un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄

asus s5507

Tesla X a fost oficial lansată

30 Sep 2015  ·

AUTO  ·

19 comentarii

SUV-ul Tesla X a fost lansat oficial pe piață, fiind al doilea model din oferta curentă Tesla, după cel numit S.

Modelul X este, de fapt un Model S ceva mai înălțat și cu două modificări majore: ușile din spate se deschid în sus, gullwing style (nu confundați cu gangnam style), iar parbrizul este panoramic, întins aproape până în spate.

Mi se pare fix genul de detaliu care te face să zici “asta e o mașină din altă lume” atunci când te urci într-o Tesla. E clar că ei au grijă să introducă tot felul de astfel de mici amănunte care să-i facă diferiți și să te încânte ca experiență, precum update-urile făcute periodic ce mai îmbunătățesc performanțele mașinii sau interfața complexă ce o ai la dispoziție.

Un singur lucru m-a dezamăgit, aspectul frontal. Câteva imagini din perioada prototipului anunțau o mască frontală ceva mai mare, mai impunătoare, cum șade bine unui SUV. În varianta finală, Modelul X a preluat aproape întocmai design-ul lui S și, dacă n-ai ști că e un SUV, ai spune că seamănă cu un Prius.
tesla_x

X oferă aceleași performanțe incredibile: suta la oră în 3,2 secunde dacă iei pachetul Ludicrous Mode sau 3,8 secunde standard pe varianta P90D, cea cu două motoare electrice ce dezvoltă în total 259+503 CP. Varianta mai ieftină, 90D cu motoare 259+259 CP, scoate suta la oră într-un mult mai “banal” 4,8 secunde. Totul se întâmplă, desigur, total silențios, cu doar un ușor bâzâit electric. Mașina are și autopilot bazat pe camere și radare, dar nu-l activează pentru condus complet autonom din motive de legislație. Ușile sunt toate motorizate, se pot închide singure.

tesla_x_spatetesla_x_parbriz

tesla_x_interior

Mai multe informații: site-ul Tesla, The Verge articol și video. O comandă dată acum îți va aduce mașina în a doua jumătate a anului 2016. În 2017-2018 ar trebui să apară modelul Tesla E, o mașină mult mai ieftină cu care să prindă o cotă mare de piață.

asus s5507

    19 comentarii

  1. Mie mi se pare un element mai realist masca frontală redusă din moment ce oricum mașina nu are nevoie de o răcire deosebită.
    Dimpotrivă, pentru a atinge autonomia promisă în condiții ideale atât modelul acesta cât și cele anterioare se bazează pe o aerodinamică pusă la punct în detaliu ( mânerele portierelor sunt un al exemplu ).
    Oricum toți producătorii exagerează cu grilele frontale, a ajuns un amărât de Ford Focus să aibe gura mai mare decat un Aston Martin doar fiindcă arată cumva .

      (Citează)

  2. Tu aici te plangi ca nu mai are grila mare si toti de prin state se bucura ca nu mai este o grila falsa fara uz. :))

      (Citează)

  3. Mi se pare cam naspa ca la o masina cu 4 portiere doua sa se deschida normal si doua in sus. Poate-s doar eu. :D

      (Citează)

  4. mi se pare superb cum un suv poate ajunge mai repede la 60 decat un sportcar (m3)

      (Citează)

  5. E buna pentru tarile calde…Discutam la iarna de autonomie, motoarele termice incalzesc habitaclu cu sistemul de racire de la motor, iar la electrice jumate de autonomie se va duce iarna pe incalzire habitaclu sau o sa te simti ca in decapotabila iarna.

      (Citează)

    • hmmm… știu că la locomotivele electrice, un consum foarte important este pentru… ventilatoarele care răcesc sistemele electrice de comandă și motoarele. Oricît de avansată este electronica, randamentul nu este 100% și deci se încălzește. Exemplele sînt peste tot în jurul nostru. Nu văd de ce la mașina electrică o parte din această căldură nu poate fi adusă în habitaclu. Mai ales cînd vorbim de motoare de mare putere, cum e Tesla.

        (Citează)

    • am impresia ca ai mai facut acest fel de comentariu si pe alt blog cunoscut.

      inainte sa afirmi asa ceva, ar fi bine sa te documentezi. In tarile nordice, Tesla are cautare mare si vanzari record.

      Si nu am auzit ca s-ar plange de caldura din habitaclu.

        (Citează)

    • Bateriile au nevoie de răcire, acea căldură ar putea fi oricând adusă în habitaclu. Oricum, impactul unui încălzitor nu e așa mare. Impactul la autonomie al temperaturii scăzute asupra capacitații bateriilor e de cam 20%, din câte știu.

        (Citează)

  6. N-ai spus nimic de ‘bioweapon defense mode’. :))

      (Citează)

  7. Boboc!
    Personal o astept pe aia ieftina, odata cu dezvoltarea prizelor in benzinarii :)

      (Citează)

  8. alexEAT:
    Mi se pare cam naspa ca la o masina cu 4 portiere doua sa se deschida normal si doua in sus. Poate-s doar eu. :D

    Pai coca are de ales cand parcheaza la mall, daca nu poate deschide portiera din fata, desface aripile din spate… ori poate nu am înțeles noi si de fapt usile alea se deschid automat la peste 200km/h pe post de eleron (bugati style)

      (Citează)

  9. mircea (primul)

    30/09/2015 la 10:34 PM

    @heming mie mi se pare superb cum compari o integrala cu o tractiunr spate. Si, avand in vedere ca drumurile uzuale sunt ceva mai lungi de 400 de metri, mi se pare superb cum comparatii nu se fac la modul “in cat timp ajungem cu x la timisoara si in cat timp cu m3”. Asta e tot ce lipsea, un suv electric. sper ca vine in standard cu un cort. Nu de alta, dar nici macar danemarca nu are prize pe coclauri. Ce te mai mira, daca si bentley scoate suvuri

      (Citează)

    • N-am inteles nimic.

        (Citează)

    • 400 de km reprezintă o autonomie foarte bune, alte mașini electrice abia ajung la 100 km.

      N-am auzit pe nimeni să se plângă că nu poate ajunge unde vrea. Dacă ar fi și supercharger-uri, ai face o pauză de 30 de minute pentru încărcare și gata.

      Asta nu-i mașină pentru România în acest moment, iar cine dă 100.000 de euro pe ea nu cred că-și face griji că nu va putea ajunge la Timișoara în caz că vrea asta.

        (Citează)

  10. nwradu:
    Cred că elementele trebuie să fie proporționale cu dimensiunea vehiculului. Nici supradimensionate, nici prea mici.

    Da, dar tu inca te mai gandesti din punctul de vedere al unei masini cu combustie conventionala. Acolo sunt scalate in functie de necesarul masinii de racire si a ajuns la dimensinile actuale din calcule. Acum, motoarele electrice pierd mult mai putina energie prin generarea de caldura, deci n-au nevoie de racire.
    Si in plus, masina trebuie sa arate diferit, ca sa se stie ca este diferita complet. E termenul ala folosit un pic prea mult, dar care se potriveste aici: “paradigm shift”.

      (Citează)

  11. mircea (primul)

    01/10/2015 la 9:32 PM

    @heming atunci taci in pm daca nu intelegi nimic

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus