un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday: eMAGOtterMABOFlipFinestoreBest ValueFashion DaysPC GarageDysonAVstoreevoMAGLibrisF64PhotosetupAltexFlancoVodafoneOrangeDigiSevensins ◄◄

asus s5507

Ar trebui să citiți Media Recap 2015

5 Feb 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

21 comentarii

Media Recap este proiectul anual al lui Alex Ciucă de la hoinaru.ro și ediția pentru 2015 tocmai a fost lansat sub forma unui ebook gratuit. Este o lectură plăcută, dacă aveți 20 de minute, pentru a recapitula ce-a fost mai important în anul încheiat și a trage concluzii pentru acesta.

DOWNLOAD MEDIA RECAP 2015

Prima parte este o recapitulare, lună cu lună, a celor mai importante evenimente din social media, tehnologie, business, lansări șamd. Le-am citit cu plăcere, mai ales că o astfel de viziune de ansamblu scoate în evidență niște lucruri sau îți amintește de unele care n-au confirmat. De exemplu februarie pare să fi fost o lună bună pentru online-ul românesc, OLX a cumpărat Tocmai, iar Uber s-a lansat în România. În martie Facebook a introdus transferul de bani prin Messenger, chestiune de care n-au mai auzit niciodată de atunci.

A doua secțiune prezintă răspunsurile a 7 oameni la întrebări despre 2015 și ce previziuni au pentru 2016. Eu sunt unul dintre ei, puteți citi acolo despre cum aș caracteriza comunicarea digitală în 2015, ce-am învățat în anul anterior sau care cred că va fi tehnologia sau canalul “the next big hit”. Am primit întrebările pe email și am răspuns cum am putut mai bine, iar acum îmi place să văd ce-au gândit și ceilalți și cine a gândit la fel ca mine.

A treia parte este despre social media și campanii digitale, despre ce-a funcționat și ce nu și despre ce va fi în 2016. Este scrisă de Raluca Duță de la Golin, iar ei ar trebui să știe destul de bine ce vorbesc, au avut foarte multe campanii de succes anul trecut.

Pagina explicativă este aici.

media_recap_2015

asus s5507

    21 comentarii

  1. Realizezi ca singurii oameni care dau doi bani pe “comunicarea digitala a brandurilor” sunt cei care comunica digital in numele brandurilor? Si ca toti ceilalti oameni sunt doar enervati de aceste comunicari?
    O multime de articole care polueaze mediul online (in cel mai bun caz) cu opinii platite si relevanta zero, care nu aduc nimic nou sau bun.

      (Citează)

    • Deci tu zici că toate articolele plătite “polueaze mediul online (in cel mai bun caz) cu opinii platite si relevanta zero, care nu aduc nimic nou sau bun”?

        (Citează)

    • Nu cred ca m-as arunca atat de departe inca sa spun ca toate articolele platite sunt nocive. Am gasit chiar aici articole care mi s-au parut utile, desi erau evident platite (Therme, Orange Smart Home, etc).
      Dar marea lor majoritate prezinta chestii inutile, intr-o lumina cat mai pozitiva care este de cele mai multe ori departe de realitate…

        (Citează)

    • Florin: Nu cred ca m-as arunca atat de departe inca sa spun ca toate articolele platite sunt nocive. Am gasit chiar aici articole care mi s-au parut utile, desi erau evident platite (Therme, Orange Smart Home, etc).
      Dar marea lor majoritate prezinta chestii inutile, intr-o lumina cat mai pozitiva care este de cele mai multe ori departe de realitate…

      Dubioasă treabă. Majoritatea articolelor despre care lumea crede că sunt plătite nu sunt plătite. Le marchez clar pe cele publicitare, nu mi-e rușine cu ele, ba din contră, e un semn că blogurile devin importante. În plus, într-un articol publicitar sunt implicați o grămadă de oameni de la client, agenție și blogger, deci nu e ceva ce-ar putea fi ascuns.

      Doi la mână, n-am avut niciodată o campanie în care cerință să fie “pune într-o lumină pozitivă chestia asta”, în sensul de “minte că ar fi ceva bun când nu este”. Nu se fac astfel de campanii. Doar o parte dintre ei îmi cer articolul înainte de publicare, iar de obicei corectează typo-uri sau vin cu un feedback de genul “poți să nu compari dimensiunea telecomenzii televizorului cu un penis de negru? Că nu suntem siguri că vrem să avem astfel de idei…” și ok, reformulez în “are 30 de cm și e groasă de ar face invidioasă și o actrită porno”.

      Un alt exemplu bun din ultima vreme este articolul meu privind ajutoarele de stat date la Therme. Acolo am sesizat o discuție de pe net și am venit cu un articol pentru ea, cum fac în multe cazuri. Mulți au presupus că este deci sponsorizat de ei, dar:
      – o campanie se planifică în 2-3 săptămâni.
      – nu face nimeni campanii cu mesajul “uite cum stau de fapt lucrurile”, când mai bine bagi acei bani într-una de genul “iată cum arătăm, vino să te distrezi”.

      E un subiect bun acesta, o să fac un articol despre mersul lucrurilor.

        (Citează)

  2. Cărțile astea sunt scrise pentru reducerea pedepsei?

      (Citează)

  3. “… e un semn că blogurile devin importante.” E amuzant cum voi chiar credeți că blogurile sunt relevante. Mă tem că relevanța lor tinde spre zero atâta vreme cat marea majoritate a informațiilor sunt deja disponibile, trebuie doar să știi unde, ce și cum să cauți.
    In rest: cancan, bârfe, răfuieli personale, pisici, rețete masterchef, comunități care se bat pe burtă, sfaturi inutile și uneori imbecile, aroganțe de atotștiutori, ipocriți etc. A găsi ceva relevant pe bloguri este la fel ca a scormoni într-o groapă de gunoi: poți găsi un diamant dar trebuie să dai mult gunoi la o parte!

      (Citează)

  4. Bravo Florine ai pus punctul pe I. (eu n-am atata rabdare :)) Tov. Radu e si el un mic pion care agita apa din lighean. Daca n-ar fi el noi ce am face :)))

      (Citează)

  5. Sa nu fim rai totusi… Cu totii suntem aici pentru ca uneori gasim si informatie interesanta. Nu exista site/blog unde fiecare sa gaseasca doar ce-i place, este imposibil.
    Cu toate astea, mi se pare normal sa deschidem gura (sa tastam) cand un subiect chiar ni se pare irelevant. Cum este cel de fata – e relevant pentru branduri, pentru bloggeri si pentru PRisti. In rest, e doar annoying.

      (Citează)

    • Sa cauti informatii pe bloguri e o greseala, pentru asta exista site-uri specializate si agentii de stiri. Pe bloguri trebuie sa gasesti puncte de vedere personale, or aici avem o problema in ultimii ani. Sa redistribui comunicate de presa e usor, sa adaugi parera ta e la fel de usor, sa le impaci pe ambele cu brief-ul venit de la agentie, e, asta e mai greu.

        (Citează)

    • Florin: Cum este cel de fata – e relevant pentru branduri, pentru bloggeri si pentru PRisti. In rest, e doar annoying.

      Să presupui că toate articolele de pe un site răspund intereselor tare nu este doar o greșeală, dar nici măcar nu pot să înțeleg de unde ar apărea o astfel de idee.

        (Citează)

  6. nwradu: Dubioasă treabă. Majoritatea articolelor despre care lumea crede că sunt plătite nu sunt plătite. Le marchez clar pe cele publicitare, nu mi-e rușine cu ele, ba din contră, e un semn că blogurile devin importante. În plus, într-un articol publicitar sunt implicați o grămadă de oameni de la client, agenție și blogger, deci nu e ceva ce-ar putea fi ascuns.

    Doi la mână, n-am avut niciodată o campanie în care cerință să fie “pune într-o lumină pozitivă chestia asta”, în sensul de “minte că ar fi ceva bun când nu este”. Nu se fac astfel de campanii. Doar o parte dintre ei îmi cer articolul înainte de publicare, iar de obicei corectează typo-uri sau vin cu un feedback de genul “poți să nu compari dimensiunea telecomenzii televizorului cu un penis de negru? Că nu suntem siguri că vrem să avem astfel de idei…” și ok, reformulez în “are 30 de cm și e groasă de ar face invidioasă și o actrită porno”.

    Un alt exemplu bun din ultima vreme este articolul meu privind ajutoarele de stat date la Therme. Acolo am sesizat o discuție de pe net și am venit cu un articol pentru ea, cum fac în multe cazuri. Mulți au presupus că este deci sponsorizat de ei, dar:
    – o campanie se planifică în 2-3 săptămâni.
    – nu face nimeni campanii cu mesajul “uite cum stau de fapt lucrurile”, când mai bine bagi acei bani într-una de genul “iată cum arătăm, vino să te distrezi”.

    E un subiect bun acesta, o să fac un articol despre mersul lucrurilor.

    E un subiect excelent, astept cu nerabdare postul. Si poate sa porneasca de la o definitie a ceea ce este un blog in 2016 si ce era, sa spunem, in 2006, ce s-a schimbat si ce a cazut in desuetudine.

    O spun fara sentimentalisme, din pura curiozitate, as vrea sa stiu de ce nu prea mai citesc si interactionez cu blogurile, desi audienta lorpare a fi in continuare aceeasi.

      (Citează)

    • Dar cine mai știe ce însemna în 2006? Timpul are și capacitatea de a face anumite lucruri să pară mai mișto, deși e doar o nostalgie pentru tinerețea.

      Mie-mi vine să-mi dau palme când văd cum arăta blogul acum 4-5 ani, nu acum 10 ani.

        (Citează)

  7. very interesting

      (Citează)

  8. bogdand:
    “… e un semn că blogurile devin importante.” E amuzant cum voi chiar credeți că blogurile sunt relevante. Mă tem că relevanța lor tinde spre zero atâta vreme cat marea majoritate a informațiilor sunt deja disponibile,trebuie doar să știi unde, ce și cum să cauți.
    In rest: cancan, bârfe, răfuieli personale, pisici, rețete masterchef, comunități care se bat pe burtă, sfaturi inutile și uneori imbecile, aroganțe de atotștiutori, ipocriți etc. A găsi ceva relevant pe bloguri este la fel ca a scormoni într-o groapă de gunoi: poți găsi un diamant dar trebuie să dai mult gunoi la o parte!

    Mi se pare super amuzant că spui asta pe unul dintre cele mai documentate bloguri din .ro. Sigur, găseşti orice informaţie pe internet, dar blogurile bine scrise aduc în faţă informaţia aia. Şi de multe ori sunt subiecte interesante pe care altfel nu te-ai fi gândit să le cercetezi.

      (Citează)

  9. Denisa:
    Și totuși, ai venit aici ca să citești articolul ăsta și să comentezi.

    Stai prost cu logica şi cred că nu numai cu logica…..
    Tocmai pentru că citesc blogul asta şi încă câteva (aparținând unor oameni care se consideră blogerii de succes, seniori, împărați etc.) îmi dau seama de “utilitatatea” blogurilor şi “importanța” lor. Dupa 7 – 8 ani de citit bloguri iți pot spune ca e o lectură lejeră între două treburi dar nu au atâta relevanță pe cât își doresc. Și crede-mă, chestiile urâte de mai sus le-am văzut şi sunt acolo… dar nu are rost sa le discutăm! Dar nici să ne mințim!!!

      (Citează)

  10. bogdand: Stai prost cu logica şi cred că nu numai cu logica…..

    Așa e. Nu înțeleg cum “relevanță zero” pentru tine înseamnă, de fapt, lectură ușoară. Pentru mine, relevanță zero nu au articolele pe care le citesc, blogurile pe care le vizitez și nici articolele la care mă obosesc să las câte un comentariu, ci emisiunile de la Kanal D, de la Antena 3, dezbaterile de la Realitatea ș.a.m.d.. Lucruri cu care nu îmi bat capul absolut deloc. Relevanță zero. In your own words.

    Dar eu stau prost cu logica. Și nu numai. Tu să fii sănătos.

      (Citează)

    • Exact cum spuneam: probabil faci parte din categoria celor care resping apriori diverse chestii (inteleg ca Antena 3 si Realitatea printre altele) dar daca e vorba de comentat aveți întotdeauna o parere inteleapta si pertinenta!
      Incheiem discutia aici ca inteleg ca nu are rost. Spor la blogarit!

        (Citează)

  11. este bine ca se mai fac astfel de recapitulari…

    uneori devine extrem de greu sa fii mereu la curent cu toate informatiile care apar in domeniu, mai ales in cazul in care cochetezi cu mai multe domenii simultan…

      (Citează)

  12. Bun,eu am ajuns la nwradu de curand,printr-un link pus de un comentator,cu siguranta platit,pe Softpedia,despre gratarul de vita.Vreau sa spun ca baiatul ala isi meita fiecare banut si daca l-as intalni i-as da si eu un Pilsner/Am intrat pt.carnea de vita,m-a aruncat apoi pana in Mauritius de m-a facut s-o pun pe lista pt.2018 si sa citesc tot forumul Mauritius de pe Softpedia,care m-a aruncat,tot printr-un link platit evident pe Blueair,care cu oferta de bilete m-a convins sa pun Lyon pt.2017 si as sa aflu ca e al treilea oras ca marime din Franta si dupa parerea multora cel mai frumos.Si am plecat de la un nenorocit de gratar despre care ziceam ca ma pricep putin,dar mi-am dat seama,fara resentimente ca sunt intr-o alta liga,in nici un caz prima.V-ati prins cum vine treaba cu blogurile astea cu linkuri platite?Ca sa nu spun ca azi am stat o groaza sa savurez pozele(si textul,y compris)despre carciumile din Viena,care au venit ca manusa,deoarece in august voi fi acolo.Am vazut ca majoritatea comentatorilor sunt interesti de ce scrie omu asta,cine il plateste,cu cat,ce interes are,de ce scrie despre orice,de la becuri pana la Mauritius(cine nu stie unde e pe harta,sa-l intrebe pe Banciu).Nu inteleg de ce isi pierd timpul pe aici,eu oricum ma ingrozesc cand stiu cate pagini mai am de rasfoit sa ajung la zi.,asa ca ma opresc.Sa nu uit,respekt hoinarul nr.8.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus