►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
S-a cântat bingo și la Renault, după ce ministrul francez al energiei a spus că Renault și alți doi constructori au picat testele de poluare ce se fac în acest moment în Franța. Problema nu-i la fel de mare ca la Volkswagen, s-au grăbit francezii să adauge, și nu a fost folosit vreun soft care să trișeze sistemul.
După scandalul VW, în Franța au început niște teste, iar Renault tocmai le-a picat, cu un nivel de noxe peste cel admis de lege. Acțiunile au scăzut mult și apoi s-au stabilizat la un -10% față de începutul zilei. Investigatorii au făcut percheziții pe la diverse sedii ale unor laboratoare de omologare, cu bănuiala că anumite teste ar fi fost fraudate.
Poziția oficială a Renault este că acele percheziții n-au dat la iveală nici o dovadă că ar încălca normale sau ar trișa la teste și nici vreun software special care să facă asta. Din păcate, declarația companiei este contrazisă chiar de ministrul francez al energiei, care a arătat cu degetul spre Renault. Un alt constructor, Peugeot, a spus că nu face obiectul anchetei.
Problema a plecat tot de la nemți, unde ADAC a spus că au făcut și ei niște teste și niște modele Renault depășesc normele Euro 6. Acum se fac teste și în Franța, pe 100 de mașini vândute acolo de la diverși fabricanți, dar mai durează până aflăm rezultatele.
Observați cât de complexă devine problema:
Din fericire, Tăriceanu încă nu s-a sesizat și nici n-a cerut interzicerea vânzării mașinilor Renault! Poate dacă nu zice nimic și plecăm în liniște la casele noastre, nici nu află.
sursa: Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
14/01/2016 la 9:53 PM
Legat și de articolul precedent cu mașinile electrice eu rămân la părerea mea fixă. Viitorul pe termen mediu îl reprezintă hibridele de 50-100km rază pe electric pentru chestiile de zi cu zi și cu un motor pe benzină rezonabil dimensionat pentru momentele când trebuie neapărat să accelerezi mai tare sau ai un drum mai lung. Diesel e mort pentru majoritatea populației și mașinile full electric au prea puține beneficii si prea multe compromisuri ca să merite (în afara ălora exotice gen Tesla). Vezi Golf GTE vs. GTI vs. GTD.
nea_caisă(Citează)
15/01/2016 la 11:13 PM
Plug-in hibrid.
razorsbk(Citează)
18/01/2016 la 10:42 AM
Da, orice hibrid ar trebui să fie plug-in, că nu-i greu de făcut așa, dar avantajele sunt mari.
nwradu(Citează)
14/01/2016 la 11:03 PM
Nu sunt adeptul teoriei conspiratiei, si poate gresesc sa amestec subiectul cu acest context geopolitic actual, dar nu pot sa uit de scandalul Toyota din SUA, un scandal inventat cumva fortat fix cand industria auto americana avea nevoie mai mult de o sustinere.
Era evident ca tesele de emisii sunt depasite total de realitate dar ca o coincidenta scandaul asta a aparut tot in SUA, si a benficiat de o “promovare” fulger.
Sunt niste jocuri economice in care o forta in criza loveste intr-o forta in crestere. E adevarat ca se folosesc de lucruri putrede din Europa cea care pana acum parea taramul fara de cusur.
Culmea e ca Europa ia niste decizii tampite si pezentul arata ca si in cele mai dezvoltate tari exista la nivele de conducere inalte niste dubiosi corupti.
ionutb(Citează)
15/01/2016 la 7:52 AM
Renault das auto.
Giovani(Citează)
15/01/2016 la 8:10 AM
Buna asta cu tariceanu.Vorba ta…. sa merem pe varfuri poate nu se sesizeaza ca odata se repede ca greuceanu si o rezolva si pe asta.
andrei(Citează)
15/01/2016 la 5:42 PM
@ionutb: “promovare fulger”? Ia sa investigam noi….
1. La sfarsitul anului 2013, inceputul lui 2014 un institut a luat mai multe masini de la mai mult producatori, au montat aparatura si s-au apucat sa faca masuratori. In mai 2014 a fost publicat articolul:
http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/WVU_LDDV_in-use_ICCT_Report_Final_may2014.pdf
2. De atunci pana in septembrie-octombrie 2015, agentia de protectie a mediului din SUA, ICCT si Volkswagen au tot purtat discutii in care Volkswagen a incercat in repetate randuri sa se eschiveze si sa arunce cu scuze in stanga si in dreapta. Ca bug software, ca niste probleme care necesita un recall micut etc.
3. In primavara si vara anului 2015 , EPA au facut propriile masuratori si au vazut ca niciuna din scuzele si reparatiile efectuate de VW n-au avut efect asupra emisiei noxelor. I-au strans pentru ultima data cu usa pe cei de la VW si acestia au continuat sa arunce aceleasi scuze.
4. Septembrie 2015 – Este publicat anuntul EPA in care VW sunt acuzati ca au trisat la testele de noxe in laborator.
Daca un an si jumatate de tergiversari din partea VW iti suna a “promovare fulger” apai eu capat impresia ca melcul e un vehicul supersonic :D
VW nu erau singurii vizati in acel raport publicat in mai 2014, dar la ei diferenta intre rezultatele de pe bancul de probe si cele din trafic aveau cea mai grosolana discrepanta [ de 40 de ori peste limita admisa ]. EPA si ICCT au incercat sa afle pe cale amiabila de unde vine aceasta discrepanta, iar VW a dat-o la intors de fiecare data. Asa ca imi pare rau, dar eu nu vad nici un soi de “teorie a conspiratiei” la lucru doar ca sa fie trasi in jos VW. ;)
“În același timp, dacă nu trișau, de ce nu s-a sesizat problema la testele inițiale de omologare?” – Pentru ca testele noi incearca sa puna accent pe utilizarea in trafic in loc de conditiile aproape ideale redate de un test in laborator. Toate studiile recente facute pe masini Diesel au aratat ca in proportie de 80-90% emisiile in trafic sunt peste limita admisa in laborator:
http://www.transportenvironment.org/publications/dont-breathe-here-tackling-air-pollution-vehicles
“Dacă treptat se va dovedi că normele Euro 6 sunt prea draconice și nimeni din industria auto nu le poate respecta în totalitate?” E indeajuns sa ne uitam la ultimele stiri legate de aerul irespirabil din China ca sa realizam ca normele nu pot fi niciodata categorisite ca “prea draconice”.
La inceput, normele de poluare Euro au avut atentia directionata catre reducerea de emisii de dioxid de carbon. Insa si asa, aerul a inceput sa devina din ce in ce mai irespirabil din cauza celorlalte gaze emise de catre masini [NOx]. Asa ca la Euro 5 si Euro 6 ne-am aliniat practic cu standardul din SUA, care era mai lejer la emisiile de CO2, dar mult mai strict la emisiile de NOx. Daca masinile nu se incadreaza in normele SUA, sanse foarte mari ca nici in Europa sa nu se mai incadreze. Avand in vedere ca VW si-a oprit vanzarile pe 2016 la masinile diesel in SUA, sunt sanse foarte mari ca si motoarele lor Euro 6 sa nu respecte standardul…
http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-vw-cancels-2016-diesel-line-up-20151007-story.html
“Așteptăm să vedem dacă apare ceva și de mașinile Dacia cu motoare diesel, că poate avem vreo surpriză și pe acolo.” Cum motoarele de pe Dacia sunt motoare Renault, este fizic imposibil ca un Logan sa se incadreze in norme in timp ce acelasi propulsor pe un Megane/Clio sa nu le respecte. De indata ce a aparut stirea ca VW triseaza testele de noxe, era destul de clar ca toate masinile din grupul VAG care au acele propulsoare au trisat si ele testele de poluare [Seat, Audit etc.]
Tudor(Citează)
18/01/2016 la 10:43 AM
Da, cu mențiunea că la dieselgate au fost niște bănuieli de scandal ajutat din exterior, fie de industria auto americană, fie de un fost șef de la VW, dat afară după o luptă internă.
nwradu(Citează)
16/01/2016 la 9:49 AM
Normele “de poluare” din SUA sunt facute cu un singur scop: protejarea industriei auto locale in detrimentul importurilor.
Fixatia autoritatilor din Europa pe nivelul de CO2 este o prostie si are un singur scop: extragerea unor taxe cat mai mari de la cetateni.
Nivelul de CO2 este legat matematic de consumul masinii si nu reprezinta o poluare, deoarece aerul respirat contine in proportie semnificativa acest gaz.
Fixatia europei (cu e mic) pe nivelul de CO2 a fortat migrarea spre motoare Diesel deoarece ele consuma cel mai putin carburant si automat rezulta cel mai mic nivel de CO2. Din pacate motoarele Diesel in conditii de oras produc adevarata poluare: particule, cenusa si alti compusi chimici toxici. Europa nu-i interesata de aceasta poluare deoarece are ca rezultat reducerea populatiei, adica tocmai agenda 21 pe care si-a asumat-o si pe care o implementteaza cu succes.
AdiM(Citează)
18/01/2016 la 10:41 AM
Dar cum ai ajuns la concluzia asta? Unu la mână, CO2 este periculos, la fel și NO2, iar taxele le stabilește fiecare cum vrea. Când mașinile sunt unul dintre cei mai mari poluatori, e și cazul să fie niște norme.
nwradu(Citează)
29/01/2016 la 5:12 PM
Sunt un novice in materie dar, cu certitudine, notiunile sunt distincte: 1. Gaze cu efect de sera (in ordinea contributiei la manifestarea efectului: vaporii de apa = 70%; CO2=9%; CH4=9%; O3=7% etc.). In ordinea descrescatoare a emisiilor de gaze cu efect de sera amintim agricultura cu 22% ( din emisiile domeniului cca 80% se datoreaza zootehniei), activitatea industriala cu apox. 22%, animalele salbatice, plantele si descompunerea cadavrelor cam cu acelasi procent, transporturile cu cca 8% s.a. 2. Gaze cu efect asupra sanatatii oamenilor, animalelor si plantelor, NOx. Principalii oxizi ai azotului sunt NO si NO2. Se fac vinovati de: a) formarea oxidantilor fotochimici prin reactia cu hidrocarburile; b) aparitia ploilor acide; c) aparitia smogului. Surse: industria energetica, toate celelalte activitati industriale, transporturile etc. A, sa nu uitam miliardele de tone de materii in putrefactie, sursa uriasa de NOx.
Val S(Citează)
29/01/2016 la 5:26 PM
Si chiar nu vad de ce trebuie ca m.a.c. sa moara! Cititi despre Bosch Denoxtronic si analizati!
Val S(Citează)