►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Miercuri seara, pe la ora 22:30, un avion Ukraine Air a survolat Bucureștiul suficient de jos încât să fie deranjant. Eu priveam meciul de Champions League pe laptop, cu căștile pe urechi, și multă vreme am crezut că o fi vreun zumzet din tribune. Abia când mi-am dat căștile jos mi-am dat seama că zgomotul se auzea de afară și că era un avion.
Vă dați seama că, dacă l-am auzit în interiorul casei și cu căștile puse, a fost destul de zgomotos. Spuneți în comentarii dacă l-ați auzit și voi.
Avionul a trecut fix pe deasupra Bucureștiului, în diagonală. Culoarul de zbor uzual este un pic pe lângă București, tangențial la oraș. Acesta este primul avion din ultimele luni care o taie fix pe deasupra.
Aeronava a fost un Antonov AN-12BP, un avion de transport cu destinație militară. Varianta BP, zice Wikipedia, este echipată cu rezervoare suplimentare de combustibil, sistem de navigație, și uși de încărcare mai mari. Avionul a trecut la aproximativ 7300 de metri altitudine, nu uzualul 10.000-12.000 al aeronavelor de linie (probabil pentru că este prea vechi ca să urce așa sus) și cu o viteză de 340 km/h, destul de lent. Puteți vedea aici înregistrarea.
Viteză mică de deplasare + patru motoare cu elice = sunetul său este perceput ca fiind mai puternic.
Avionul și-a continuat drumul său lent și a aterizat undeva lângă Leipzig pe la 1 noaptea. Flightradar24 nu știe de unde venea, iar transponderul avionului era un model vechi ce nu comunica automat aceste informații, doar poziția și vectorii.
Lăsând la o parte ciudățenia cursei, aș vrea să știu de ce Romatsa permite avioanelor să survoleze orașul. Culoarele internaționale de zbor leagă de obicei marile orașe (pentru că pe acolo sunt și marile aeroporturi), dar de ce ai permite să treacă fix pe deasupra? Vorbim de un avion fabricat în 1966, în acest caz.
Am văzut cerul din Londra sau Paris plin de avioane și mi se părea periculos și acolo. De ce să riști ca un avion cu probleme să se prăbușească în oraș și nu în câmp? Dacă nu are treabă cu aeroportul local, culoarele de zbor ar trebui să aibă niște “centuri ocolitoare” aeriene.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
23/09/2015 la 2:07 PM
Avioanele cu elice clar nu ajung la 10.000m sau mai sus, unde merg în mod curent cele cu reacție. Aerul e prea rarefiat și elicea nu mai are în ce să se “înfigă”.
alias(Citează)
23/09/2015 la 2:13 PM
Cam aia e altitudinea la care zboara si ATR-urile.
Andrei(Citează)
23/09/2015 la 2:11 PM
Probabil sondele pitot statice nu sunt conform RVSM, deci zboară mai jos decât avioanele de linie, ca nu are voie acolo sus.
De ce pe deasupra Bucureștiului? Poate din motive de vreme…
nashu_mare(Citează)
24/09/2015 la 8:13 AM
Iar te dai mare?
nwradu(Citează)
24/09/2015 la 9:28 AM
19 cm e mare?
nashu_mare(Citează)
23/09/2015 la 2:13 PM
Prea departe de Brno ca sa aud ceva…
Mihai(Citează)
23/09/2015 la 2:18 PM
pe langa budapesta, viena si praga a trecut :) numai peste bucuresti a luat-o de-a dreptul.
add(Citează)
24/09/2015 la 8:13 AM
Auzise ca avem autostradă suspendată în oraș.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 2:26 PM
Nu e prima data! L-am mai auzit si eu de cateva ori, vara asta. :)
Traian(Citează)
24/09/2015 la 8:14 AM
Da, cred ca a fost prima oară când m-am culcat așa devreme, ca altfel nu-l auzeam.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 2:43 PM
Transport obisnuit, de biciclete.
eu din EU(Citează)
23/09/2015 la 2:53 PM
La Cluj avioanele trec doar pe deasupra orasului. :)
Teniescu(Citează)
23/09/2015 la 3:12 PM
Chiar deviaza de la ruta pilotii ca sa treaca pe deasupra Clujului. Doar e Cluj, ce pana mea!
Andrei(Citează)
24/09/2015 la 8:15 AM
Vor sa vadă mallul.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 3:27 PM
In Paris e asa si asa, depinde unde locuiesti, in nordul orasului le mai auzi, mai ales ca multe nu respecta limita de 6000m impusa de oras.
Sa vezi cat de “tare” e in NY, unde e trafic non-stop, mai ales catre LaGuardia si JFK.
Culoarul de zbor de la LaGuardia trece fix pe deasupra One World Trade Center, asa ca ai senzatii tari de fiecare data cand ridici capul prin cartier sau te aflii acolo sus.
stefan(Citează)
23/09/2015 la 3:59 PM
ROMATSA iti vor raspunde imediat ce termina runda a 5 a de cafteala.
Giovani(Citează)
24/09/2015 la 8:17 AM
Da, estimez 2019.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 5:17 PM
Când a decolat An124 de la Băneasa acum câțiva ani, i-au murit 2 peruși maică-mii de la zgomot, ai mei locuind aproape de aeroport și adiacent la ruta de decolare.
nea_caisă(Citează)
24/09/2015 la 8:17 AM
Pai viața lor era completă acum.
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 5:29 PM
eu aș trimite un email la ROMATSA cu întrebarea asta – sunt instituție de stat, ar trebui să răspundă, nu?
Gabi Udrescu(Citează)
23/09/2015 la 7:05 PM
Așa sa faci. Si cere sa pună un Afiș mare mai prin centru, sa spună ei clar ce transporta un avion militar!
eu din EU(Citează)
23/09/2015 la 5:51 PM
Se lucreaza: Momentan s-a reluat licitatia pentru desemnarea companiei ce va face studiul de fezabilitatea pentru centura aeriana ocolitoare a Bucurestiului. Odata studiul avizat vom face licitatia pentru executie, deci mai devreme de 3 ani nu cred ca vom putea demara lucrarile. De asemena ne asteptam sa intimpinam dificultati majore in procesul de expropiere, lucru ce ar putea duce la intarzieri suplimentare.
mucea(Citează)
24/09/2015 la 8:18 AM
Mi-a plăcut asta :)
nwradu(Citează)
23/09/2015 la 8:08 PM
Și eu l-am auzit. În primă fază am crezut că în sfârșit a intrat nevastă-mea în bucătărie și gătește cu hota pornită. Mai apoi am privit pe fereastră și m-am mulțumit cu niște semințe de floare și o bere la PET.
Nicu(Citează)
23/09/2015 la 8:13 PM
Incerc sa ma prind.
Teniescu(Citează)
23/09/2015 la 8:24 PM
Miercuri seara? Banuiesc ca e vorba de saptamana trecuta pentru ca m-am uitat instinctiv la ceas si pare ca nu suntem pe acelasi fus orar :)
Daniel(Citează)
23/09/2015 la 9:02 PM
Tocmai a trece din nou Antonov-ul si chiar e galagios.
andreidd(Citează)
23/09/2015 la 9:05 PM
Doar ce am accesat flightradar datorita zgomotului dubios de aseara si, ca sa vezi, un Antonov survola iar Bucurestiul. Nici Mama Omida nu putea prezice mai bine :)
Mada(Citează)
23/09/2015 la 9:08 PM
Ma insel eu sau tocmai ce a trecut si acum la ora 21 peste Bucuresti?
Daniel(Citează)
23/09/2015 la 9:50 PM
Chiar ieri ma gandeam ca in ultimile saptamanii am vazut zeci de avioane deasupra Bucurestiului si asta fix pe deasupra casei mele. (zona Dristor :) )
Daniel(Citează)
24/09/2015 la 8:19 AM
Yup, aparent e o cursă săptămânală sau ceva.
nwradu(Citează)
24/09/2015 la 9:16 AM
Tot traficul aerian al Ucrainei este redirectionat in spatiul aerian Romanesc. Cat am fost in vacanta la Neptun cred ca nu erau 15 minute fara un avion pe cer.
Teoretic noi ar trebui sa ne luam un car de bani pe tema asta, pentru drepturile de traversare. In practica, ROMATSA este tarata prin nu stiu ce litigiu de fratii Micula. Deci pa si pusi bani, pentru ca aia de la ROMATSA sunt incompetenti intr-o zi buna, daramite cand chiar e de lucru.
Ce cauta avionul militar pe deasupra Bucurestiului? Pe deasupra capitalei Romaniei, la cateva zile dupa ce a aparut stire in ziare ca Ucraina face un regiment special in Bucovina, preventiv impotriva unor posibile pretentii teritoriale ale Romaniei. Pai spiona, ce sa faca si el, saracul.
Gaelex(Citează)
24/09/2015 la 11:15 AM
Nu era mai simplu sa deschida google maps?
Andrei(Citează)
24/09/2015 la 3:02 PM
Calm your tits, EUROCONTROL impune standarde pentru Romatsa astfel se utilizeaza cele mai directe rute pentru reducerea timpilor de zbor si consumul de combustibil, emisii, etc. In Romania se aplica noaptea si in weekend conceptul de “free routes”. Toate avioanele care survoleaza Romania primesc ruta directa de la intrarea in tara, pana la iesire. In Europa companiile aeriene economisesc in jur de 8.000 de tone de combustibil pe an de cand se utilizeaza cele mai directe rute.
PS: Nu va mai agitati, exista sanse mai mari sa va calce o masina cand mergeti sa cumparati paine, decat sa cada avionul pe voi.
raducu(Citează)
24/09/2015 la 3:09 PM
PS2: An-ul 12 este privat si face curse cargo, zilnic trec 2 sau 3. Cand zbura zilnic la Bucuresti facand contrabanda cu tigari, nu va deranja? :)))
raducu(Citează)
25/09/2015 la 12:25 PM
Nefiind fumător, mă cam deranja.
Mulțumesc pentru explicații, dar accidente s-ar putea întâmpla. Să luăm accidentul de la Balotești, dacă avionul făcea dreapta și întorcea peste oraș, nu stânga pe deasupra unui câmp, unde era?
Am mai văzut avioane jos deasupra orașului, fie efectuând manevre de initial approach sau poate vreun go-around. Pur și simplu nu pare logic.
nwradu(Citează)
24/09/2015 la 11:27 PM
Eram in curte pe langa stadionul dinamo…dialogam! Ne am oprit si am asteptat sa s indeparteze! Mi s a parut ca merge spre sudest!
misu(Citează)