►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
O nouă lege bună a trecut neobservată zilele trecute: magazinele nu mai pot refuza garanția pentru că nu ai adus produsul în ambalajul original.
Este vorba de legea 249/2015, publicată deja în MO, care reglementează gestionarea și reciclarea ambalajelor și spune, undeva:
Art 16
(8) Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrare a ambalajului.
și apoi
Art 26, (1)
f) cu amendă de la 15.000 lei la 25.000 lei: 1. nerespectarea prevederilor art. 5, art. 8 alin. (1), art. 10 alin. (4), art. 16 alin. (6), (7), (9), (11), (12) şi (14); 2. nerespectarea prevederilor art. 16 alin. (8).
Este cea mai mare amendă prevăzută prin noua lege.
Printre drepturile legale ale consumatorilor se află, undeva în altă lege, și cel la garanție.
Prevederea nu este nouă. Multe magazine condiționau garanția de aducerea produsului în ambalajul original, dar o altă lege spunea, la un punct obscur, că garanția nu are treabă cu prezentarea produsului în ambalaj. Dacă un magazin refuza garanții pe acest motiv, o plângere la ANPC rezolva de obicei situația.
Acum nu mai e cazul de plângeri. Amenda este atât de mare, probabil special făcută așa, pentru a da o lecție magazinelor.
Puteți arunca acum o grămadă de ambalaje pe care probabil le păstrați, așa voluminoase, în casă. Eu țin doar două tipuri de ambalaje:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
13/11/2015 la 2:10 PM
Legea e degeaba in cazul in care nu stai intr-un oras mare sau nu ai timp sa mergi la service. Pentru transferul prin curier, tot iti trebuie o cutie adecvata care sa protejeze produsul la socuri. Altfel, imediat apar deformari care sa duca la invalidarea garantiei.
nashu_mare(Citează)
14/11/2015 la 10:06 AM
Se vede cat de inapoiate sunt (inca) serviciile de curierat daca nu sunt in stare sa iti puna la dispozitie si materialele de care ai nevoie sa impachetezi si trimiti produsele in siguranta.
Nicu(Citează)
15/02/2016 la 12:36 AM
Ideea e ca poti sa folosesti orice cutie adecvata,in caz ca nu o mai ai pe originala.Pana acum,daca nu aveai originala,pa garantie.
andipanda(Citează)
13/11/2015 la 2:19 PM
doar fraierii mai puneau botul la asta cu ambalajul. dar e bine ca se specifica.
add(Citează)
13/11/2015 la 2:22 PM
In sfarsit au reglementat si aberatia asta, ca prea auzeam des mizeria asta de scuza de la cei de la service, ca si cum ambalajul este problema cand se strica produsul.
Acum mai trebuie sa asteptam cativa ani pana cand se invata lumea cu legea asta :)
Ionut Popa(Citează)
13/11/2015 la 2:29 PM
era mai de multisor. eu am returnat un produs pe la inceputul anului si atunci m-am interesat.
Giovani(Citează)
13/11/2015 la 2:54 PM
Deci aceasta lege se aplica atat in cazul acordarii garantiei, cat si in cazul returului unui produs? Adica eu cumpar un mixer, arunc cutia, iar peste 5 zile imi dau seama ca nu imi place/am gasit o oferta mai buna etc si vreu sa il returnez, o fac tot fara ambalaj?! Pe de o parte mi se pare o idee buna, pe de o parte nu. Depinde din ce unghi privesti problema…
Aura(Citează)
13/11/2015 la 7:55 PM
Pt retur fără garanție, trebuie atît ambalajul original, cît și trimiterea produsului în starea ințială; dacă returnezi un mixer murdar, care a fost evident folosit, nu cred că ți-l mai primește cineva. Sau niște pantofi evident uzați de la purtat pe stradă.
alias(Citează)
13/11/2015 la 3:15 PM
La mine nu a trecut neobservata, am dat de baut cand a iesit :D si pana acum era ceva care datea de inteles ca nu ai nevoie de cutie, dar acum ca e clar precizat in text nu mai au ce sa comenteze centrele de service.
@Aura nu, in cazul returului se pastreaza obligatia de a-l aduca in ambalajul original, cu toate accesoriile primite.
Dan(Citează)
13/11/2015 la 3:18 PM
@Dan ce articol se aplica in acest caz? Pentru ca eu din lege inteleg ca in toate cazurile este valabil.
Aura(Citează)
13/11/2015 la 3:34 PM
@Aura https://www.nwradu.ro/2014/06/noua-ordonanta-privind-drepturile-consumatorilor-a-intrat-astazi-in-vigoare-cu-modificari-privind-comertul-electronic/
Diferenta este ca in cazul de retur magazinul trebuie sa faca produsul vandabil din nou, de aceea se cere si ambalajul.
Dan(Citează)
13/11/2015 la 5:24 PM
Sunt multi care nu se mai incurca cu ambalajul original, daca pe produs se gaseste seria sa, au tot ce le trebuie pentru a identifica daca a fost vandut de ei si daca mai este in perioada de garantie.
Mai exista si produse care nu au seria scrisa pe ele, din n motive (spatiu, suprafata, naiba stie ce). Acolo magazinele vor cere “rugam prezentati seria produsului”.
Gaelex(Citează)
14/11/2015 la 8:06 AM
ati luat-o razna toti.
http://www.dreptonline.ro/legislatie/hg_247_2011_modificare_gestionarea_ambalajelor_deseurilor_ambalaje.php
2011 :
(8) Se interzice conditionarea, sub orice forma, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumparat de pastrare a ambalajului.
si nici inainte de 2011 nu era obligatoriu. puteai sa ii reclami la anpc linistit. ca pe anpc il durea in pix in mod normal e altceva.
user(Citează)
14/11/2015 la 11:27 AM
Sa fie interzis e una, sa primesti amenda daca procedezi altfel e deja altceva. Pentru mine e foarte buna legea, mai ales ca eu cumpar foarte des tot felul de produse.
DJCub(Citează)
14/11/2015 la 12:09 PM
Depanero niciodată nu mi-a cerut ambalajul..
Gabi Miron(Citează)
14/11/2015 la 3:23 PM
m-ai usurat de cateva cutii, si nu neaparat mici :))
rivi(Citează)
14/11/2015 la 7:07 PM
Am citit si eu despre legea asta care de altfel e binevenita. Ma gandeam, la perspicacitatea romaneasca a vanzatorilor, daca e cazul sa arunc ambalajele sa nu-mi spuna cumva ca nu se aplica retroactiv…N-ar fi cea mai mare ineptie pe care as putea sa o aud.
Marian(Citează)
15/11/2015 la 4:06 PM
Dar mai trebuie sa pastram bonul?
cristi(Citează)
17/11/2015 la 10:07 AM
Si cu ce sunt obligate serviciile sa iti dea ambalaj? Iti dau daca esti companie si ai contract de curierat cu ei, altfel nu vad de ce? Daca te-ar costa 100ron transportul cu materialele lor ti-ar conveni sau ai sari in sus domne ca e scump.
MrHollow(Citează)
17/11/2015 la 10:08 AM
Raspunsul era pentru NICU nu pentru ce mizerie s-a intamplat cand am dat citeaza :)
MrHollow(Citează)