►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
« Livrările în aceeași zi sunt, de fapt, pentru urgențe
Dar dacă am face o telecabină pe un sistem de cruci gigantice amplasate în București? »
“Vrei să conduci două zile trei SUV-uri Mercedes?” “Da, unde semnez, shut up and take my money!”
Am condus noile GLC, GLE și GLE Coupe pe un traseu mixt, combinat inclusiv cu drumuri forestiere și zone un pic mai accidentate, unde cu o mașină normală parcă nu te-ai băga în mod uzual. Cu un SUV poți descoperi tot felul de locuri absolut minunate de prin dealurile și munții noștri, genul de drumuri unde la câte 5 minute oprești și faci câte o fotografie ca de wallpaper.
Ne-am plimbat cu noile Mercedes GLC, GLE și GLE Coupe prin munții patriei, în zona Fundata-Peștera. Frumoasă țară avem, iar cu un astfel de SUV îi vezi și zonele ascunse. #cuceritoriiSUV
Posted by nwradu.ro blog on Saturday, September 26, 2015
Iată cele trei modele:
Lansat anul acesta, GLE Coupe-ul este varianta mai sport a GLE-ului clasic, dar păstrând același lux și spațiu generos în interior. Da, seamănă cu X6 ca formă și este meritul celor de la BMW că am creat acest nou segment care s-a dovedit de succes, astfel încât acum și concurența lor răspunde cu modele. Audi lucrează la un model numit Q6.
Mașina pare masivă, inspiră forță, dar și sportivitate prin câteva linii modificate, fiind un pic mai lată decât GLE-ul normal prin aripile ceva mai umflate.
Interiorul este luxos, bine gândit, cu totul la îndemână. Are un ecran mare în consola centrală, integrat bine acolo spre deosebire de cel de pe GLC și de înaltă rezoluție. Un ecran la fel de bun se află și în bord, între perechea de ceasuri. Schimbătorul de viteze este după volan, în dreapta, mașina fiind desigur automată.
Ai tot confortul necesar, inclusiv scaune cu reglajul pe portieră și trei memorii, un sistem audio foarte puternic, camere 360 de grade în jurul mașinii, nu doar pentru marșarier, mai multe moduri de rulare (sport, confort, eco) și o ținută impecabilă de drum. Varianta condusă de mine, un 350d, are motor diesel de 3 litri și dezvoltă 254 de cai putere cu o accelerație foarte bună. Cele pe benzină sunt mult mai puternice. Are transmisie integrală, cutie cu 9 viteze,
Mi-a plăcut pielea de pe bord, foarte plăcută la atingere și foarte bine integrată inclusiv în consola centrală. E genul de mașină pe care vrei să o pipăi și care-ți spune, prin orice cusătură, că e vorba de calitatea specifică unui Mercedes de 88.000 de euro (varianta de bază pornește de pe la 56.000 de euro, dar noi conduceam una mai scumpă).
Ce nu mi-a plăcut foarte mult este că încă nu are o identitate clară în design-ul exterior. Alte modele au trecut la stopuri mult mai rafinate, cu un design special atunci când aprinse. GLE-ul Coupe pare o mașină ceva mai veche atunci când o privești din spate, unde seamănă cu Laguna Sport.
Când conduci GLE-ul și apoi te urci într-un GLC, parcă faci un pas în urmă, acesta fiind un SUV mult mai mic (a înlocuit GLK-ul). Conducându-l câteva ore, însă, descoperi că ai parte de același confort sporit, de un design elegant și de tehnologii la fel de avansate.
Am avut și pe GLC cameră 360 de grade, cutie tot cu 9 trepte și un control avansat al mașinii. Nu mai vezi opțiuni dedicate pentru modurile de rulare, dar sunt toate acolo, disponibile dintr-un buton ceva mai mic plasat între scaune. Când ieși de pe asfalt poți comuta pe un mod ce ridică suspensiile mașinii și, de altfel, pe oriunde am mers GLC-ul a ținut pasul de la egal la egal cu celelalte două SUV-uri, având și el tracțiune integrală și o gardă la sol suficientă pentru genul de drumuri abordate. Motorul a fost un 2,2 litri diesel de “doar” 170 cai-putere, dar și mașina este mai ușoară, așa că accelerația 0-100 km/h se face în aproximativ 8 secunde.
Fiind mai mic, asta se vede în design-ul interior. Ecranul central nu mai este chiar așa bine integrat în bord, ci parcă plasat peste acesta. Nu mi-a plăcut plasticul extra-lucios de pe centru, dar restul finisajelor sunt foarte bune, priviți doar cum arată un difuzor din versiunea testată sau pielea pe portieră. Reglajele scaunelor sunt în continuare electrice, dar butoanele nu mai sunt pe portieră, ci chiar pe scaun (ca la #săraci).
Pe total, GLC-ul pare mai tineresc și mai sportiv. Asta ar fi mașina potrivită pentru oricare din noi. Simt că pentru GLE-uri trebuie să fii ceva mai în vârstă și să-ți dorești ceva care să te facă să pari impunător, să-ți arate și poziția. GLC-ul se potrivește mai bine distracției și drumurile făcute de plăcere.
Sigur, n-aș refuza un GLE. Cea mai luxoasă dintre cele trei, în opinia mea, cea mai încăpătoare, modelul care îți arată pe deplin ce poate construi Mercedes. Mi-a plăcut poziția mult mai înaltă de la volan, vezi altfel lumea și inclusiv pe drumurile accidentate sau înguste de pe la Fundata sau Peștera GLE-ul s-a dovedit ușor de manevrat.
Am condus unul alb ca de nuntă, cu motor de 3,5 litri diesel cu 250 CP; prinde suta în 7,1 secunde. Există inclusiv versiuni GLE 63 S AMG cu motor V8 și 570 CP, dacă vrei să urci mai sus și să prinzi suta în 4,2 secunde.
GLE-ul este, în interior, foarte asemănător cu GLE Coupe, desigur. Am remarcat însă o opțiune Offroad între modurile de rulare, opțiune ce lipsea de pe Coupe. M-am jucat prin interfața de configurare a mașinii și am rămas uimit câte poți regla, de la culoarea iluminatului interior la intensitatea sa și inclusiv o funcție de ionizare a aerului.
Toate trei mașinile s-au dovedit plăcute la condus. GLE-ul și GLE Coupe sunt mai mari, stai mai sus, le simți dimensiunea atunci când parchezi sau te strecori prin zone înguste, dar la drum întins mănâncă pământul. Camere video detectează semnele rutiere și ți le arată pe bord, există avertizări de distanță și de alte pericole, că Mercedes a investit foarte mult efort în sisteme avansate de securitate pasivă și activă, iar direcția este foarte precisă la orice viteză.
GLC-ul a fost la fel de plăcut, chiar dacă stai mai jos în el. Am prins o porțiune de asfalt proaspăt turnat și de o consistență foarte bună, undeva pe lângă Zărnești, și simțeam că plutim pe covorul fermecat din povești, nu într-o mașină ce atinge drumul. Pilot automat, asistență în unghi mort, silențiozitate – toate se adună pentru a face drumul cât mai plăcut pe autostradă.
Sistemele inteligente te ajută și prin alte metode. Mașina are un mod de supraveghere a șoferului și te împiedică să adormi la volan sau îți spune că ar fi cazul să te mai odihnești. În plus, ceva numit Distronic Plus poate activa automat frânele în caz că detectează că te apropii de cel din fața tau sau că a apărut un obstacol pe drum, mașina fiind dotată inclusiv cu radare.
În curbe mașinile stau la fel de bine. Cele mari se balansează în modul Confort, dar poți rezolva asta trecând pe Sport, unde suspensia este mai tare și accelerația răspunde mult mai rapid. Am avut senzația aceea de siguranță absolută chiar și urcând spre Rucăr pe ploaie.
Intrând pe teren accidentat, cel mai bine te simți, desigur, în GLE. Am mers cu 60 km la oră pe niște drumuri unde mașina mea s-ar fi destrămat, ca-n desene animate, pe când Mercedes-ul abia dacă te zguduia un pic. Amortizoarele își fac bine treaba, pasagerii stau confortabil, aerul condiționat filtrează perfect praful, garda la sol ne-a permis să trecem fără probleme chiar și de diverse gropi sau șanțuri făcute în pământul drumului.
Mi-a plăcut că GLE-ul are un mod separat Offroad, unde pe bord îți arată diverse unghiuri de înclinare a mașinii și suspensia se ridică la maxim. Am ajuns în tot felul de locuri extraordinare ca peisaj, unde nu m-aș fi dus cu mașina mea (sau aș fi condus foarte atent și cu 5 km/h, ceea ce strică distracția).
GLC-ul, vă spuneam deja, a ținut pasul la fel de bine și ne-am simțit la fel de confortabil în el. E o mașină chiar plăcută inclusiv pe astfel de drumuri. Privind în retrospectivă, nici n-ar fi trebuit să mă mire asta, având în vedere că prețul ei începe de la 45.000 de euro și varianta condusă de noi urca pe la 50.000 de euro.
Aflați toate informațiile despre aceste modele pe site-ul Mercedes-Benz.ro
« Livrările în aceeași zi sunt, de fapt, pentru urgențe
Dar dacă am face o telecabină pe un sistem de cruci gigantice amplasate în București? »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
21 comentarii
29/09/2015 la 6:55 AM
lol. ce pițipoancă ești!!
vali(Citează)
29/09/2015 la 8:26 AM
Erica a fost invitata? Si ea se pricepe la masini. https://youtu.be/0C3dVs_Glew?t=4m
Andrei(Citează)
29/09/2015 la 7:47 AM
Diferenta intre BMW si Mercedes e ca BMW vine orice. Bavarezu e conceput ca o marca exclusivista, pe cand Mercedes fabrica si dube si camioane, iar modele lor de masini mici sunt cam intotdeauna mai scumpe decat cele ale BMW.
Cel putin in Ro, BMW are cota de piata dubla pe masini mici fata de Mercedes.
Giovani(Citează)
29/09/2015 la 8:06 AM
Pai coca vor prefera intotdeauna un BMW nu un Mercedes :) Si cum numarul de coca e in crestere exponentiala…
geretus(Citează)
29/09/2015 la 9:05 AM
da asa e, dar eu nu vorbesc de idiotii care dau la lopata un an-doi ca sa-si ia un seria 3 din 2000, ci de cei care isi permit masini noi sau aproape noi si nu fac liniute in spatele blocului.
Giovani(Citează)
29/09/2015 la 9:16 AM
Păi dacă vrei Renault, îți iei Renault. Mulți nu vor un motor Renault sub o capotă pe care e sigla Mercedes. Nu că Renault ar fi ceva rău. Eu așa am gândit când am ales seria 1 în locul clasei A. :)
Roxana(Citează)
29/09/2015 la 7:52 AM
Saut,
O mica corectie, motorul de Mercedes diesel nu este de 3,5 litri, ci de 3, este doar scria ca 350 pentru a sublinia varianta mai potenta
Radu(Citează)
29/09/2015 la 9:07 AM
Am ajuns în tot felul de locuri extraordinare ca peisaj, unde nu m-aș fi dus cu mașina mea (sau aș fi condus foarte atent și cu 5 km/h, ceea ce strică distracția).
Tu oricum conduci ca un pensionar fricos ca i se dezmembrează Mondeo când trece peste vreun pieton aschilambic.
nashu_mare(Citează)
29/09/2015 la 10:36 AM
fara nici un misto, dar drumurile pe care le-ai pus le faci cu dacia 1300 fara sa transpiri. Sau pardon, transpiri si tragi praf, pentru ca nu ai aer conditionat :)
ceva drum interesant nu ai?
animaloo(Citează)
29/09/2015 la 10:36 AM
fara nici un misto, dar drumurile pe care le-ai pus le faci cu dacia 1300 fara sa transpiri. Sau pardon, transpiri si tragi praf, pentru ca nu ai aer conditionat :)
ceva drum interesant nu ai?
animaloo(Citează)
29/09/2015 la 10:36 AM
Bai urat mai e GLE-ul ala coupe. ‘tf?
add(Citează)
29/09/2015 la 12:08 PM
Si cu oltcitul de asemenea :)
Si masinile astea numa chestii misto aveau?
Sa nbu mai spun de ecranele alea aruncate aiurea pe bord, care par a avea rama extrem de lucioasa. Pe bune?
jules(Citează)
29/09/2015 la 12:32 PM
Gresit!! Nu e motor de Renault, e de Dacie !!!
Radu(Citează)
29/09/2015 la 3:23 PM
Ce despre softul de la ECU nu ne zici nimic? Era modificat si asta? Cica deaia pune Mercedesul motoare de Renault ca aia nu au stiut sa minta saracii si s-au chinuit in draci sa scoata un diesel de 1,5 cat de cat cu noxe mici. Lasand insa gluma deoparte Mercedes reuseste sa faca niste masini minunate. Inclusiv si acele dube si camioane de care zicea cineva mai sus…
Coco Moll(Citează)
29/09/2015 la 3:57 PM
Ma asteptam sa vad si G-class :(
StefanH(Citează)
29/09/2015 la 4:21 PM
Ce masini de cocalari sinistri
mircea (primul)(Citează)
30/09/2015 la 1:17 AM
Repeta după mine:
Și Bmw 1er, și Merc A sunt mașini de VO-LUM. Referitor la vânzările așteptate și marja de profit. Deci nimic exclusivist. Înspre low cost.
Am testat cate 450 km și seria 1 (118d) și Golf ( 1.2i, 1.6i, 2.0 D). Am condus A Klasse 1.2 (ala cu motor Renault) vreo 10km.
Și am de zis asa:
Seria 1 arata mai bine pe afara decât Golf. E discutabil față de Merc.
Înauntru seria 1 e inferior Golfului de echipare medie.
Ca opțiuni de orice fel sistem media și meniul computerului de pe consola centrala, din nou seria 1 e inferior.
Modelul 2.0 de la Golf e un sensibil mai sprinten (ala de 150 de cai bluemotion) decât 1.8 143 de cai, ca e mai ușor cu vreo 200 kg.
Mașinile se comporta similar.
Mercedes A are finisaje de calitate mai buna decât ambele. Motorul Renault e piscarici, la cum ae comporta, evit sa îmi dau cu părerea ca am condus prea puțin.
Bemveul e bemveu de la seria 3 în sus. Mai exact de la seria 5.
Înainte sa spui ca nu știu ce vorbesc: lucrez pentru BMW.
catalinx(Citează)
01/10/2015 la 6:51 AM
@radu scuze de off topic…@catalinx : te rog imi spui dupa tine diferenta intre seria 3 diesel (2013) si a4 diesel (2013)? De curiozitate doar ,desi is cu cerculetele parca la interior a4 deja e o troaca (uita-te pe toate olx/autov/mob si obs la vanzare doar cu Ac) pe cand la aceiasi bani 3-ar cu clima and shit..
So dupa tine calitativ interior(mi se rupe de exterior ca nu pe capota shed) care e mai soft ?:)
Andreas Scotch(Citează)
01/10/2015 la 9:45 AM
Nu am condus Audi A4 de niciun fel. Și găsesc ca e fără rost sa discut diferențe citind pe net specificații și ce au zis alții despre A4.
catalinx(Citează)
07/05/2017 la 4:26 PM
îmi place ce scrii, am ajuns întâmplător acum pe blogul tău,cautand inf despre distronic plus mercedes,dar la recomandarea ta am fost la regnum carya în 2015 și a fost superb
grama(Citează)
08/05/2017 la 8:11 AM
Unde dai și unde crapă, nu?
Mulțumesc!
nwradu(Citează)