►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Dacă ar fi să aleg un bloc din București în care să locuiesc, ar fi acesta de mai jos. Este pe o stradă liniștită din zona Kiseleff, practic vizavi de parc, și are ingredientele care-mi plac mie la un bloc, adică o terasă imensă unde să poți pune o masă mare și ferestre de mari dimensiuni, ca să te bucuri de lumină naturală.
Nu știu cât costă un apartament acolo, probabil peste 500.000 de euro, și nici cum se numește blocul.
Mi-ar plăcea să locuiesc și în alte blocuri, ce-i drept. Asmita Gardens mi s-a părut mereu o idee foarte mișto, mai ales dacă stai la etajul 20+ cu vedere spre oraș, dar din păcate blocurile au fost construite cu scandal și acuzații de manevre în calitatea fundației, așa că nu m-aș muta acolo nici gratuit.
Am auzit că mai sunt mișto apartamentele în Orhideea Residence, lângă Carrefour-ul din Regie, făcute pe același principiu al priveliștii mișto și al ferestrelor de sus până jos. Mai am eu o fantezie despre cum aș putea închiria un întreg nivel din SkyTower sau altă clădire super-înaltă din București.
Apropo de turnuri, clădirea aia nouă de lângă Promenada a crescut de la 3 niveluri construite în ianuarie la toate 23 în iulie. Așa se construiește la privat, că statul ar fi făcut asta în 12 ani. Se numește Bucharest One și sper că au construit-o bine, că o parte din infrastructură se află deasupra tunelurilor de metrou. Va fi gata anul acesta, când va deveni a doua cea mai înaltă clădire din București, la un pas de prima, SkyTower.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
05/10/2015 la 2:37 PM
hehe, intamplator stiu blocul de care spui pt ca locuiesc in zona si trec pe langa el de 2 ani.
este la fel de neocupat acum ca si acum 2 ani cand l-am vazut prima data.
iar ferestrele mari la apartament inseamna urmatoarele lucruri:
– frig iarna si cald vara, daca sunt facute cum sunt facute constructiile in romania;
– note de plata mari la utilitati (gaz iarna si curent vara), daca sunt facute ceva mai bine decat cum se construieste in romania
– prea multa lumina dimineata, nu poti dormi decat daca ai kilometri de draperii
– geamuri mari inseamna un plus de pericol de moarte pentru copiii mici, pentru ca pervazele sunt jos si dupa cum vezi nu exista bare de siguranta in afara ferestrelor; deci nu poti deschide acel geam cand ai copii mici
si eu am ferestre mari la apartament si desi pare o idee buna, de fapt nu e o idee grozava, pentru ca nu e ca si cum ma uit in fiecare zi pe geam cateva ore nici macar daca am privesliste (asta faci la hotel) si apoi ai dezavantajele de care pomeneam mai sus.
sigur, nici ferestrele de bloc comunist nu-mi plac, sunt prea mici.
dar romanul cade dintr-o extrema in alta si multa lume construieste exact opus fata de cum sunt blocurile comuniste in care am crescut, renuntand la common sense.
Robo(Citează)
05/10/2015 la 3:54 PM
@Robo, Nu e atit de simplu. Pot fi geamuri de calitate si atunci piererile de caldura sint mai mici. Oricum e bloc si nu casa sa spui ca incalzesti o gramda de pereti exteriori.
Prea multa lumina dimineata? C’mon! :) De asta exista jaluzele draperii. SI lumina aia o sa fie prea multa si daca ai avea un geam normal.
Cit despre copiii mici si siguranta lor, stai cit se poate de relaxat. Detin acasa un geam cam cit unul din ala mare de acolo si pina acum nici un copil mic nu l-a spart. Sint chiar foarte elastice.
Pervaze joase? Unde ai vazut pervaze?
Cit despre alea de la balcoane, good luck with that. Acolo ai sticla groasa de 10 mm minim si aia nu o spargi nici ca adult usor.
jules(Citează)
05/10/2015 la 4:04 PM
Mentalitate de slugă speriată. Ia fii atent să nu cumva să ai un drob de sare prin apropiere. La moaște ai fost?
nea_caisă(Citează)
05/10/2015 la 4:05 PM
pai nu era vorba de spart geamul, ci de faptul ca un copil mic poate pur si simplu sa sara pe geam daca pervazul este prea jos;
in cazul blocului de fata intr-adevar nu exista pervaze, vad ca sunt geamuri fixe la partea de jos, dar cele mai multe locuinte nou construite nu au geamul pana jos, ci au un pervaz scund.
de ex. la mine acasa inaltimea pervazului este 65 de cm, dar am vazut blocuri nou construite si cu pervaz de 45, oricum ambele sunt f usor de escaladat.
acum, referitor la pierderile de caldura, nici macar nu putem compara o suprafata vitrata cu un perete, fie el si exterior. Pierderile de caldura prin geam sunt de cateva ori mai mari fata de un perete izolat.
Nu am acum informatii ref la coeficientul de transfer termic… in afara de astea:
https://www.nwradu.ro/2011/02/termopane-sau-izolarea-peretilor/
:))
Robo(Citează)
05/10/2015 la 4:22 PM
@Robo Din nou intreb,care pervaz? Ce intelegi tu prin pervaz? Eu inteleg bucata aia de perete de sub geam. Care are o bucata de spatiu pe care poti pune lucruri. Nu vad asa ceva in poze.
Cit despre pierderile de caldura, stai relax, daca ai facut cu perna de aer in dreptul geamului, e foarte ok.
jules(Citează)
05/10/2015 la 4:31 PM
@jules
da, ala e pervazul. poa’ sa sara copchilu’ pe geam, asta-i tot de zic, ma rog, perceptia riscului e subiectiva.
eu am acasa livingul cu foarte multe geamuri mari, stiu ce vorbesc – aprox. 65% din perimetrul livingului este reprezentat de ferestre ( am 3 pereti exterior) si livingul este de departe cea mai friguroasa si cea mai calduroasa incapere din apartament.
cat despre geamul facut pana jos, in podea, adica fara pervaz, mai este o problema: nu poti sa pui calorifer sub el, ca caloriferul trebuie ancorat in perete.
asta inseamna ca iarna faci condens pe geam. in functie de cat condens faci, poti sa faci si mucegai. iarasi vorbesc tot din experienta. am termopane Veka, deci nu niste petarde.
Robo(Citează)
07/10/2015 la 6:06 PM
Caloriferul poate fi ancorat si in podea, tevile pot veni prin podea, ma uit la un astfel de calorifer chiar acum. Iarna nu mi se pare asa problematic cat mi se pare vara cand e cald rau si esti intr-un acvariu (cum sunt eu acum, pereti de sticla pe doua parti).
Ce e drept e ca am stat intr-un bloc cu ferestre cu parapeti josi si se facea foarte mult condens iarna, tin minte ca ne trezeau picaturile de apa care cadeau din balta de pe parapet, jos. Altfel, lux.
Cat despre copiii care sar pe geam, e chestie de educatie, obisnuinta si de sisteme de securitate. Se pot instala manere cu chei la care nu au acces copii, sunt solutii. noi avem un duplex cu scara interioara, cel mic nu doar ca nu urca sau coboara singur dar inchide bariera de cate ori o gaseste deschisa.
ioana(Citează)
05/10/2015 la 3:00 PM
In decembrie, in locul Bucharest One, era o maaare groapa si in mai putin de un an au facut a doua cladire ca inaltime din Bucuresti ?!
:| aliens…
Teo(Citează)
05/10/2015 la 3:13 PM
Uite si link cu locatia blocului https://goo.gl/pSHQkT
cristi d(Citează)
05/10/2015 la 4:08 PM
Si ce faci cu un nivel intreg din Sky Tower.
Apropo, simt eu ca foarte curand o sa ajung sa iti citesc blogul mai des decat Matilda :)).
Simona(Citează)
05/10/2015 la 4:11 PM
jignnirea asta complet gratuita era pentru mine, nu?
sluga speriata a cui as fi eu, bai persoana aleatoare de pe internet?
sau pur si simplu nu ti-ai luat pastilele in dimineata asta si esti nervos?
Robo(Citează)
05/10/2015 la 6:18 PM
Sluga preconcepțiilor și a mentalității înapoiate din românia. Și da sunt nervos pentru că m-am săturat de guriști din ăștia ca tine, care întâi vorbesc și după aia gândesc și între timp dau apă la moară celorlalți guriști de nu mai ajungi să auzi vocile care merită auzite și progresul ajunge să moară într-o hărmălaie cauzată de prostie, frică și superstiție. Așa de pe stradă îți dai cu părerea pentru că știi tu. Ei bine eu am stat într-un apartament cu așa geam la cameră. A fost superb, mi-e și acum ciudă că a trebuit să mă mut. Și a fost cald și bine peste iarnă. Cât despre costuri da or fi marginal mai mari, dar dacă tu nu-ți permiți, abține-te. Alții o să-și permită și încălzirea și răcirea și jaluzelele și să fie atenți la copii.
nea_caisă(Citează)
05/10/2015 la 4:15 PM
de acord ca partea cu lumina este o chestiune de preferinta.
totusi, nu e complet ridicol sa ai un perete intreg de sticla si sa-l acoperi cu jaluzele?
Robo(Citează)
05/10/2015 la 4:25 PM
niște țărani
make(Citează)
05/10/2015 la 4:32 PM
http://imoworld.ro/coldwell-banker-anunturi/cbr100260.html?utm_campaign=propertybook&utm_medium=cpc&utm_source=propertybook.ro
1,000,000 Euro :)
Mihai(Citează)
05/10/2015 la 4:45 PM
da, vad ca exista niste grile imediat langa geamuri, deci probabil incalzirea e cu aer cald, ca de altfel in tot apartamentul nu se vede nici un calorifer.
asa da! :)
dar la 1 milion de euro era si normal sa aiba o solutie pentru problemele cu geamurile mari. si pretul asta explica si de ce blocul este neocupat, asa cum ziceam in primul meu post.
Robo(Citează)
06/10/2015 la 9:18 AM
WTF!? 1.000.000 euro, 4 camere si O SINGURA BAIE – si in aia de abia te intorci conform pozelor!?
LP(Citează)
05/10/2015 la 4:57 PM
Vad ca e la 5 m e o biserica , numai bine duminica am ceas desteptator.
Milionul de euro nu mai e ce a fost !
andreiexe(Citează)
05/10/2015 la 6:42 PM
@robo deci ajungem la concluzia ca de fapt pervazul nu exista. Si oricum acel geam da in balcon. Nu direct afara. Si cred ca am stabilit ca geamul rezista la socuri indeajuns de puternice si rezista la un copil care intra in el. Plus poate are si folie ceea ce inseamna ca poti sa te arunci in el si nu pica pe tine.
Cit despre calorifere, da-mi voie sa te contrazic putin. Pentru geamurile care ajung in podea solutia se numeste convector incastrat in podea, de-a lungul geamului. Convector care creeaza o perdea de aer si nu lasa frigul sa intre in camera.
Nu am acasa asa ceva din motive de prostie in parte si incalzire in pardoseala pe cealalta parte.
Aceeasi situatie. 65% din peretii livingului sint geamuri la mine. Si da, iarna e frig acolo, vara e foarte bine. Geamurile izoleaza foarte misto vara. Insa problema e iarna unde la -20 de grade pe viscol e cam greu.
Cit despre ridicol sa acoperi un geam cu jaluzele, e discutabil. Personal imi convine.
jules(Citează)
05/10/2015 la 8:17 PM
ti-ai ales bine numele..
gabi(Citează)
05/10/2015 la 8:36 PM
nea caisa e la menopauza, nu il bagati in seama.
mircea (primul)(Citează)
05/10/2015 la 9:02 PM
Cu niste panouri radiante … te-ai scos … cu cheltuieli minime..
samE(Citează)
05/10/2015 la 9:07 PM
Am locuit pentru o perioada intr-un astfel de bloc, intr-un complex din Galati. Privelistea era ok in fata, vedeam Dunarea, dar in lateral seara aveam un fel de Big Brother, vedeam ce se intampla la toti vecinii din blocul de langa, daca aveau chiar si televizorul aprins. Iar asta mi se pare un mare minus.
andrew(Citează)
05/10/2015 la 9:34 PM
@Robo: cunosc pe cineva care are geamuri duble ca suprafață față de un bloc comunist (în care stau eu ) și totuși are căldură mai multă decît mine și nota la căldură mai mică. Dacă fereastra e de calitate și izolația e bună, nu sînt problemele pe care le descrii tu.
alias(Citează)
05/10/2015 la 10:39 PM
E bine totusi sa cunoastem termenii:
pervaz = bagheta de lemn sau alt material care mascheaza pe conturul unui toc de usa rostul dintre “perete” si toc
parapet = portiunea de “perete” de sub fereastra (denumire mai putin cunoscuta)
Nicu(Citează)
06/10/2015 la 2:09 AM
Si eu am stat intr-un apartament cu geam pe toata latura, Intr-adevar, caldura nu e problema, mai ales daca ai geamuri de calitate.
Dar sa vezi ce bine e cand ti se tranteste un alt bloc la 3m in fata, si in loc sa ai tu priveliste, au altii priveliste la tine in casa si incepi sa te simti ca in vitrina unui magazin.
Dan(Citează)
06/10/2015 la 5:41 PM
LP e singuru care a pus punctu pe Y. Cum frate 5000E/mp de rahat?
animaloo(Citează)