►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Avem acum în afilierii cei trei mari operatori telecom, toți la 2Parale: Vodafone era de ceva vreme, apoi în ultima lună au intrat și Telekom și apoi Orange.
Cele trei programe sunt destul de diferite, adică:
Vă spuneam acum vreo două luni de un concurs mare organizat de Profitshare. Concursul s-a terminat de ceva vreme și putem analiza rezultatele:
Rezultatele sunt impresionante. Cine o fi pe primul loc are momentan 63.255 puncte validate, iar punctele s-au dat astfel: câte 5 puncte pentru un comision și câte 1 punct adițional pentru fiecare leu din valoarea respectivului comision. Validarea comisioanelor continuă până pe 2 noiembrie, dar cel de pe primul loc deja nu-l mai poate pierde.
Asta poate înseamna, de exemplu, că cel de pe primul loc are 1000 de comisioane înregistrate cu o valoare medie de 58,2 lei fiecare. Sau 5000 de comisioane de câte 7,6 lei fiecare. Nu-i rău pentru o perioadă de 45 de zile, nu? Va câștiga un iPhone 6 (6S nu era lansat pe vremea când s-a început totul), dar mai important este că-i rămân și toți banii pe care i-a câștigat prin acele comisioane. Nu știu cât a investit pentru ele, dar sper că are un ROI bun.
Observați și diferența mare între primii trei din top și următorii 7. Primii trei sunt în altă ligă. Proporțiile dintre ei sunt cele de mai jos:
În rest, totul este un mister. Sunt sigur că astfel de sume se fac doar cu investiții pe măsură, asta e clar și, de altfel, oarecum proporțional cu câștigurile. Nu sumele în sine mă miră; dacă bagi 1000 de lei în campanii pe lună, poate că vei face 1500 de lei din comisioane; dacă bagi 50.000 de lei pe lună, poate că vei face 75.000 de lei din comisioane, așa că depinde câți bani poți rula, având în vedere că validarea comisioanelor și plata lor durează vreo două luni în total.
Eu aș vrea să știu cum se fac acele conversii. Pe câte nișe, cu câte magazine, pe ce nișe șamd. Nu vreau să aflu secretele meseriei, micile trucuri prin care afiliații de top aduc vânzări magazinelor, ci doar amploarea muncii lor. Nu se poate afla, nimeni nu spune nimic.
2Parale au avut și ei un concurs interesant numit Universitatea Afiliaților. Foarte interesant pentru că putem trage niște concluzii ceva mai adânci.
Concursul a fost destul de complex și cu punctaje diferite în funcție de nișa în care făceai comisioane. Se dădea câte un credit de câte ori înregistrai un anumit număr de comisioane pe o nișă și trec mai jos aceste praguri, că sunt importante pentru restul discuției:
OK, deci obții 1 credit dacă faci 15 comisioane în categoria Beauty sau doar 6 comisioane din categoria Tech. La finalul concursului, care s-a desfășurat în perioada 1-30 septembrie, cine are mai multe credite validate câștiga locul 1. Premiile au fost GoPro Hero 4 Black, un laptop Asus Transformer și un ceas Asus Zenwatch.
O primă concluzie de aici este că 1 credit = 15 comisioane Beauty = 3 comisioane DIY = 6 comisioane Economics = 6 comisioane Tech = 3 comisioane Copii = 15 comisioane Cărți șamd. Punem semnul egal între ele și asta se poate interpreta în diverse moduri:
Ce se vinde cel mai bine prin afiliere în 2Parale? Păi putem să ne uităm pe un alt tabel, cel de materii:
Pe primul loc s-a clasat Storytelling, adică vânzarea de cărți. Zona de Fashion pe doi, dar uimitoare este prezența pe locul 3 a nișei Suplimente alimentare, Food & Drinks, Optică, Pharma, Flori și Animale. IT-ul a fost tocmai pe locul 7.
Tot de aici putem avea un răspuns rudimentar la ceea ce spuneam eu mai sus, adică amploarea muncii unui afiliat și de unde face bani, din câte comisioane șamd.
Avatarurile premianților din competiție sunt un indicator bun. Urmăriți-l pe același în diverse “materii” și veți vedea câte credite a înregistrat în fiecare. De exemplu cel de pe primul loc, oricine o fi el, a avut 293 de credite în Storytelling, 44 în Beauty, 110 în Playtime, 28 în Tech. Acestea sunt credite. Convertind în comisioane, după tabelul de mai sus, înseamnă 5.553 comisioane înregistrate în luna septembrie, din care validate ceva mai puține (dar asta deja nu mai depinde de afiliat, care a dus clientul la magazin și l-a făcut să comande, ci de stocuri, livrări, calitatea produselor șamd).
5.553 de comisioane într-o lună, poate și mai multe! Și ne cam dăm seama din ce nișe au venit. Nu știu cât a investit pentru ele, dar pe lângă banii respectivi va mai lua un Hero 4, niște căști Beats și, în funcție de ce-a promovat, mulți alți bani, că de exemplu magazinul Kurtmann dă separat 1500 de lei premiu celui care le-a luat cele mai multe comisioane, Avon la fel și alte magazine dau premii mai mici.
Cea mai recentă discuție din afiliere este dacă este frumos sau nu din partea magazinelor să elimine comisioanele de Black Friday. F64 a anunțat deja că nu va da comisioane de BF și BF Pro, YellowStore a redus la 1%, Best Kids a scăzut de la 7% la 3%. O reacție puteți citi la Șerban Cristian, un super-afiliat cu experiență mare, alta la Zoso.
La cealaltă extremă, DeClub se pregătește să dea comision mare și bonusuri și mai mari. La concursul din vară, au dat câștigătorului 8500 de lei, pe lângă comisioanele pe care le-a făcut oricum. Așa că orice afiliat se întreabă: să promovez Best Kids pentru doar 3% sau să bag totul în cei care dau comisioane chiar mai mari decât în mod uzual?
Apoi, mai avem niște încălcări are regulamentelor cu această ocazie. Citez din ToS 2Parale:
Advertiserul are anumite obligații:
[…]
r. Sa modifice in minus valoarea comisionului campaniei doar cu un preaviz acordat Afiliatilor egal cu perioada de recurenta a campaniei, dar nu mai mare de 30 de zile si nu mai mic de 7 zile.
Nu am găsit nimic despre zile speciale, derogări de Black Friday șamd. YellowStore, de exemplu, a anunțat pe 20 octombrie că reduce comisionul pe 23 octombrie, pentru Black Friday Pro. Ar fi trebuit să anunțe cu 30 de zile înainte, că atât e perioada de recurență.
Se iau ceva măsuri?!
La Profitshare n-am ce comenta, acolo regulamentul spune:
8.3. Advertiserii pot modifica în orice moment valoarea Comisioanelor, politicile de bonusare, conditiile cu privire la Mediile online si Modalităţile de promovare acceptate precum si eventualele condiţionări şi restricţii suplimentare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
27/10/2015 la 7:32 AM
Eu sunt curios cati dintre afiliatii de top din 2P sunt sus si in Profitshare.
Pentru ca daca vrei sa vinzi it/electro, vinzi eMAG. Nu ai magazin concurent dpdv al ratei de conversie si volum vanzari pe nisa asta in 2P.
Andrei(Citează)
27/10/2015 la 8:37 AM
Profitshare are un mare avantaj cu Emag (tehnologie la greu ) sau alte magazine mai celebre. 2Parale în schimb am văzut că merge mai mult pe beauty, fashion.
Am avut o supriză plăcută, noi în general nu avem comisioane foarte mari, dar supriză am primit aproape 30 de lei pentru că am vândut o pereche de adidași de la Adidas de 290 lei, 10% comision deci 29 lei.
Acum stau și mă gândesc, ce este mai util? Să fac volum din produse mai ieftine (beauty sau fashion) cu comision de 5-10% sau să rămân pe tehnologie unde avem 1-3%?
Magazinele care vor elimina comisioanele în BF sincer, își alungă afiliații stabili, cei care îi promovează tot anul. Consider că atât timp cât lași un minim de 1%, totul e ok și lumea e fericită. Să elimini tot e deja cam urât.
Toți vor să câștige însă să fie măcat aproape egal.
Victor Dulu(Citează)
27/10/2015 la 9:03 AM
Nu, nu este ok un comision de 1%. Este o chestie de principiu, procentul o să tot scadă dacă tu accepţi să fii plătit cu doi covrigi pentru două săptămâni de muncă. Mentalitate de genul “merge şi cu 1%” a scăzut comisioanele în halul ăsta. Bănuiesc că dacă toţi advertiserii le scad la 0.2% la anul şi ăsta devine standardul, merge şi aşa, nu?
Revo(Citează)
27/10/2015 la 10:31 AM
‘rați ai dracu’ de afiliați, mai puneți mîna și voi pe lopată și mergeți la muncă :-)
alias(Citează)