►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
2 Oct 2015 ·
AUTO ·
Acțiunile statului român în scandalul Volkswagen sunt greu de înțeles și par, mai degrabă, izvorâte din necesitatea de a avea o acțiune, fără a conta dacă-i bună sau rea, gândită pe îndelete sau la repezeală.
Ideea este următoarea: Volkswagen au fost prinși trișând în testele de laborator. Deci nu doar că majoritatea mașinilor de pe piață poluează mult mai mult în realitate decât în testele oficiale (care se fac în laborator), dar VW nu trecea nici măcar acele teste de laborator, așa că au folosit un software pentru a detecta când sunt testate și a modifica funcționarea motorului pentru a polua mai puțini.
VW trebuie amendați pentru că sunt trișori. Americanii, de exemplu, asta le-au spus că vor păți în scrisoare originală de la Environment Protection Agency către compania auto.
Statul român, prin RAR și câteva ministere, a anunțat că interzice vânzarea mașinilor Volkswagen cu motoare ce-au fost prinse trișând. Asta sună ca o măsură anti-poluare, adică vor să elimine punctual sursele de poluare, nu? Interzic vânzarea acelor mașini care ar urma să ne polueze, nu?
În acest caz, de ce au interzis doar cele 300 de mașini Volkswagen cu motor euro 5 diesel din stocul dealerilor? De ce nu și Audi, Skoda și Seat, că poate mai sunt și din acelea? De ce nu și mașinile cu aceleași motoare ce vor fi aduse SH din străinătate și înmatriculate la noi?
Dacă vor să oprească de la vânzare mașinile ce poluează peste normele admise, de ce să ne oprim la grupul VW? Organizația germană ADAC a dat ieri publicității o listă de 31 de alte automobile ce poluează mult peste normele admise, între 2 și 14 ori, și toate sunt euro 6! De ce nu le interzice RAR-ul și pe acestea?
Toate acestea arată decizii primite și nici măcar populiste. O cale normală de urmat ar fi să ceară o expertiză oficială la nivel european care să stabilească faptul că VW a trișat și să-i amendeze pentru asta, pentru practici comerciale incorecte.
Trăgând linie, orice altă amendă și orice altă interdicție de la vânzare este, se poate spune, ilegală.
În primul rând, statul român a luat decizia aceasta bazându-se pe niște teste făcute în Virginia. Statul român! Cei care încă cer să le trimiți pe fax înștiințări, că pe email nu e oficial. Cei care insistă ca BRML-ul să măsoare și să omologheze aproape orice dispozitiv. De când este un test făcut în Virginia ceva oficial pentru statul român? În același sistem, de ce testele ADAC nu au aceeași valoare?
Sau, extinzând, de ce o filmare făcută cu camera video de parbriz nu este probă admisibilă într-un accident auto, dar o testare din Virginia este ok pentru interzicerea unor vânzări?
Statul român este marele maestru al ordinului birocrației, dar acum ignoră complet acest nobil titlu și ia această decizie fără ca măcar să aștepte rezultatele unei anchete oficiale. Veți spune că e clar că acele mașini n-ar fi primit certificarea de vânzare fără a trișa la teste, dar aceeași situație poate fi spusă despre 130.000 de alte vehicule deja înmatriculate și multe altele care vor fi aduse SH de peste hotare.
Soluția este o anchetă europeană, o concluzie clară și amendarea companiei pe baza ei, nu o interdicție pripită care, mi se pare mie, doar încearcă să distragă atenția publicului de la alte chestiuni și să-i facă pe cei de la putere să pară implicați.
Sursa foto: Car Test de pe Shutterstock.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
02/10/2015 la 2:25 PM
Un punct de vedere foarte bun!
As completa cu: statul roman care nu e in stare de ani de zile sa aduca la zi legislatia de functionare a asociatiilor de proprietari in functie de multitudinea de situatii nou-aparute ca urmare a contorizarii.
Nu m-as mira daca in cazul unei anchete pertinente sa se descopere ca, contoarele de bransament ala Apa Nova inregistreaza eronat consumul asociatiilor de proprieteri incarcand nejustificat facturile.
Nicu(Citează)
02/10/2015 la 2:34 PM
RAR zicea ca ei nu stiu cate masini cu probleme sunt la noi si ca asteapta date de la VW. da, pare o sursa de incredere. si de alea SH aduse de oriunde ce stie VW?
Teniescu(Citează)
02/10/2015 la 2:44 PM
O intrebare: celelalte state europene (din vest) care au luat masuri de felul asta tot asa din prostie au actionat?
Emil(Citează)
02/10/2015 la 2:57 PM
Statul roman este bou, ca de obicei. Testele si verdictele si sanctiunile stabilite pentru VW in SUA nu au nici o valabilitate in Romania.
Gaelex(Citează)
02/10/2015 la 3:10 PM
Ce treaba au testele din Virginia? VW au recunoscut ca acel soft fraudeaza testele.
alunelu(Citează)
02/10/2015 la 3:41 PM
VW a RECUNOSCUT ca a fraudat testele si in EU.
alex(Citează)
03/10/2015 la 7:47 AM
Prietene, poti sa recunosti orice. Trebuie sa existe o investigatie *oficiala*, urmata de un proces, urmat de o sentinta. Si astea sa se intample la nivel de UE si la nivel de Romania. Pentru ca suveranitate si independenta si alte prostii din astea.
In al doilea rand, statul roman, si orice stat la nivel de UE de fapt, este vinovat de faptul ca nu si-a facut treaba cum trebuie si nu si-a protejat cetatenii. Statele au dormit pe o ureche si s-au lasat pacalite.
Gaelex(Citează)
02/10/2015 la 3:58 PM
Oare ce s-ar intampla daca DNA ar face o vizita maine dimineata la RAR si la Ministerul Mediului sa vada de ce acestea nu vor sa lucreze impreuna pentru a recupera o paguba impresionanta adusa statului roman in situatia in care poluatorul si-a recunoscut vina??
Majestic(Citează)
02/10/2015 la 4:41 PM
Statul român vrea o șpagă ca să lase mașinile WV în pace
Adrian(Citează)
02/10/2015 la 8:35 PM
Problema este inca una foarte delicata pe VW pentru ca din ce am inteles eu poluarea excesiva se datoreaza arderii intr-un procent foarte mare a motorinei, iar catalizatorul nu poate functiona cu noxele emanate. Deci pentru a face masina mai atractiva printr-un consum mai mic au marit excesiv poluarea. In mod normal acum masinile respective ar trebui sa nu mai treaca testul rar pana nu inlocuiesc soft-ul mincinos cu unul care va mari consumul, insa nu va mai polua asa mult (la cateva milioane de autoturisme numai in EU chiar conteaza). Problema mare pentru VW abia atunci apare pentru ca vor fi dati in judecata in procese colective de posesorii de autoturisme si aici pagubele VW vor fi mult mai mari, iar imaginea mult mai patata.
Marius M(Citează)
02/10/2015 la 8:50 PM
Pai ce om sanatos la cap se duce cu masina la dealer sa i se schimbe softul cand acum ii consuma 4% si dupa schimbare ii consuma 5.5% ca sa nu mai polueze???
Si daca ii obligi, la itp tot se duc pe sub mana si trec fara probleme. Chiar si asa daca omu se duce, vorba colegului de mai sus….astepti sa primesti ceva de la vw, 20 de plinuri de motorina, sau 3k de euroi…nu stiu ceva :))
Jimmy(Citează)
02/10/2015 la 8:50 PM
Pai ce om sanatos la cap se duce cu masina la dealer sa i se schimbe softul cand acum ii consuma 4% si dupa schimbare ii consuma 5.5% ca sa nu mai polueze???
Si daca ii obligi, la itp tot se duc pe sub mana si trec fara probleme. Chiar si asa daca omu se duce, vorba colegului de mai sus….astepti sa primesti ceva de la vw, 20 de plinuri de motorina, sau 3k de euroi…nu stiu ceva :))
Jimmy(Citează)
04/10/2015 la 4:04 PM
Statul roman trebuia sa ia atitudine alaturi de celelalte state, e o problema de imagine. In plus, nici nu are interesul de a avea o atitudine responsabila. – orice campanie electorala a oricarui partid are nevoie de finantare.
Marian(Citează)
12/10/2015 la 9:57 PM
Problema cu „statul român” e că nu există așa ceva. Există ministere, agenții, regii și alte autorități care împreună formează această entitate cețoasă pe care o denumim „stat”. E o ceață a lipsei de responsabilitate, noi continuăm să dăm vina „pe stat”, dar nimeni nu se simte, că nu se știe cine-i ăla.
Dănuț(Citează)