►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Aproape că nu mai este vreo știre că în SUA a mai avut loc un masacru comis de oameni cu acces la arme și dorința de a ucide nevinovați. Deja se aud frazele cheie legate de “arme de asalt” și “aveau veste anti-glonț”. Puștile folosite sunt descrise ca fiind unele de tip AR-15 sau similare. Un AR-15 arată ca mai jos și în SUA poți cumpăra așa ceva legal.
“AR-15 Sporter SP1 Carbine” by M62 – Own work. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Commons.
Diferă doar cifrele de la un incident sau altul: câți suspecți (doi), câte victime (14 până acum) și unde (un centru pentru persoane cu handicap, la o petrecere de sărbători). Poate și un pic diferă motivația, mai mult ca o formă de curiozitate privind ce boli mintale au unii. În acest caz, cu suspecți islamiști, s-ar putea să fie chiar și terorism, deși de ce un cuplu cu copil mic de 6 luni ar face o astfel de acțiune rămâne de cercetat.
Pe mine m-au șocat însă două detalii auzite pe CNN:
Se fac exerciții evacuare în caz de atac armat. Așa cum pe la noi din când în când se face o simulare de incendiu și ești învățat să pleci imediat de la birou, să cobori pe scări și să te duci la locul de adunare din fața clădirii, ei fac și simulări de atac armat în diverse instituții. Se întâmplă atât de des încât fac exerciții pentru acest gen de evenimente, cu tot cu sfaturi precum “încuie-te undeva, sună la poliție, dă telefonul pe silent, ieși doar după ce curăță poliția zona șamd”.
Un oficial spunea că, în momentul împușcăturilor, cineva a declanșat alarma de incendiu pentru a atrage cumva atenția tuturor celor din clădire că trebuie să o evacueze, că se întâmplă ceva rău. O greșeală, spunea oficialul, deoarece alarma de incendiu îi aduce pe oameni în calea atacatorilor înarmați, putând genera astfel mai multe victime.
Concluzia era că trebuie un nou sunet de alarmă special pentru situații de atac armat. Vă dați seama la ce nivel s-a ajuns dacă vor să prevadă semnale speciale pentru aceste cazuri, ca să știi din urletul sirenei ce anume se întâmplă? Și mă gândesc cum ar putea fi implementate noile semnale sonore. Se vor instala pe pereți și butoane separate, unele roșii pentru a declanșa alarma de incendiu, altele albastre pentru a o declanșa pe cea de atac armat?
Au ajuns cu discuția la un astfel de nivel și oamenii tot nu vor să renunțe la arme, deși cazurile din alte țări arată că astfel de măsuri micșorează criminalitatea, sinuciderile și atacurile armate.
Discuția nici măcar nu se poartă în acea direcție. După atacurile din Paris, Trump a spus că dacă francezii ar fi fost și ei înarmați, teroriștii n-ar mai fi făcut atâtea victime, i-ar fi omorât cineva din public. Când se întâmplă în SUA, discuția se duce la nivelul următor: dacă ar fi avut voie să poarte acele arme la vedere, inclusiv în școli sau săli de cinematograf, n-ar mai fi fost atâtea victime. Întotdeauna discuția se duce în “more guns”, pentru că interesele industriei sunt foarte mari.
Sunt atât de pro-arme încât Obama a spus-o cel mai bine: “există liste cu oameni cărora le este interzis să se urce în avioane, că sunt considerați dubioși, dar aceiași oameni pot cumpăra oricând arme, neexistând legi care să-i împiedice să facă acest lucru”.
An early look at tomorrow’s front page…
GOD ISN’T FIXING THIS: https://t.co/eKUg5f03ec pic.twitter.com/j4gEFg9YtJ
— New York Daily News (@NYDailyNews) December 3, 2015
În medie, în SUA are loc un mass shooting pe zi, adică un incident unde cel puțin 4 oameni sunt răniți sau omorâți cu arme de foc, zice shootingtracker.com
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
03/12/2015 la 2:08 PM
In SUA e voie cu arme la concerte? Numa’ intreb.
alunelu(Citează)
03/12/2015 la 2:35 PM
Pai altfel cum ai putea sa ceri un bis?
nashu_mare(Citează)
04/12/2015 la 9:39 AM
Cu arme mai e cum mai e. Dar sa nu te puna dracu sa intri cu vreo sticla de apa, sa te hidratezi ca intra toata securitatea in panica.
Dan(Citează)
03/12/2015 la 6:21 PM
Radu: ai dreptate, Syed Farook este un nume obisnuit de gun enthusiast! Pe langa armele de asalt, a Mai cumparat body armor si pipe bombs de la magazinul din colt! Si si-a Mai tras si o nevasta apriga si dornica sa moara! Înduioșător!
E dreptul meu sa ma apaR si de asta exista 2nd amendment!
Diana(Citează)
03/12/2015 la 6:28 PM
Nu cred ca se ia nimeni de dreptul unei persoane de a se apara. Dar cand persoana in cauza are cazier si mai multe semnale de alarma la dosar gen probleme psihice, etc, nu mai e vorba de a ingradi dreptul la aparare al acestei persoane ci a apara potentiale victime. Cred ca accesul la arme poate fi un pic mai greu decat o cautare pe google si doua clickuri, o verificare in prealabil a cumparatorului mi se pare de bun simt.
ioana(Citează)
03/12/2015 la 6:40 PM
Stai, cum era? Sa luam exemplu de la sua, cea mai tare si mai veche democratie de pe glob?
A, si parca coruptia ucide, sau ceva de genu?
mircea (primul)(Citează)
03/12/2015 la 6:58 PM
Nu e chiar atât de usor cum credeti voi sa îți cumperi legal o arma. Spun asta din experiența mea personală si strict legat de California. Nu e totul ca in filme, plus ca exista o lista cu cei care au arme obținute legal. Binenteles ca se face background check, dar de obicei nebunii au “cazier” curat si Mai mult ca sigur ca nu au un record cu probleme psihice.
AMA, ca sa fiu in ton cu cei de stânga: Syed Farook…longtime Christian NRA and militia member. Jk! :)
Diana(Citează)
03/12/2015 la 8:23 PM
Când critici al doilea amendament al constituției SUA te gândești și în ce măsură dreptul tău la exprimare este protejat de cetățeni americani care prețuiesc amendamentul respectiv la fel de tare ca pe primul (dreptul la exprimare liberă) ?
Sau ai și tu impresia că ne scăldăm în democrația noastră (așa la nivelul gleznei cum e ea) mulțumită armatei române și aliațior europeni ?
Zi mersi și respiră ușurat că ne-au împrumutat și nouă unele din acele amendamente . Când ne vom obișnui să luăm în serios exercițiile de incendiu poate ne învață și restul amendamentelor constituției lor.
Marian(Citează)
03/12/2015 la 11:47 PM
Ah, atunci e ok. E dreptul lor sa se împuște intre ei.
nashu_mare(Citează)
03/12/2015 la 9:37 PM
Eu zic sa luam lumina de la americani ! Coruptia ucide !
mircea (primul)(Citează)
04/12/2015 la 12:18 AM
Nu ai dreptate, zic eu, că nu e o mișcare mai puternică anti-arme doar pt că există “interese foarte mari” din partea industriei respective. Pur și simplu americanilor le-a intrat în sînge ideea că dreptul la armă e ceva sacru, de pe vremea revoluției lor împotriva englezilor.
Tot părerea mea este că o eventuală interzicere a armelor pe scară largă nu ar rezolva problema (nu într-un viitor previzibil). De ce ? pt. că în toate situatiile de pînă acum, fie s-au folosit arme ilegale (armele automate, de tipul mitralieră, sînt ilegale), fie s-au folosit arme în locuri unde accesul cu arme era interzis (cazurile de la licee). Faci armele ilegale și ce ? infractorii, extremiștii, teroriștii etc nu o să le mai poată procura de pe piața neagră ? nu de alta, dar cum e heroina, cocaina etc “ilegală” și cît de ușor o procură toată lumea în america ?
alias(Citează)
04/12/2015 la 1:07 AM
Infractorii nu intră în licee să împuște oameni la întâmplare, există experiența Australiei care a interzis armele și de atunci n-au mai avut nici un mass shooting.
Combo(Citează)
04/12/2015 la 1:09 AM
https://www.youtube.com/watch?v=0rR9IaXH1M0 – cel mai bun argument :)
Combo(Citează)