►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Vector Watch introduce controlul muzicii din telefon
Este oficial, rețeaua McDonalds România este preluată de maltezii de la Premier Capital »
27 Jan 2016 ·
GÂNDURI ·
Consiliul General a aprobat ieri mai multe proiecte de reamenajare a unor zone importante din București, cel mai important fiind cel ce transformă bulevardul Unirii în zonă aproape pietonală.
Este vorba despre zona dintre Piața Unirii și Palatul Parlamentului. Ne-am plimbat pe acolo, cu traficul închis, de 1 decembrie, cu ocazia paradei militare, și zona este minunată din acest punct de vedere. Blocurile ce o încadrează arată bine, fiind relativ noi și cu un aspect plăcut, iar la parterul lor se află spații comerciale ce pot deveni magazine, cafenele și restaurante. Totul se desfășoară printre fântânile de pe bulevard și la “umbra” Palatului Parlamentului.
Mi se pare un potențial uriaș acolo nu doar pentru noi, ci și pentru atras turiștii străini. Poate deveni Rambla Bucureștiului.
Dacă vă întrebați de ce nu este și acum, având în vedere că totuși este un spațiu amplu în prezent pe acel trotuar, plimbați-vă într-o zi pe acolo și veți înțelege rapid de ce. Zona este în paragină, toate dalele cu model sunt sparte, spațiul verde este mai degrabă unul cu pământ cu buruieni, iar traficul auto murdărește constant fântânile. Acestea au, de exemplu, un joc de lumini tricolore foarte frumos. Dacă nu știați de el, întrebați-vă de ce.
Problema este, desigur, cu traficul pe direcția Est-Vest, unde bulevardul Unirii avea un rol crucial. Pentru asta, planul Primăriei este să modifice zona în mai multe etape, întâi construind o parcare subterană în Piața Constituției, apoi micșorând traficul auto prin eliminarea parcării laterale de pe bulevard și îngustarea la două benzi pe sens, apoi la o singură bandă pe sens. Calea de rulare auto va rămâne doar de o parte a fântânilor, astfel încât pietonii să aibă la dispoziție mai mult de jumătate din lățimea bulevardului, de la blocuri și până la fântâni inclusiv.
Evident, se vor crea și piste de biciclisți, se va mări spațiul verde, iar Piața Constituției va deveni și ea zonă pietonală, mutându-se parcarea în subteran. Zona ar putea găzdui frecvent tot felul de festivaluri și concerte, cum se întâmplă în Viena în fața primăriei.
Parcul Izvor va fi reamanajat și ar fi și cazul. Este o zonă imensă în centrul orașului, dar fără nici un rol. Acolo este nevoie de mulți arbori, că poluare avem destulă, de un gazon ceva mai îngrijit, niște terenuri de sport șamd.
Reamanajarea piețelor Lahovari și Cantacuzino – aceste două piețe, în zona Romană-Parcul Ioanid, fac parte dintr-o zona foarte frumoasă a capitalei. Când vine primăvara faceți o plimbare pe acolo și admirați vilele, majoritatea monument istoric, intrați în Parcul Ioanid, în Grădina Icoanei și treceți pe lângă Biserica Anglicană.
Dacă priviți zona astfel, veți vedea cum frumusețea ei este înăbușită de haosul parcării din zonă și de nerespectarea regulilor ce o privesc. Este nevoie de stâlpi care să împiedice mârlanii să parcheze până-n peretele caselor, blocând trotuarele, și de refacerea traseelor pietonale.
Reconstruirea a două poduri – Podul Calicilor și Podul Mihai Vodă. Podul Calicilor ar fi între Centrul Vechi și Palatul de Justiție de pe partea cealaltă a râului. În spatele acestuia se va construi o parcare subterană, iar podul reconstruit va face mult mai simplă trecerea pietonilor din Centrul Vechi spre noul bulevard al Unirii.
Podul Mihai Vodă era în dreptul Petrom-ului de unde cotește Dâmbovița (în zona Energiea/Izvor). I-am simțit lipsa de câte ori am venit dinspre Palatul Parlamentului spre Universitate pe jos și am fost nevoit să trec râul pe la Izvor. Chiar nu înțelegeam de ce nu se construiește rapid un pod pietonal acolo. Podul reconstruit (cel vechi a fost demolat de comuniști) ar duce din nou oamenii din Piața Constituției sau parcul Izvor spre Origo/Centrul Vechi.
Spațiul verde de la Sala Palatului va fi reamanajat pentru a semăna a parc, nu a parcare. Proiectul include și alte parcări subterane în diverse zone, închiderea traficului rutier pe strada Lipscani (zona cu Origo, nu cea din Centrul Vechi) șamd. Le găsiți mai în detaliu pe Hotnews.
Acum, citind toate acestea despre poduri noi, parcaje subterane, replantări, pavaj șamd puteți sesiza singuri unde este problema: toate aceste lucrări probabil vor dura 20 30 de ani. Este o strategie de dezvoltare a orașului, dar fără termene clare. Depinde de bugetul Primăriei, care este mic (după ce se plătesc datoriile RADET, pierderile RATB, șpaga lui Oprescu și sutele de contracte umflate) și lucrările mai mult ca sigur vor dura foarte mult. Amintiți-vă cât de greu s-a construit parcarea subterană de la Universitate.
Traficul auto n-ar trebui să sufere prea mult dacă se vor adopta niște măsuri simple și s-ar respecta regulile. De exemplu pe Splai, pe lângă Dâmbovița, se circulă întotdeauna foarte greu, dar ar putea fi recâștigată o bandă de trafic prin interzicerea parcării acolo, iar trotuarele ar putea fi micșorate la o dimensiune rezonabilă pentru pietoni (2-3 metri lățime, în paralel cu transformarea Bd Unirii în zonă pietonală) și crearea unor parcări în spic pe acolo. Dacă mârlanii vor lăsa în continuare mașinile pe banda 1, cu avaria pusă, nu se va schimba mare lucru.
Înainte să explodați de nervi gândindu-vă la problema traficului auto, gândiți-vă ce vă doriți mai mult: să ajungeți rapid la muncă sau să aveți unde vă relaxa după muncă, ca să vă și priască banii ce-i câștigați.
« Vector Watch introduce controlul muzicii din telefon
Este oficial, rețeaua McDonalds România este preluată de maltezii de la Premier Capital »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
25 comentarii
27/01/2016 la 7:08 AM
Pe hârtie arată bine, pe noi practica ne omoară. Și probabil o să dureze 100 de ani cu licitații, contestații, etc….
Bogdan(Citează)
27/01/2016 la 8:22 AM
Bun… avem niște PUZ-uri aprobate. Foarte bine! La ce ne folosește exact?
NB – un PUZ nu obligă la nimic, doar deschide niște posibilități iar acestea pot fi fructificate în funcție de finanțarea accesată (că banii din bujet se duc la subvenții și oarece mentenanță)…
George(Citează)
27/01/2016 la 9:11 AM
Si neaparat gardul de la Palatul Parlamentului – jos cu el!
petrescs(Citează)
27/01/2016 la 9:40 AM
Eu sunt pentru, dar întrebarea este ce se va face acolo? Loc de picnic pe iarba palatului? Dacă se modifică Bd Unirii precum în plan, devine cam inutil.
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 10:16 AM
OK, foarte bun planul. Sa faca parcarile alea si mai vorbim dupa aia. Putem ignora si aberatia cu zona pietonala care doar vine dintr-o directie dar nu duce nicaieri. Asta se poate modifica ulterior la loc.
nashu_mare(Citează)
27/01/2016 la 12:52 PM
Unde ai vrea să ducă o zonă pietonală? Centrul Vechi duce undeva?
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 12:56 PM
Centrul vechi este intr-un triunghi, accesibil dinspre Unirii, Universitate si Calea Victoriei. In fiecare dintre directii exista locuri de interes pentru cetateni. Pe de alta parte, Casa Poportului este o zona moarta. De aia este si acum bulevardul ala parasit. Nu pentru ca sunt dalele sparte. Dalele sunt sparte si arata parasit pentru ca nu exista interes real.
nashu_mare(Citează)
27/01/2016 la 12:59 PM
Bd Unirii este accesibil de la Unirii, un mare nod pentru transportul în comun, și de la Izvor. Nu mai zic că Palatul este cel mai vizitat obiectiv turistic din București și ca întreaga zonă poate fi legată cu Calea Victoriei și Centrul Vechi prin acel pod.
Zona este moartă pentru că încă nu s-a deschis nimic. Nici Centrul Vechi nu arăta bine înainte de amenajare, dar apoi s-au deschis de toate.
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 1:05 PM
Ce i-ar opri pe unii sa deschida ceva acolo? Zona e moarta pentru ca nu are vad si nu are nimeni interes sa deschida ceva. Au fost firme/magazine si au inchis.
O fi Palatul cel mai vizitat obiectiv din Bucuresti dar nu cred ca Bucurestiul este un oras pe care sa il vizitezi pentru obiective de genul asta. De fapt, nu este un oras turistic si nici Casa Poporului nu e vreo atractie care sa il transforme in asa ceva. Nu e vreo minune arhitecturala, e doar o curiozitate de genul “daca vii in Bucuresti, ar fi bine sa vizitezi si Casa P”
nashu_mare(Citează)
27/01/2016 la 10:34 AM
Daca nu termina in prealabil faimosul bulevard Uranus, traficul va fi infernal. Pe Cosbuc, atunci cand din diverse motive e inchisa pta Constitutiei, e haos.
In plus, ce ar fi daca dragii nostri bugetari ar disparea din zona? Ministerele blocheaza trotuare, SRI are parcare properie, Politia Locala si-a arogat niste zeci de locuri de parcare publice si tot asa.
Cipper(Citează)
27/01/2016 la 1:00 PM
Parcare subterană la Constituției, acesta este planul. Cât despre traversare, se poate rezolva ceva cu bandă de RATB și eliminarea parcării de pe stradă, care blochează o bandă de circulație.
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 10:44 AM
Trage un ochi peste PMUD 2016-2030 B-I Comparativ.
Povesti si fabule frumoase.
Fiecare a adaugat acolo ce il interesa. Mai o linie de tramvai, mai o fantana cantatoare, mai niste borduri si pavele oribile.
Rezultatul va fi tot un beton ca piata univ? Ca si aia arata frumos pe hartie.
Despre problemele cu adevarat serioase sunt aruncate cateva randuri la vrajeala in PDR si PMUD.
Legaturi cu Otopeni poveste, agentie regionala de transport, vise. Plan clar de dezvoltare a transportului in comun, timid. Astea sunt masuri de a creste standardul de viata in buc, nu bancute si dale de beton vandute la suprapret.
Te invit in parcul Mogosoaia, frumos de altfel, sa vezi ridicolul amplasarii bancutelor si cosurilor de gunoi din 3 in 3 m pentru ca cineva avea de facut o norma.
alxzen(Citează)
27/01/2016 la 12:34 PM
+ Bonus, link la documentul din care se trag aceste povesti frumoase:
http://www.centralbucuresti.ro/download/PIDU_BUCURESTI_HQ.pdf
E important sa stim, dincolo de stiri, si cateva schite dragute care sunt mai exact solutiile propuse.
recomand sa va uitati si pe lista de autori.
alxzen(Citează)
27/01/2016 la 1:01 PM
Sper că nu va fi ca Piața Universitătii. De asta e important și cine implementează un plan.
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 11:11 AM
Suntem cu cel putin 70 de ani in urma… Coloana sonora este luata de la un film din 1950 si este suprapusa peste imagini reale din Bucurestiul de astazi. https://www.facebook.com/optar.ro/videos/981958841877587/
Povestile lor despre Bucuresti nu mai misca pe nimeni. Puteti sa sperati cat vreti, dar acele planuri nu se vor implementa nici in urmatorii 60 de ani, nu 30. Ieri un grup de cetateni a incercat sa participe la sedinta de la primarie (pentru ca DA, avem acest drept). Au fost intampinati foarte frumos de jandarmi, si dupa multe insistente, au fost bagati intr-o camaruta, cu un monitor unde puteau sa vada sedinta si atat. Cand o sa fim tratati cu respect, poate atunci o sa putem spera si la un oras mai primitor. https://www.facebook.com/initiativaromania2016/?fref=ts
PS:
1. Filmul original despre trafic: https://www.youtube.com/watch?v=CElngLAjMaA
2. BONUS: Daca vreti sa intelegeti un pic spre ce ar trebuii sa ne indreptam uitati-va la filmuletele acestea despre trafic si mobilitate urbana.
https://www.youtube.com/watch?v=SZCuWpBM2x4&list=PLgCAUNIhjAZ1iOuISeca-GkUl8RAyRi6z
Ciprian(Citează)
27/01/2016 la 12:58 PM
Multumesc, scuze pentru spam, am vazut ca ai schimbat si linkul gresit… multumesc :)
Ciprian(Citează)
27/01/2016 la 1:02 PM
Da, stai și tu câteva minute, că nu sunt non-stop cu ochii pe comentarii :P
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 5:43 PM
In Romania nu existau ambuteiaje in urma cu 3 decenii.
ahahaha. AHAHAHAHA. Practic, prima propozitie face restul neinteresant
animaloo(Citează)
27/01/2016 la 11:49 AM
Doamne fereste!
Cateodata am impresia ca unii stau prea mult acasa si nu-i intereseaza ca daca s-ar face asa ceva NU SE VA PUTEA ajunge de la Unirii pe 13 septembrie, de exemplu (sa nu vorbesc de Ghencea si alte cele) in mai putin de o ora, drum de 7-8 sute de metri.
alexEAT(Citează)
27/01/2016 la 1:06 PM
Problema este parcarea unde nu trebuie. Gândește-te la actualul bulevard Unirii și cum o bandă este ocupată de mașini parcate, iar din când în când un bou o parchează și pe următoarea lăsând mașina pe avarie, că are treabă la vreo firmă pe acolo.
Dacă elimini parcarea și recâștigi prima bandă, ai crescut deja cu 50% capacitatea bulevardului!
Poate nu mai țineți minte cum era când se parca pe Magheru sau pe la Eroilor, la spital, unde s-au schimbat mult mai recent lucrurile.
Problema este, mai degrabă, reticența oamenilor de a plăti parcarea într-un loc autorizat. Vrem o țară ca afară, dar numai în aspectele care ne convin.
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 12:47 PM
Bravos.
mult mai interesat decat articolul ( de pe hotnews ) in sine sunt comentariile.
Mi se pare incredibil cum astazi in 2016 :
– exista politicieni care propun asemenea gogosi
– exista (inca) atatia oameni dispusi sa ii creada.
La primaria Capitalei, strategia pare simpla; trebuie sa inventam proiecte pompoase care se fac fara multa munca , fara prea multe riscuri eventual fara niciun risc, costa mult si din care , evident, se poate fura mult.
Pare ca nimeni de acolo nici macar nu se preocupa care sunt problemele reale ale cetatienilor ; mobilitatea in oras a devenit un calvar.
Metrou pana la Otopeni? Metrou pana in Drumul Taberei? Centura cu 2 benzi ? marcarea tuturor locurilor de parcare , instalarea de parcometre ? amenzi pentru parcare ilegala? taxa de congestie? Parcari la metrou la intrarea in oras ? Reglementarea clara a relatiei primarie generala-primarie de sector – cine de ce se ocupa? Rezolvarea petru totdeauna a situatiei Radet? Pietonii nu au pe unde sa mearga din cauza lipsei trotuarelor / ocuparii lor de masini?
nu.
Proiect de 200 de milioane cu pavele si borduri, banci , panselute si copaci in ghiveci facut doar pentru a fura relativ repede si fara mari eforturi banii .
La acest nivel am ajuns in anul 2016.
checa_zone(Citează)
27/01/2016 la 1:10 PM
Nu-i chiar așa. Se lucrează la tot ce zici tu, dar nu sunt bani. Poate dacă intră Oprescu la bulău și se opresc tot felul de contracte nasoale și se gestionează bine banii, s-ar lucra mai rapid.
Dar de exemplu ce soluție vezi pentru RADET? Cât sunt datoriile, un miliard de euro? Acolo nu mai e vreo soluție simplă, iar pe cea complicată nu vrea nimeni să o abordeze, că banii tot de la cetățeni vin.
La centură, metrouri și altele se lucrează. Astea sunt pentru mobilitate, să meargă afacerile, să ajungi rapid la muncă, să fii o albinuță productivă.
OK, și la final de săptămână ce faci cu banii? Sau în fiecare seară, pe modelul străinilor care aproape în fiecare seară ies în oraș?
Te duci în Centrul Vechi? E deja plin ochi, iar de când cu legea bulinelor roșii vreo jumătate dintre localuri s-au închis. Te duci la mall? Pline ochi. Este nevoie de noi spații de recreere, că altfel degeaba muncești.
nwradu(Citează)
27/01/2016 la 1:12 PM
Amin.
Mai putin pe taxa de congestie, pe care o vad ca o masura de carpeala. Probabil si cea mai la indemana si care va fi folosita in final.
alxzen(Citează)
27/01/2016 la 4:55 PM
Nasule Mare, sunt perfect de acord cu ce zici…Acu’ vreo 15-20 de ani mai erau ceva magazine, dar au dat faliment unu’ cate unu’…si asta pentru ca, intr-adevar, nu are nimeni de ce sa mearga pe acolo. In ideea asta o construise si nea’ Nicu – vroia un fel de Champs Elysees…SI daca nu merg acum decat cativa oameni pe trotuarele alea imense, de ce ar merge mai multi daca ar mai avea la dispozitie inca un sens din actuala sosea? Iar cu parcarile subterane sau nesubterane sa stam linistiti…atata timp cat se vor plati, vor sta mai mult goale – vezi cele de la Unirii, Universitate, Sura Mare…Si asa este, Bucurestiul nu are nici o treaba cu un oras turistic…marea majoritate a cladirilor vechi, istorice, vai de mama lor…cateva spoite nitel in Centrul vechi, dar cu balcoane gata sa iti cada in cap sau sa iti cada cladirea direct, din senin, cum s-a mai intamplat pe Lipscani, noroc ca nu era nimeni in zona…vezi doar pe Smardan, pe la mijloc, la intersectia cu Sfantul Dumitru cum e ditamai coltul desprins pe vreo 2 etaje dintr-o cladire, gata sa cada in capul petrecaretilor, iar crapatura e umpluta cu spuma expandata…Radu, plimba-te nitel in zona delimitata de b-dul Mircea Voda, b-dul Victoria Socialismului, strada Traian, strada Calea Calarasilor (in special pana in strada Matei Basarab)…o zona superba, candva, care inca mai este plina de (foste) minunate case vechi…iti vine sa plangi cand vezi in ce stare cumplita arata acum si cum pute pe acolo…parca esti in Bronx (inclusiv locatarii…), Bucuresti, oras turistic, ha, ha!!! Si sunt bucurestean care a trait dintotdeauna in acest minunat oras. P.S. Noroc ca mai “atrage” turistii tipul ala cu scula goala de pe treptele MUZEULUI DE ISTORIE AL ROMANIEI…ti se face greata!
Paul DROSU(Citează)
27/01/2016 la 7:19 PM
Oricât de frumos ar părea, p-aia cu parcarea subterană din Piața Constituției n-o cred. :))
Cosmin Cengher(Citează)