un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am trecut de zborul numărul 100

5 Oct 2015  ·

TURISM  ·

23 comentarii

La întoarcerea din Grecia am făcut al o sutălea meu zbor cu avionul. Le țin socoteala cu flightdiary.net și asta înseamnă 100 de segmente, adică o decolare și o aterizare cu o aeronavă.

Îmi aduc aminte primul meu zbor, o cursă British Airways de la București la Londra. M-am prins puternic cu mâinile de cotierele scaunului atunci când avionul a accelerat pe pistă și, în vibrația (care ulterior am descoperit că este uzuală) rulajului am decolat, eu fiind uimit că un cilindru de metal de zeci de tone se poate ridica în aer și simțind tot respectul pentru acei oameni care, de-a lungul secolelor, au cercetat și dezvoltat toată știința legată de presiune, aerodinamică, tehnologia materialelor, motoare și tot restul.

A fost un zbor la care m-am speriat de fiecare manevră, de fiecare zdruncinătură, întrebându-mă dacă e normal să facă așa. La al doilea zbor, la retur, deja știam că e normal.

Flightdiary îmi spune tot felul de statistici despre zborurile mele. Am parcurs, în total, 132.000 de kilometri, cât să zbor de 3,3 ori în jurul planetei. Cel mai lung zbor a fost către Lisabona, 1848 de mile (și 4 ore luuungi de tot). Cel mai mult am zburat cu TAROM, iar aeroportul în care am fost de cele mai multe ori, după Otopeni, este cel din Viena, explicabil pentru că foarte multe escale se fac acolo, fiind plasat cumva în centrul Europei.

Am zburat de 100 de ori Economy. Adică niciodată la business.

Din zborurile unde am trecut și locul ocupat (am făcut contul pe Flightdiary acum vreo trei ani, am căutat în email și calendar și EXIF-ul fotografiilor zborurile mele vechi pentru a le trece în site, dar în unele cazuri locul nu l-am mai găsit), în 55 de zboruri am stat la culoar, în 15 cazuri la mijloc și în 8 la fereastră. Explicația e simplă, aleg loc la culoar de câte ori am ocazie, mi se pare că am mai mult loc măcar într-o parte, pot scoate un pic piciorul pe culoar, mai văd ce se întâmplă șamd. Locurile la fereastră sunt supraestimate, nu-i ceva așa interesant de văzut, plus că pot vedea pe geam și de acolo.

zboruri_luna

Statisticile nu spun și de câte ori m-am dus la toaletă. Probabil de vreo 5 ori în total, urăsc toaletele de avion și din fericire am o vezică de cal ce-mi permite să le evit. Sunt norocos și într-o altă privință, de doar 3 ori am aterizat și decolat  de pe Băneasa.

O cifră însă mă cam supără: am petrecut în aer 221 de ore și 51 de minute, adică 9,2 zile, zice Flightdiary. Mă gândesc câte alte ore am petrecut în drum spre aeroport sau așteptând avionul sau bagajele sau la escale. Probabil că ajung spre 16 zile din viață petrecute legat strict de această activitate, dacă nu chiar mai mult.

zboruri_companii

asus s5507

    23 comentarii

  1. daca 4 ore ti s-a parut lungi, sunt curios ce zici de un zbor de 11 sau 12 ore :)
    cat despre scaun, eu sunt din ala care sta la fereastra si filmeaza nori, cred ca am cateva ore stranse. plus ocazia de a vedea cateva lucuri f interesante de-a lungul timpului, precum Groenlanda, Delta Dunarii, muntii Atlas, etc.; apoi, de acord, e mai nasol cand te duci la toaleta :)

      (Citează)

  2. Felicitari si la mai multe!

      (Citează)

  3. Era interesanta si o statistica a banilor cheltuiti cu aceste zboruri, de vazut in ce perioada a anului zbori mai ieftin, cum variaza pretul biletelor pe o anumita ruta, etc.

      (Citează)

  4. Danyzus:
    Era interesanta si o statistica a banilor cheltuiti cu aceste zboruri, de vazut in ce perioada a anului zbori mai ieftin, cum variaza pretul biletelor pe o anumita ruta, etc.

    exista o multime de situri care se ocupa fix cu asta, sunt statistici automate, create in timp real.
    poti sa te joci cu liligo, kayak sau skyscanner sa vezi ce si cum

      (Citează)

  5. Mi-am facut si eu acum cont pe Flightdiary, eu le tineam socoteala in minte, am zburat de 22 de ori pana acum.
    O singura obiectie legata de acest site, vad ca el traseaza direct traseul cu API-ul de la Google Maps. Avioanele nu zboara chiar in linie dreapta, uneori chiar ocolesc destul (evitand tari precum Ucraina, Siria, Irak).
    Speram ca o sa se conecteze cumva cu Flightradar si o sa ia de acolo traseul exact, ar fi ajutat la calcularea mai precisa a distantelor zburate.
    Faza asta cu Flightdiary imi aminteste de filmul ala “Up in the air”.

    Iti doresc cat mai multe zbouri placute!

      (Citează)

    • In principiu zboara pe distanta cea mai scurta, principalele deviatii de la linie dreapta sunt pentru aterizari/decolari (cu exceptia tarilor cu probleme).

      Problema cea mai mare cu Flightdiary este lipsa actualizarilor, fiind un proiect destul de mort al celor de la Flightradar. Nu au mai fost actualizari din 2012 si de atunci a si disparut functia in care iti completa automat datele zborurilor pe baza numarului. Recomand un backup al datelor din Flightdiary, pentru ca nu se stie niciodata cand o sa se inchida.

        (Citează)

    • Cam asta voiam și eu să zic, la cum arată Flightdiary acum nu cred că mai lucrează nimeni la el.

        (Citează)

  6. Destul de asemanator cu Flightdiary este JetItUp (http://www.jetitup.com/), cu suport pentru import din Flightdiary. Dezvoltarea lui continua, insa ramane de vazut cat de mult suport va avea in viitor.

      (Citează)

    • Tocmai mi-am facut cont si pe jetitup.com si mi-am importat datele de pe flightdiary.com foarte usor.
      Exporti un csv de pe flightdairy si il importezi pe jetitup.

        (Citează)

    • Mi-am facut si eu cont, degeaba.
      Vreau sa adaug si eu un zbor, scriu Buc, imi gaseste (doar) Burketown airport. Scriu Oto, imi gaseste (doar) Vor Airport.
      In concluzie, pas, ca astia n-au auzit de Bucuresti.

        (Citează)

  7. Rares:
    In principiu zboara pe distanta cea mai scurta, principalele deviatii de la linie dreapta sunt pentru aterizari/decolari (cu exceptia tarilor cu probleme).

    Problema cea mai mare cu Flightdiary este lipsa actualizarilor, fiind un proiect destul de mort al celor de la Flightradar. Nu au mai fost actualizari din 2012 si de atunci a si disparut functia in care iti completa automat datele zborurilor pe baza numarului. Recomand un backup al datelor din Flightdiary, pentru ca nu se stie niciodata cand o sa se inchida.

    Mi-am dat seama ca nu am mai updatat de mult si l-am folosit acum. Mi-a recunoscut toate zborurile din martie 2014 pana acum. Singura problema e ca nu ii plac deloc spatiile goale (accepta RO374, dar nu RO 374).

    In alta ordine de idei, acum am observat si CO2-ul: 24.4 tone la 152 de segmente facute. That’s a whole lotta gas.

      (Citează)

  8. ionut popescu

    05/10/2015 la 2:01 PM

    botzi: Mi-am dat seama ca nu am mai updatat de mult si l-am folosit acum. Mi-a recunoscut toate zborurile din martie 2014 pana acum. Singura problema e ca nu ii plac deloc spatiile goale (accepta RO374, dar nu RO 374).

    In alta ordine de idei, acum am observat si CO2-ul: 24.4 tone la 152 de segmente facute. That’s a whole lotta gas.

    Botzi, raportat la distanta facuta si la numarul de pasageri un avion modern consuma (si emite CO2) ceva mai putin decat un Ford Fiesta.
    Io am folosit o aplicatie care circula pe LinkedIn, ceva gen TripIt; intamplator era anul de varf al plimbarilor mele ieftine. Am ajuns pe la vreo 40 de aeronave folosite si ceva gen 60,000 km si m-am plictisit.
    Un Bucuresti – Shanghai cu escala la Amsterdam a fost culmea zborului; un Bucuresti – Barcelona cu escala la Budapesta si Bruxelles a fost dureros (trezit la 3 AM, o cina la barcelona cu vin rosu pana la 1 AM… nici acum nu stiu cum am gasit camera…)

      (Citează)

  9. Dar cum de te-ai apucat sa le contorizezi? Cum le-ai tinut minte? Eu si daca ma apuc acum sa le trec, sigur sigur nu mi le amintesc pe toate! In schimb mi se pare foarte interesant ca iti spune cate ore ai petrecut in zbor si nu mi se par asa multe 9 zile si ceva la 100 de zboruri.
    Asa comparand si doar la gandul ca am stat 25 de ore pentru tren in India iar calatoria teoretic trebuia sa dureze 8 ore maxim.

      (Citează)

    • Asa comparand si doar la gandul ca am stat 25 de ore pentru tren in India iar calatoria teoretic trebuia sa dureze 8 ore maxim.

      lol. ce sa-ti povestesc eu de 16 ore in loc de 5 intre Brasov si Tg. Mures? vara lu’ 2014 – tara dezvoltata, UE si alte alea :lol:

        (Citează)

  10. Simona:
    Dar cum de te-ai apucat sa le contorizezi? Cum le-ai tinut minte?

    Are biletele pe mail. Nu tre sa tina minte nimic.

      (Citează)

    • Ba da, ca daca m-as apuca eu acum sa imi contorizez zborurile nu o sa reusesc, garantat. Nu am toate biletele pe mail, nu mai folosesc mailurile vechi pe care as mai putea avea bilete, am mai sters mailuri.
      Intelegi unde bat, da?

        (Citează)

  11. Boss, inca unu doua si te apuci de pilotat…

      (Citează)

  12. Mi-ai starnit curiozitate si mi-ai dat de lucru.
    Am inceput sa caut prin mailuri si sa adaug iar pana acum am: 70 zboruri (dus – intors), peste 120000 km, 199 ore in aer. Inca nu am terminat pentru ca nu am gasit toate mailurile.
    Sunt curios la ce rezultate voi ajunge la sfarsit.

      (Citează)

  13. Eu am doar 23 de zboruri facuta dintre care 20 in anul acesta. Mai urmeaza inca 4 in urmatoatele 2 zile. Cel mai frumos peisaj care l-am vazut a fost Sahara. Cel mai lung drum 4800km si 7:20.

      (Citează)

  14. Zbori destul de des. Eu le fac in doi ani si puțin

      (Citează)

  15. vezi ca-i OTP

    Dan:
    Vreau sa adaug si eu un zbor, scriu Buc, imi gaseste (doar) Burketown airport. Scriu Oto, imi gaseste (doar) Vor Airport.
    In concluzie, pas, ca astia n-au auzit de Bucuresti.

      (Citează)

  16. Eu sunt curios ce fel de genti folosesti pentru zborui. Ce pui la cala, ce iei la bagaj de mana.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus