►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Un articol citit pe CNN spune că producătorii tradiționali de băuturi carbogazoase nu o duc bine. Acțiunile Pepsi au rămas la același nivel, Coca-Cola a scăzut, Sodastream a scăzut 30%, Keurig 60%, iar singurii pe creștere sunt Dr Pepper.
Am scos mai jos niște grafice arătând evoluția prețului acțiunilor în ultimul an.
Cine ar fi crezut că Sodastream nu va avea succes? Au avut o campanie imensă de marketing și încă au, de exemplu în Londra inclusiv la Harrods aveau stand demonstrativ și promoteri care încercau să mă agațe. Cu toate acestea, chiar vrei un dispozitiv mărișor, o capsulă cu praf sau concentrat sau ce-i acolo și o capsulă care să îl amestece cu apă și să-i bage CO2 (plus că nu e chiar ieftin)? E mai simplu să cumperi o sticlă de Pepsi și gata. Vorbim de suc, până la urmă, care e legat de relaxare și comoditate.
De ce scad vânzările și implicit acțiunile acestor companii? Ei bine, unii au dat vina pe vreme, verile au fost întrerupte de diverse ploi, iar lipsa temperaturilor caniculare nu încurajează consumul de răcoritoare.
În mare parte, însă, lumea s-a săturat de sucurile tradiționale și vrea ceva nou. Gândiți-vă că inclusiv la noi Dr Pepper este tot mai ușor de găsit în magazine, un semn că există cerere. În ultimii ani chiar și în magazinele noastre se observă o avalanșă de noi sucuri, de la ice tea-uri la Rubicon, sucuri cu aloe vera, spezi, diverse tipuri de Schweppes, limonade șamd. Poate că nu aveți impresia asta la noi, dar intrați într-un hipermarket sau Mega Image Concept Store și veți vedea câte noi tipuri sunt la vânzare. Eu dau mereu câte o tură prin supermarketuri în străinătate și găsesc de 10 ori mai multe mărci de sucuri decât la noi.
Adăugați la asta faptul că a fost anul cidrurilor (nu doar la noi, în străinătate sunt de 3-4 ori mai multe mărci) și că producătorii de bere erodează piața sucurilor prin radleruri și aveți o imagine completă.
Un alt motiv, zic eu, este o îngrijorare tot mai mare a oamenilor din țările dezvoltate pentru condiția fizică. Am început să mai citim etichetele alea de pe produse, să vedem câte calorii conțin, câte zaharuri. Citez din articolul meu despre alimentația viitorului: “pentru fiecare persoană malnutrită, alte două persoane din lume sunt obeze, ba chiar un total de 2,1 miliarde de oameni suferă de obezitate. În SUA, 30% dintre copiii sub 12 ani suferă de diabet!”. Lumea se îndreaptă spre băuturi mai “ușoare”. Apropo de asta, Pepsi a schimbat recent rețeta de la Diet Pepsi, înlocuind aspartamul (care cică e cancerigen) cu alt îndulcitor; au scăzut vânzările, lumea spune că noul gust nu e bun, fiind prea dulce.
Pentru a arăta că lumea vrea gusturi noi, chiar CNN dă exemplu de două companii ce sunt în creștere. National Beverage, care produce Pineapple Orange, Grapefruit Zazz și California Dreamin’, și Cott, care produce tot felul de sucuri pentru Walmart și care se vând bine.
Practic, producătorii tradiționali s-au concentrat atât de mult pe tripleta Cola-Fanta-Sprite și echivalentul Pepsi-Mirinda-7Up încât au uitat să vină cu game diferite. O mie de feluri de Fanta nu înseamnă alternative! Ambele companii încă au vânzări uriașe, dar peste 20 de ani să vedem dacă “hai să ieșim la o cola” va mai fi o vorbă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
14/10/2015 la 11:10 AM
In facultate aveam un sac de capace de pepsi, la 2.5. Apoi la munca se cumparau baxuri si baxuri. Acum n-am mai cumparat o sticla de cola de vo 2 ani, mai iau cate o doza la cateva luni, mai mult sa pun rom in ea.
Also, singurul suc pe care il cumpar e cel de mere, la cutia de 3L care se jura astia ca e 100% mere. Hope it is.
Si nu-s singurul. O fi si asta un motiv. Cum a trecut lumea de la sucurile la dozator la Fanta si cola, poate a trecut de la astea la chestii mai sanatoase si/sau… apa.
add(Citează)
14/10/2015 la 11:27 AM
e ala care are termen de valabilitate 3 ani ? :))
razorsbk(Citează)
14/10/2015 la 12:12 PM
Andrei al meu (cel mic) bea cu placere suc cu aloe vera.
Radler nu cred ca pot sa beau (am incercat, nu e nici cal, nici magar, e un fel de…), cred ca o sa-mi creasca ovare daca beau asa ceva. :)
Nu am nimic cu cei care beau asa ceva, gusturile nu se discuta si gusturile mele nu sunt cu nimic mai bune decat gusturile altora. Mie (personal) nu-mi place sa beau radler.
Scuze! :)
Fărcaş Gelu Dănuţ(Citează)
14/10/2015 la 12:17 PM
Andrei al tau ar face bine sa renunte la sucul de aloe vera. Contine latex, care nu face deloc bine intestinelor.
Giovani(Citează)
14/10/2015 la 1:55 PM
Numai femeile vorbesc despre “cel mic” pe net. Deci daca nu au crescut de la radler probabil au crescut de la altceva.
alex(Citează)
14/10/2015 la 12:25 PM
Sar’ mana, boierule! Multumesc.
Nu stiam. Gata, am terminat cu asa ceva.
Acum am gasit si eu asta: http://www.ziarulring.ro/stiri/sanatate/218784/Sucurile-cu-aloe-sursa-de-E-uri-ce-afecteaza-organismul
Mai bine sa fim vigilenti decat sa tratam.
Multumesc, Giovani. Daca “te prind”, te “asasinez” cu niste beri (fara latex) :)
Fărcaş Gelu Dănuţ(Citează)
14/10/2015 la 5:20 PM
Sa alegi doar evolutia pe ultimele 12 luni la bursa mi se pare eronat. Keurig in Iulie 2012 era la 17$ apoi in Noiembrie 2014 era la 154$. Coca Cola in ultimii 5 ani a fluctuat de la 30 la 45 si acum e la 41.
Bursa are legatura cu vanzarile dar mai mult are legatura daca investitorii isi primesc banii la care se asteapta, in caz contrar renunta la stocurile companiei respective si cand se vand multe stocuri in scurt timp, lumea se panicheaza si vand repede.
Apoi compari evolutia preturile de la bursa cu vanzarile din Romania, care nu au legatura. Fastfood-urile americane vand de la “TEK” acolo e batalia intre cocacola si pepsi.
dw(Citează)
14/10/2015 la 6:55 PM
In principiu a scazut varsta la care incepi sa pui amprenta pe sanatate pentru ca devine din ce in ce mai greu ca sa duci o viata sanatoasa. Pentru ca nu prea fac sport si stau cu orele la munca pe scaun, atat mi-ar mai trebui ca sa bat cate un cui si cu zaharul si chimicalele din sucuri (in detrimentrul apei). Din aceasta ingrijorare incerc ca sa educ si copilul pe cat posibil ca nu ii face bine si ca “trebuie sa nu-i placa”.
Marius M(Citează)
15/10/2015 la 12:30 AM
Posibil sa fi crescut, o sa verific. :)
Fărcaş Gelu Dănuţ(Citează)
15/10/2015 la 12:39 AM
Bwaaahahahahah, Keurig si-a cautat-o cu lumanarea dupa imbecilitatea comisa aici :
https://www.techdirt.com/articles/20140227/06521826371/keurig-will-use-drm-new-coffee-maker-to-lock-out-refill-market.shtml
Cred ca de acolo vin toate pierderile…
Faliment placut in continuare, nu vor invata niciodata si nici pana in ziua de azi nu si-au cerut scuze sau sa fi anuntat cum urmatoarele produse nu vor avea aceste limitari absurde.
Tudor(Citează)
15/10/2015 la 10:10 AM
Stau între un Mega Image şi un Carrefour şi de fiecare dată când intru acolo să cumpăr un suc mă întorc cu o bere sau în cel mai bun caz cu Schweppes Kinley (pe care am văzut că nu mai scrie “conţine chinină” ci “conţine arome – chinină etc etc”). Nu ştiu unde este avalanşa despre care vorbeşti, mie chiar nu mi se pare că ai de unde alege. #firstworldproblems
Revo(Citează)