un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Dacă nici după ce mor polițiști nu se iau măsuri, atunci când?

22 Oct 2015  ·

AUTO  ·

20 comentarii

Un scandal ceva mai mare în cazul polițistului de la Rutieră, mort după ce a căzut într-o groapă pe stradă: pe blogul său, Vlad Petreanu spune că respectivul făcea parte dintr-o coloană oficială a ministrului Oprea. Conform legii, Oprea și alți miniștri nu au dreptul la deplasări cu coloane oficiale decât în cazuri speciale.

Aici n-a fost ceva special. De fapt, Poliția spune că oficial acel agent ajuta la fluidizarea traficului. Petreanu spune că există martori, poate chiar colegi, care spun că nu, era o coloană oficială neoficială, ca să zic așa, caz în care cineva trebuie anchetat pentru abuz. Citiți aici totul.


Eu voiam să zic altceva. În ultimele luni, Poliția Rutieră a pierdut doi agenți în același gen de împrejurări în care mii de cetățeni obișnuiți mor în fiecare an, adică din cauza condusului în stare de ebrietate și din cauza drumurilor prost întreținute și prost semnalizate.

Vă mai amintiți, desigur, că un alt polițist a fost călcat cu mașina de un șofer beat (era să zic turc beat, dar chiar nu contează) în timp ce încerca să-l oprească la un filtru de noapte. Polițistul a decedat ulterior. Zilele trecute a fost acest caz al unui agent pe motocicletă care a căzut într-o groapă pe Știrbei Vodă și a murit practic pe loc.

Trist nu este doar că niște oameni mor în timp ce muncesc pe un salariu mic și într-o meserie pe care nu o mai respectă nimeni. Trist este că nu se vor lua măsuri nici chiar acum, când mor doi “de-ai lor”.

Mă așteptam să văd o înăsprire a legilor împotriva șoferilor prinși băuți la volan. Una drastică, niște pedepse disproporționate față de altele, pentru a stopa acest fenomen, că prea multe știri se termină cu “testat ulterior accidentului, s-a dovedit că șoferul consumase băuturi alcoolice”. Și la fel de des poți citi despre oameni morți pentru că drumul nu era bine semnalizat, pentru că erau gropi, pentru că parapetul fusese prost prins și alte asemenea probleme de infrastructură.

Nimic. Nici măcar o încercare, o discuție, un semnal de alarmă. Nimic.

Polițiștii ar trebui să fie primii care trag acest semnal de alarmă. Ei văd zilnic toate acele accidente. Ei fac statisticile, ei văd problemele. Ar fi trebuit să fie cei care, de exemplu, să ceară modificarea rondului de la Piața Romană într-un sens giratoriu real, nu unul tăiat pe mijloc, având în vedere că deja au murit destui acolo.

Acum, unii de-ai lor au murit în probleme clasice de pe străzile românești. Tot nimic. Ce vor face mâine toți agenții, vor ridica din umeri și se vor duce înapoi la activitatea lor uzuală, adică stat cu radarul la pândă și dirijat coloane oficiale, pentru că în rest nu sancționează nimic?

politie_romana_1

asus s5507

    20 comentarii

  1. Fiecare lucrare facuta pe drumurile publice are un plan de semnalizare si siguranta rutiera, ce trebuie avizat de Politia Rutiera inainte ca lucrarea sa poata incepe. Organismul care verifica si sanctioneaza nerespectarea acestui plan – guess what, tot Politia Rutiera. Pe de alta parte, daca un civil intra cu masina in groapa aia si sa zicem ca nu patea nimic, respectivul politist probabil ca ar fi incadrat incidentul la “neadaptarea vitezei”.

      (Citează)

    • Chiar toate lucrarile au “plan de semnalizare” ?!!! Hai sa fim seriosi…

        (Citează)

    • Ca sa înțelegi ca prostia ucide.
      Da, orice modificare adusa carosabilului se face pe baza unui dosar de minim 10 autorizatii/planuri și alte rahaturi care trebuie analizate de politia romana, bineînțeles contra unei taxe.

      Ba mai mult dacă era de la “rutiera” trebuia sa știe de acele gropi. Doar erau în sectorul lui.

        (Citează)

    • Cosmin: Ba mai mult dacă era de la “rutiera” trebuia sa știe de acele gropi. Doar erau în sectorul lui.

      Se pare că nu era sectorul lui, ci însoțea coloana oficială. Conform martorilor/discuțiilor prin stație, avea o sută la oră când a intrat în groapă, plus că nu înțeleg de ce erau motocicletele scoase pe ploaie.

      Oprea e și grandoman, nu putea umbla cu un antemergător cu girofar și atât, care oricum i-ar fi eliberat drumul. El voia motocicliști care să meargă înainte și să oprească traficul în intersecții.

        (Citează)

    • E 420 de lei amenda pentru neadaptarea vitezei. A vazut garcea ca mi-am facut praf fata masinii deoarece colegii lui de la drumuri au uitat sa imprastie antiderapant si s-a gandit ca mi-ar prinde bine o amenda sa ma invat minte.

        (Citează)

  2. Politistii au salariu mic?! De cand dracu’?!

      (Citează)

  3. “În momentul în care Gigina a pierdut controlul motocicletei şi a intrat în gardurile care delimitau lucrările se afla la aproximativ 300 de metri de maşina lui Gabriel Oprea. Autospeciala Ministerului Afacerilor Interne condusă de şoferul lui Oprea a oprit în apropiere de accident. Şoferul a deschis uşa şi a dat să coboare ca să-i dea colegului său primul ajutor. După câteva secunde a revenit cu mâinile pe volan şi a demarat mai departe în trombă; în viteză şi mai mare decât până atunci. Scena a fost descrisă de mai mulţi poliţişti în discuţii separate. La locul accidentului a rămas ofiţerul Gâtan. Maşina lui Oprea şi-a continuat singură traseul dar tot cu sirene şi girofar. Poliţiştii care ne-au relatat scena spun că este posibil ca şoferul lui Gabriel Oprea să fi vrut să-şi ajute colegul însă vicepremierul s-ar fi opus tocmai ca să poată dispărea mai repede iar accidentul să fie muşamalizat.”

    Sursa: http://bit.ly/1ktAwcV

    Daca este adevarat asta, nu mai e nimic de comentat. Astia suntem, plangem degeaba pe forumuri, bloguri si FB.

      (Citează)

    • Da, în fine, acolo sunt niște proceduri. Acum ceva vreme o coloană oficială cu ambulantă nu a oprit să o ia pe o tânără lovită de altă mașină pe Kiseleff. A murit până a venit o altă ambulanță.

      Mă îndoiesc că se putea face ceva, iar câtă vreme a rămas totuși cineva la fața locului, e aproape ok.

      Nu mai da linkuri prin bit.ly, îmi place să știu unde ajung :P

        (Citează)

  4. Stai un pic. Poate imi explica cineva treaba asta. Deci exista o groapa atat de mare pe Stirbei Voda incat poti muri pe loc sau politistul a luat-o pe coclauri? Daca este ultima varianta, de ce?

      (Citează)

  5. Gaelex:
    Politistii au salariu mic?! De cand dracu’?!

    Pai daca el raporteaza la veniturile lui… :)

      (Citează)

    • Din câte știu eu, salariile sunt între 1500 și 2000 de lei, plus niște sporuri de uniformă șamd.

      Pentru asta, muncești la orice oră, că dacă mâine se decide că se va face filtru la 3 noaptea în Chitila, te duci la 3 noaptea în Chitila. Dirijezi traficul în ploaie și ninsoare, în canicula verii, stai în intersecție să fluieri după toți proștii care vor să o blocheze, alergi între diverse locuri și misiuni, te duci să însoțești tot felul de demnitari care au chef de deplasări în noapte.

      Am cunoscut diverși agenți de circulație, nu mi s-a părut o meserie ușoară. Iar prima măsură pentru a micșora fenomenul mitei este să aibă niște salarii mai pe măsura muncii, că momentan cred că gunoierii sau casierele de la metrou sunt mai bine plătite.

        (Citează)

    • Munca de politist de circulatie nu e usoara, aia e clar. Sa stai in strada pe orice vreme si sa fii facut “cap de creta” de orice golan care conduce ca un dement e extrem de nasol.
      Dar din ce informatii am eu, cea mai proaspata tabla iesita de pe bancile scolii (de politie, care e un fel de armata) sare de 2000 de lei , pe linga haine, papa etc.
      Un politist cu ceva vechime si grad mai mare (ce poate obtine pina la 30 de ani) nu cred ca are mai putin de 3000. Drept e ca n-am vazut fluturasul, cine are date mai clare poate sa intervina.

        (Citează)

  6. nwradu:
    Nu mai da linkuri prin bit.ly, îmi place să știu unde ajung :P

    Roger that :)

      (Citează)

  7. Cosmin:
    Ca sa înțelegi ca prostia ucide.
    Da, orice modificare adusa carosabilului se face pe baza unui dosar de minim 10 autorizatii/planuri și alte rahaturi care trebuie analizate de politia romana, bineînțeles contra unei taxe.

    Ba mai mult dacă era de la “rutiera” trebuia sa știe de acele gropi. Doar erau în sectorul lui.

    Nu era treaba lui să știe gropile din jegul ăsta de oraș. Băiatul era însoțitor de coloana oficială. Dumnezeu să-l ierte și pe tine.

      (Citează)

  8. Gaelex:
    Politistii au salariu mic?! De cand dracu’?!

    De cand te-a mata pe lume. Intereseaza-te si dupa aceea sa vb.

      (Citează)

  9. 1 Lucrarile de constructie pe drumurile publice nu incep fara avizul SPR directia sistematizare. Vorbesc in cunostiinta de cauza.
    2 Ministrul nu da in comunicat de parere de rau, condoleante ceva, e un subaltern, sa nu vorbim ca intro tara civilizata e motiv de demisie.

      (Citează)

  10. In tara lui Papura Voda unde totul “merge si asa”, unde demnitarii comanda la telefon, la cheremul lor, coloana oficiala (sa mearga si ei cu, citez “120-150” km/h), unde majoritatea politistilor sunt niste “baieti” care se comporta adesea mai “strengareste” decat cei carora le aplica legea, unde fiecare cetatean fura si el pe unde poate ca deh, aici e prost cel care respecta legea, nu cel care o incalca, se intampla si lucruri de acest gen.

    Un eveniment tragic, imi pare rau pentru tanarul politist.
    Dar tare sunt curios cate vor iesi la iveala cu aceasta ocazie si care vor fi urmarile.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus