►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Fotografiile de mai jos sunt din Pipera, zona Porsche / pasaj suprateran până în rondul de acolo, făcute de mine anul trecut.
Acela din dreapta, pe unde merge domnișoara, este trotuarul.
Iată și o fotografie din timpul zilei. Nu știu sursa, o am din noiembrie în calculator:
Zona este (sau a fost, sunt mai vechi fotografiile) un șantier care încurcă foarte mult traficul de acolo. Când am fost eu, într-o zi de vineri pe la ora 17, am stat 20 de minute pe o distanță de 200 de metri. Se circula pe o bandă, că cealaltă fusese distrusă, excavată și “înlocuită” cu un șanț adânc. Blocajul apărea la rondul de la OMV, unde aveam cedează trecerea pe un trafic aglomerat.
Acolo în zonă sunt vreo 20 de clădiri mari de birouri și câteva zeci de mii de oameni probabil că lucrează în ele. Unele cifre dau spre 200.000 numărul celor care lucrează în Pipera. Zilnic poate că mii de oameni stau blocați în trafic, făcându-și nervi din cauza unui șantier ce progresează lent, ca majoritatea lucrărilor de infrastructură din România. Orele pierdute în acel blocaj se adună și, dacă ar fi să le dăm o valoare, cum fac americanii, probabil că am ajunge la milioane de euro.
Și nu-i vorba doar de oameni bine plătiți care, în loc să muncească la birou, stau blocați zilnic pe marginea unui șanț. Să adunăm și business-ul pierdut de companiile din zonă, de exemplu dealerii auto ce au toate mașinile din parcări acoperite de un strat gros de praf și unde nu mai vine nimeni să ceară oferte de mașini, că sunt și alți dealeri în alte zone unde nu-i șantier. Le-au făcut un fel de poduri improvizate pentru acces, ca în casele de la țară.
Pe șantier nu se lucrează în vreun ritm alert, pe măsura importanței locului și urgenței pe care ar trebui deci să o aibă. De fapt, când am trecut eu pe acolo era părăsit, cu excepția unei singure echipe de muncitori ce se chinuia să tragă un cablu prin tubulatura deja trasă pe sub pământ. Era chiar hilar, aveau cablul băgat prin tub, dar nu puteau să-l tragă deși foloseau un troliu mărișor. Foloseau un excavator pentru a forța troliul în față, deoarece în loc ca acesta să tragă cablul pe sub pământ, era tras chiar el de cablu spre groapă. În partea cealaltă un alt excavator era proptit bine în pământ și ținea rola de cablu. O improvizație demnă de MacGyver.
Cum ajunge un astfel de șantier să dureze luni întregi în cea mai aglomerată și cea mai “bogată” zonă de business? Cum se manifestă acest dezinteres total pentru niște firme ce angajează mii de oameni cu salarii mari, trecute în întregime pe cartea de muncă, și cu taxe mari plătite statului? Simplu, acolo este primar Pandele.
Zona respectivă se află în Pipera-Voluntari, unde primar este domnul Pandele.
Angajații care stau cu orele în blocaj, fie acolo fie la bariera de pe Petricani și în restul șantierelor ce avansează lent, votează la alegerile pentru Primăria Voluntari? Nu, ei doar lucrează acolo, buletinul probabil îl au de București.
Cetățenii care locuiesc la vilele din Pipera votează în Voluntari? Da, dar nu toți. Unii și-au făcut case acolo, dar au păstrat buletinul pe București, alții sunt străini ce lucrează în România și locuiesc în Pipera în case sau apartamente închiriate de corporațiile respective, destul de mulți sunt la închisoare șamd.
Afacerile ce pierd bani votează în Voluntari? Nu, doar pierd bani.
Cine votează așadar la primăria Voluntari? Păi toți cei de pe ieșirea Andronache și Colentina, dincolo de Dragonul Roșu și până în Șoseaua de Centură. Dai un cadou, aduci un kil de ulei și de făină și te-ai asigurat de un vot. În fond, dacă ați fost pe acolo ați văzut că nu-i cea mai bogată zonă a orașului.
Conform recensământului recent, în Voluntari figurează 42.944 de locuitori, dar numărul celor ce locuiesc acolo fără a-și face și mutația în buletin este bănuit a fi de vreo 60.000 de oameni. Aceștia n-au nici un cuvânt de spus la alegerile pentru primărie.
Pandele nu știu ce face pe acolo, dar este foarte popular. Alegerile din 2012 le-a câștigat cu 92,7%, al patrulea său mandat. Are rețeta succesului și-și permite să-și bată joc de vreo 200.000 de alți oameni care trec zilnic prin orașul său, pentru că atunci când e vorba de vot, doar vreo 40.000 îl votează, o treime din ei din Pipera.
Și acum mi-e teamă că soția lui Pandele, doamna Gabriela Firea Pandele, va câștiga primăria București. În fond, e o doamnă respectabilă, un senator șantajat de Băsescu, ceea ce dă bine la public, iar experiența de crainic la Antena sigur a învățat-o cum să fie un primar bun. Campania îi este ca și asigurată de Antena și PSD.
Alegerile din 2016 anunță cea mai proastă recoltă de până acum: Bușoi de la PNL pare un idiot (și are un CV de mârlan), PMP-ul l-ar putea aduce pe Băsescu, UNPR n-are candidat (nu știi când te trezești cu un Ilie Năstase pe listă, însă), ALDE… mai bine nu. Nu-i de mirare, gândiți-vă că în trecut Bucureștiul i-a avut primari pe Crin Halaicu, Viorel Lis, Videanu, Băsescu și Oprescu, toți votați de cetățeni, toți oameni după care-ți vine să te speli pe mână după ce-i saluți.
În aceste condiții, mi se pare tot mai probabil că-l voi vota pe Nicușor Dan. Sunt conștient că nu are șanse și nici susținere politică, dar măcar e la curent cu problemele și pare bine intenționat. În fața celorlalți candidați, asta începe să fie suficient.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
12/01/2016 la 2:08 PM
Eu aș înjura puțin și companiile care s-au înghesuit toate în zona aia nenorocită de parcă nu mai exista în tot Bucureștiul zonă de construit clădiri de birouri.
aurel(Citează)
12/01/2016 la 4:09 PM
Si companiile alea de si-au tras cladirile fix cat au teren cumparat (vezi sediul Puma vis-a-vis de Porsche Romania si mai sunt si altele similar) ? Cladiri P+4 P+6 P+10 la 1-2-3 metrii de trotuar sau de drum. Si apoi se mira de ce nu se mai dezvolta zona. Astea si daca ar avea asfalt ca-n palma tot greu ar fi deplasarea pe acele strazi de 1+1 benzi.
Eu stiu ca la o constructie trebuie lasat 25m pana la axul drumului, iar la drumuri europene si autostrazi 50m. Oare respecta zona aia asa ceva ? Le pasa primariilor de niste legi corect date cu ani in urma? Proprietarilor de cladiri le pasa sau profitul trebuie maximizat prin orice metode ?
Dragos(Citează)
12/01/2016 la 2:19 PM
Te invit sa verifici si traseul modernizat din Pipera spre Tunari, unde lucrarea e aproape gata. Doar ca are o mare problema: Asfaltul este cu 3-4 centimetri sub nivelul la care sunt canalele de pe drum. Si nu e un caz izolat, asa este intreaga lucrare, din Pipera pana la podul de la Centura. Asta ca sa nu mai zic ca drumul care a fost largit este folosit, de fapt, pentru parcare in 80% din portiune.
andrew(Citează)
12/01/2016 la 4:14 PM
noi in Romania zici ca nu stiu sa construim drumuri deloc. Nu am intalnit nicaieri un oras ce sa fie exact ca in vest. Oare drumarii lor fac un curs in plus despre imbinarea covorului asfaltic pus de ei cu dreptunghiul din jurul canalelor … zici ca sunt dusmani cand le unesc pe astea doua :(
Dragos(Citează)
12/01/2016 la 8:40 PM
@Dragos Oradea
ttavi(Citează)
12/01/2016 la 2:37 PM
Toata lucrarea aia a fost facuta intr-o mare bataie de joc sfidand nu doar banul public ci si siguranta. Escavatoare care lucrau la gropi de peste 2 metri la nici 1 metru de trafic, in timp ce vis-a-vis altul incarca o basculanta.
De canalele inaltate care iti busesc cauciucurile si suspensiile si din care masina ricoseaza, nu mai zic.
Si asta este o lucrare amanata de atata timp – si care cica, va fi gata mintenas in Iunie.
C(Citează)
12/01/2016 la 3:35 PM
Eu lucrez in Pipera de 6 ani, intr-o cladire situata pe Dimitrie Pompei.
Vreau sa spun ca situatia este similara. Ambele trotuare sunt fie ocupate de masini, fie sunt intr-o stare deplorabila. Situatia devine mai accentuata iarna cand cad zapezi sau e zloata.
Pe bulevard se sta in coloana, se circula pe linia de tramvai cu riscul de a-ti taia cauciucurile, praf din toate partile. Tramvaiul este antic, plin de tigani si hoti de buzunare.
Parca ai fi la tara si nu in Bucuresti. Totul se intampla intr-unul dintre principalii poli economici ai Bucurestiului, daca nu al tarii. Cati contribuabili sau angajatori mari nu-si au sediul aici.
M-ai inspirat sa scriu si eu un articol pe tema asta.
cosmin(Citează)
12/01/2016 la 3:42 PM
Esti basist si misogin :-D
miluch(Citează)
12/01/2016 la 3:48 PM
Nu are cum sa fie Nicușor Dan chiea de success a bucurestenilor. Singurul lui atu e ca a bagat intotdeauna singur capul in poza singur, fara cei care il sustin si a pretins ca este luptatorul incompetentei (insa asta pretind toti si niciunul nu e). Sa nu ne amagim cu apa chioara, omul cand a aparut in spatiu public avea pe site-ul personal numai recomandari de la basistii cu renume. Acum a mai sters din ei, a adaugat mai multi artisti, insa partreaza in continuare cateva personaje cheie care il demasca.
Marius M(Citează)
12/01/2016 la 3:48 PM
nicu shordan o fi el bine intenționat dar nu are soluții.
un muc(Citează)
12/01/2016 la 4:06 PM
Restul au soluții dar nu sunt bine intenționați.
“Cum o dai, n-o nimerești”
aurel(Citează)
12/01/2016 la 3:48 PM
Da de oamenii care traiesc in strainatate si voteaza in tara nu ti-e frica?
mircea (primul)(Citează)
12/01/2016 la 9:29 PM
nu! ție da?
AI_core(Citează)
12/01/2016 la 4:07 PM
Firea o sa stea numai in concediu maternal.
gekko(Citează)
12/01/2016 la 4:12 PM
te-ai luat de doamna Gabi Firea Vranceanu Pandele Urmatoru? ai cacat steagu.
Giovani(Citează)
12/01/2016 la 5:05 PM
vorba aia: “fii atent la masinile negre cand traversezi strada!”
cosmin(Citează)
12/01/2016 la 4:51 PM
Locuiesc la școala americană așa că sunt în mod direct afectat de aceste lucrări, dar dacă pot rezuma:
– finanțarea a fost obținută în cadrul POR 2007-2013.
– datorită legislației cu privire la achizițiile publice a fost întârziată foarte mult demararea lucrărilor (2-3 ani întârziere la începerea lucrărilor);
– proiectul presupune lărgirea la 4 benzi (2 pe sens), trotuare, pasarele pietonale, canalizare, hidranți etc (un minim de civilizație);
– lucrările s-au desfășurat într-un ritm susținut pentru a fi decontate într-o pondere cât mai mare prin fonduri nerambursabile.
– s-a lucrat în timpul săptămânii până la ora 23:00-24:00 și în week-end până la 14:00.
– traficul specific zonei a încurcat desfășurarea lucrărilor
– restul lucrărilor restante vor fi efectuate din bugetul local pentru că dacă nu se termină până la jumătatea anului vor trebui dați înapoi toți banii.
– am înțeles că uneori lucrările au „stat pe loc” datorită avizelor care au întârziat de la ENEL/CEZ/ELECTRICA și alți bandiți de ăștia;
În acest caz nu îl văd vinovat pe primar..dar dacă vrei un subiect frumos te poți interesa despre traficul tunari – metrou pipera care aparține unui fin al lui pandele și care utilizează niște microbuze care nu respectă nicio normă de siguranță, nu sunt date bilete și sunt supra-supra aglomerate (se circulă pe scară cu ușa deschisă). Aceeași firmă asigură și transportul de la metrou la diferite clădiri de birouri ale angajaților (curse speciale) – dar cu microbuze conforme. dacă vrei mă contactezi și îți mai ofer informații.
bughy(Citează)
13/01/2016 la 12:08 AM
Microbuzele care circula in zona asta sunt pe liniile 445 (capatul in Tunari) si 567 (capatul pe Iancu Nicolae). Si e adevarat, sunt groaznice. Merg in fiecare zi din Tunari in Pipera si este sub orice critica. Mizerie, scaune rupte, lipsa luminilor interioare noaptea. De multe ori iarna ingheti de frig, iar vara nu se poate deschide nici macar un geam, nu mai vorbesc de aer conditionat. La care se adauga soferi nesimtiti, angajati la negru, care se cearta intre ei, plus un program de toata frumusetea – de la capat din Tunari si pana la Iancu Nicolae, merg cu 20 km / h, sa mai adune calatori. Mai repede ajungi cu bicicleta. Si mai ieftin, ca la maxi taxi e 3 lei biletul.
Intamplator, lucrez in Swan si stiu microbuzele inchiriate aici si la Global de aceeasi firma. Si e atat de frustrant sa vezi cum alea pot fi ok… Nu stiu catre ce institutie s-ar putea face o reclamatie care sa fie luata in serios…
Andreea D.(Citează)
12/01/2016 la 6:43 PM
Daa… De clanu basescu nu ti-e frica? Ca aia sunt cu tiganii, cu cutitarii… Barem pandele face santiere, aia iti fac buzunare la burta.
mircea (primul)(Citează)
12/01/2016 la 9:30 PM
nu! ție da?
ești cam fricos, bag seama!
AI_core(Citează)
12/01/2016 la 7:14 PM
Exista …
croco(Citează)
12/01/2016 la 10:38 PM
Al core, nu te injur pentru ca nu vreau sa intre comentariul in moderare.
Daca el a scris ca oamenii care sunt din bucuresti stau saracii la coada in voluntari din cauza unui primar pe care nu l-au votat, cum e sa lucrezi in strainatate si sa decizi presedintele unei tari de care nu mai apartii?
mircea (primul)(Citează)
14/01/2016 la 10:02 PM
cum or putea, dom’le, unii renunța așa ușor la cel mai inteligent lucru pe care știu să’l facă?!?
AI_core(Citează)
12/01/2016 la 11:56 PM
Nicușor Dan are un plan! Nimic mai mult!
eu din EU(Citează)
13/01/2016 la 12:55 AM
Ce frumos se mai fura :(
Dispecerul de serviciu(Citează)
13/01/2016 la 1:08 AM
Daca Radu voteaza cu Nicusor Dan… atunci eu votez cu Ion Susai.
Mihai(Citează)
13/01/2016 la 1:12 AM
Nu le e frica de clanul Basescu Udrea.
Pentru ca din banii furat primesc si blogarasii ceva…
Mihai(Citează)
13/01/2016 la 7:44 AM
Nu cred ca se intampla chestia asta.
mircea (primul)(Citează)
13/01/2016 la 3:15 PM
inca nu m-am lamurit care dintre arhetipurile lui Trahanache, Farfuridi sau Brânzovenescu ti se potrivesc mai bine.
zippo(Citează)
13/01/2016 la 5:14 PM
1. drumuri noi facute fara banda de bicicleta, pentru ca pantof
2. drumuri noi facute fara sa se faca si niste cacaturi de parcari in spic, desi loc e.
pentru ca dece sa faci o treaba cum trebuie?
animaloo(Citează)
13/01/2016 la 5:14 PM
1. drumuri noi facute fara banda de bicicleta, pentru ca pantof
2. drumuri noi facute fara sa se faca si niste cacaturi de parcari in spic, desi loc e.
pentru ca dece sa faci o treaba cum trebuie?
animaloo(Citează)
14/01/2016 la 6:36 AM
“Pe șantier nu se lucrează în vreun ritm alert, pe măsura importanței locului și urgenței pe care ar trebui deci să o aibă…”
Pot sa rad un pic… mai mult? Pana de curand locul era un camp (inca mai este in spatele cladirilor) plin de ciulini. Iar acum are fix aceeasi importanta. Un camp din sectorul AGRICOL Ilfov pe care au rasarit niste cladiri. Punct!
Sa vezi cand se pune bariera pt. tren spre Sos Petricani, se blocheaza giratoriul si se umple cu masini pana la pod. 1 Km in 45 de minute! Si nici macar nu poti sa intorci sau sa scapi cumva!
Iar in asfaltul proaspat turnat pe vre-o 200m au aparut deja gropi! :)
Ursu(Citează)
19/02/2016 la 9:26 AM
Nu stiu daca ati circulat inainte pe Pipera, acum daca se fac lucrari iara nu este bine. Considerati ca daca este campanie electorala trebuie sa aruncati cu noroi. Intrebati oamenii din Voluntari cum se circula inainte, ce aveau inainte si ce au acum, ce servicii existau.
Vreti campanie electorala prin ce anume? Prin a arata un santier in lucru? Pai daca este santier ce inseamna? Cum credeti ca ar trebui gestionate aceste lucruri? Sa se faca o magie si lucarile sa fie facute imediat? Un articol penibil.
Ultima fraza trebuia pusa la inceputul acestui eseu de liceu ca sa inteleaga oamenii ce anume … faceti campanie electorala bazata pe aberatii.
Marius(Citează)
19/02/2016 la 9:27 AM
Și, cum e șantierul acum? S-a închis, e gata?
nwradu(Citează)
19/02/2016 la 9:34 AM
Dumneavoastra locuiti in Voluntari-Pipera?
Marius(Citează)
19/02/2016 la 3:29 PM
Din fericire nu, doar trec pe acolo. Cam cât vi s-ar părea rezonabil să dureze refacerea unei benzi de circulație pe o distanță de vreo 500 de metri? Trei zile? Două săptămâni? 6 luni?
Cum mai e pe acolo, lucrează zilnic sute de muncitori, vi se pare că primarul face tot ce-i posibil pentru a finaliza cât mai repede lucrările într-o zonă cu zeci sau sute de mii de angajați și unde timpul lor costă enorm?
nwradu(Citează)
10/07/2018 la 3:25 PM
celebra cursă 445…..bine că au reușit să iasă
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/microbuz-cuprins-de-flacari-in-capitala-mai-multi-pompieri-actioneaza-la-fata-locului.html
aveți idee cum arată aceste microbuze?
bughy(Citează)