►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Pe aeroportul din Iași a fost inaugurat Terminalul 3, proaspăt construit, gata pentru noile curse pe care le va susține aeroportul. Pentru mine este o surpriză – habar n-aveam că acolo mai există terminalele 1 și 2.
Aeroportul din Iași s-a bucurat recent de o atenție sporită după ce Blue Air a anunțat că va începe, din 25 octombrie, să zboare București-Iași la un preț mult mai mic decât oferta TAROM-ului pe aceeași cursă. Matilda, care merge de vreo două ori pe an la Iași, va lua de acum avionul, că tradiționalul tren costă 200 de lei, dar face 7 ore în niște condiții proaste, cu vagoane aglomerate, manele puse pe speaker și oameni dubioși.
Și pentru că asta înseamnă concurență, imediat după anunțul Blue Air și TAROM a redus costul unui bilet la o valoare mult mai rezonabilă, pentru că asta înseamnă să nu mai ai monopol.
Lăsând la o parte cursele București-Iași, noul terminal va deservi și alte curse internaționale, din Iași zburându-se sau urmând să se zboare în perioada imediat următoare spre Londra, Roma, Milano, Torino, Bologna, Venetia, Viena, Munchen, Paris, Istanbul, Barcelona, Bruxelles, Koln și Tel Aviv cu diverse companii aeriene. Asta va aduce beneficii importante regiunii, că acum se pot organiza mai multe excursii pentru locuitori, cursele directe vor atrage investitori străini, pot veni cei plecați afară mai ușor înapoi spre casă, deci poate o vor face mai des și cu mai mulți bani la ei șamd.
Aeroporturi ceva mai răsărite în România devin, astfel, București, Timișoara, Iași și Cluj. Avem ceva mai multe, încă vreo 9 internaționale, dar servesc puține destinații și doar în anumite zile, așa că te forțează să zbori cu escală sau să pleci din alt aeroport. Personal cred că un aeroport la Brașov ar putea aduce foarte mulți turiști în acea zonă (momentan mulți zboară la Sibiu și de acolo călătoresc spre Brașov, dar cu trenurile sau autobuzele românești nu le poți cere prea multora să facă asta) și investiții suplimentare, că o cursă directă este foarte importantă pentru orice companie ce vrea să deschidă aici vreun punct de lucru.
Găsiți informații despre noul terminal 3 Iași pe site-ul Aeronews și în galeria de fotografii de pe Facebook.
Posted by Aeronews on Saturday, October 17, 2015
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
20/10/2015 la 3:22 PM
am fost de mai multe ori pe aeroportul din Timișoara, l-as numi oricum doar “rasarit” nu :)
stefan(Citează)
20/10/2015 la 9:11 PM
La Timisoara e un fel de autogara nu Aeroport.
geretus(Citează)
20/10/2015 la 3:26 PM
Decat aeroport la Brasov mai bine fac autostrada Bucuresti-Brasov-Sibiu.Ce companie aeriana vine in Brasov in conditiile in care ai cel putin 4 aeroporturi pe o raza de 200 Km: Bucuresti, Sibiu Targu-Mures,Bacau.
iti doresc un zbor Bucuresti-Munchen si retur cu escala in Sibiu de zici ca esti in autobuz hop-on hop-off.Mai adauga si intamplari de genul ca unii isi cumpara bilet Munchen-Bucuresti ca e mai ieftin decat Munchen- Sibiu dar coboara in Sibiu (true story).
Cristi(Citează)
20/10/2015 la 4:08 PM
In Brasov pista este gata, ar mai trebui vreo 30 de mil de euro pentru terminal (fata de sute de mil de euro pentru autostrazi), dar nimeni nu vrea ca aeroportul sa fie gata deoarece ar scadea traficul de pe aeroporturile din acea raza de 200 km!
Andras(Citează)
20/10/2015 la 5:13 PM
Întrebarea mai bună este de ce-ar mai zbura companiile spre Targu-Mures și Bacău dacă ar exista un aeroport la Brașov.
Brașovul atrage și foarte mulți turiști, dar și firme, că tot crește acum economia locală cu ajutorul investițiilor străine.
nwradu(Citează)
20/10/2015 la 4:07 PM
sincer m-a pufnit rasul la fraza
“se pot organiza mai multe excursii pentru locuitori”
Parca ii si vad pe aia din Vaslui cand intre 2 pahare de tuica isi rezerva bilete de avion cu plecare din Iasi.
lasand asta la o parte, am intrat si eu pe google maps sa vad cum arata aeroportul ala de are nevoie de 3 terminale:
https://www.google.ro/maps/@47.1737527,27.6172912,417a,20y,41.58t/data=!3m1!1e3
cand colo, ce sa vezi? cateva cladiri mici si pricajite. da, stiu, terminalul 3 nu apare inca in google maps. astia cred ca au numit terminal si buda din fundul curtii :)
comparativ cu iasul, aeroporturile din timisoara (https://www.google.ro/maps/@45.7875456,21.3254143,3088a,20y,41.04t/data=!3m1!1e3) sau cluj (https://www.google.ro/maps/@46.7724952,23.6858383,1142a,20y,41.34t/data=!3m1!1e3) arat ca o minune a tehnicii.
speedy.gonzales(Citează)
20/10/2015 la 5:15 PM
Zici că te-ai informat despre moldoveni numai de pe TNR. Sunt destui oameni cu bani acolo, dovadă că deja au fost anunțate curse, Bacău are curse, agențiile de turism vând și acolo șamd.
nwradu(Citează)
20/10/2015 la 4:27 PM
Terminal, turn de control plus multe alte chestii adiacente (culoar de zbor, balizaj). Cat trafic trebuie sa genereze aeroportul ca sa acopere macare costurile de intretinere?
Cristi(Citează)
20/10/2015 la 5:16 PM
Habar n-am, dar astfel de chestii se planifică pe măcar vreo 30 de ani, nu vor profit la anul, plus că e vorba și de ce alți bani intră în economia locală, nu doar de venitul aeroportului.
Dacă vine un străin și face la Iași o firmă de 100 de noi locuri de muncă, din simplul motiv că acum are o cursă directă pentru a ajunge acolo în control, cum faci socoteala? El e doar un pasager ca oricare altul, dar Iașiul poate câștiga pe multe căi.
nwradu(Citează)
20/10/2015 la 6:46 PM
Rectific, o mica corectura 310.000 pasageri, nu zboruri !
eBogdan(Citează)
21/10/2015 la 12:25 AM
@radu : urmeaza sa se finalizeze Aeroportul la Craiova cat si cel de la Oradea,asta ca o adaugare la ce ai zis de Iasi
Andreas Scotch(Citează)