►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Încă merg bine concursurile cu țepe de Facebook
Prezentare Zenfone Selfie – telefonul celor pasionați de selfie-uri »
Titlul este adevărat, dar înșelător: în practică, șeful Companiei de Drumuri a fost înlocuit cu șeful Metrorex. Oricum, e de bine.
Astăzi dimineață mă pregăteam să scriu (din nou) despre mârlănia din CNADNR și cum se declară senini nevinovați de executarea greșită a unui lot de autostradă Sibiu-Orăștie, acoperindu-se cu hârtii.
Poate că vă întrebați de ce tot insist cu acest subiect, în condițiile în care n-aș putea arăta pe hartă localitățile Cunța sau Săliște, între care se află acel lot problematic. Chiar nu contează unde este. Ce contează este că avem de-a face cu cel mai mare eșec în dezvoltarea infrastructurii de transporturi, italienii de la Impregilo au încasat deja 134 de milioane de euro pentru execuția unui lot unde nu au săpat suficient pentru fundație, nu au pus un întreg strat de rezistență, cel din pietre sparte, nu au făcut drenaje de apă, nu au turnat asfalt la grosimea necesară și cu gradul de compactare necesar.
Au încasat însă 90% din valoarea contractului, iar acea porțiune de autostradă s-a stricat la nici un an de la deschidere și trebuie refăcut. Asta este situația acolo. Ceva mai dezastruos a fost doar la Bechtel/Autostrada Transilvania, unde măcar respectiva firmă nu a muncit deloc. Acolo trebuie doar construit ceva, nu întâi demolat ceva prost făcut.
Fostul șef CNADNR, Narcis Neagu, se apăra cu seninătate spunând că statul nu a semnat încă recepția acelui lot, deci acesta aparține încă antreprenorului, care va trebui să-l refacă pe cheltuiala sa. Gata, asta e tot, situația e rezolvată, la mulți ani și Crăciun fericit, ura și la gară, e totul bine!
Omul uita și aspectele practice ale problemei, adică faptul că a plătit 134 de milioane de euro “ca primarul”, fără să controleze lucrările efectuate și rapoartele primite de la italieni. Beneficiarul proiectului, adică statul român prin CNADNR, putea să mai treacă din când în când pe la șantier ca să vadă că nu se pun pietre și nu se toarnă asfalt de calitate, dar scaunul de la birou e mai călduț.
Fostul șef nu ne spunea nici cum va repara acea firmă o problemă de zeci de milioane de euro. “Să se repare”. Bine, dar cum, cu ce bani? Că nu au nici ăia, se vor declara falimentari și gata, rămâne un drum în ruină. Cam aceasta este situația acolo, chestiunile cu adevărat importante nu le discută nimeni.
Ah, iar eu, dacă aș fi la putere, i-aș lua la puricat un pic pe cei de la Impregilo și le-aș ridica dreptul de a părăsi țara până nu se face o mică anchetă. Oamenii ăia au 134 de milioane de euro în cont, luate pe fraudă, e un caz cât se poate de serios.
Mă pregăteam să zic astea, dar șeful CNADNR tocmai a fost dat afară și în locul său a fost numit Cătălin Homor, până ieri șef interimar la Metrorex. Hai să-i acordăm un pic de încredere, deși nici Metrorex-ul nu este în vreo situație bună, operând în pierdere, susținuți de subvenții, iar recent un audit al Curții de Conturi le-a dat echivalentul unor palme. Raportul spune că n-a existat nici un motiv pentru eliminarea abonamentului de 62 de călătorii (în afară de lăcomie, desigur), că există toalete în dor 8 din cele 51 de stații, că motivul invocat pentru lipsa de aer condiționat în trenuri e o prostie și că există contracte de publicitate încheiate în mod îndoielnic.
Același raport mai spune și lucruri de bun simț, de exemplu că stațiile au nume ce confuzează turiștii. Izvor ar trebui să se cheme Palatul Parlamentului, Aviatorilor – Parc Herăstrău. În străinătate am văzut multe stații purtând numele intersecției de deasupra, un fel de Aurel Vlaicu redenumit în Barbu Văcărescu/Floreasca, ca să afli direct în ce zonă este acea stație.
În plus, mai adaug eu, dacă tot ne vrem oraș turistic, este nevoie de mai multe informații despre tipurile de cartele, de semnalizare mai bună a direcțiilor de mers (la Ștefan cel Mare niciodată nu sunt sigur că stau pe peronul bun) și a cum se face schimbul de tren la Eroilor, iar pe pe panourile cu ieșirile din stație eu aș adăuga mici simboluri ale punctelor de interes de deasupra. Degeaba mi se spun numele străzilor de la fiecare ieșire (mai ales că uneori toate ieșirile sunt pe același bulevard), dacă nu se adaugă și mici pictograme sau denumiri. Am ajuns o dată la Crângași și nu știam pe care dintre cele 5 ieșiri să o iau, că au fost incapabili să scrie pe vreun panou “Piața Crângași” lângă numele bulevardului. Un exemplu bun este la Universitate, unde în pasajul subteran scrie în dreptul ieșirilor ce-i acolo, teatru, muzeu, universitate șamd, dar ar fi și mai bine ca acestea să fie semnalizate încă de la peron, ca să știi pe ce parte o iei.
« Încă merg bine concursurile cu țepe de Facebook
Prezentare Zenfone Selfie – telefonul celor pasionați de selfie-uri »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
08/12/2015 la 3:32 PM
tu crezi ca seful metrorex a coborat vreodata la metrou sa vada daca mai stie pe unde sa iasa? din birou arata bine, ii mai trimit angajatii poze.. el e fericit.. la fel ca ala de la cnadnr.. mai primea cate`o poza cu autostrazi din austria si ii ziceau astia ca e saliste – cuntza
Dan(Citează)
08/12/2015 la 3:43 PM
Eu pentru cei de la Metrorex nu văd nici măcar cea mai mică scuză pentru situația în care se găsește metroul. Ba trenuri care nu încap, ba foarte multă murdărie, ba replici pline de sictir legate de aerul condiționat iar exemplele pot continua. Și toate acestea în condițiile în care 99,99% dintre călători achită bilet.
De ce spațiile comerciale și de publicitate sunt închiriate de sindicat?
bughy(Citează)
08/12/2015 la 3:49 PM
cine sa faca daca se inlocuiesc intre ei?
si cum naiba a ajuns ala la cnadr? pe ce baza? a dat un interviu?
Catalin(Citează)
08/12/2015 la 3:55 PM
Metrorex e o sursa de bani. Doar din publicitate scot niste sume importante. Dar culmea, societatea e pe pierdere si anul cer marirea tarifelor.
In conditiile in care traficul creste an de an.
Au schimbat un hot nesimtit cu altul.
C(Citează)
08/12/2015 la 4:11 PM
Bine ca nu au fost schimbati intre ei.
Iote(Citează)
09/12/2015 la 5:00 AM
Stai bre un pic ca la Metroerex n-a fost inca pus nimeni in loc…
tudor(Citează)
08/12/2015 la 4:48 PM
Ar fi util să faci completările de rigoare și să nu lași articolul incomplet și/sau incorect:
1. Asfaltul se așterne, nu se toarnă
2. La CNADNR este numit interimar dl. Homor. Chiar ministrul a spus asta.
3. Beneficiarul a delegat răspunderea verificării calității lucrărilor unui Diriginte de Șantier (sau cum se numește mai nou). De ce nu zice nimeni nimic de rapoartele întocmite de acesta?
4. Stația de metrou Crângași are 2 ieșiri cf. proiectului inițial, la care s-au mai adăugat încă (aproape) 2 – cele direct în stația RATB a tramvaiului 41. Ar mai fi și liftul … dar e prea aproape de una din ieșirile vechi ca să pot să-l număr separat.
În rest aștept cu interes să văd când va fi arestat dl. Neaga și ce acuzații i se aduc atunci când va fi trimis în judecată. Și eventual, dacă voi mai apuca, și care va fi sentința definitivă.
George(Citează)
08/12/2015 la 5:46 PM
Seful de la Metrou, sau ma rog, fostul sef de-acum, a pastorit unul din locurile de unde s-a furat cel mai mult. De-aia e Metrorex in rahat, in primul rand ca acolo e plin de hoti, si apoi pe motiv de prostia celor de la conducere. Ma intreb daca l-a cautat pe asta cineva la CV sa vada ce a facut inainte de Revolutie. Asta asa, ca sa vedem si noi daca are ochi albastri sau nu. Eu as paria pe DA.
Leo(Citează)
08/12/2015 la 6:36 PM
iar te ei de marile realizari ale guvernului ponta. iar ii faci sa plinga pe mircea secundul si marius m.
zippo(Citează)
09/12/2015 la 12:57 AM
Stai ca ma confunzi, nici in cosmarurile mele nu am scris vreodata ceva de mari realizari ale lui Ponta. (Chiar as fi curios sa aflu una medie spre micuta, mare nu cred ca exista). O fi un alt mircea? ori nu inteleg eu?
mircea 2(Citează)
09/12/2015 la 9:34 AM
#mircea 2
il alintam pe m primul
zippo(Citează)
09/12/2015 la 12:07 PM
Ai drepatate, nu-i timpul trecut.
Iote(Citează)
15/12/2015 la 10:45 AM
Faza cu autostrada s-a mai discutat si rasdiscutat. Vina nu a fost Italienilor care au zis sa nu se deschida deoarece nu este gata insa Ponta cu 2 zile inainte de alegeri a facut cacatul praf. Din puncutul meu de vedere ar trebui sa plateasca ponta din buzunarul sau reconstructia autostrazii sa vedem ce se intampla.
MrHollow(Citează)