 de pe / via Otopeni nu ar putea fi operata la o frecventa mai mica de 3-4/7, altfel nu ar renta. Si aici revin la PCN-ul de mai devreme, 6-8 miscari pe saptamana cam in cat timp ar face pista de la Otopeni svaiter? Destul de repede…
BobbyR0(Citează)
11/02/2016 la 4:28 PM
@Radu, Pentru ce destinatie ar fi rentabil din punct de vedere economic zborul din Otopeni, operat cu A380?
cineva(Citează)
14/02/2016 la 10:54 AM
Spre nici una, zic eu.
Nu intenționez să zic că Otopeniul ar fi cumva varză sau inferior. Aeroportul este dimensionat pe măsura traficului de la noi, terminalul nou este mișto, singurul lucru de blamat sunt toaletele.
Voiam doar să observ diferența între orașe și ce înseamnă să fii putere economică și turistică. La noi un astfel de avion n-ar avea sens, pe când spre Dubai se zboară de 9 ori pe zi cu A380, cum bine observa cineva.
nwradu(Citează)
11/02/2016 la 8:23 PM
Discuția nu-și are rostul, Otopeni-ul s-a modernizat foarte mult în ultimii ani, are cam tot ce are un aeroport international din europa, cu excepția, din păcate, a transportului civilizat (metrou, taxiuri gîrlă și fără probleme…) dar asta e mai puțin vina lor și mai mult a administrației locale.
Dacă ar considera economic să vină unii cu A380 aici s-ar monta poduri din alea triple și ce mai trebuie pt mîncare și bagaje, că nu costă alea cine știe ce, mai ales știind că serviciile la sol nu-s gratis.
alias(Citează)
12/02/2016 la 5:57 PM
Emirates a anuntat a 6 a cursa ZILNICA intre Londra Heathrow si Dubai. Din Iunie 2016, toate cele 6 curse vor fi operate cu A380. La cele 6 se adauga si cele 3 de pe Gatwick care tot cu A380 sunt operate. Asta spune multe.
M Andrei D(Citează)
12/02/2016 la 9:44 PM
Nu chiar, spune un singur cuvant: petrodolari.
BobbyR0(Citează)
12/02/2016 la 11:49 PM
Nu numai asta, că nu doar arabii călătoresc așa. Se duc mulți oameni în Dubai pentru diverse afaceri sau conexiuni cu restul Asiei.
nwradu(Citează)