►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mă feresc cât pot din a accesa Știrile ProTV pentru că-i un site aglomerat și cu reclame video. Ieri, însă, întru să citesc o știre.
Dezastru. Pagina arăta ca mai jos: banner sus, banner lângă siglă, banner sus, stânga și dreapta în jurul conținutului. E un overlay peste ecran care stă chiar în centru indiferent unde faci scroll și dispare doar când îl închizi manual. Iar sub titlu, unde se vede un clip video, de fapt nu-i clipul cu știrea respectivă, ci întâi o reclamă de vreo 20 de secunde ce pornește cu volum mare și pe care nu o poți închide decât după ce scapi de overlay.
Textul articolului este forțat pe jumătate din spațiul său de drept de o reclamă la Vocea României.
Dau refresh și se încarcă alte reclame. De data asta pornesc în același timp două reclame video cu sunet: una în overlay-ul din centrul ecranului, cu femeia în alb, cealaltă în locul clipului din articol. Vocile din cele două reclame se amestecă și nu se înțelege nimic.
Închid overlay-ul și scrollez sus, arată așa, cu titlul abia încăpând în ecran:
Știrile ProTV, anul aproape 2016. Cum de este acest site cel mai vizitat din România, cu record după record în fiecare lună și aproape 11 milioane de vizitatori unici lunar?!
Știu ce veți spune, “AdBlock!” Am AdBlock. Cu el am intrat prima oară pe site, m-au atacat 10 reclame și am revenit în incognito mode (ctrl+shift+n în Chorme) pentru screenshoturi. Așa cum îl am eu configurat, adică adăugând manual ceea ce mă stresează, nu bloca mare lucru aici. Iar milioane de oameni nu folosesc AdBlock, ba chiar îmi închipui că cei ce nu sunt foarte pricepuți în “ale Internetului” nici nu înțeleg imediat de unde se aud acele reclame, cum se închide un overlay (știți că uneori butonul de închidere este de fapt deghizat cu un text “sunt deja înregistrat”) și unde începe știrea pe care o cauți.
În astfel de condiții, ce să mai discutăm despre AdBlock și cum face el rău micilor realizatori de conținut? Cum poți să mai spui, ca site cu 20.000 de sau 100.000 de unici pe lună, “te rog nu folosi AdBlock, eu am reclame neinstrusive, dar din care câștig bani și mențin lucrurile aici”, când site-ul pe care aparent îl accesează TOȚI românii arată așa?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
21 comentarii
11/12/2015 la 6:49 AM
Pai spune-i si lui Razvan(bb) sa nu se mai supere pe chestia cu AdBlckul. Chiar e justificata in multe cazuri. Bine, am văzut ca au introdus ceva gen “whitelist”. Poate e mai bine așa pentru unii.
eu din EU(Citează)
11/12/2015 la 7:10 AM
E de mult timp chestia cu reclamele enervante de pe stirileprosttv.
ionica(Citează)
11/12/2015 la 7:28 AM
On a side note, eu nu înțeleg altceva.
De ce, dacă sunt abonat la un newsletter (aproape pe toate site-urile) și dau click pe un link din newsletter, pagina site-ului afișează mare ovelay-ul “Abonează-te la newsletter”? De fiecare dată.
Am venit din newsletter, ce naiba!
Adrian(Citează)
11/12/2015 la 9:29 AM
Probabil pentru că un programator cere 300 de euro ca să modifice aia.
nwradu(Citează)
11/12/2015 la 1:10 PM
E o mică bătaie de cap să setezi cookieurile corect pt cei veniți din NL astfel încât să ți se afișeze o pagină fără NL optin, așa că majoritatea nu-și bat capul.
Pt fiecare vizitator care are problema asta, există alți 99 cărora nu le pasă, astfel costurile de devel nu se justifică.
Paul(Citează)
11/12/2015 la 3:30 PM
Daca tot suntem la capitolul asta, mai enervanta mi se pare urmatoarea faza: tu, site mare, zeci de programatori pe statul de plata, iti faci versiune de mobil. Foarte frumos, anul 2016, normal. Doar ca linkurile de mobil nu sunt convertite in likuri de desktop cand cineva le acceseaza de pe desktop. Si nu exisat nici buton cu “vezi versiunea de desktop”. Pt ca pitong.
Da, OLX, la tine ma uit: http://olx.ro/i2/oferta/passat-dsg-highline-ID4ZZBm.html
Paul(Citează)
11/12/2015 la 8:10 AM
Am vazut si eu ieri faza asta, dar la mine nu se putea inchide overlay-ul (nu avea buton, poate din cauza Disconnect-ului din Chrome). Si de multe ori daca vreau sa vad neaparat filmul din stire, stau cele 10-15 secunde de reclama, apoi pe la 3/4 din film apare iar o reclama, dupa care continua filmul.
Cu asta de ieri s-a pus capac, nu o sa mai intru pe acest site, sunt sigur ca o sa ma descurc cu alte surse :D
radub(Citează)
11/12/2015 la 8:53 AM
mai schimba si tu poza aia din star trek: apare minim de 2 ori/saptamana :)
Vlad(Citează)
11/12/2015 la 9:06 AM
da jos/dezactiveaza plugin-ul de Adobe Flash Player. Sa vezi ce site curat si frumos vezi apoi
Exact cum ar trebui sa fie.
Eu asa fac, pe browserul curent nu am flash, am pe unul de backup pt cazul cand gasesc ceva ce ma intereseaza si nu merge cu browserul default.
dragos(Citează)
11/12/2015 la 9:09 AM
E groaznic și văd asta pe mult prea multe site-uri, unele din ele chiar au conținutul încadrat într-un chenar de reclame!
ITsb(Citează)
11/12/2015 la 9:27 AM
uBlock Origin. E o varianta mai light la adblock, dar poate mai eficienta. Mi-a fost greu sa ma las convins cand am trait cu adblock plus 5 ani zi la zi, dar nu regret nimic de cand am facut tranzitia.Incearca-l.
Jimmy(Citează)
11/12/2015 la 10:15 AM
In ziua de azi, browsing-ul fara AdBlock este “internetul fara prezervativ” :)
Mahorcu(Citează)
11/12/2015 la 10:22 AM
Dacă vrei știri intri pe digi24 nu pe stirilePorcTv.
razorsbk(Citează)
11/12/2015 la 10:48 AM
I concur.
Iulian(Citează)
11/12/2015 la 12:09 PM
Reclamele sînt cretine.
Reclamele sînt foarte cretine.
Reclamele sînt din ce în ce mai cretine.
Reclamele sînt atît de cretine încît şi eu m-am cretinizat…
Scenariul de mai sus l-am evitat prin folosirea prezervativului pentru paginile web, o măsură necesară şi obligatorie pentru a mai putea naviga în ziua de azi prin paginile web. Cretinătatea reclamelor creşte pe zi ce trece, şi dacă nu aveţi grije să vă protejaţi(!) atunci vă… cretinizaţi. Fără supărare, dar cine spune că e deranjat de reclamele idioate, cine spune că este enervat de reclame, o spune din cauză deci pentru că chiar le vede !!! Dacă ar fi avut prezervativ anti-reclame, nu le-ar mai fi văzut, n-ar mai fi fost nervos, şi ar fi fost fericit. Dacă este ceva în care într-adevăr se merită să-ţi bagi pixu, acela este doar prezervativul !!
În ce priveşte “cel mai accesat site românesc în anul de graţie (aproape) 2016” este cel mai “accesat” din pricina reclamelor, nu pentru că ar avea vreo ştire de senzaţie, sau ar avea ceva de oferit ce nu au alte saituri. Doar reclamele ridică ratingul şi posibil ca şi la Dizelgate, să fie reclame cu cod ascuns care să multiplice numărul de vizitatori, doar că să aibe ce guiţa la ştiri “cel mai vizitat… cel mai vizitat…“.
Şi pentru că am grijă de mediul înconjurător, şi pentru că ţin la integritatea mea cerebrală, mi-am instalat fain frumos NoScript pentru Firefox şi cred că o să mai instalez încă ceva addon-uri: pagina mea e curată, se încarcă rapid şi citesc cu plăcere strict doar textul ce mă interesează.
Spor !
Sorin(Citează)
11/12/2015 la 12:30 PM
Nu toți știu de NoScript nu poți obliga pe nimeni să folosească Firefox.
Pe lângă topic: mi se pare mie, sau site-ul lui Emag abuzează de javascript? Pe o tabletă ASUS Transformer Book T100TA cu Windows 10 merge execrabil și pe Firefox și pe Chrome (care are ceva optimizări pe partea de javascript).
Alx MAX(Citează)
11/12/2015 la 1:20 PM
Pe prima pagină au 300kb de js, fina care 50kb doar google tag manager. N-aș zice că e neapărat un abuz.
Compară cu Amazon.co.uk de ex, care are 1mb de js pe prima pagină.
Don’t hate the js!
Paul(Citează)
11/12/2015 la 1:20 PM
Din care*
Paul(Citează)
11/12/2015 la 8:51 PM
Ești doar invidios, Radu. :-P
Alt Radu(Citează)
12/12/2015 la 6:21 PM
haha eu tin minte la ce e produsul si NU cumpar!! notez NU compar NICIODATA mi-ai dat reclame dastea abuzive NU cumpar!!
am intrat pe o stire pe protv “sfatul pompierilor in caz de incendiu” si acolo un actor deghizat in pompier imi spune ca daca iau foc sa ma pun jos sa ma rostogolesc si sa manac un kitkat…. bine nu e chiar asa probabil pers resp era un pompier adevarat dar fix cand povestea a intrat reclama de la kitkat si cum eu nu am decat 2 clase un pic mai mult ca trenul am zis ca asta e sfatul stop drop roll have a kit kat..evident nu voi mai manca niciodata kit kat..
tot asa si cand am vrut sa imi cumpar telefon aq 2 ani vroiam sa imi iau LG ma uitam la romanii au talent si fix da FIX in mijlocul emisiunii un solo spot de 5 secunde care imi spunea sa cumpar LG… wtf??? am luat samsung NUMAI pentru treaba asta. si pe lista mea sunt multe de fiecare data ma uit ;))
o alta chestiune ar fii sa downloadezi stirea respectiva daca e format video(de obicei ce e in videoclip e transpus in scris) cu o extensie de la chrome, se down repede si vezi stirea fara reclame de intro-mijloc sau cine stie unde mai sunt
George(Citează)
15/12/2015 la 1:32 AM
Inca o chestie cretina la stirilor – reclama la hartie igienica – ProTV este ca – inca o reclama la hartie igienica – mizeriile alea de reclame CU SONOR RIDICAT au autoplay si nu le fucntioneaza nici macar butonul de pause; m-as multumi sa le caut stirea scrisa si s-o citesc printre recalme dar se inampla de multe ori sa trebuieasca sa renunt cu totul la stirea lor.
tudor(Citează)