un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Știați că avem un circuit de curse auto-moto? Iată o tură pe Motor Park Romania

15 Sep 2015  ·

AUTO  ·

20 comentarii

Multă vreme m-am întrebat de ce nu se construiește în România un circuit auto-moto privat, pe care toți doritorii și posesorii de mașini puternice (sau cazane, mi-e indiferent) să se ducă și să dea ture în mod legal și organizat, ca să nu mai facă noaptea curse pe străzile din oraș. Ah, iar lângă circuit poate ar merge o linie dreaptă lungă de tot pentru drag racing.

Ei bine, se construiește. Acolo am fost cu Fordul Mustang. Circuitul se numește Motor Park România și se află în localitatea Adâncata din județul Ialomița, destul de aproape de București, Ploiești și Urziceni. Se ajunge din DN1 prin Balotești sau prin Voluntari și Grădiștea. Drumul până acolo este bun, dar culmea, fix ultimii 200 de metri până la circuit nu sunt asfaltați, ci doar pietruiți.

Circuitul are 3,3 km lungime, o lățime de minim 11 metri și un covor asfaltic foarte bun. Linia dreaptă din dreptul boxelor are 960 de metri lungime. Totul este funcțional, dar încă se lucrează la infrastructura de acolo, de exemplu la clădirea administrativă ce are și terasă pentru spectatori, iar la parter sunt 12 boxe de 50 mp.

Circuitul se poate închiria pentru curse, pentru distracție proprie cu mașina ta sau cu mașina lor, că pe site scrie că au niște Lupo de 145 CP. Iată întreg circuitul în clipul de mai jos.

Partea nasoală este că nu are zone de eșapare la standarde normale, adică pietriș care să te frâneze în cazul ieșirii în decor sau un gazon de bună calitate. Ar fi bine să nu ieși în decor!

ford_mustang_2015_38

asus s5507

    20 comentarii

  1. “lungime actuală = 3400 m”
    Înseamnă că, în viitor, va avea o altă lungime ? :)

      (Citează)

    • Adrian:
      “lungime actuală = 3400 m”
      Înseamnă că, în viitor, va avea o altă lungime ? :)

      ei, vine de la traditionalul “actual length”. E arhaism, nu se mai foloseste

        (Citează)

    • Da, din cate stiu ei lucreaza acum sa faca inca o bucla si sa mareasca circuitul pana la 4.5km.

        (Citează)

    • Circuitele pot avea mai multe variante. De exemplu, circuitul de la Barcelona foloseste o varianta diferita pentru MotoGP fata de F1.

        (Citează)

  2. Mircea cel Vechi

    15/09/2015 la 9:57 AM

    R.I.P. Vadim Tudor

      (Citează)

  3. de ce ai face un site dacă nu pui cea mai simplă informație pe el: cât costă frate să te dai o tură?!

    sau nu mi-am băut eu cafeaua și nu am găsit?

      (Citează)

    • Sper sa nu gresesc dar din ce stiam pe la inceputul verii, costa cca 100 de euro/ zi cu masina ta (si benzina ta) si aproximativ dublu cu masina lor… In concluzie, costa mult.

        (Citează)

  4. @Gabi Udrescu: “MotorPark inchiriaza circuitul organizatorilor de track-day, organizatorilor de competitii sportive, cluburilor sportive, scolilor de pilotaj, reprezentantelor auto si persoanelor juridice interesate.

    Persoanele fizice pot participa numai la activitatile desfasurate de cei mentionati mai sus.”

    Trebuie să vezi cât îți cere organizatorul de eveniment.

      (Citează)

  5. Gabi Udrescu:
    de ce ai face un site dacă nu pui cea mai simplă informație pe el: cât costă frate să te dai o tură?!

    sau nu mi-am băut eu cafeaua și nu am găsit?

    Foarte bine punctat :))
    Acum Radu o sa ne spuna ca nu este de fapt un pret fix, ca de fapt totul se face organizat si ca daca vrei sa te dai de unul singur pe acolo, nici o sansa. Si ca orice tarif se negociaza si tot tacimul. Ca la mesterii care fac mobila.

    @nwradu e prea dimineata pentru chestii serioase deci ia-o ca atare :)

      (Citează)

  6. alex:
    @Gabi Udrescu: “MotorPark inchiriaza circuitul organizatorilor de track-day, organizatorilor de competitii sportive, cluburilor sportive, scolilor de pilotaj, reprezentantelor auto si persoanelor juridice interesate.

    Persoanele fizice pot participa numai la activitatile desfasurate de cei mentionati mai sus.”

    Trebuie să vezi cât îți cere organizatorul de eveniment.

    păi poate vrea Gabi Udrescu PFA să organizeze un eveniment pentru Gabi Udrescu Persoană Fizică… de-aia întreb :))

      (Citează)

  7. Am fost eu si anul acesta si anul trecut (cand s-a deschis prima data). Este o experienta foarte faina, mult mai frumos ca la Tunari (unde este un circuit mult mai mic, mai tehnic, mai mult pt karturi). Lungimea actuala este mai mica, se va termina circuitul cat de curand (sau s-a terminat deja) si va ajunge la 4.3km. Linia dreapta este suficient de lunga pentru cei carora le place (doar) viteza, cu toate ca nu de asta te duci pe un circuit. Cu masina personala am ajuns la aprox.190km/h dar cei cu masini mai puternice (m3/4, rs5, etc) prind cam 250km/h in capatul liniei drepte. Vorbeam cu cei cu motociclete sport (motoare peste 600cmc) si spuneau ca ajung si la 300km/h in capat.

    Daca va duceti cu masina personala costurile difera de la organizator la organizator. Eu am platit intre 120lei/sesiune (20min) si 440lei (toata ziua). Pentru o sesiune cu masinile lor (preparate pentru circuit) parca era 120eur/sesiune. Oricum, cu masina personala nu puterea sau caciucurile sunt problema, ci franele. Nu va vine sa credeti cat de mult “sufera” masina dupa doar 20min pe circuit. In plus, 20min pe circuit e mult mai mult decat ati crede. In general foarte putina lume plateste pentru mai mult de 1-2 sesiuni.

    In orice caz, e foarte, foarte frumos dar costa …

      (Citează)

  8. Gabi Udrescu: păi poate vrea Gabi Udrescu PFA să organizeze un eveniment pentru Gabi Udrescu Persoană Fizică… de-aia întreb :))

    PRESUPUN ca detinatorul(ii) circuitului nu vor sa isi asume raspunderea pentru eventualele accidente si urmarile lor. Asadar aceste lucruri intra in responsabilitatea firmei organizatoare. Ei pun la dispozitie doar pista.

      (Citează)

  9. eu din EU: PRESUPUN ca detinatorul(ii) circuitului nu vor sa isi asume raspunderea pentru eventualele accidente si urmarile lor. Asadar aceste lucruri intra in responsabilitatea firmei organizatoare. Ei pun la dispozitie doar pista.

    eu cred că ar trebui să fie ca la parașutism: semnezi că îți asumi și aia e.

      (Citează)

  10. Ionut:
    Am fost eu si anul acesta si anul trecut (cand s-a deschis prima data). Este o experienta foarte faina, mult mai frumos ca la Tunari (unde este un circuit mult mai mic, mai tehnic, mai mult pt karturi). Lungimea actuala este mai mica, se va termina circuitul cat de curand (sau s-a terminat deja) si va ajunge la 4.3km. Linia dreapta este suficient de lunga pentru cei carora le place (doar) viteza, cu toate ca nu de asta te duci pe un circuit. Cu masina personala am ajuns la aprox.190km/h dar cei cu masini mai puternice (m3/4, rs5, etc) prind cam 250km/h in capatul liniei drepte. Vorbeam cu cei cu motociclete sport (motoare peste 600cmc) si spuneau ca ajung si la 300km/h in capat.

    Daca va duceti cu masina personala costurile difera de la organizator la organizator. Eu am platit intre 120lei/sesiune (20min) si 440lei (toata ziua). Pentru o sesiune cu masinile lor (preparate pentru circuit) parca era 120eur/sesiune. Oricum, cu masina personala nu puterea sau caciucurile sunt problema, ci franele. Nu va vine sa credeti cat de mult “sufera” masina dupa doar 20min pe circuit. In plus, 20min pe circuit e mult mai mult decat ati crede. In general foarte putina lume plateste pentru mai mult de 1-2 sesiuni.

    In orice caz, e foarte, foarte frumos dar costa …

    120 de lei mi se pare acceptabil. *challenge accepted* :D

      (Citează)

  11. mircea (primul)

    15/09/2015 la 5:04 PM

    Vedeti sa mergeti cu masinile voastre din 2000 cu 100 de cai si sa faceti ca berbecu cu megane care s-a rasturnat sau ca ala cu octavia caruia i-au luat foc franele

      (Citează)

  12. mircea (primul):
    Vedeti sa mergeti cu masinile voastre din 2000 cu 100 de cai si sa faceti ca berbecu cu megane care s-a rasturnat sau ca ala cu octavia caruia i-au luat foc franele

    acu’ nah, fiecare e major, vaccinat, dacă se bagă, o face știind la ce se expune, nu :) ?

      (Citează)

  13. apropos de parasutism, sitti vre-un club ceva in romania unde sa poti semna o foaie ca iti asumi daca o mierlesti, le platesti garantie pe parasuta + altimetru daca le strici, te duc sus cu avionul si iti dau un sut in cur sa sari?

    intreb ca nu vreau sa sar tandem si nici sa dau banii pe cursuri.

      (Citează)

  14. sin:
    apropos de parasutism, sitti vre-un club ceva in romania unde sa poti semna o foaie ca iti asumi daca o mierlesti, le platesti garantie pe parasuta + altimetru daca le strici, te duc sus cu avionul si iti dau un sut in cur sa sari?

    intreb ca nu vreau sa sar tandem si nici sa dau banii pe cursuri.

    Nu. nu exista. De asta avem legi. Sa protejam lumea de aia care cred ca stiu mai bine. Orice ai semna, aia care ti-ar permite sa sari ajung la inchisoare. Nu orice angajament semnat de tine tine loc de asumarea totala a raspunderii.
    Legea primeaza si abia apoi orice fituica semnata. Care fituica incalca legea.

      (Citează)

    • Toti aia cu parasauta sar in camp, imi inchipui ca singura paguba ce as putea-o produce daca imi da cu virgula ar fi ca stric maxim un metru patrat de teren cuiva :) Nu cred ca s-ar supara avand in vedere ca o sa poata povesti la prieteni cum s-a dus intr-o zi pe camp si a gasit o groapa cu unul in ea :))

        (Citează)

  15. Cu ce masina mergi la circuit? Eu vin cu clio R27 galben (am 400+ ture pana acum si cateva cupe ROTAC).

    Ionut:
    Am fost eu si anul acesta si anul trecut (cand s-a deschis prima data). Este o experienta foarte faina, mult mai frumos ca la Tunari (unde este un circuit mult mai mic, mai tehnic, mai mult pt karturi). Lungimea actuala este mai mica, se va termina circuitul cat de curand (sau s-a terminat deja) si va ajunge la 4.3km. Linia dreapta este suficient de lunga pentru cei carora le place (doar) viteza, cu toate ca nu de asta te duci pe un circuit. Cu masina personala am ajuns la aprox.190km/h dar cei cu masini mai puternice (m3/4, rs5, etc) prind cam 250km/h in capatul liniei drepte. Vorbeam cu cei cu motociclete sport (motoare peste 600cmc) si spuneau ca ajung si la 300km/h in capat.

    Daca va duceti cu masina personala costurile difera de la organizator la organizator. Eu am platit intre 120lei/sesiune (20min) si 440lei (toata ziua). Pentru o sesiune cu masinile lor (preparate pentru circuit) parca era 120eur/sesiune. Oricum, cu masina personala nu puterea sau caciucurile sunt problema, ci franele. Nu va vine sa credeti cat de mult “sufera” masina dupa doar 20min pe circuit. In plus, 20min pe circuit e mult mai mult decat ati crede. In general foarte putina lume plateste pentru mai mult de 1-2 sesiuni.

    In orice caz, e foarte, foarte frumos dar costa …

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus