►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sunt unul dintre cei care a folosit Uber în noaptea de Revelion, cu tot cu tarifele mult mărite. Am tastat cu mâna mea 3.7x suprataxă la dus și 6.1x la întoarcerea acasă. Am plătit ceva bani.
Știam că voi plăti o grămadă de bani, dar nu glumeam când spuneam că nu-mi plac taxiurile și nu glumeam când spuneam că sunt mare fan Uber. E o alegere, plătesc mai mult pentru servicii pe care le consider mai bune, la fel cum în mii de alte situații poți plăti mai mult pentru servicii mai bune.
Și știți ce bine este să te urci într-o mașină, să pui adresa în telefon și să ajungi acasă fără nici o altă vorbă spusă, fără “cât dai?”, “unde mergi?” și alte dialoguri, fără să caut bani prin buzunar, fără să mă întreb cât să las, fără încălcat reguli de circulație, fără să iau o mașină care-și aștepta clienții parcată pe trecerea de pietoni, fără dialoguri la handsfree? Transferul de bani s-a făcut automat, din cont, când eu deja adormisem în pat.
Vedem ce se întâmplă după 10 ianuarie.
Cei care spun că prețul a fost nejustificat de mare sunt niște plângăcioși. A fost trimis dinainte un email privind tarifele mai mari. Au tastat cu mâna lor depășirea de preț, că te pune să o accepți scriind-o în aplicație. Poți folosi opțiunea “estimează costul”, dacă vrei să fii exact. Poți să accepți acel cost sau poți să cauți alternative, că sunt destule. Și, în fond, cât să câștige un șofer care petrece Revelionul în mașină ca să te aducă acasă de la o petrecere? Tot 1,7 lei/km?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
65 comentarii
04/01/2016 la 11:02 AM
inca mai vorbim despre asta?
add(Citează)
04/01/2016 la 11:28 AM
Eu acum am ajuns la subiect.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 11:50 AM
și iar n-ai știut să dai link.
vali(Citează)
04/01/2016 la 11:52 PM
Sorry, l-am adăugat acum.
nwradu(Citează)
05/01/2016 la 9:54 PM
prea tarziu. te-a scos din blogroll.
Bb(Citează)
04/01/2016 la 11:11 AM
Ai idee daca au fost disponibile masini Black Cab ?
razorsbk(Citează)
04/01/2016 la 11:29 AM
Black Cab nu știu, trebuie să faci rezervare. Uber Select avea surge 5x la orele dimineții, dar nu erau mașini în zona în care eram eu.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 11:14 AM
Total deacord dar cu ceva informatii extra.
De exemplu cand dai estimare de cost uber iti calculeaza traseul lui , dar cand te urci in masina soferii folosesc in 80 % din cazuri Waze iar traseul difera fata de cel din aplicatie, Trebuie sa le zici daca vrei pe cel calculat deja, in noaptea de revul asta mi-a economisit 40 ron, prietenii mei ce stau tot in zona mea nu au facut asta si au platit mai mult.
andreiexe(Citează)
04/01/2016 la 11:20 AM
Mie imi place sa stau de vorba cu taximetritii. Intr-o noapte, unul mi-a povestit ca intr-o zi o sa o ia razna si o sa faca una nefacuta. Ma gandeam sa nu faca nefacuta cu mine. Dar era noapte, nu zi. Si el zicea ca intr-o zi… Asta era speranta mea, sa ramana logic. A ramas.
motanes(Citează)
04/01/2016 la 11:21 AM
Eu am vrut sa ii chem dar imi spune ca platesc 70 de lei pe drum de maxim 7 lei. Am zis pas si am reusit ceva mai greu sa gasesc un taxi clasic.
Da, uber e un serviciu premium, dar totusi au sarit calul cu majorarea asta.
L!nuX(Citează)
04/01/2016 la 11:30 AM
Au sărit, da. Nu știu dacă au sărit ei sau e consecința unui sistem automat ce are puține mașini la acea oră și cerere mare.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 12:38 PM
Linux, te-ai chinuit sa gasesti un taxi pentur un drum de 7 lei? Ce distanta era? Nu mergeai mai bine pe jos?
Asta am facut eu la concertul Red Hot Chilli Peppers. Satul de figurile si greata taximetristilor, am luat-o usurel pe jos de la Romexpo la Sala palatului. Cred ca am facut cam 45-50 de minute de mers fara graba si fara oboseala. Bucurestiul e putin mai frumos noaptea.
Radu(Citează)
04/01/2016 la 7:29 PM
@Radu: 7 Lei face o cursa de la Unirii pana in Vitan. La -10 grade.
Andrei(Citează)
04/01/2016 la 11:29 AM
Nu ai pus si screenshot-uri sa te creadă lumea :)
Gabriel(Citează)
04/01/2016 la 8:50 PM
Am emailurile post-cursă cu prețul, dar dacă cineva nu mă crede, de ce ar mai citi blogul?
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 11:34 AM
asteptam Uber in Brasov! Pana atunci lucruri urate se intampla cu taxiurile, fara o alternativa reala :)
rivi(Citează)
04/01/2016 la 11:39 AM
Oau, ai dat 6.1x? Mama, dar te-au dat aia afara si nu mai puteai sta pana la un 1.5x?
nashu_mare(Citează)
04/01/2016 la 8:50 PM
Se terminase băutura și mâncarea, a fost groaznic.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 11:55 AM
oricum ai da-o, este cam jecmaneala.
Robo(Citează)
04/01/2016 la 12:14 PM
E destul de puternic Uber in Romania. Se vede deja in online in dimineata asta.
silicon_v(Citează)
04/01/2016 la 12:27 PM
Asadar esti fanul unei companii care face transport de persoane ilegal in Romania, si care are probleme cam in toate tarile europene. O companie care si-a angajat ca sefa pe fiica sefului de la ANAF. Dar sa nu uitam, coruptia ucide si legile trebuiesc respectate doar atunci cand ne convine, altfel, daca invocam ca scuza serviciul de taxi mizerabil, e ok sa promovezi serviciile unei companii care nu respecta legea.
zetu(Citează)
04/01/2016 la 12:38 PM
Nu-s fan Uber, dar vezi că greșești ceva – ei nu fac transport de persoane.
George(Citează)
04/01/2016 la 12:42 PM
Serios? Dar ce anume fac ei? Ca din ce-am inteles comanzi masina din aplicatia, masina vine, te ia, te duce unde ai nevoie, si platesti. Eu as zice ca-i fix un serviciu de taxi. Dar nah, poate ei transporta unicorni si nu persoane.
zetu(Citează)
04/01/2016 la 12:48 PM
Salut Mircea! Când reîncepi emisiunea?
Andrei(Citează)
04/01/2016 la 12:50 PM
Salut Andrei, cand incepi sa-ti iei pastilele de paranoia?
zetu(Citează)
04/01/2016 la 3:14 PM
asa, si diferenta care e daca platesti niste bani unui taximetrist cu o masina jegoasa care la randul lui ii da spaga la primarie si nu plateste nici un leu taxe?
folosim doar ce argumente ne convin…
add(Citează)
04/01/2016 la 4:09 PM
Sa ne intelegem, mie mi se rupe de taximetrie sau de UBER. Consum alcool foarte, foarte rar, ca atare ies mereu cu masina. Dar a justifica existenta UBER doar pentru ca taximetria e vai de mama ei, mi se pare ca si cum ai justifica existanta Filelist doar pentru ca nu avem Netflix sau HBO NOW in Romania. Si taximetrisul care nu plateste un leu taxe e in aceeasi situatie cu UBER, amandoi o ard ilegal. Diferenta e ca UBER e promovat de oameni aparent zdraveni la cap, pe cand acel taximetrist cu masina jegoasa si nasoala, e blamat pe buna dreptate. Sesizezi diferenta?
zetu(Citează)
04/01/2016 la 5:18 PM
e “promovat” doar pentru ca e o alternativa civilizata.
add(Citează)
04/01/2016 la 5:38 PM
deci e ok sa o arzi ilegal daca zici sarumana la final?
animaloo(Citează)
04/01/2016 la 8:54 PM
Păi credeam că articolele anterioare despre Uber te-au convins că sunt fan, da.
Nu văd legătura cu fiica șefului ANAF. Femeia aia nu mai are voie să lucreze nicăieri dacă ta-su e șef la ANAF sau ce? Uiți faptul că se fac tot felul de anchete de corupție inclusiv împotriva unui prim-ministru în funcție și a altor demnitari, încât vrei să sugerezi cumva că “tatăl ANAF” i-ar feri de amenzi?
Din partea mea, să le dea amendă și să-i închidă, dacă încalcă legi. Am zis asta destul de des.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 10:46 PM
E, vezi, tocmai aici e problema. Dubla masura. Ai scris de n ori de chestii legate de politica, chestii flagrante, care desi bateau al naibii de tare la ochi nu erau anchetate de nimeni. Doar ca tu stiai ca sunt niste chestii ilegale la mijloc, chestii indoielnice sau cel putin imorale. Ori acum e adorabila atitudinea ta vizavi de fiica ANAF. Acum, intr-o tara profund corupta ca Romania, in cazul unei companii care isi desfasoara activitatea de transport de persoane ilegal, fara a detine licenta, brusc esti gata sa acorzi prezumtia de nevinovatie, iar fiica sefului ANAF a fost angajata fix pentru ca e competenta, nu pentru c-ar putea sa ofere o oarecare protectie. Misto.
zetu(Citează)
04/01/2016 la 12:29 PM
Ca fapt divers am sa las asta aici. Ultimul paragraf e extrem de interesant. :)
zetu(Citează)
04/01/2016 la 3:16 PM
spre deosebire de taximetristi.
add(Citează)
04/01/2016 la 4:14 PM
Da, spre deosebire de taximetristi, care taximetristi ori la 6 luni, ori la un an trebuie sa dea niste examene specifice. La fel cei cu masini UBER au RCA-uri pe PF, nicidecum pentru activitate de taximetrie, unde un RCA e mult mai scump. Dar sigur, astea-s niste detalii. In loc sa-ncercam sa reglmentam legea taximetriei, sa vedem de ce avem taxiuri jegoase, ca poate e din cauza tarifului extrem de mic impus de primarie, mai bine promovam un serviciu care functioneaza ilegal.
zetu(Citează)
04/01/2016 la 5:21 PM
Situatia existenta e fix din cauza lipsei de concurenta si de limitarea pietei ca sa profite unul/altul, ca la 1.39 RON n-ai ce concurenta sa ai.
Nu tin musai sa merg cu uber, dar vreau sa ma duca un ins responsabil care sa nu-mi puna viata in pericol si care sa ma respecte, pe banii mei. Cer prea mult?
add(Citează)
04/01/2016 la 8:46 PM
Ti-am dat like pentru ca sunt perfect de acord cu tine. Nu ceri prea mult, e perfect normal ceea ce ceri tu. Dar solutia nu e UBER, pentru ca UBER e ilegal. Trebuiesc alte legi, domeniul transportului de persoane trebuie sa fie reglementat altfel, trebuie facute niste modificari.
zetu(Citează)
05/01/2016 la 9:45 AM
N-o fi solutia Uber, dar alternativa eu nu cunosc. Din 2 rele alegem, ca de obicei, pe cel mai mic.
add(Citează)
05/01/2016 la 12:30 PM
UBER nu-i raul cel mai mic, UBER e raul cel mai mare, pentru ca e total ilegal. De ce nu vrei sa pricepi? Ceea ce face UBER e total ilegal. In contextul legii de acum conducatorii UBER sunt total in afara legii. Ca fapt divers ia de cauta pe net ce conditii trebuie sa intruneasca un sofer care vrea sa devina sofer taxi independent. Pe urma compara toti acei pasi cu ceea ce trebuie sa faci pentru a deveni sofer UBER.
zetu(Citează)
04/01/2016 la 12:40 PM
De ce nu e marcat articolul cu (P) ??
Sau vroiai sa ne arati ca iti permiti sumele acelea pentru transport?
miluch(Citează)
04/01/2016 la 6:46 PM
+1 (cu urmatoarele completari)
1. nu e reclama directa. e reclama mascata (sponsored content). “P” ul exista in titlu, dar nu e cu majuscula sau intre paranteze ;)
2. nemultumitii (+cei impotriva lui Uber) sunt doar niste saraci invidiosi
nFo(Citează)
04/01/2016 la 8:57 PM
Deci teoria ta este că m-am înțeles dinainte cu Uber să merg în noaptea de Revelion la suprapreț mare ca apoi, dacă ar începe un scandal referitor la asta, să zic “și eu am mers și sunt mândru de asta”, astfel făcându-se o campanie care ar liniști pe toată lumea?
În curând o să mă întrebi de ce n-am marcat cu (P) articolul în care zic că am mers la un hotel de 1500 de euro, nu unul de 400 cum ar fi normal.
Nu trăi înconjurat de paranoia!
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 9:34 PM
Nu spun ca te-ai inteles cu Uber dinainte, ci doar ca ai un anumit interes (ca sa fii gica-contra, instigator sau snob). Teoria conspiratie poate include si o eventuala campanie Uber spontana de “damage control”.
Iar daca ca ai mers la hoteluri “scumpe”, inseamna ca ai avut sponsori buni.
Daca tot ai in menu link la routere pentru fiberlink… realizezi ca publicul target nu arunca telefoane Vertu pe fereastra.
Deducem ca Iti merge bine si iti place sa folosesti servicii “premium” dar nu ne scoate ochii cu asta. Fii mai umil ;)
nFo(Citează)
04/01/2016 la 9:36 PM
Poporul te vrea umil, chiabure!
nashu_mare(Citează)
04/01/2016 la 10:29 PM
Nasule, dacă ai înțeles mesajul meu înseamnă că mă ierți pentru dezacord și cacofonie.
Prea multe modificări dăunează grav sănătății unui comentariu.
nFo(Citează)
04/01/2016 la 12:55 PM
Cam multa inversunare pe subiect. Nu ar strica sa va puneti in ambele ipostaze: a pasagerului care nu gaseste un taxi la o anumita ora si a soferului de uber care nu are chef sa iasa pe traseu la o anumita ora.
Da, e nevoie de o reglementare a activitatii uber (licente, asigurari), dar trebuie vazut si ce se intimpla cu procesul de licentiere, daca nu e facut cumva pentru a descuraja concurenta in anumite cazuri.
mircea 2(Citează)
04/01/2016 la 1:02 PM
lasa vrajeala, ai platit fiindca altfel mureai inghetat in vreun sant… sa nu-mi spui ca preferi sa dai 200 lei cu uber in loc de 20 de lei cu un taxi… si sa nu-mi spui ca ai mai folosi uber daca si-ar pastra tarifele alea…
deplictis(Citează)
04/01/2016 la 9:03 PM
Tocmai asta am spus, nu?
Evident că n-aș da întotdeauna așa, dar am mers destul de des cu suprataxă, nu-i prima oară. Nu-s sume atât de mari sau, altfel spus, prefer să plătesc în plus pentru confortul meu.
N-am mers până acum cu surge mai mare de 2,5x, dar nu asta e important: aleg să folosesc un serviciu, nu caut cel mai mic preț, mai ales că prețul acestui serviciu nu-i un capăt de țară.
Am folosit și Uber Select pentru că nu era UberX în zonă, cu alte ocazii, în loc să chem un taxi. E o alegere, nu știu ce-i așa greu de înțeles.
Cândva am luat și Black Cab de 70 de lei până la aeroport, deși un taxi e 45 de lei. Ghici de ce!
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 1:04 PM
Pe 01.01 la ora 05.30 erau câteva taxiuri în față la McDonalds Brâncoveanu, așa ca am avut de unde alege. Urcat în mașină, spus direct omului ca îi plătesc 2x costul cursei pe aparat (asta ca să mă scutească de orice comentariu). Cursă scurtă, plătit 15 lei și “la revedere”.
Radu(Citează)
04/01/2016 la 2:06 PM
taximetristi jepcari :)
animaloo(Citează)
04/01/2016 la 4:03 PM
LA care concert fusem bre ? ca red hot a fost pe Lia Manoliu
FaneManaCalda(Citează)
04/01/2016 la 4:11 PM
mama ce bogat esti !
mircea(primul)(Citează)
04/01/2016 la 5:36 PM
Eh si altii au comandat pe aplicatii de taxi, au scris in descrierea comenzii “platesc 2x aparatul” si au gasit fara probleme – 2×1.39 versus 6.1×1.65. Fara negociat la portiera, elegant.
Iar calitatea soferilor deja converge intre cele 2 servicii fara discutii :) – si taximetristii de pe aplicatii sunt mai altfel si uberistii din zilele noastre sunt mai altfel ;)
Nu e la fel de cool ce-i drept :)
Oricum, buna campania post-event, textbook.
Mihai(Citează)
04/01/2016 la 9:15 PM
Păi să te întreb și pe tine: teoria ta este că am plătit special mai mult la Uber de Revelion ca, în cazul în care apărea un scandal ulterior, să scriu un articol despre cum și eu am plătit așa mult?
Care ar fi beneficiul?
Doi la mână, nu înțeleg totuși unde este scandalul: plătesc ce vreau eu, nu? Și apoi, cel puțin la Uber ți se spunea clar câți bani ai de dat. Nu-i înțeleg pe toți cei care sunt ulterior mirați de cât au plătit. Eu, de exemplu, n-am fost deloc.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 5:43 PM
Daca esti curios, poti vedea ce taxe plateste un taximetrist, ii gasesti pe toti pe registrul comertului. Stii aparatul ala care scoate bon? E casa de marca fiscala, ala e modul prin care statul poate verifica incasarile si pe baza caruia iti ia taxele. Ah, ca unii nu il pornesc sau fac alte smecherii, e alta discutie. Tot asa exista si talhari care-s toti oameni, asta nu inseamna ca si tu esti un talhar, om fiind.
Pe de alta parte la Uber nu se platesc taxe (ma refer la soferi aici) pentru ca este un serviciu “necomercial” – explicatia oficiala a companiei. Daca nici asta nu te jigneste pe tine ca cetatean normal (potential platitor de taxe?), nu stiu ce sa mai zic.
Mihai(Citează)
04/01/2016 la 9:07 PM
Șoferii plătesc taxe ca liber profesioniști. De pe 10 ianuarie rămân în sistem doar cei care au PFA sau SRL, deci vor plăti și CAS și altele. Problema Uber, în opinia mea, este legată de licențele de transport persoane, nu de fiscalitate.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 8:28 PM
Daca nu te deranjeaza UBER inseamna ca nu te deranjeaza nici evaziunea fiscala.
KMean(Citează)
04/01/2016 la 9:05 PM
De ce, nu plătesc taxe? Uber încalcă legile privind transportul de persoane, nu cele privind fiscalitatea.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 10:35 PM
Pentru transport de persoane se plateste o taxa anuala. Daca ei transporta persoane, dar sustin ca nu o fac nu inseamna si ca nu platesc acea taxa, ergo, fac evaziune fiscala?
KMean(Citează)
05/01/2016 la 12:12 AM
Asta am zis și eu, încalcă legile privind transportul.
nwradu(Citează)
04/01/2016 la 11:14 PM
“Liber profesionisti” cu venituri doar pe proprie declaratie (versus facturi emise inregistrate de ambele parti) inseamna zero barat. Ca sa intelegi, pentru toate veniturile din 2015 teoretic trebuie sa completeze ei pe proprie raspundere pana candva in martie anul asta (2016) o hartie. Daca nu o completeaza oricum nu are de unde sti fiscul care sunt veniturile.
Iar daca faci un pic de sondaj de opinie aprofundat printre ei vei vedea ca majoritatea nu vor declara – “astept sa imi trimita acasa hartia cu cat am de plata”.
Si daca chiar vor plati, cred ca nu vor avea banii aia in disponibili oricum – sa platesti pe un an de munca nu e de ici de colo, mai ales cand nu ti-ai prevazut cheltuilala asta..
Daca statul roman s-ar baza in toata economia larga pe proprie raspundere nimeni n-ar plati taxe. De aia s-a inventat printre altele si casa de marcat fiscala cu cip sigilat – cum au taximetrele spre ex.
Repet, sa promovezi o abordare de genul asta este o jignire la adresa celor ce platesc taxe si care vor acea Romanie altfel, corecta.
Chiar daca e meseria ta sa scrii advertoriale.
Mihai(Citează)
05/01/2016 la 12:15 AM
Nu trebuie să-mi explici cum se plătesc taxele, fac asta din 2009. Și chiar eu am spus că trecerea la PFA le va complica și mai mult situația pe piață, dar nu-i problema mea asta. Linkul, însă, e în articol.
Așa e sistemul în România privitor la orice venituri, declari tu cât ai făcut și plătești. Dacă declari zero, riști o amendă mare dacă ești prins. Știi tu, cam ca la orice altă lege pe care o încalci și te prinde cineva că faci asta.
nwradu(Citează)
05/01/2016 la 9:51 AM
Diferenta intre verificarea fiscalizarii la uber si taxiuri e ca aia 10 lei pe care ii dai tu la taxi si nu primesti bon nu pot fi gasiti, pe cand aia 10 lei care iti sunt luati de pe card pot fi depistati oricand.
add(Citează)
04/01/2016 la 11:21 PM
Eu am prins tarif normal la 7 dimineata, 1 ianuarie. Am platit 16 lei.
Rares(Citează)
05/01/2016 la 2:47 AM
Asa Radule, te-o pus ăla mic cu coada sa mergi cu Uber la suprapreț! Si sa anunți pe blog! Burghezule care ești! :)
P.S. Daca stai la Ritz-Carlton in următoarea vacanța, presimt ca ți se va retrage cetățenia romană! :D Neumilule! :)
Diana(Citează)
05/01/2016 la 9:06 AM
Eu cred ca ai fost la Vanghelion sau la Banica Jr. ca RHCP-ul au jucat pe National Arena. :)
mucea(Citează)