un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Cum sună o coloană de mașini pe 6,3 km la intrarea în București?

27 Oct 2015  ·

AUTO  ·

11 comentarii

Clipul de mai jos este filmat de mine pe 5 octombrie, după ce am plecat de la Otopeni spre București în jurul orei 8 dimineața. M-am oprit în trafic încă de pe podul de peste centura orașului, iar de acolo am mers în coloană până la Romexpo.

Este o călătorie de 6,3 kilometri care ar trebui să dureze 5 minute fără trafic, dar la orele dimineții totul se blochează pentru că foarte multe mașini intră în București. Sunt mai multe puncte critice, unul este intrarea din centură în DN1 (centura este și ea blocată, cozile sunt kilometrice), altul este la Băneasa, unde foarte mulți virează stânga spre Aerogării, iar semaforul de acolo nu face față.

În mod surprinzător pentru cei ce spun că noul pasaj subteran de la Piața Presei doar a mutat traficul la Arcul de Triumf, nu este adevărat. Am circulat normal cam de la Miorița, iar la Arcul de Triumf am stat o singură dată la semafor, că l-am prins roșu. Culmea, la ora 9, când am ajuns spre centru, pe Magheru era chiar liber.

Nici măcar nu pot da vina pe șoferi pentru acest ambuteiaj, mai ales că și eu eram unul dintre ei. Dacă în oraș te mai poți baza pe transportul în comun (de exemplu nu-i înțeleg pe cei ce vin cu mașina în zona Piața Victoriei, un loc în care se adună o mulțime de linii de tramvai, autobuz și metrou, iar parcare nu prea există – sunt unii care cer 4,5 lei pentru 15 minute!), din afara orașului nu există opțiuni. Autobuzul 783 este o glumă, metrou nu există, trenuri ușoare nu există, benzi dedicate transportului în comun nu există, centura capitalei există, dar este blocată și ea. Bucureștiul a crescut mult mai repede decât infrastructura, deși asta nu ne miră într-un oraș cu 7 primari, din care 3 în închisoare și alți 2 pe cale să intre acolo.

În plus, nici localitățile periferice capitalei nu au un management mai breaz. Voluntari și Șos Andronache au fost recent bombardate. Pipera e în reparații și se circulă foarte greu. Pe varianta de ocolire la un moment dat este o stație de autobuz pe colțul unei intersecții, de se blochează totul atunci când oprește autobuzul acolo. Strada Erou Iancu Nicolae este în al sutelea an de șantier, bariera de pe Petricani în continuare încurcă totul, zona dintre rondul “OMV” și pasajul suprateran dinspre oraș n-a fost lărgită la două benzi pe sens, așa că totul se gâtuie acolo. Vorbim aici de niște artere care ar trebuie să preia traficul din DN1 și să-l ducă rapid spre Colentina, Pantelimon și partea de est a orașului.

Pe partea cealaltă situația este la fel de proastă, centura ce-ar trebui să te ducă spre Militari sau Șos Alexandriei are un sens și trebuie să treci de intersecția cu Domnești, zonă unde anterior Mahomed Cuceritorul și Suleiman Magnificul s-au declarat înfrânți.

Mai nou, pe aici lumea nu se mai înjură de mamă, ci-și urează un mult mai mârșav “sper să-ți faci casă în Otopeni, dar să lucrezi dincolo de Piața Sudului, fir-ai al dracului să fii!”

Iar în acest timp, londonezii construiesc în 10 ani o linie rapidă de tren pe o lungime de 120 de kilometri, din care 21 km de tuneluri pe sub Londra, pe lângă cele 11 linii și 270 de stații de metrou deja existente, din care majoritatea ies și spre periferii.

funny_03

asus s5507

    11 comentarii

  1. Ce învăţăm din clipul tău? Că toată lumea se înghesuie pe benzile 2 şi 3 în timp ce prima bandă e cea mai rapidă. Numa’ uită-te din nou la bucata Otopeni – Băneasa :)

      (Citează)

    • Prima banda e plina de guri de canal pe nivele diferite, de autobuze si microbuze ce o folosesc pe post de statie si de tot felul de “melci” care ies din parcari sua dintre cladiri, si ii uita Dumnezeul in viteza a doua.

        (Citează)

    • E destul de fals mai rapidă. Acei oameni se blochează ulterior la Jandarmeriei sau o iau spre Pipera sau nu intră prin pasajul Băneasa, ceea ce înseamnă că nu rezolvi mare lucru.

      Am cam mers cu aceiași oameni în jur.

        (Citează)

  2. mie imi place ca nu esti atent la trafic si pleci mereu dupa 10 secunde de cand cel din fata s-a pus in miscare.

      (Citează)

    • Și dacă plecam imediat ca să-i răsuflu în bară ajungeam mai repede în București sau ce făceam, în afară de a mă stresa ca să fiu și mai atent să nu pună ăla vreo frână bruscă?

        (Citează)

  3. Inca un articol, pe langa alte 100+ articole care plang la fel de mult despre calitatea proasta si cantitatea lipsa a infrastructurii Capitalei.
    Ok, s-a notat.
    Solutia este?

      (Citează)

    • Sunt scrise soluții în articol, spre deosebire chiar de multe altele la fel. Doar că le-am scris cu “nu există” în față: trenuri, metrouri, RATB, bandă specială, lărgirea străzilor, lărgirea centurii șamd.

      Le-am tot zis pe astea de atâtea ori.

        (Citează)

  4. Hai ca nu e chiar asa rau, x16 de la tine, cu inca x2 de la youtube, la x32 traficul pare chiar lejer.

      (Citează)

  5. Recent am fost in Bucuresti,vineri ,ora 18:00,ploaie.Pana-n centru am facut 1h jumate de la intrare si asta cu Waze :)) al naibii nu ajuta cu nimic.

      (Citează)

  6. Solutia este o viziune unificata a capitalei (cumva prin OUG , LEGE trebuie musai facuta centura – ca sa nu zic doua centuri) .
    Inel de nord / de sud la 10 km raza de centru
    +
    inel de nord / de sud la 25 km raza de centru
    Metrou sau metrou usor / tren ce vrea pl. lor (conform calculelor) Otopeni – 1 Decembrie
    Band speciala pentru autobuze , despartita cu borduri si amenda 10 puncte pentru incalcarea demarcajului special
    Politia rutiera sa-si faca treaba sa stea in intersectii (nu pentru fluidizare si nici pentru ciubucuri) , a gasit masina ce blocheaza intersectia – pac permis luat (fara discutii) , intrat pe rosu – pac din nou , depasit pe linia de tramvai e ok – daca permite demarcajul , depasit pe contrasensul liniei de tramvai , tramvaiul – pac pe 90ZILE si o caruta de puncte de amenda ca a pus in pericol viata altora) .

    Cred ca solutii ar putea exista , si tot imi pare mai realista ideea lui Oprescun10% cu autostrada suspendata – de fapt ideea lui era buna ca aducea mai multe intrari / iesiri din orasul s-asa prea aglomerat la orele de varf .

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus