►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
Facturile de hârtie sunt, fără îndoială, de origine scoțiană și rude cu Duncan Macleod, că altfel nu-mi închipui de ce par a fi nemuritoare.
Pur și simplu era o vreme când era imposibil să scap de ele, deși aș fi vrut asta.
Au fost, de fapt, două etape. În prima, problema era cu facturile care nu veneau deloc și, în lipsa unui sistem online, habar n-aveam ce trebuie plătit, când și cum. Ca-n bancuri, “ieșeam eu din când în când”, mă duceam la ghișeu și plăteam cât ziceau ăia că e de plată, fără să comentez. Plus că, tot în lipsa unui sistem online, chiar depinzi de acea factură, că poate stai în vreun loc unde nu ai acces la ghișeul companiei, ci trebuie să plătești la poștă sau la alte puncte speciale unde, fără hârtie în mână, nu poți rezolva nimic.
A doua etapă a fost cea în care primeam facturi deși nu le mai voiam. S-au dezvoltat servicii online, văd acolo desfășurătoare, detalii, sunt mare fan al plăților online – dar facturile pe hârtie tot vin la ușă. Am descoperit în octombrie două plicuri cu facturi din mai, nedeschise, rătăcite prin casă. Pe majoritatea celor primite nici nu le deschid, le fac direct bucățele și le arunc. O mare risipă de hârtie, mai ales când te gândești că vreo 35% dintre copacii tăiați în toată lumea devin hârtie.
Am solicitat pe unde am putut să nu mai primesc facturi fizice și în unele cazuri am avut succes. Am avut parte și de faze amuzante, de exemplu am fost la o bancă pentru a le cere să nu-mi mai trimită, lunar, desfășurătorul plăților cu cardul și situația conturilor mele într-o cutie poștală practic nesecurizată la parterul blocului. Domnișoara de la ghișeu s-a uitat un pic jenată la mine și a spus “știți, încă nu avem o procedură prin care să solicitați să nu vă mai trimitem acele informări. Pur și simplu nu ne-am gândit că ar putea cere cineva asta”. Culmea, era unul dintre punctele forte ale internet bankingului-ului pe care-l promovau în paralel.
Dacă sunteți client Telekom, partea bună este nu doar că puteți renunța la factura pe hârtie în favoarea uneia electronice, dar sunteți încurajați să faceți asta printr-un concurs: cei care activează factura electronică până la 6 decembrie vor primi un voucher de cumpărături de 100 de lei, plus șansa de a câștiga 6 tablete iPad Mini și 2 telefoane iPhone 6.
Lăsați hârtia să devină o carte bună. Sau lăsați-o să rămână copac! Nu aveți nevoie de acele facturi pe hârtie când le puteți primi pe email și le puteți plăti online sau chiar automat din bancă, fără nici un efort.
Iată mai jos instrucțiunile pentru activarea facturii electronice pentru servicii Telekom, iar detalii despre concurs găsiți tot prin linkul acela. Dacă ați avut și voi experiențe cu facturi pe hârtie sau vrei să spuneți ce faceți cu ele, vă aștept în comentarii.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
16/11/2015 la 11:25 AM
Ce-ar fi sa activeze ei niste preturi DECENTE, in concordanta cu ceea ce ofera si sa lase gogoritele astea de marketing, grija pentru copaci si reclame enervante?
mimi(Citează)
16/11/2015 la 11:49 AM
Păi de asta e importantă economia la hârtie!
nwradu(Citează)
16/11/2015 la 11:50 AM
Ca fapt divers, am activat din prima zi factura electronica…dupa ce am primit-o prin posta inca doua luni (prima am zis ca a fost o greseala) am incercat sa o activez din nou…a treia oara nu am incercat si in fiecare luna arunc direct plicul cu factura lor. Ce-ar fi sa faca ceva pentru platforma lor de 2 bani si pentru aplicatie de mobil in care nu mai am incredere inainte sa arunce bani pe articole platite pentru servicii pe care nu le pot oferi.
Leon(Citează)
16/11/2015 la 11:54 AM
Dacar ar putea cei de la Telekom sa faca in asa fel sa le functioneze contul Telekom si apoi sa dea premii, ar fi perfect.
Ma ocup de gestionarea abonamentelor de fix si mobil Telekom pentru o societate. Cei la care lucrez au dorit sa primeasca facturile online si sa aiba acces la platforma online Telekom. Am deschis cont, l-am personalizat (cu telefoane si proceduri separate pentru Telekom fix si mobil) si cand am accesat contul, surpriza: facturile de la fix le puteam vedea, iar de la mobil ba. Si din septembrie tot sun la Relatii cu clienti si nu se rezolva nimic. Am o sesizare depusa in 26 octombrie si in 30 de zile cica se rezolva. Problema este ca eu deja am optat pentru factura online si serviciul fiind nefunctional nu o mai primesc deloc, nici pe hartie. Deci, in loc de voucher in bani poate castig unul in zile mai putine de asteptare.
Si daca tot vorbim de Telekom: daca vreti sa transferati abonamentul (si implicit si numarul de telefon) de pe persoana juridica direct pe abonament pe persoana fizica, aflati ca nu se poate.
Andrei(Citează)
16/11/2015 la 1:09 PM
Nu e vorba numai de copaci/hartie, e vorba si de combustibilul consumat (si poluarea aferenta) cu livrarea plicurilor.
Eu imi tiparesc pe hartie factura electronica de la Vodafone pentru ca o platesc la robotelul de plati de la Banca Transilvania. Bineinteles, tiparesc doar prima pagina, cu codul de bare. Am incercat sa scanez codul de bare fotografiat pe telefon si nu a mers.
alunelu(Citează)
16/11/2015 la 3:14 PM
Post plătit!!!
nashu_mare(Citează)
16/11/2015 la 4:14 PM
Stii, a recunoscut si el deja cand a pus (P) in titlu, nu e ca si cum l-ai desconspirat tu acum
Alex(Citează)
16/11/2015 la 4:54 PM
Cred ca am ajuns in punctul in care statul ar trebui sa reglementeze prin lege ca by default toti furnizorii sa ofere facturile pe mail. Sigur, fiecare abonat ar putea opta pentru factura primita-n posta.
zetu(Citează)
16/11/2015 la 8:43 PM
Am 2 întrebări:
1. Dacă am deja factura electronică pot participa la concurs? Dacă nu, e discriminare! Eu deja am contribuit la salvarea copacilor și nu-mi iese nimic?
2. Într-o notă [și] mai serioasă, soției mele i s-au modificat pe ici pe colo prin sumele abonamentului (în cele 24 luni contractuale și în perioada de reducere) și n-a știut. Când a băgat de seamă după vreo 3 luni, a dat telefon celor de la Telekom și i s-a răspuns că i s-a modificat contractul pentru alinierea abonamentelor la tranziția de la Cosmote la Telekom etc etc și că ar fi fost notificată pe versoul unei facturi. Înainte de întâmplare optase și ea pentru factura electronică. Deci care notificare în condițiile în care pe MyAccount ți se dau doar primele 2 pagini? Le-a cerut celor de la serviciul clienți să-i trimită pe mail factura întreagă și … surpriză: tot prima pagină i-au trimis-o, fără urmă de notificare. Din câte știu eu, Telekom nu a respectat legea care spune că trebuie să se asigure prin toate mijloacele (aveau adresa ei de e-mail, aveau numărul de telefon) că utilizatorul primește notificarea. În condițiile ăstea pot spune că factura electronică merită activată cât n-ai probleme de ordin legal. Dacă ai…
Alx MAX(Citează)
17/11/2015 la 9:44 AM
la noile contracte e by default factura electronica trecut in contract, altfel platesti 0,46 eur + TVA pe cea trimisa prin posta;
servicii mediocre pe pret diferit in fiecare luna (dupa cum bate vantul in cursul euro);
plus ca la platile online aveau/au un promo de 5% (brace yourself: in limita a 8 lei) back pe card, pe extrasul meu nu se vede nimic;
mai sunt multeeeee, dar mi e prea lene sa le insir pe toate.
alexa(Citează)
18/11/2015 la 9:10 PM
am renuntat si la factura si la ei , “m-am portat” la UPC !
(care imi ofera abonament telefonie fix cu o lei lunar , fata de Telekom unde plateam 50 lei )
ovidiu(Citează)