►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am zburat foarte bine cu British Airways spre Londra, după cum de altfel mă și așteptam. Două amănunte au stricat un pic ziua, dar nu ceva crucial.
Ca să o luăm cu începutul, configurația rândurilor de la ușile de urgență pe un Airbus A321 este ceva mai ciudată, să-i spunem. Cam atât loc am avut pe acel rând.
Dacă voiam, puteam să pun o pătură între scaune și să dorm acolo. A321 este cel mai mare avion monoculoar din familia 32x și se pare că în dreptul ușilor de urgență au lăsat mult loc. Am stat ca boierul acolo.
Dacă nu știți secretul locurile “de la Exit”, alegeți mereu aceste locuri, dacă puteți, pentru că aveți mai mult loc la picioare. British Airways le oferă gratuit, dacă le prindeți la check-in, că de obicei se dau primele. TAROM nu te lasă să le selectezi la check-in-ul online, ci trebuie să le ceri la aeroport. Dacă nu sunt deja ocupate, vi se vor da, singura condiție fiind să poți deschide ușa de urgență în caz de nevoie, dar probabil doar un copil n-ar putea face asta. Alte companii cer bani pentru acele lucruri, dar chiar și așa s-ar putea să merite costul: de exemplu KLM vrea vreo 10 euro în plus pentru a ți le da, dar eu aș plăti taxa aceasta, că zbori 3 ore până la Amsterdam.
Mâncarea la dus a fost un mic-dejun complet. Aparent Alpha Rocas știe să gătească doar omletă cu bacon pentru micul dejun, că am primit aproape același lucru ca pe TAROM (omletă, bacon, ciuperci și o roșie un pic trase la grătar), dar pentru British Airways au adăugat și cereale cu iaurt și fructe proaspete, plus un mic suc de portocale, pâine și margarină. Serviciul la bord a inclus băuturi calde și reci la prima trecere și apoi doar reci la a doua trecere.
La întoarcere, zbor de seară, am primit o cină completă. A început cu un mic snack (alune și sticksuri) și băuturi (am luat vin, puteai cere inclusiv gin tonic). Alte companii dau doar atât, dar British Airways a venit apoi cu mâncarea caldă, adică pui, cartofi gratinați, morcovi și niște iarbă sau ceva verde, pâine, doi biscuiți sărați cu o bucată de cașcaval (mature cheddar) și un mic desert sub forma unui cheesecake foarte bun. Au servit a doua oară băuturi (am luat tot vin alb), apoi cafea sau ceai.
Ca de obicei la englezi, micile amănunte fac diferența. Primești o ceașcă din plastic dur pentru cafea sau ceai, nu un pahar transparent. Însoțitorii de bord întind o tavă, tu pui ceașca acolo, ei o umplu cu cafea sau ceai. E singura dată când am băut la bord din ceva cu mâner, că în rest toate companiile te servesc în pahare de plastic sau carton. Apoi, pentru mâncare folosesc tot felul de farfuriuțe și recipiente mai dure, de parcă ai mânca dintr-o farfurie dură.
Nu mă pot plânge de nimic nici la aeroport. Heathrow este foarte aglomerat, dar lucrurile au mers repede. Sunt multe automatizări, dacă ai pașaport biometric poți trece pe la verificarea automată de securitate. Am aterizat în Terminalul 5, unde mă jur că doar zona de ridicat bagajele de pe benzi este mai mare decât întreg terminalul de la Otopeni. Am trecut foarte repede de securitate la sosire.
La plecare lucrurile au mers la fel de bine, după ce am predat bagajele cred că în 10 minute am trecut de securitate. Au un sistem de contorizare a timpului petrecut la cozi. Înainte de aparatele cu raze X ți se cere să scanezi cartea de îmbarcare, dar puțini știu că nu-i obligatoriu să faci asta, ci este doar o contorizare. Ți se scanează cartea la intrarea în acea zonă, unde ești obligat să o arăți, iar când o scanezi și la final se determină cât timp ai petrecut în coadă.
Ce n-a mers bine? Păi în primul rând la Otopeni avionul a fost tras la terminal, dar nu și conectat la burduf. Ne-au dus acolo cu autobuzul, de am stat 10 minute în el în miros de eșapament. Nu știu a cui era vina, că avionul oricum bloca zona de la burduf. Poate că acesta nu era funcțional la poarta respectivă, dar în acest caz ar fi trebuit mutată poarta de îmbarcare, că loc era. Am dat 304 euro pe bilet, la această sumă mă aștept să nu mai pierd timpul prin autobuz.
Apoi, la plecare echipajul britanic a întârziat vreo 15-20 de minute. Punctualitatea engleză nu mai e ce-a fost, nu? Personalul din aeroport a anunțat boardingul, venise autobuzul, noi ne-am strâns la coadă, iar abia atunci s-au prins că nu era nimeni în avion.
Am stat la coadă vreo 20 de minute (eu m-am dus și am luat loc, dar m-am îmbarcat printre ultimii din cauza asta), timp în care au apărut pe loc însoțitorii de bord și apoi piloții. Nu scuze, nu nimic, de fapt pilotul a exclamat tare “relax, everyone, we’ll be there on time” văzându-ne așteptând. Am ajuns la timp, dar putea să zică și el o scuză pentru întârziere. De obicei când pasagerii se îmbarcă echipajul e deja la bord, verifică avionul și încălzește cafeaua.
Partea bună este că pasagerii sunt ceva mai politicoși și relaxați pe acest zbor. Cu Blue Air, Wizz, Ryanair și TAROM având curse spre Londra, British are cel mai mare preț. Majoritatea pasagerilor erau străini, clasa business era plină (6 rânduri x 4 locuri), iar printre cei din avionul meu l-am recunoscut pe directorul Raiffeisen Bank (culmea, la Economy).
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
14/10/2015 la 2:07 PM
Te mai intreb si aici ca la ala cu 100 de zboruri nu ai spus. Ce genti folosesti pentru calatorie? Atat cala cat si de “mana”.
acsel(Citează)
14/10/2015 la 6:41 PM
Dacă vrei stil și anduranță (asta implică un preț mediu), Victorinox. Dacă vrei doar anduranță (și deci preț mic), Samsonite. Dacă doar îl ”stalcărești” pe Radu, ignoră-mi comentariul.
LxF(Citează)
15/10/2015 la 12:20 AM
Grupul romanilor din strainatate recomanda pentru bagajul de cabina sacosa de rafie.
alex(Citează)
15/10/2015 la 9:49 AM
Am o multitudine de genți, în funcție de perioada călătoriei. Cel mai mare troller e o imensitate de 71 cm și lățime mare pe care nu l-am putut umple niciodată, dar e bun dacă vrei să aduci acasă multe lucruri. Mai am un Samsonite de 61 sau 65 pentru călătorii medii, apoi un troller cu dimensiuni de cabină, ceva Lamonza luat din Auchan.
Pentru spate am rucsacul meu uzual sau unul ceva mai mare pe care l-am cam înlocuit cu trollerul de cabină. Mai am un ghiozdan mic pe care-l pot băga în trollerul de cabină și pe care-l scot la destinație, ca să am în ce să car aparatul foto și o sticlă de apă.
nwradu(Citează)
14/10/2015 la 4:36 PM
rau au mai ajuns astia de la Raiffeisen daca si pe presedintele lor il trimit la Economy !!!
PS: banuiesc ca pe presedintele lor steven van groningen l-ai vazut, ca directori au mai multi.
speedy.gonzales(Citează)
15/10/2015 la 9:50 AM
Da, dar era însoțit de vreo alte 5-6 persoane, poate că nu încăpeau toți la business sau nu au vrut să dea banii și atunci au călători cu toții la economy. Sau poate nu merită tariful dublu, cine știe.
nwradu(Citează)
14/10/2015 la 5:29 PM
Ma mir ca nu s-au scuzat pentru intarziere. Zbor de mai bine de un an si intarzieri au fost aproape de fiecare data pe Heathrow, insa de fiecare data a ajuns la timp pe Otopeni.
De obicei autobuzul se foloseste pe Otopeni pentru zborurile tarzii (cred ca ultimul care ajunge de la Londra), in rest pentru orice alta ora au tras la poarta.
Imi place foarte mult sistemul lor de fidelizare, eu unul pot face checkin online din aplicatia de mobil cu 7 zile inainte (pot practic alege aproape orice loc din avion). In rest serviciile sunt cam ireprosabile…
Emilian(Citează)
15/10/2015 la 9:50 AM
Ai card OneWorld sau ești în programul Club Europe de la BA?
nwradu(Citează)
15/10/2015 la 2:22 AM
Eu de la British airways imi aduc aminte ca scaunele se lasau foarte mult pe spate. Un mare minus din punctul meu de vedere, mai ales cand nimeresti in spatele unuia care isi da scaunul in spate la maxim imediat dupa decolare, si il mai ridica de-abia la aterizare, ca il obliga stewardesele. Asta pe un zbor de 3 ore, in miezul zilei.
Apropo, dintre toate companiile cu care am zburat, la companiile low-cost (blueair si ryanair) am avut mai mult loc la picioare decat la companiile de linie (desi logic mi s-ar fi parut sa fie invers.
Dan(Citează)
15/10/2015 la 9:52 AM
Hmm, aia cu scaunele date pe spate e la noroc, poți nimeri pe unul care face așa și n-ai ce-i zice, e dreptul său.
Eu mi-l dau pe spate doar câteva grade, cât să nu stau vertical. Practic cu un singur pas spre spate deja stai mult mai comod.
De loc la picioare nu e chiar așa, am zburat anul acesta cu Wizz și e cu vreo 2 cm mai mic, plus că nu puteam da scaunele pe spate. Depinde și cum a configurat fiecare avionul și câte rânduri a pus în el.
nwradu(Citează)
15/10/2015 la 10:36 AM
Depinde si ce locuri ai in avion, anumite locuri, mai ales cele din fata de la locurile de exit nu se pot rabata.
Referitor la exit sunt cateva criterii pe care se aloca acele locuri gen persoane destul de tinere, vorbitoare de limba echipajului, care nu calatoresc cu copii etc.
Razvan C(Citează)
15/10/2015 la 11:27 PM
Mie mi s-a parut fascinant Heathrow. Atat de aglomerat insa atat de organizat. Ma gandesc cu invidie: ei de ce pot si noi nu??
Marian(Citează)
16/10/2015 la 1:34 AM
Si Lufthansa oferă acea cană, cel puțin pe transatlantic , am zburat prima data cu ei…
Gabriel(Citează)