►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am văzut mai multe articole despre cum Telekom și Orange au închis sau dezactivat niște cartele telefonice cu opțiuni de apeluri nelimitate, după ce utilizatorii lor le foloseau pentru a suna non-stop numere de Vodafone, strângând astfel puncte ce puteai fi transformate în bani. Toate se bazează pe o discuție de pe forumuri, discuție trimisă ca “idee de articol” de cei implicați în ea.
Am primit și eu acum câteva zile sugestia de subiect, am citit totul a mă lămuri ce se întâmplă, apoi n-am avut ce scrie.
Dacă mai țineți minte, acum vreo lună v-am spus despre o nouă promoție Vodafone: strângi puncte dacă ești sunat, puncte cu care poți lua trafic de date și chiar și telefoane. Și persoana care te sună strânge puncte (și indirect bani), iar dacă ești sunat din altă rețea bonusurile erau chiar de 10 ori mai mari pentru ambele părți.
Prin urmare, niște oameni au găsit o metodă de a împinge la maxim sistemul. Foloseau cartele cu opțiuni nelimitate de la Orange și Telekom și sunau non-stop vreun alt număr de Vodafone, eventual tot o cartelă de-a lor, pentru a strânge punctele. Vă dați seama că asta presupune deja să ai mai multe cartele încărcate și telefoane în care să le folosești, plus că lași apelul să curgă cu orele. De exemplu cititorul care mi-a dat mie informația spune că are toate cartelele sunt sistate și că tocmai încărcase 3 dintre ele cu câte 6 euro.
Știți de ce n-am scris nimic miercurea trecută, dar o fac acum văzând că mulți dezvoltă acest non-subiect? Pentru că n-am avut ce. Nu-i un subiect dincolo de “băi, ce le mai trece prin cap unora!”
Aspectul juridic: este o cartelă, nu un abonament. Nu ai nici un contract scris cu operatorul respectiv. De asta ai luat cartelă, ca să nu stai să semnezi acte și să plătești ce vrei tu, când vrei tu, fără a fi legat de respectiva companie. Acum se întoarce împotriva ta. Sunt sigur că abonamentele n-ar fi fost așa ușor întrerupte, poate că vă mai amintiți cum operatorii sunau acum mulți ani pe cei ce aveau opțiunea “cent în weekend” ca să-i convingă să treacă la alt abonament, iar unii au refuzat acest lucru chiar și pentru mai mulți ani, fără să li se poată face ceva. E o situație când contractul de la abonament te protejează pe tine.
Când ai cartelă, operatorul îți poate tăia ce vrei tu, iar în cel mai bun caz îți dă înapoi valoarea cu care ai reîncărcat.
Aspectul moral: ce fac acei utilizatori de cartelă este un abuz. Opțiunile “vorbește nelimitat” sunt gândite în spiritului unui “fair use”, adică să vorbești fără grija depășirilor chiar și când ești “power user”, gen 3-4 ore de conversații pe zi cu diverse numere, poate chiar și mai mult. La abonamente, acel “fair use” apare sub forma unor steluțe care limitează pe undeva cantitatea totală sau măcar rezervă operatorului dreptul de a întrerupe serviciul.
Update: 1. după cum ne arată zetu în comentarii, ANCOM a declarat oficial că ofertele “nelimitate” pot include limite sau restricții tocmai pentru a preveni fraudele. În acest caz frauda este evidentă. 2. Eu ziceam de cartele restricționate; dacă se întâmplă și la abonamente nelimitate, acolo există sigur mențiuni fair use în contract.
Update și mai nou: ANCOM a răspuns chiar legat de această problemă. “ofertele operatorilor telecom promovate ca având beneficii „nelimitate” pot conține restricții sau condiții de utilizare, cu scopul de a preveni fraudele sau utilizarea abuzivă a serviciilor de voce sau date comercializate de furnizori.”
Abuzul apare când lași apelul pornit ore întregi, poate chiar zile întregi, doar pentru a acumula puncte. Abuzul apare când iei mai multe cartele și mai multe telefoane și faci asta în mod organizat. Personal mi se pare uimitor nivelul de efort depus de oameni pentru a obține ceva moca. Pe gadget.ro este un calcul făcut: ca să iei prin acele puncte acumulate un iPhone 6, ar fi nevoie de 106 zile de apeluri non-stop către numere Vodafone. 106 zile! Iar unii oameni s-au gândit că au nelimitat la Orange sau Telekom, ar putea lăsa o cartelă să facă un apel de 106 zile, de ce nu…
Vă dați seama ce scheme, ce idei de a trișa sistemul? Vă dați seama cât efort îndreptat pentru a face un 0,01 euro în mod gratuit, în loc să se îndrepte spre o muncă cinstită? Treaba asta mă sperie mai mult decât altele. E încă un exemplu de “îmi plătesc taxele, fac ce vreau eu”.
Update din comentariile de mai jos: “Sunt unii pe SP care sunau si de pe 8 numere, pe care le bagau in conferinta pe 2-3 cartele VDF. Sunt unii, tot acolo, care si-au luat vreo 2-3 Edge-uri in perioada aia scurta in care a mers smecheria pana sa se prinda operatorii. Si baietii au ajuns la cartele dupa ce le-au fost restrictionate abonamentele.”
Ionuț Bunescu face un calcul interesant:
Tariful de interconectare națională e aproape 1 eurocent pe minut, deci la 5.000 de minute naționale, operatorul tău plătește 50 de euro. Când tu ai cartelă de 5 euro, sau abonament de cel 15, cel mult 30 de euro.
Ține deci și de bani. Nu de mulți bani, că unui operator telecom nu-i pasă dacă 10 sau 300 de oameni trișează sistemul și lasă apelurile pornite non-stop, dar preferă să oprească din fașă astfel de idei trăznite. Eu aș căuta și eventuale Termeni și Condiții pentru serviciile pe cartelă, s-ar putea să fie ceva legat de “fair use” și pe acolo, chiar dacă nimeni nu le citește.
Singura idee care mi-a plăcut încă de la început în acest scandal este faptul că oferta unui operator a dus la întreruperea ofertelor altor operatori și nemulțumirea unor clienți. Pe principiul “unde dai și unde crapă”, Vodafone nu doar că a adus un beneficiu propriilor clienți (avantajul principal al ofertei nu este în punctele ce pot fi transformate în bani, ci în faptul că pentru fiecare minut de conversație primești 1 MB trafic de date, 10 MB dacă te sună cineva din altă rețea), dar a provocat un pic de scandal în grădina celorlalți doi mari operatori.
Cam asta a fost prima mea idee. După un timp mi-a trecut și ideea asta. Nu cred că Orange și Telekom își doresc genul de clienți care driblează astfel sistemul. Aceștia nu aduc nici venituri mari, că nu din 6 euro pe lună se face cifra de afaceri, ba chiar aduc pierderi, vezi calculul de mai sus. Așa că nu mă mir că-i opresc și-și asumă nemulțumirile de rigoare ale acelor tipuri de clienți.
Nu m-ar mira ca acum cei trei operatori (poate chiar cei patru) să facă un acord pentru limitarea unor astfel de promoții în viitor. Nu de alta, dar orice operator ar putea da bonusuri clienților săi atunci când sunt sunați din alte rețele pentru a genera costuri mai de interconectarea celorlalți operatori. Nu-i un fenomen care să se dorească amplificat.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
72 comentarii
18/01/2016 la 2:22 PM
Sau cum ar zice cei de la Uber: “imi platesc taxele dar nu sunt firma de taximetrie”.
alex(Citează)
18/01/2016 la 10:17 PM
Nu văd analogia.
nwradu(Citează)
19/01/2016 la 8:16 AM
Ai facut chiar tu analogia mai jos.
Te sperie cand fac asta cativa saraci care vor un telefon, dar e ok cand o face un gigant mondial.
alex(Citează)
25/01/2016 la 9:29 AM
M-ai înțeles greșit. Nici un abuz nu e ok, le putem semnala pe rând pe toate. Acum discuția este despre cele făcute de clienți.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 2:26 PM
chestia asta a fost creata special de Vodafone ca sa creasca apelurile spre reteaua lor si sa mai castige ceva din taxa de interconectare.
trebuia sa se lase cu o amenda zdravana ptr Vodafone din partea consiliului concurentei si sa vezi ce repede renuntau la promotia asta.
speedy.gonzales(Citează)
18/01/2016 la 10:19 PM
Există niște acorduri de interconectare. Telekom susține că au fost încălcate, Vodafone că nu. Consiliul Concurenței nu are legătură cu astfel de treburi, că nu ține ce o piață corectă. Pare o chestiune de drept comercial și tribunal normal.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 2:42 PM
Oarecum gandesc si eu ca tine (legat de fair use), dar totusi:
“NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite; imens, nemăsurat”
Cand faci o oferta trebuie sa iti alegi bine cuvintele pentru ca se poate intoarce impotriva ta.
Deci, nelimitat nu inseamna 3000 minute sau 2000 sau orice alta valoare, ci chiar e fara limite.
Un DEX e necesar celor care fac asemenea campanii.
Marius(Citează)
18/01/2016 la 3:17 PM
sunt de acord.
“nelimitat” chiar inseamna nelimitat.
nu am inteles foarte bine detaliile, dar daca un operator face marketing cu mesajul “nelimitat” si apoi intrerupe serviciul pentru ca, well, unii oameni o iau la modul literal, asta se numeste reclama mincinoasa din partea operatorului.
e chiar atat de simplu, iar pentru asta Vodafone sau cine o fi merita un “fuck off”.
vezi si cazul cu McD Australia si cu combinatiile lor “nelimitate” de 30 de ingrediente din care poti sa alegi ca sa-ti faci un hamburger.
Robo(Citează)
18/01/2016 la 5:41 PM
E absurd sa crezi ca un abonament lunar poate avea minute nelimitate, tocmai pentru ca o luna are un numar finit de minute. Abonamentul e nelimitat in sensul ca-l folosesti ori de cate ori ai nevoie fara a avea grija unor costuri suplimentare. Ai nevoie acum sa vorbesti 2h? Le vorbesti, fara ca mai apoi sa verifici cost controlul. Problema e ca noi nu discutam aici de niste gigei care au vorbit la telefon, ca ei n-au vorbit. Ei doar au generat un trafic fictiv cu scopul de-a realiza niste avantaje materiale. Sunt unii pe SP care sunau si de pe 8 numere, pe care le bagau in conferinta pe 2-3 cartele VDF. Sunt unii, tot acolo, care si-au luat vreo 2-3 Edge-uri in perioada aia scurta in care a mers smecheria pana sa se prinda operatorii. Si baietii au ajuns la cartele dupa ce le-au fost restrictionate abonamentele.
Anyway, operatorii ar avea tot dreptul, daca si-ar da nitsel interesul, desi ar avea de suferit pe partea de PR, sa recupereze prejudiciul de la cei care l-au generat.
zetu(Citează)
18/01/2016 la 3:13 PM
Daca ar pune in practica ultimul paragraf din textul tau, operatorii ar fi pasibili de amenda din partea Consiliului Concurentei.
nashu_mare(Citează)
18/01/2016 la 10:19 PM
Depinde ce zic contractele dintre ei. Dacă VDF nu ia amendă, de ce ar lua ceilalți pentru campanii similare.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 10:23 PM
Pentru ca s-ar înțelege intre ei pentru stabilirea ofertele (preturilor) din piață.
nashu_mare(Citează)
18/01/2016 la 3:38 PM
Ce om de tot rahatul trebuie ca sa fi ca sa pui in practica asa ceva.
Marius M(Citează)
18/01/2016 la 3:43 PM
Cand un simplu on profita de o vulnerabilitate a contractului e “de tot rahatul”.
Cand o companie castiga ‘jdemii de euroi pacalind clientii de cheama marketing de calitate si primeste premii in industrie.
Spala-ti capul mai des decat creierul.
CI(Citează)
18/01/2016 la 10:34 PM
Când o companie face abuzuri, e de kkt.
Când un om face abuzuri, tot de kkt este și el/ea.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 8:23 PM
Cu referire stricta spre cei care si-au facut instalatie acasa cu telefoanele pe post de statii. Practic e un furt legal, banii sunt facuti prin generarea unei pagube si mai mari unei companii.
Marius M(Citează)
18/01/2016 la 4:32 PM
Radu, orice vanzare e un contract comercial ce se supune legilor romane, chiar daca nu exista un contract civil intre parti. Neconformitatea produsului cu descrierea atrage cel putin anularea contractului comercial (adica dai cartela inapoi si iti iei banii), iar in unele cazuri implica si amenzi sau despagubiri din partea vanzatorului (de exemplu daca in loc de cartela era o savarina cu salmonella sau un airbag auto care n-a detonat).
Termenul “nelimitat” e din vocabularul uzual, foarte clar si explicit, adjectiv fara grade de comparatie, fara loc de interpretari. Folosirea unui asemenea termen clar pentru a descrie in mod fals un serviciu e nu numai o inselare a clientului dar si o fapta de concurenta ilicita – vanzatorii facand afirmatii false in urma carora au un avantaj comercial in fata concurentei.
Conceptul de “fair use” e vag si subiectiv, nu are ce cauta intr-un contract comercial fara o definire foarte clara si transparenta, oricum fiind un concept complet opus celui de “nelimitat”. Absurditatea unei asemenea oferte “e nelimitat dar sunt limite pe care le stabilim noi cum vrem” o realizezi cand incerci sa echilibrezi balanta si sa dai dreptul vanzatorului sa puna conditia “platesc 10EUR pe produsul asta dar nu va las sa ii folositi pe toti, ca voi faceti abuz”.
Costul minutului de interconectare face parte din bucataria interna a operatorului si nu are nici o relevanta aici, sau nu are mai mult decat costurile de intretinere, chirie, mancare sau transport ale clientilor.
Pe scurt, operatorii trebuie sa isi asume “nelimitat” pana la capat sau sa plateasca niste amenzi de concurenta neloiala apropiate de profitul raportat in anul anterior. Poate ii scoate odata si pe ei din era gainariilor ieftine si incep sa aiba proprietatea termenilor. La naiba, o luna are un numar limitat de minute in ea.
Razvan(Citează)
18/01/2016 la 4:44 PM
si daca s-ar fi pastrat chitantele de cumparare a cartelelor si “pagubitii” s-ar aduna si ar da in judecata Telecom / Orange… ce frumos si american ar fi :D
nFo(Citează)
18/01/2016 la 10:31 PM
Cum bine a zis zetu mai jos, http://www.ancom.org.ro/ofertele-nelimitate-de-telefonie-si-internet-pot-avea-restrictii-de-utilizare-_5294
nwradu(Citează)
19/01/2016 la 6:17 AM
Nelimitat nu e totuna cu infinit. Deci poti avea o oferta nelimitata chiar daca luna are minute finite.
Bit(Citează)
18/01/2016 la 5:01 PM
Haha buna aia cu “nelimitat e fals ca nr de minute e limitat intr-o luna”. Merge de o reclamatie, la fel ca la McD.
cris(Citează)
18/01/2016 la 5:33 PM
Ca client Digi sunt profund indurerat.
Giovani(Citează)
19/01/2016 la 5:39 AM
Ha Ha! Si pe mine tot acolo ma doare!
Niste idioti lipsiti de imaginatie fac oferte “nelimitate”, utilizatorii profita de ele si tot aia cu ofertele se supara!
Vodafone 1 – Restul 0!
Digi e arbitru si rade de “marii” jucatori!
Ursu(Citează)
18/01/2016 la 5:37 PM
Nu sunt de acord cu ce spui tu, adica atata timp cat ti se ofera nu se poate numi un abuz, daca existau niste termeni si conditii clare se putea numi un abuz. Ar fi fost un abuz daca fentau sistemul , dar atata timp cat operatorul se lauda ca iti ofera nelimitat probabil ca unii au vrut sa testeze cum arata nelimitatul :) …
Este mai mult o chestie de moralitate dar la capitolul asta ne-am convins, n-avem :) !
marius(Citează)
18/01/2016 la 10:21 PM
Am înțeles, trebuia să fie nelimitat. Nu este și, fiind pe cartelă, o pot întrerupe când vor ei, că nu există contract.
Dacă se întâmplă și la abonamente, acolo sunt prevederi privind fair usage, deci este în continuare legal.
Cum totul este folosit pentru a trișa un sistem, nu pot decât să mă bucur că există acele prevederi fair usage.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 5:43 PM
Asta mi se pare cea mai mizerabila campanie Vodafone care a ales sa profite intr-un mod ticalos de lacomia si saracia romanilor. Au generat un sistem prin care mii de minioni faceau bani pentru ei. Iar din banii aia le dadeau si minionilo un 40%, restul pastrau pentru ei.
zetu(Citează)
18/01/2016 la 10:23 PM
Mii?
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 10:25 PM
Bine, fie, zeci de mii.
zetu(Citează)
18/01/2016 la 10:35 PM
Probabil vreo sută sau două sute. E genul de discuție teoretică despre contracte, nu un fenomen de masă.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 10:39 PM
Daca ar fi fost atat de putini nu cred ca ar fi blocat abonamente/cartele si nici macar nu cred ca s-ar fi sesizat pe graficele de trafic catre Vodafone. Pana la urma nu i-ar fi deranjat cativa zeci de mii de euro pe care i-ar fi platit in plus catre Vodafone. Cel putin nu Orange sau Telekom. Cred totusi ca fenomenul luase amploare, si tocmai de asta s-au decis sa blocheze cartelele si sa-si asume bad pr-ul de care au parte. Ca-ntr-o tara ca asta, daca nu-ti permite operatorul sa suni in gol zeci de mii de minute sa-ti iei un telefon pe banii lui, clar operatorul ala e nasol si te fura.
zetu(Citează)
25/01/2016 la 9:31 AM
Păi nu se fac grafice generice. Sunt sigur că au și alerte de genul “semnalează orice număr care face mai mult de 1000 de minute sau orice apel mai lung de 2 ore”, tocmai pentru a găsi eventualele “uncommon uses”.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 5:49 PM
Sunt curios oare cati operatori externi fac terminare de minute prin cartele nelimitate in Romania.
Mihai(Citează)
18/01/2016 la 6:01 PM
ba nu e absurd deloc.
nelimitat in acest context inseamna “fara limite impuse de catre furnizorul serviciului”, nu se gandeste nimeni la limitari de natura fizica care deriva din structura continuum-ului spatio-temporal :))
Robo(Citează)
18/01/2016 la 6:04 PM
Pana si cei de la Skype au FUP (fair usage policy), si peste tot in lume operatorii au FUP. Iata, pana si ANCOM a dat la un moment un comunicat de presa legat de abonamentele nelimitate. http://www.ancom.org.ro/ofertele-nelimitate-de-telefonie-si-internet-pot-avea-restrictii-de-utilizare-_5294
zetu(Citează)
18/01/2016 la 10:25 PM
Bun linkul, practic ai rezolvat întreaga discuție.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 6:32 PM
Cum ar fi ca RCS-RDS sau UPC sa vina maine si sa spuna: stiti internetul ala fix “nelimitat” va fi limitat la 50GB (o valoare la intamplare). Conform “fair-use” ar putea oricand sa vina sa spuna asa ceva…
Vezi, la sectiunea avantaje “trafic nelimitat”: http://www.rcs-rds.ro/internet-digi-net/fiberlink?t=internet-fix&pachet=digi_net_fiberlink_100
Marius(Citează)
18/01/2016 la 10:24 PM
Ar putea, da. În străinătate se și întâmplă. Dacă vor face asta, voi vedea dacă mă mulțumește limita sau caut un alt provider.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 8:26 PM
LOL, imi aduc aminte cand aveam un abonament nelimitat la Zapp si un prieten pe o cartela Vodafone ma punea sa-l sun cand ne vedeam la bere si lasa telefonul conectat in convorbire cu orele. Primea ceva centi sau minute gratis, in functie de numarul de minute primite. Mi se parea o tiganie mai mare decat sa dai beep sau sa vorbesti la 3 secunde in anii 90.
ipo(Citează)
18/01/2016 la 8:32 PM
s-a intimplat deja chestia asta acum 3luni cu internetul fix al lui vodafone. cei care aveau internet fix prin contract cu trafic nemilitat li s-au anulat pur si simplu contractele si li s-au bagat pe git contracte cu limita la 75Gb .A patit ceva vodafone?
asurbanipal(Citează)
18/01/2016 la 10:24 PM
Unde s-a întâmplat asta?
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 10:30 PM
Orice operator poate modifica unilateral un contract. In momentul in care face asta abonatul poate alege fie sa continue cu noul contract modificat de operator, fie sa renunte la serviciile acelui operator chiar daca e-n perioada contractuala.
@Radu, pentru un tip care are un blog despre tehnologie nu prea esti deloc la curent cu stirile din telecomunicatii. Vodafone a limitat abonamentele de date 4G pe care le-a vandut la inceput ca nelimitate la vreo 75 sau 100GB.
zetu(Citează)
18/01/2016 la 8:47 PM
Am explicat si eu aici anul trecut cum Vodafone practic castiga din taxa de interconectare: https://www.stefanblog.com/2015/12/telekom-restrictioneaza-promotia-vodafone.html
Da mi s-a dezactivat si mie o cartela Orange cu optiune cu minute nelimitate pentru ca am incalcat termenii si conditiile pentru serviciul prepay, motivul exact fiind abuzul conform unui articol care nu apare pe site la termeni si conditii. Singura mentiune pe site este : Daca timp de 3 luni nu primesti sau nu initiezi niciun apel taxabil, cartela ta SIM va fi dezactivata si
îti vei pierde numarul de telefon, oferta de care beneficiezi si creditul PrePay.
La cartele aparent se pot dezactiva mai usor neexistand un contract fizic intre clienti si operatori, la abonamentele Orange este specificat clar ca ai o limita de 4000 de minute pe luna.
Telekom a restrictionat inscrierea prin SMS in programul Vodafone fiindca s-au confruntat si cu o alta problema. Clientii sunau in call-center sa intrebe de ce nu au primit traficul de date gratuit, pe panouri si in reclamele Vodafone nefiind explicat foarte clar ca trebuie sa asociezi o cartela Vodafone pe care urmeaza sa primesti traficul de date gratuit.
Ce mi se pare ciudat este faptul ca in urma cu 5 ani cand toti operatorii ofereau minute pentru apelurile primite nu au existat astfel controverse intre operatori.
Cel mai bine ar fi ca si Telekom sau RDS sa lanseze o oferta asemanatoare.
Stefan(Citează)
18/01/2016 la 9:21 PM
Ba se pare ca scrie, greșeala mea, 4000 de minute pe luna catre alte retele.
mario(Citează)
19/01/2016 la 7:30 PM
RDS nu mai are ce lansa. Are cartela prepay cu 2€ și abonament la 3€ (dacă ai și alte servicii contractate și iei mai multe numere), ambele cu de toate și nelimitat (fair use, și aici). Asta nu înțeleg ceilalți 3 operatori. Când am cerut la Vodafone abonament cu cost și opțiuni similare Digimobil mi-au zis că nu e sustenabil economic. Cu toate astea RDS are această ofertă și nu l-am auzit plângând că nu o poate susține.
Horațiu(Citează)
25/01/2016 la 9:33 AM
Nu-i vorba de susținere, ci de abuzuri. Clienții normali au în continuare “nelimitat”.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 9:18 PM
La mine in contract nu scrie nimic de o limita de minute nationale si am nelimitat acele minute …
mario(Citează)
18/01/2016 la 9:47 PM
Asta ar fi cea mai mare tampenie posibila. De ce? Pentru ca s-ar genera un trafic fictiv, care ar trebui sa fie platit intre operatori fara ca incasarile lor dinspre abonati sa creasca, avand in vedere ca mare parte din abonamente sunt acum nelimitate.
Dar Digi ar putea sa faca ceva asemanator pe partea de sms-uri, avand in vedere ca toti ceilalti operatori au sms-uri gratuite cam la orice abonament si cartela, mai putin ei. Chit c-ar fi o miscare mizerabila din partea lor.
zetu(Citează)
18/01/2016 la 10:44 PM
Ar fi interesant daca operatorii mai mici precum Telekom sau RDS ar face oferte asemantoare fiindca traficul din Orange si Vodafone catre acele retele ar creste, in momentul de fata RDS prin abonamentul lor de 3 euro acopera doar 300 minute nationale din apelurile nelimitate, iar pentru restul RDS ies pe pierdere. Asa ca s-ar echilibra un pic situatia.
Stefan(Citează)
18/01/2016 la 10:33 PM
ANCOM e autoritatea care reglementeaza spectrul radio (adica megahertzi, decibeli, etc) si tot ce spune e un fel de “vedeti ba boilor ca astia au clauze ascunse”. Asta e subiect de drept comercial nu de ingineri de telecomunicatii, parerea aia a lor valoreaza fix cat comentariile de pe bloguri.
Razvan(Citează)
18/01/2016 la 10:37 PM
De fapt este de ANPC, dar m-ar mira să nu fie considerat un abuz și acolo.
nwradu(Citează)
18/01/2016 la 10:41 PM
Intreb pentru ca nu ma pricep.
Contract nu exista, dar aici nu intervine OPC ? Adica eu cumpar zahar, dar defapt nu e doar zahar, e zahar+ niste zaharina. (cazul crema UNT) dar nu e unt, e o crema cu 1% unt.
Adica eu cumpar ca consumator un produs “nelimitat” in cazul asta, cumpar zahar nelimitat, fara limita, fara sfarsit.
Ca mai apoi, dupa ce l-am cumparat sa mi se interzica dupa primele 10 kile. Atunci in aceasi idee operatorul iti poate zice ca fair use = 60 de minute pe saptamana, caci el este cel ce defineste “abuz” si “nelimitat”
La fel si cartela “vorbesti cat vrei” , o cumpar dar de fapt, nu vorbesc cat vreau, vorbesc cat considera ei ca nu este un abuz?
Per final parerea mea e asta
VF = a analizat, stia de treaba asta, el isi ia oricum bani de la TK/ORANGE (practic telefoanele sunt platite pe jumate), ei ies bine si frumos: iauite ba am dat ditamai oferta, am dat si telefoane, si voi inchideti cartele si abonamente.
JImmy(Citează)
18/01/2016 la 10:45 PM
Diferenta e ca tu cumperi un serviciu nu un produs. In al doilea rand, asa cum ai spus si tu, si-ai folosit cuvantul magic, VORBESTI. Ori aici n-a vorbit nimeni nimic. S-a generat un trafic pentru a se aduna puncte. S-a abuzat de serviciu, conform termenilor si conditiilor operatorului si ca atare cartela/abonamentul a fost blocat. Ca degeaba-ti iei tu abonament de net nelimitat, daca te apuci sa floodezi, c-o sa te trezesti cu abonamentul suspendat. De ce? Pentru ca n-ai respectat niste termeni prevazuti in contract. E simplu. Doar noua ne ia ceva timp pana sa-ntelegem o speta extrem de simpla.
zetu(Citează)
18/01/2016 la 10:48 PM
De ANPC tine nemultumirea clientilor, care in cel mai bun caz vor fi despagubiti cu valoarea cartelei / creditului. Problema de concurenta neloiala insa (publicitatea falsa, serviciul nefiind nelimitat) tine de alte institutii, partea vatamata fiind aici ceilalti concurenti din piata.
Razvan(Citează)
18/01/2016 la 10:50 PM
Eu logic inteleg ideea si sunt de acord, dar consider in acelasi timp ca termenul trebuie schimbat, cum zicea cineva mai sus, “vorbesti fara griji” de exemplu sau “cartela fara griji”. sau NELIMITAT*
si steluta pe cartela sa zica, in limita la 6000 de minute pe luna, sau orice altceva.
JImmy(Citează)
18/01/2016 la 11:14 PM
Cand Cosmote bagase cartela cu 2000 de minute si PRIMUL abonament nelimitat din Romania, nimeni nu credea ca se va ajunge pana aici, acum termenul de nelimitat va deveni limitat si sunt sigur ca se vor completa campuri noi in contractele de abonament cel putin.
O astfel de limitare era normala doar ca era bine daca se trimitea o notificare catre utilizatorii de cartele si erau avertizati ca ceea ce faci nu este ok.. De curand Telekom a restrictionat si apelurile catre campania Vodafone 0720101010 sau cum era nr ala, acum o noua limitare.. Digi Mobil oare de ce nu a facut astfel de restrictii oare?
Faina strategia, a mancat Vodafone un pic din bugetele Telekom si Orange :)) Cadou asa ca de inceput de an :)))
Lucrand in domeniu, ce pot spune este ca anul 2016 va fi un an DIFICIL pentru operatorii de telecom din Romania.
eBogdan(Citează)
19/01/2016 la 12:00 AM
La orange s-au blocat 1600 de cartele.
boglous(Citează)
25/01/2016 la 9:34 AM
Da, dar probabil la două sute de clienți care foloseau mai multe cartele fiecare.
nwradu(Citează)
19/01/2016 la 12:14 AM
jegosi. cand vinzi ceva trebuie sa iti asumi ca unii o sa abuzeze, dar iti scoti parleala cu aia care incarca si nu folosesc deloc minutele, doar ca asa nu le place.
avea cineva abonament de date care nu i-a mers cateva luni in Drumul Taberei, da’ numa in zona asta, oricate sesizari s-au facut la operator tot nu s-a rezolvat, aici nu s-au sesizat ca incaseaza 15$ / luna degeaba si sa suspende, nu?
sa moara toti :)
Teniescu(Citează)
25/01/2016 la 9:36 AM
Nici o companie nu își asumă că unii vor face abuzuri. Abuzurile vor fi întotdeauna căutate și eliminate, probabil e un departament special pentru asta.
Singura problemă este dacă e eficient să faci un astfel de departament. Pentru 3 abuzuri nu, nu merită cheltuiala. Pentru 300 s-ar putea să merite.
nwradu(Citează)
19/01/2016 la 1:08 AM
Oricum astia au fost fraieri, 10 simuri digi nelimitate + 10 orange + 10 telekom in modem-uri conectate la un server, niste cartele vodafone + ceva script in cron + ceva mp3 inregistrat sa para convorbire si simulai numai folosire business.
(60-100 de min pe zi eu zic ca e fair use in opinia lor), + niste apeluri la numere gratis ca sa faci divergenta + niste beepuri/apeluri catre numere de pe olx de cateva secunde.
Si luai telefoane la saptamana :))
JImmy(Citează)
19/01/2016 la 1:33 AM
@Jimmy, Pai exact asa au facut unii. Citeam pe SP ca scria unu ca-n cateva zile iese un soft pentru cei interesati. Aparuse si-un blog unde era facuta o schema, cum sa suni, cum sa faci conferinta de pe mai multe abonamente/cartele pe un numar Vodafone. Deci s-a ajuns cam pana acolo.
Anyway, ca sa incheiem orice discutie, cam asa arata termenii si conditiile de utilizare a unui abonament Digi Optim Nelimitat http://i.imgur.com/dvU54cI.jpg, acelasi capitol frauda il au toti operatorii in termenii si conditiile de utilizare a abonamentelor sau a cartelelor prepay. Asadar operatorii sunt acoperiti 100%.
zetu(Citează)
19/01/2016 la 4:28 AM
@nwradu:
“operatorii sunau [..] ca să-i convingă să treacă la alt abonament, iar unii au refuzat acest lucru chiar și pentru mai mulți ani, fără să li se poată face ceva. ”
E un pic eronata informatia asta.
Si dau exemplul meu sa sa sustin asta:
Dupa cateva apeluri de-asta, Orange mi-a trimis SMS ca de luna urmatoare am un nou abonament mai scump “dar mai bun” la care costul convorbirilor e mai mare.
Am primit si informatia ca am 30 de zile in care sa-i anunt ca refuz oferta si deci contractul inceteza. Intamplata anul asta o data si acum vreo 4 ani inca o data,
tudor(Citează)
25/01/2016 la 9:37 AM
Pe vremea când zic eu nu se întâmplă așa. Te tot căutau cu noi oferte.
nwradu(Citează)
19/01/2016 la 10:35 AM
Din toate discuțiile acestea pe mine ma intriga un singur lucru: oare unde lucrează zetu?
eu din EU(Citează)
19/01/2016 la 10:57 AM
La Orange, Telekom si Digi Mobil. Cu Vodafone mi-am incheiat contractul de putina vreme.
zetu(Citează)
19/01/2016 la 9:53 PM
Tu esti un fel de piesa de rezistenta de vreme ce nu ai contract de confidentialitate/obligativitate sa nu lucrezi la concurenta :)
eu din EU(Citează)
25/01/2016 la 9:37 AM
E analist telecom independent.
nwradu(Citează)
19/01/2016 la 12:37 PM
Eu sunt aici cel care tine cu Ursul. De 2 ori:
1. Incurajeaza apelurile in afara retelei. Ii doare undeva de costurile celorlalti, sunati catre vodafone, nu-i bai, platesc ceilalti, nu noi.
2. Face reclama mincinoasa. Bunescu facea o comparatie: e precum All Inclusive-ul, unde nu ai voie sa iei la pachet. Nu ai voie sa iei o sticla de cola in afara hotelului. Chestia e fortata: acolo se scrie de la inceput asta. Aici, nu stie nimeni ca NELIMITAT inseamna, de fapt, 10 mii de minute. De ce nu s-a spus: IN LIMITA A ZECE MII DE MINUTE? Un om normal la cap nu consuma 10 mii de minute. Dar stiai o treaba.
Vodafone e in culpa. Mi se pare ca multi vor sa-i ia apararea din oficiu. SI nu e bine.
Emil Calinescu(Citează)
19/01/2016 la 4:14 PM
sunt unii care si-ar fura propriul portofel… numai furat sa fie :)
marius popescu(Citează)
20/01/2016 la 9:15 AM
1. Atunci cand operatorul are costuri pentru fiecare resursa (fiecare minut are un cost de operare, chiar si pentru apelurile “in retea”: pe operatorul mobil il costa curentul folosit, amortizarea echipamentelor etc) este de la sine inteles ca isi asuma un risc cand lanseaza oferte “nelimitate”: poti presupune ca profitul acumulat de pe urma celor care folosesc mai putin minutele/smsurile alocate depaseste semnificativ pierderea din partea heavy-userilor. Este decizia fiecarui operator care lanseaza oferte nelimitate iar eventualele pierderi ar trebui asumate (nu e buna analogia cu “imi iau mancarea de la all-inclusiv la pachet” deoarece aici nu exista posibilitatea de a “stoca”minutele sau de a le oferi altcuiva spre consum)
2. Aceste actiuni au fost mai vizibile deoarece au avut asociate o campanie de marketing (Vodafone) si au afectat diferite persoane fizice (probabil unele in mod nejustificat). Insa astfel de “taieri” se intampla foarte des, si nu sunt evenimente atat de publice (cartelele sunt folosite de peste 15 ani in actiuni de terminare a traficului sau marketing). Fiecare operator are un departament specializat in anti-frauda, iar definirea “fraudei” tine de bucataria interna a fiecarui operator
3. Cred ca oferta Vodafone este una curajoasa si nu vad de ce ar trebui sa fie acuzati pentru ea. Nu vad absolut nimic ilegal in ceea ce au facut. Folosesc niste mecanisme economice pentru a aloca niste beneficii catre utilizatorii lor, beneficii care ajung desigur si la companie. Nu acesta este rolul oricarei afaceri?
4. Ca sa facem o analogie corecta cu all-inclusivul, mecanismul ar fi urmatorul: clientii mananca incontinuu de la all-inclusive iar din ra**tul lor ei (clientii) produc biogaz pe care il vand si incaseaza bani de la hotelul de alaturi care foloseste acel gaz.
Dan(Citează)
24/01/2016 la 7:35 AM
what about “fair use” of the words?
“operatorii pot restricționa sau întrerupe accesul la serviciul de telefonie în cazul utilizatorilor care depășesc un consum lunar considerat ca fiind rezonabil, detaliat contractual prin anumite praguri (de exemplu, apeluri lunare de peste 5.000 de minute”
O luna de 30 de zile are 43.200 de minute. Daca nu vrei sa oferi atata, nu spui in oferta “nelimitat”, spui “5.000 de minute”.
Mihai(Citează)
25/01/2016 la 9:28 AM
Un răspuns ANCOM chiar la această problemă http://www.gadget.ro/raspunsul-ancom-cu-privire-la-cartelele-prepaid-blocate/
nwradu(Citează)